siso napsal:
Hicks ale je to stále asfalt, tam toľko bordelu nieje ako keď jazdíš po nespevnených povrchoch.
v prachu kazdopadne moc nejezdim... to je fakt.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak jsem dnes pod tlakem tohoto vlákna zkontroloval logry v př.kole a zjistil že jejich stav je možná lepší než když je tam ve fabrice dávali,mám najeto asi 33 000km. Nejde mi do hlavy jak je možný aby při tomto nebo dokonce menším nájezdu byly ložiska ko. To tam museli buďto dát nějaký zmetky nebo si nedovedu představit jak se s tím musí zacházet aby to tak brzy odešlo
To mě právě na bavoráku se.e. Kdyby tu motorku postavili pořádně, kvalitně, se špičkovýma dílama, pořádným podvozkem, prostě kvalitní motorku, tak se z ní mohla stát taková kultovka, jako je třeba nesmrtelná Afrika...
F800GS
Ja na masine najel 10tis km, predtim mela najeto 2000km, pocitam ze 9000km bylo na ceste a 1000km polnacky a teren a skoro zadny brody jen obcas. Neumyvana WAPKOU pouze vodou a kartackama. S celkovyho najezdu bylo tak 3000km v plnym nalozeni, ma malickost a plny 3 kufry.
Zatim mam vyndany a vymeneny loziska v zadnim kole ty byly KO = jedno hucelo jak prase a druhy se v jednom miste dokonce sekalo a musel jsi vyvynout velkou silu aby si to pretlaci. Ve stredu se vymeni loziska v rozete a v prednim kole, dam vedet v jakym jsou stavu .
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Tak mam smisene pocity GUFERA vporadku a vpohode, ale z tech LOZISEK mam smiseny pocit jelikoz nejsou v krabickach jak standartne SKF bali ale v zatavenych saccich s potiskem SKF, na lozisku je to taky , tak dougfam ze to nejsou nejaky levny cinsky kopie
Jinak vymenu nebudu delat nemam na to cas mam na to svuj nejlepsi servis na svete a kluci mi to vymenej. Nic slozityho to neni , nekde bude video. Nebo pokud chces napsat navod napisu. Jinak nezapomen dat loziska den dopredu do mrazaku a pak nahrat stred kola
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ložiská som do mrazáku nedával, akurát som ich otvoril a dobre naplnil vazelínou, tí výrobcovia to dosť oje..vajú. Kolo som pred montážou trochu nahrial teplovzduškou a bolo.
siso napsal:
Ložiská som do mrazáku nedával, akurát som ich otvoril a dobre naplnil vazelínou, tí výrobcovia to dosť oje..vajú. Kolo som pred montážou trochu nahrial teplovzduškou a bolo.
Chyba- neotvírat nepřidávat vazelinu -ti výrobci dobře ví proč tak málo tam dávají. Kdysi jsme to tak aplikovali na kombajnech a takto domazaná ložiska vydržela méně než ty s origo náplní; přílišné množství vazeliny má totiž tendenci ,,otevírat" ty krytky a vazelina snáž uteče a dostane se tam nečistota.Perfektní uzavření ložiska je důležitější než vyšší množství maziva,ono totiž i při opatrné preparaci a nasazování krytek se nelze ubránit i minimální deformaci té krytky i když to mnohdy okem není vidět.
1. sundat kola pokud nemas zvedak nejprve udelat zdani a pak presni.
2. pred demontazi rozhodne nahrej kola at to povoli , jelikoz ty loziska sou tam dost na fest at ti nerupne stred kola , hlavne to predni ma tost tenkej matros
3. loziska dej do mrazaku tak na par hodin a pred montazi nahrej stred kola pak to lozisko tam krasne zapadne
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
nikdy sem to nedela, teda ano jednou jo, ale to uz byl ten naboj dost vymacklej a lozisko volny, pokud lozisko sedi dobre a pevne neni treba lepidlo
navc to ani v montaznim navodu neni ze by se tam melo davat lepidlo
Upravil schrek dne 27.02.2013 22:53
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Vloni před Rumunskem jsem měnil pneu a při vyvažování zadní zédrhel. Kolose mi nechtělo točit. jedno ložisko v háji, druhé načaté. Tak jsem měnil všechny. Šly dolů i bez nahřívání a zpět taky. Za všechny ložiska jsem dal cca 180kč náhradní díly pro traktory. po 5000km kontrola, v pohodě. Jinak moto jsem kupoval z druhé ruky, mělo 7000 km, 2 ložiska tam byly skf a jedno Polské. Možná s tím už něco bývalý majitel dělal.
Jestli měla najet víc, to neprokáži, udávám stav tachometru. O moc to ale nemůže být, to by musel měnit spoustu věcí. Svody, Paraboly, sedlo atd. Zatím jsem měl jen jednu poruchu. Po asi 20km cestě v Rumunsku/jen vysypaná šotolina, Rumuni totiž při opravách cest cesty neuzavírají/ mi odešel větrák. Dostali se dtobné kamínky mezi vrtulku a tělo a zasrali se uhlíky. Stačilo trochu násilím rozebrat, vyčistit a poho.
Popi napsal:
A ještě takový amatérský dotaz, až budu mít rozebrané vidle, co všechno by se tam mělo ještě vyměnit? Mám na mysly gufera apod.
Amaterska odpoveď :
*keď budeš mať vidlice už na stole ( musíš ich na stôl dostať už s uvoľneným vekom, resp maticou ), tak zatlačíš pružinu a 13tkou uvoľníč kontra matičku
*potom pekne odskrutkuješ tu velikáánsku ALU maticu a aj s plastovou podložkou si ju odlož :-D
*vylej olej - určite ti vypadne plast krúžok čiernej farby a pri troche štastia aj oceľ podložka
*potom pekne pumpuj a pumpuj a vylievaj, pokiaľ to nebude uplne prazne - keď si OK a nehrá ti hlasne muzika v garáži, tak to budeš počuť
*potom si ten tlmič daj kolmo k stolu, všetko ,, pusť dole,, to znamena že všetky časti máš v najnižšej polohe a nalej olej - pozor nie cely liter !!
*po naliati cca 500 ml oleja napumpuj olej tak, aby tam v piete nebol žiaden vzduch - počítam, že si si zase nezapol radio na plné gule - budeš to aj citiť pri pumpovaní - zvýšený odpor. No a potom dolej olej na tu požadovanu hladinu 120mm
* pred montážou nezabudni na jednu dôležitú vec TEN ČIERNY PLASTOVý SPACER JE POTREBNé TROŠKU OBRúSIť HRANY - INAK TO DO PRUžINy NEVLOžíš
* no a teraz už len poskladať, nezabudnúť dotiahnuť 13tku a hotovo - všetko dotiahnuť a skontrolovať......
Dotaz: k čemu je ta troška nějakého maziva v minikelímku přiložená k pružinám HP?
Upravil Popi dne 01.03.2013 23:52
F800GS
Tak, keďže boli sviatky (veľkonočné) ale niekde to vyzeralo ako na vianoce, tak som sa rozhodol, že moja motorka dostane darček.
Krásavec.
Tlmič je ľahší o viac ako tretinu ako origo.
A takto to vyzerá po montáži, celkom fajn.
Zmestilo sa aj spevnenie horného úchytu.
Celá sranda stála 698 ečiek, hydraulické predpetie pružiny 199eur, samotný tlmič 499eur. Vozí to na Slovensko firma JLT motoracing, šikovný chalan z dedinky neďaleko Šiah, ktorí na to robí aj repas po dohode aj na počkanie.
Už aby bolo ale konečne teplo.
Upravil siso dne 01.04.2013 18:51
k tomu bych mel par dotazu : a) pripada mi nejak kratkej co nosnost ? prumer pruziny a dratu je taky nejak az moc vyrazne mensi !? :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)