Když ten dekl opatrně popotáhneš a budeš koukat na dělící plochu kde je přilepený a opatrně ho budeš odlepovat vydrží starý
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak jsem to odpoledne rozdělal. I přes všechnu opatrnost se mně stejně to těsnění povedlo trhnout, vypadá ale, že už bylo trošku načatý, takže možná dobře, že jsem to dotrhnul a bude tam nový. Už mám objednaný nový přes ježka, supr domluva, supr dodací lhůta. Doporučuju!
Jinak zpátky k problému. Našel jsem tam přesně to co ostatní - snímač zasranej od špon jako prase, takže jsem to všechno vyčistil, mno a až mi přijde těsnění, tak se uvidí. Jinak jsem to zkoušel s utáhlým víkem natočit a chytlo na poprvní, tak to snad bude dobrý. Všem díky a pak se ozvu, jestli to bude ještě dělat nebo ne.
Tak jsem cca měsíc po vyčištění čidla a problém s cukáním a otáčkama se už neobjevil. Dokonce se mě podařilo přijít na to, že jsem měl motorku zavřenou na 25 kW. Mám na škrtící klapce sání dvě dráhy pro plynový lanko a furt se mně nezdálo, proč to lanko není rovně, ale je šejdrem. Zapátral jsem tady na fóru, zjistil že mám delší kovovej držák (pro 37 kW), ale lanko strčený v delší dráze, takže proto je lanko šejdrem. Přehodil jsem lanko na kratší dráhu a ejhle, škrtící klapka se otevírá až na 90° a motorka jede jako drak! Konečně se bude dát jezdit solidně i ve dvou
Problém se startováním ale pořád trvá. Při studeným startu i při delším stání prostě motorka chytne a hned chcípne. Takhle to udělá třeba šestkrát, než se chytí na delší dobu... Pak po chvilce zase chcípne a pak už se drží. Po zahřátí je volnoběh dobrej, plyn mám zkalibrovanej a nestartuju s jeho přidáním. Svíčky 4 měsíce starý, baterka to samý, dobitá doplna. Obtokovej ventil funguje a je vyčištěnej (nejenom že hezky vrní při otočení klíčku, ale hřídelka se pěkně zasouvá tam i zpátky). Benzín ze Shellky, takže snad dobrej. Byl jsem na diagnostice u Tondy a všechno kolem elektroniky je v cajku.
Takže už mě napadají jen dvě věci: palivovej filtr už je v háju, protože když to nastartuju a chvilku podržím po startu plyn, tak se chytne a už nechcípne, nebo špatně seřízený ventilový vůle?! Poraďte prosím, jestli tohle může dělat filtr. Jen tak na zkoušku se mi přes 2 táci vyhazovat nechce... Nebo to může mít nějakou spojitost s tou volnoběžkou?
Upravil motylu dne 24.10.2012 22:02
motylu-presne toto som riesil po kupe mojej GS a nakoniec to bola skrtiaca klapka.Skus si pozriet ci s ati niekto nehrabal (predosly majitel) s dorazom klapky.Ak ano,alebo ak aj nie,v kazdom pripade klapka musi byt uplne zatvorena.Doraz je tam len na to aby sa ti klapka nevyšlahala o steny sania.Volnobeh reguluje obkrokovy ventyl a nic ine.Keci o tom ze si niekto zdvyhol volnobeh dorazom klapky si nevsimaj.
Pripadne si este pozri ci nemas prilis dospanovane plynove lanko.Ja ho mam radsej kus volnejsie.
Kolega Mlha vymenil krokovej servomotorek na vstrikovaci a moto tatim funguje. Chce to vyndat a optat se g autodilech je to na prvni pohled stejny s motorkem z opla corsy.. kdo to ma po ruce sup sem s cislem.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Klapka by to dělat mohla, jestliže by do ní někdo "vrtal" - momul, to je dobrý nápad. Krokovým motorkem to pravděpodobně nebude. Motylu byl za mnou "na otočku" na pár minut, na diagnostice žádná chyba, v měření reálných hodnot vše OK. Motorka šla naprosto pravidelně a startovala bez jediného problému - ale byla zahřátá na provozní teplotu.
Upravil Tonda dne 25.10.2012 07:58
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
servisak-ano na prvy pohlad je to uplne to iste.Pasuje aj konektor,aj funguje z Opla na BMW a naopak.Je tam ale rozdiel v tom kuželi co uzatvara privod vzduchu.Opel ho ma väčší ako BMW.Mam totiz to aj Opla Corsu 1,2ECO Tonda,Motylu-ja som mal v doraze vrtane.Myslim ze pôvodne to bolo zablombovane cervenym lakom ktory som mal uz poruseny.Dal som skrutku podla laku na pôvodne miesto a motorka fungovala.Nakoniec som vynemil cely šrobik dorazu a dal som tam este aj kontra matku aby sa to neuvolnilo.
Moj osobny nazor je ten ze krokovy motorcek ma v poriadku pokial vidno ze sa pohybuje plynule.Avšak ak ho drhne može to byt i motorcekom.Tento pripad som mal na Corse.Po vymene vsetko OK.Inak krokový motorcek do Opla Corsi stoji 19Euro takze ak si niekto vie prehodit kužel ma ušetrene.
A este ma napada snimac polohy klapky.Od neho je zavisly chod krokoveho motorceka.Ak je uz opotrebovany v mieste ked je klapka uplne zatvorena (volnobeh) tak moze davat spatny signal (impulz) na to aby krokovy motorcek pootvorilo.
Upravil momul dne 25.10.2012 09:53
Ano, jak píšeš šroubek dorazu bývá zakápnutý barvou. Tam by mohl poznat, že do toho někdo "vrtal"
Na diagnostice vše z těch zmiňovaných věcí zkontrolováno (+ i ostatní čidla), krokový motorek (aktuátor volnoběhu) se jevil jako OK. Stejně tak snímač škrtící klapky. I když i s tím jsem se setkal (sice ne u 650), že se snímač jevil jako OK a nebylo tomu tak - jenže to zase šlo poznat na diagnostice při načtení reálných hodnot. Tady se jevilo vše OK.
Upravil Tonda dne 25.10.2012 10:24
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Lanko plynu našponovaný není, takže tím to nebude. Ale s tím dorazem je to dobrej nápad! Hned zejtra na to hodím vočko. Zatím moc díky za tip a ozvu se s výsledkem.
Tak jsem na to dneska kouknul. U šroubku nebylo vůbec vidět, že by byl zakápnutej barvou, šel otáčet celkem slušně i bez škubnutí. Šroubkem jsem pohnul o čtvrt otáčky, protože klapka měla ještě mírnou mezírku do úplnýho zavření, ale nic kritickýho - nějaká desetina milimetru. Nakonec jsem to radši zakápnul bezbarvým lakem.
Zkoušel jsem to 15 krát po chvilce vždycky nastartovat. Ve 13 případech to chytlo bez problému, ve dvou případech (jeden hned první pokus a druhý případ cca 8. startování) motorka točila a neměla žádnou snahu chytnout. Po bezproblémovým startu a vypnutí klíčku si obtokovej ventil vždycky mírně zavrčel a zavřel se. Po vypnutí klíčku při těch dvouch nepovedenejch startech byl zvuk od ventilu dost výraznej, jako kdyby v něm něco drhlo.
Tudíž mám dost velký podezření na ten ventil regulující volnoběh. Na kolik vyjde (jestli se to vyplatí do toho vrazit a zkusit to s novým)? Stejně mně asi nic jinýho nezbyde, Už mě to dost štve, ostatní věci jako tu pumpu atd. ještě beru. Ale když jsem někde vyjetej, lidi se třeba koukaj na německou "kvalitu", třeba i tiše závidí, a já tam startuju jak de**l, na což jsem s bejvalejma Japoncama nebyl zvyklej. Koupil jsem si to, abych mohl jet někam dál, ale takhle nemůžu nikam dál jet, protože se nemůžu spolehnout na to, že nastartuju dřív než vymlátím baterku... Zlatej mechanickej sytič, i ta čínská Yukina stopětadváca, co jsem měl, startovala líp.
motylu-uplne ta chapem,ja som zazival presne toto iste.Clen tohto fora Toli uz musel byt z mojich vecnych otazok a problemov zufaly.Ale on sam mi povedal ze ked vychytam muchy (spôsobene predoslim majitelom) budem spokojny.A mal som cely japonsky 4listok jednovalcovych endur ale toto je uplne niekde inde.
Takze k veci.Mne motorka jazdi bez jedinej chyby.Niekedy ked postoji dlhsiu dobu 2-3tyzdne tak nechce hned chytit.Prisiel som na to ze musim 2-3x vypnut zapnut zapalovanie nak cerpadlo natlaci palivo a motorka naskoci ihnet.Toto ale asi tvoj pripad nebude.
Dalej sa mi raz stalo to,ze som mal preruseny kablik od spinacej skrynky.Motorka mi sla ako mala,no obcas skapala.Ked som motorku kupoval predavajuci ma upozornil na to ze tam jeden kablik musel opravovat.Takze som nastastie hned vedel kde hladat chybu.A naozaj,v jednej polohe riaditok mi motorka skapala inak sla.Skusil som to tak ze som to natocil na hlavnom stojane a pomaly otacal riaditkami do prava do lava.Predosli majitel to proste odflakol....toto by mohol byt tiez tvoj pripad.
Obkrokovim ventilom by to tiez mohlo byt ako som uz spominal skorej.Neviem kolko stoji na GS ale na Corsu 19Eur (rozdiel v kuzely).
Ono sa to moze zdat ako neriesitelny problem,ale ked sa nad tym zamyslis tak je to podstatne jednoduchsie ako karburator.Mas tam 5 dôlezitych suciastok a ked mas tie OK musi to byt cele ok (palivove cerpadlo,vstrekovac,snimac polohy klapky,polohy kluky,obkrokovy ventyl),lambda sonda,CDI a co ja viem co su uz iba mazny v podobe dobrej spotreby a vykonu.
Est ema napadlo tesnost palivovej sustavi.Raz mi smoklili hadicky od cerpadla.Sice som nic nespozoroval ale teoreticky by mohol unikat tlak.
Nedavno jsem mel moznost videt rozdelanej obtokovej ventil. Ten kuzel je soucasti hridele, kterej ma na druhym konci zavit a je zasroubovanej do nejakyho plastu uvnitr toho ventilu. Kolem toho je pruzina a pruzina je zakryta plastovym valeckem.
Jestli to je u toho ventilu na Corsu stejny, tak by to prehozeni kuzele bylo otazka chvilky...
59524, C2476 na motorceku z Corsi som nasiel tieto dve cisla.Motorku sa mi rozoberat kôli tomu nechce :-) Dufam ze som aspon trochu pomohol.Ak budes pozerat cislo motorceka u GS prosim napis ho sem a skusim sa spytat v jednej predajni u nas.Kupoval som tam original lambdasondu podla cisla na 650GS.V BMW odomna chceli 200Eur tu som ju mal za 100Eur.Myslim ze tuto istu lambdu ma BMW X5 alebo nejake ine auto od BMW
Nebo ať ho motylu vymontuje a zajede s ním třeba do Elitu. Úplně nejlepší řešení by bylo, kdyby si ho mohl půjčit na chvíli z jiné motorky - ať zbytečně potom nekupuje něco, co nebude potřebovat. Byl jsem se kouknout jestli ho nemám náhradní, ale bohužel - mám z volnoběžnejch ventilů jen na R1200 ,a pak na K1200,1300 (a tam je to úplně jinak).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
momul: Hned jak bude cas, tak se na to cislo mrknu a hodim to sem. servisak, Tonda: Kdyby to pasovalo podle cisla z jinyho auta, bylo by to samozrejme supr. Zadnyho znamyho z okoli z bawem holt nemam... U BMWkrotila za to chcou 1425 bez dane, jezek to bude mit urcite o neco levnejsi:-) Musim to pohledat, az se k tomu dostanu - mam ted malo casu diky diplomce a vzhledem k tomu snehu uz asi nema cenu s tim spechat, bohuzel:-( Ale rad bych to vyresil jeste pred poradnejma mrazama, aby se to dalo verohodne vyzkouset. Kdyztak ty prachy do toho proste dam. Bud to bude ono, nebo snad pak uz jen ten snimac klapky. Kazdopadne zatim diky moc za rady.
Tak obtokovej ventil je doslova smontovanej (assembled) v Mexiku a nese dvojí označení. Na prvním řádku je A5307 a na druhým J0154. Pro jistotu jsem sundal i snímač polohy klapky a testnu ho, jestli nemá už porušenou dráhu na konci. Při jednom už jsem rovnou vyndal baterku a motorku zazimoval, pěkný počasí už letos asi nebude...
Edit: Tak už jsem naměřil snímač polohy klapky. Je to klasickej lineární potenciometr 4 kohmy, Rozsah ladění (odpor jezdce vůči koncům potenciometru) se pohybuje v rozmezí cca 0,85 až 4,85 kohmů, takže je zřejmě k jezdci sériově diskrétní odpor 820 ohmů s velkou tolerancí nebo nějaká sério-paralelní kombinace. Každopádně pokud je ten rozsah správnej, tak tenhle senzor je v pořádku. Ten krokovej motorek už bohužel jednoduše nevyzkouším, protože neznám zapojení ani typ použitýho motorku, ale nějak na to zkusím přijít...
Upravil motylu dne 28.10.2012 11:31