pozeral som tie fotky na tejtohttp://postimage....db7u8ma6t/ je vyfotená spodná časť kartru, vôbec nerozumiem čo by tam malo byť poddimenzované. Kluka sa o spodný diel opiera iba na krajných ložiskách, v strede - pri strednej ojnici je chytená dvoma strmenmi ktoré sú priskrutkované 4 skrutkami iba k hornej časti. http://postimage....ifm2tj46l/
Neviem či som videl všetky fotky - nevidím dobre na povrch stredného čapu kluky - určite ho treba premerať. Ak nie je vyšlahaný alebo nemá ovalitu možno by sa to dalo riešiť novými ložiskami.... Ja viem dosť odvážne.
Chcelo by to lepšie foto toho čapu a info o dimenzii mazacieho kanálu - otvoru tohto čapu.
Upravil Tryskac dne 16.02.2012 00:56
diaboluss napsal:
Dufino: No já právě myslel, žes to řešil krs Německo a pak se teprv ozvali češi. No hele buď rád za ten imbus :-) Vono kdyby ti tam dali zase model 08 asi by to byl výsměch!
Hicks: Obavu máš asi oprávněnou, ale zas to neber tak, že každej motor se posere. Podle mně tam hraje roli spoustu faktorů a můžeš bejt zrovna šťastlivec a třeba ti to vydrží... ale pravda, tahle diskuze asi majitelům 08/09 nepřidá...
No právě jsem přemýšlel v čem to bude že Higsovi (určitě i jiným) to zatím tolik km drží,způsobem používání?
Další-jestli dobře chápu tu záležitost s tím vyvážením tak by to snad mohla řešit výměna původní vyvaž.ojnice za ojnici r.v. 2010 ne? otázka kolik by za ni chtěli,pokud by to nebyl ranec a jde jen o tento díl tak by se to dalo udělat i preventivně myslím
Upravil kim dne 16.02.2012 01:05
Pokud napíšeš přímo do fabriky tak se zařadíš mezi další neznámý co tam píšou-prostě jen nějakej Lojza z CZ co nikoho nezajímá.
Pokud napíše dealer-ok ale pořád je to jen dealer kterejch jsou tisice,pokud napíše Importer mát o jinou váhu...o tom nepochybuj.Proto bych doporučil společnej postup na importera!Bohužel asi Hicks a lidi kterým motorka funguje by v tom asi vubec neměli angažovat-spíše sehnat lidi kterým se to také stalo-doložit faktury na opravy atd....
Kamarád zlomil kardan na 1200GSA ve 4roce a na kulanci po 3měsících mu fabrika proplatila náklady na opravu....on samozřejmě měl tu ''výhodu'' že došlo k ohrožení jeho zdraví při následném pádu atd....
Sleduju tudle diskuzi a jelikož jsem taky majitelem 800GS rok 09, jsem z toho nějak nervozní.
Po shlédnutí těch fotek mě napadá jestli by teda nestačilo vyměnit ten spodní blok motoru, který má být poddimenzovaný. Pakliže pasuje z roku 010... Jinak samozřejmě souhlasím s frontálním nátlakem na importéra!
Hele nevím jestli to celé dobře chápu, ale....
Ty díry jak někde píšeš,, co nima protéká olej" tam prostě nejsou? Zůstává jen ta na ůrovni vyvažovací ojnice? A není to tak trochu spíše tím že je to spatně mazané tak to nechává polévat olejem teď mnohem více? Já si pořád nějak nemohu představit jak má dané ,,maso" vliv na hmotu. Je to na klice a ta sedí v ložiscích, první co by mělo problém, pokud by tato teorie byla pravdivá, odjdou ty.
Waltr napsal:
Hele nevím jestli to celé dobře chápu, ale....
Ty díry jak někde píšeš,, co nima protéká olej" tam prostě nejsou? Zůstává jen ta na ůrovni vyvažovací ojnice? A není to tak trochu spíše tím že je to spatně mazané tak to nechává polévat olejem teď mnohem více? Já si pořád nějak nemohu představit jak má dané ,,maso" vliv na hmotu. Je to na klice a ta sedí v ložiscích, první co by mělo problém, pokud by tato teorie byla pravdivá, odjdou ty.
A nemůžou se vibrace přenést přes ložiska na slabší blok, který to pak nevydrží?
Jsou to přece jen rozdílné materiály...
kazdopadne v prvni rade musime myslim OVERIT tu informaci od Diab.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Spodní blok motoru nelze vyměnit samostaně-je vždy slicovanej s horním proti kusem-alespon u všech motorů co jsem kdy viděl to tak bylo.....
Myslím že je uplně jedno jestli to vzniká vibracema,nízkým tlakem oleje apod....to bych vubec do žádosti o kulanci neuváděl(a ani neřešil)..prostě tam je něco blbě-ve fabrice moc dobře vědí co....
TomR1 napsal:
Spodní blok motoru nelze vyměnit samostaně-je vždy slicovanej s horním proti kusem-alespon u všech motorů co jsem kdy viděl to tak bylo.....
Myslím že je uplně jedno jestli to vzniká vibracema,nízkým tlakem oleje apod....to bych vubec do žádosti o kulanci neuváděl(a ani neřešil)..prostě tam je něco blbě-ve fabrice moc dobře vědí co....
Tom
jenomze my chceme zjistit co.
Pri jednani s Mnichovem to naopak povazuji za zasadni vyhodu...
"vys*ali se mi motory, PROTOZE..."
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomR1 napsal:
Spodní blok motoru nelze vyměnit samostaně-je vždy slicovanej s horním proti kusem-alespon u všech motorů co jsem kdy viděl to tak bylo.....
Myslím že je uplně jedno jestli to vzniká vibracema,nízkým tlakem oleje apod....to bych vubec do žádosti o kulanci neuváděl(a ani neřešil)..prostě tam je něco blbě-ve fabrice moc dobře vědí co....
Tom
Asi máš pravdu, bude to slícované...
Pokud se opravdu jedná o konstrukční vadu, nutil bych BMW ke svolávačce!
Novináře na ně a pořádně to rozmáznout!
TomR1 napsal:
Spodní blok motoru nelze vyměnit samostaně-je vždy slicovanej s horním proti kusem-alespon u všech motorů co jsem kdy viděl to tak bylo.....
Myslím že je uplně jedno jestli to vzniká vibracema,nízkým tlakem oleje apod....to bych vubec do žádosti o kulanci neuváděl(a ani neřešil)..prostě tam je něco blbě-ve fabrice moc dobře vědí co....
Tom
Asi máš pravdu, bude to slícované...
Pokud se opravdu jedná o konstrukční vadu, nutil bych BMW ke svolávačce!
Novináře na ně a pořádně to rozmáznout!
no v prvni rade myslim umirnenost a dobre argumenty v ruce.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No fotky jsou trošku horší, ruka se mi třásla, srdce bušilo, když jsem to fotil.
Ohledně opravy: Už jsem to tady asi psal: pokud u tohoto modelu vyměníš kliku a vyvažovák, bude to stát skoro stejné peníze jako nějaký jetý motor, takže tahle varianta je neekonomická a zároveň - pokud ti to hoděj do tvého motoru (model 08/09), kterej má tu "lehčí" vanu, tak je velký riziko, že se to časem zase vysere...
Zkušenosti mechanika, kterej mi to servisuje:
Viděl několik motorů 800GS (08,09,10,11) a jediný v čem se to liší je právě ta spodní vana. Takže to poukazuje na to, že tam je ten problém. Jak se zde špekulovalo, že to je tím, že to zvedáš na zadní nebo ti to padne v terénu a chvíli se to nemaže - to holt není ten zásadní problém. Problém je v tom, že ta spodní vana tam má prostě méně materiálu, tudíž těžiště motoru je jiné než u těch dalších modelů (10/11) a vypadá to tak, že tohle je ta závada. Jak jinak si vysvětlit, že u těch "našich" modelů se to tak často posrává a u těch nových ne...
Společný postup: Co tedy konkrétně navrhujete???
Já zas nechci týdny čekat, protože i tak to s nima bude na dlouho... Jsem si jistej, že v BMW nemůžou mít čistý svědomí, protože určitě vědí, že tam udělai něco špatně... teď jde jen o to, jak moc velkou váhu budou mít naše stížnosti a zda to budou nějak řešit...
Fanos Rusicka napsal:
Opět se potvrzuje jen jedno je to shit,je to shit!!
...a já to říkal, já to říkal....
neprijdete si jako c*uraci?
Myslím, že ne. Nasere to uřčitě hodně, ale bohužel trend je tak nastavenej i u aut a stává se z toho spotřební zboží, což je bohužel smutný. Není žádoučí aby ti motorka vydržela 20 let a víc. Jsem moc rád, že mám 1150 (jak už někdo napsal výše). Spíš je blbý, že BMW o to ví o čemž odpovídá inovace u novějších modelů a jen se to neřeší.
Upravil Kubicek dne 16.02.2012 09:38
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Waltr: Hele já zas nejsem v tom tak kovaný a možná máš pravdu, že to třeba nebude tahle příčina. Nicméně to nic nemění na tom, že se to sere a v BMW to musí moc dobře vědět...
A já snad tady nejsem od toho, abych jim na to přišel no né??? Zkrátka: modely 08/09 jsou konstrukčně NĚJAK špatně, vlivem toho odcházej a vlivem toho já mám výdaje a starosti...
Teď jde o to, jestli si BMW může dovolit pošramotit svou pověst nějakým takovýmto "skandálkem" nebo to v jejich měřítku je jen malý problém, a z vysoka se na nás vyprdnou :-)
diaboluss napsal:
Kubiček: Tak dvacet let mi vydržet nemusí, ale aspoň deset by mohla... :-(
Ale spíš jde o to, že příspěvky typu: Já jsem to říkal! apod. nám jsou v týhle diskuzi platný jako stěrače u ponorky :-)
Kubicek je znama firma.. potrebuje si udelat dobre, ze si koupil nejlepsi a nejvěčnější motorku na svete
Ona i 1150 a 1100 mela svy mouchy, ze.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No, to teda potes. To se soudruhum v BMW asi docela nepovedlo. Ne nadarmo se rika, ze auta a morky se maji kupovat az po jednom, dvou letech, co jsou na trhu...
Moje 800 byla s imbusem, najeto 45000, lezela i s bezicim motorem nescetnekrat, ani na bocnim stojanku jsem ji nevypinal. Vse bylo ok....
diaboluss napsal:
...
Teď jde o to, jestli si BMW může dovolit pošramotit svou pověst nějakým takovýmto "skandálkem" nebo to v jejich měřítku je jen malý problém, a z vysoka se na nás vyprdnou :-)
Obávám se, že je to spíš příklad matematiky. Zjednodušeně máme problém jeho vyřešení u všech prodaných kusů bude stát 200mega, když vyměníme jenom ty co přijedou během záruky tak to bude stát 20mega. Mezitím to vyřešíme v nové verzi. Obzvlášť v dnešní době tzv. krize. Dělám ve velké nadnárodní firmě a všechno se tu takhle propočítává. Ty kalkulace bývají dost složité a započítávají se do toho i výplaty případných škod na zdraví, prohrané soudy apod.
A kur*a. Takže mi chcete říct, že mám na jaře koupit 10+ model jo ?
To: Petrs, však Tvoje byla 2010 white ne ? viz. lednový plakát v kalendáři....
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
1. pokud nechceš čekat týdny tak ti nezbyde než to opravit-za svý a potom doufat-ale to už nevěřím že ti něco zaplatí...
2.pochybuju že donutíš(te) BMW ke svolávací akci takového rozsahu-to určitě neklapne-ale můžete dosahnout toho že pár řvoucím jedincům(vám) bude oprava provedena.S tim že odůvodnění bude vždy: vzhledem k loajálnosti značce a dalšímu potenciálnimu nákupu dalšího motocyklu....Nikdy proto že to otevřeně uznají závadu.
Několik takových věcí jsem u různých značek řešil(ne z pohledu zákaznika) a vždy je to stejné....
Jakmile to ale zaplatíš opravíš už většinou nic nevymůžeš,...
A argumenty typu toho že jsi na to ty přišel a víš proč to vzniká nemají žádnou hodnotu!Jedinej kloudnej argument je,že víte že se tento problém objevuje u mnoha motorů z danné serie a že je vás několik a vzhledem k pořizovací ceně motocyklu a věrnosti značce(navštěvování aut.servisu) a záměru užívat motocykl BMW dále,případně dalšího nákupu BMW vám nepřijde nomrální aby jste nesl náklady plynoucí z tohoto poškození-už proto že jste splnil veškeré záruční a pozáruční podmínky BMW...
To je jediná cesta-přesné odhalení problému(konstrukční vady) je dobrý akorát potom na případnej soud a to pochybuju že do toho pujdete.
Držím palce....a můžu jen doporučit bejt otravnej a nedat se,pořád volat jak to vypadá,psát maily,dotazovat se atd...ale to prostě chvíli zabere.Pak je šance že to zaplatí...