milanek napsal:
vyjedem ted 20ho ale nejdriv si chcem uzivat sladke francie a pres hory to vzit "cestou zpatky" tj nekde 26.7 a dal - "enduro" zaciname odspoda fort cenralem a potom to budeme brat klikate nahoru kudy to jen pujde :-) v planu byl parpalion , a potom vicemene naslepo po vsem kam se odvazime :-) - nemam tu ted podrobnej atlas takze jmena ze mne nedostanes doma na to juknu a napisu sem nejaky cile - z jakyho cca datumu jsou ty fotky ?
Fotky z 6.7. ta s motorkou na Mont Cenis a 12.7. na Maira-Stuře. Tohle políčko by se dalo rozbít a přejet, ale je jich tam víc a jedno pořádný. Jinak záleží kudy pojedete, ale mam jeden typ na levnej benzín, v bezcelní zóně Martina/Samnaun poblíž Nauders cestou od Reschenpassu. Tam vyšel litr na 1,18 EUR a je tam hodně levnej alkohol, + cestou pěkná tunelová vložka: http://goo.gl/map...Wer später bremst, fährt länger schnell.
Chtěl bych poděkovat všem za tipy, ale zejména Morabovi, který si s materiály dal velkou práci a poslal mi všechno co ví. Přestože mne láká i jeho oblíbená oblast, protože je tam i Ligurie a Toskánsko, zatím to vypadá na průzkum šotolin v oblasti Lago di Garda - je to blíž, nebude tam takové vedro, jsou tam jezera na koupání a můžeme se stavit i na místech, která už jsme projeli. Nevíte, zda je tam povoleno v přírodě i tábořit a zda jsou všechny šotolinové cesty povolené pro motorky, popř. je viditelný zákaz tam, kam se nesmí?
Pokud by byl čas, zajímavě vypadá i šotolina nedaleko Stelvia, taky bych ji rád projel...
jo, tak přesně to jsme chtěli jet za 3 týdny, nakonec jedeme Rumunsko, tentokrát je času málo a za 4 dny včetně přesunu to nejde
všude dobře, s kávou nejlíp
hlásím úspěšný návrat ztraceného syna :-) jen pár aktuálních info:
kdo pojede spodek šotolinek, podívejte se z fort Central na Ligurskou cestu - je to skrz pevnost a pak dal a dal - nebyla po zimě ještě úplně průjezdná, ale my jsme k zákazu nedojeli ani po hodině - vyplatí se tam jet i jen naotočku - naprosto neuvěřitelná krajina, úplně odlišná od ostatních šotolinek - nazvali jsme to Hobitín :-), dále Parpaillon už plně průjezdný, Sommellier podle info od 4x4 pořád zavřený.
Jeli jsme i nějaký experimentální cesty a nebyly špatný :-) třeba po šotolině téměř k šutru na Bonnette. Jinak v Italii jsme jeli Assiettu (od Sestriere) - pěkná cesta, ale provoz, jak na Václaváku a pro nás bohužel i v mlze, celkově je v Italii draho a moc lidí. Jsem rád, že letos se jela z 90% Francie.
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
[/quote]
Fotky z 6.7. ta s motorkou na Mont Cenis a 12.7. na Maira-Stuře. Tohle políčko by se dalo rozbít a přejet, ale je jich tam víc a jedno pořádný. Jinak záleží kudy pojedete, ale mam jeden typ na levnej benzín, v bezcelní zóně Martina/Samnaun poblíž Nauders cestou od Reschenpassu. Tam vyšel litr na 1,18 EUR a je tam hodně levnej alkohol, + cestou pěkná tunelová vložka: http://goo.gl/map...[/quote]
Benzin v bezcelní zone jsme vyuzili :-) Sice už za 1,20 éček, ale i tak dobry. Cesta k ni je super, jen nám neskutečně lilo, ale i tak tunely super - diky na tip!
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
My vyrážíme zítra za kuropění směr Bolzano, Lago di Garda, tam cca 2 dny šotolina, přesun ke Stelviu, 1 den šotolina, přesun do Slovinska do oblasti Bovce a taky tam zkusíme najít něco mimo asfalt, návrat v sobotu na Radarku, takový je plán. Nebude se tam tou dobou taky někdo motat?
Ivan napsal:
My vyrážíme zítra za kuropění směr Bolzano, Lago di Garda, tam cca 2 dny šotolina, přesun ke Stelviu, 1 den šotolina, přesun do Slovinska do oblasti Bovce a taky tam zkusíme najít něco mimo asfalt, návrat v sobotu na Radarku, takový je plán. Nebude se tam tou dobou taky někdo motat?
Zdarec, mám pech, chtěl jsem jet pátek (ode dneška) až do neděle. Sever Itálie, to LAgo možná taky. Žena a děti odeslány k babičce, úkoly v práci hotovy. Ráno vstanu, a těžký klouby, horečka, ku.va, ku.va..... užijte si to.
Upravil aldags1 dne 02.08.2013 07:54
BMW 1200 GS a ///M3
Chlape nejsi v tom sam ja mam odjizdet zejtra ale stoupnul jsem na hracku z kindrvajca a mam na pate peknou diru a odchliplou kuzi moha natekla a neda se doslapnout botky neobuju tak nevim nevim jestli odjedu taky
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Kua, Shreku... Zavřít tě do skleněné vitríny a nebo si už konečně pořiď nějaké dioptrie Předtím ruka, ted noha... Neuděláme tu slezinu na podzim spíš někde ve špitále?
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Sklnena ne to bych se porezal. Ale ja to mam pred kazdou letni vyjizdkou. Je to stejny nekomu se vyjebe motorka a opravujem vecer pred odjezdem letos zase a me se nco stane loni sem mel zas porezany prsty. Mozna je to tim ze ten vejlet vzdy organizuju a pripravuju. To je to samy jak kdyz si vzal kamos na vyjezd nahradni vopno misto dovolene vzdy prselo i kdyz nemelo.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Hosi ted sme dosel z garaze 4,5 hodiny jsme opravovali kamaradovu masinu aby mohl zejtra jet snama, pred 3 rokama mu blbe slozily motor a ono to vydrzelo 25tis km a prislo se na to az pri banalni vymene retezu, ale hlavne ze pojedeme
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ivan napsal:
Chtěl bych poděkovat všem za tipy, ale zejména Morabovi, který si s materiály dal velkou práci a poslal mi všechno co ví. Přestože mne láká i jeho oblíbená oblast, protože je tam i Ligurie a Toskánsko, zatím to vypadá na průzkum šotolin v oblasti Lago di Garda - je to blíž, nebude tam takové vedro, jsou tam jezera na koupání a můžeme se stavit i na místech, která už jsme projeli. Nevíte, zda je tam povoleno v přírodě i tábořit a zda jsou všechny šotolinové cesty povolené pro motorky, popř. je viditelný zákaz tam, kam se nesmí?
Pokud by byl čas, zajímavě vypadá i šotolina nedaleko Stelvia, taky bych ji rád projel...
Neni zac
Ted uz jste na ceste, takze dalsi info uz psat nema smysl. Ja jsem ted zvedav, kolik toho zvladnete a vubec na celej report!
Hodne stesti a uzivejte.
Maiali nel Fango!
Takže pro kochače jeste fotogalerie poslední vypravy - vse pred sotolinou na tom rajceti taky je ale dovo pro mne zacina timhle :-) http://rybkabohun...e_enduro/# jinak sotolinky nezklamali je to proste sazka na jistotu kazdopadne po 2 navštěvách a plné spokojenosti se uz pristi rok pojedem podiva i nekam kde se nam zas konecne treba nebude libit :-)
Upravil milanek dne 11.08.2013 20:45
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Jsme zpět, ujeto cca 3000 km. Splnili jsme všechny body plánu, i když v Rumunsku jezdíme šotoliny víc. Ale v Alpách to bylo poprvé a zvolili jsme oblasti, kde to známe po jiných silnicích. 3x jsme spali nadivoko (1x pod Manivou, 1x jezero poblíž SLO-IT hranice, pod Predelem u odbočky na Sella Nevea a 1x nedaleko odtud ve staré pevnosti z 1.světové války), jinak kempy a stan, párkrát jsme dali pizzu nebo skvělé těstoviny, často kafe ale většinou jsme si sami vařili. 10 kapek spadlo poslední večer, to jsme ale spali v pevnoti pod střechou, jinak jasno a vedro, naštěstí v horách je to lepší. Ve čtvrtek, cestou do Slovinska, jsme se nachomýtli k lesním požárům, asi ne jediným, u těchle asistoval vrtulník s podvěšeným vakem a hasičská auta (nic ale nehasili), kamsi do hor nás ale přelétávala obojživelná požární letadla. Byl to trochu adrenalín, les hořel nejdřív cca 100 metrů od nác, pak na jednom úseku jen 5-10 metrů od nás, těsně u silnice, ale dalo se to projet.
Ale k šotolinám - první byla poblíž Passo Maniva nebaleko Lago di Garda, ne dlouhá, ale šutrová cesta s krásnými výhledy, vinoucí se po úbočí. Další byl o průsmyk dál, široká, hladká a tvrdá silnice, jen bez asfaltu. Drákula byla nadšená, mně vadilo prášení a určitě bych tomu neřekl offroad. A někde mezi těmito úseky jsem zahlédl cestu klesající od silnice k jezírku, byly to max 2 km, shora to nevypadalo náročně, ale tak jednoduché to nebylo, hrozný krpál a šutry, nepřehledné zatáčky kolem skal. Naštěstí se potvrdilo, že nahoru to jde lépe, musím se ale přiznat, že jsem měl o Drákulu strach a navrhl jí před horším úsekem, že vyjedu výš a vrátím se pro její motorku, ona byla dost vyšťavená. Tak jsem jel asi o 400 metrů výš, zaparkoval a šel dolů, Drákula si ale mezitím zakouřila, vydýchala a zdravě naštvala, takže jsem v půli cesty zaslechl bublání a spoza skály vyjela ve stupačkách Drákula a na jedničku se na poskakující motorce drápala nahoru. Tak jsem vysípal k mé motorce a jel za ní, za každým ohybem jsem ji čekal rozpláclou, ale čekala až nahoře u lanovky, spokojeně pokuřující.
Druhou oblastí bylo Stelvio. Z Bormia směr Livigno, v první vesnici odbočit doprava a sérií asi 20 vraceček se vydrápe ke dvěma věžím bývalého opevnění. Tam asfalt končí a pěkná šotolina pokračuje kolem jezera ke dvěma navazujícím přhradám, sevřeným mezi skalnatými vrcholky. Objezd přehrad tipuju na 15 km, možná víc, na mapě jsem objevil na konci přehrady odbočku na Livigno, nebylo to už daleko a evidentně zajímavý offroad, ale byl tam zákaz. Tak si Drákula aspoň užila brod přes potok vtékající do přehrady a pak offroad v kempu, kde při riskantním výjezdu k místu kde jsme chtěli stanovat, hodila pěknou čenichiádu. Motorka se vzepjala na zadní a skácela ze svahu, zůstala koly nahoru, Drákula se naštestí včas vykoulela do strany. Odnesl to blinkr, roznýtoval a zdeformoval kufr a pár dalších drobností, ale nic vážného.
Poslední offroad byl sice v té oblasti plánovaný, ale netušili jsme kde ho hledat, tak nám ho osud seslal do cesty sám. Z údolí triglavských jezer po vedlejší okresce směr Bled mne Zumo náhle zahnulo na lesní štěrkovou cestu, moc pěknou, vinula se po náhorní plošině a po úbočí hor a asi po 15 km nás to zase vyplivlo na safalt. Zákaz tam nebyl, navigace vedla a podobných cest jsem v okolí zahlédl víc, my už bohužel neměli čas je zkoumat.
Mimo šotolin jsme ale celý týden objevovali tenoučké asfaltky, skoro liduprázdné, je jich tam spousta a byl to takový jiný pohled na Alpy, také krásný. No a mezitím jsme dali profláklé Stelvio, Pordoi, Falzarego, ve Slovinsku Vršič a hlavně výjezd na Mangart neměl chybu, podle mne nejkrásnější silnice ve Slovinsku, mimochodem v letáku jsem se dočetl, že první lyžařské závody na Mangartu uspořádala v červnu 1945 horská divize US armády...
No a k tomu koupání v jezerech i říčce Soči, úžasné stylové a hlavně zapadlé italské vesničky, občas tak staré, že jsem měl chvílemi pocit, že jsem se dostal o 2000 roků dozadu.
Takže paráda, někdy dáme i Toskánsko, ale asi ne v parném létě a také pomezí Francie-Itálie...
Hezky, hezky, vypada, ze jste si to uzili
Jen poznamka k ty ceste od jezer Cancano do Livigna, projet nejde, protoze cca uprostred je takovej zavesnej mustek sotva pro pesi a koryto je tam tak hluboko, ze to nejde ani okolo prebrodit. Takze do Livigna po silnici a pak se da na tu cestu kouknou z druhy strany.
Maiali nel Fango!
Výjezd na Mangart (5€) je otevřený , pouze asi 500m pod vrcholem je značka zákaz vjezdu.
dál se dá projet ale je tam sesutý svah.27.7.2013
milkal přiložený následující obrázek:
[187.21Kb]
Upravil milkal dne 12.08.2013 18:10
Čas strávený na BMW GS se do života nepočítá!