masakr bude, pokud nekdy Tractive napoji svoje tlumice na ridici jednotku Dynamic ESA.
Upravil hicks dne 25.06.2013 11:54
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nenapojí. Není důvod. Vyvinuli si vlastní řídící jednotku, která sleduje 3D přetížení a umí upravovat podvozek podle toho jak brzdíš, zrychluješ, narážíš na terénní nerovnosti apod. Umí sledovat i pohyb tlumičů resp. dynamiku změny (pokud jsou v tlumiči příslušné senzory) atd. Je to absolutně nezávislé na motorce a nepotřebují napojení na CanBus ani na nic dalšího.
BMW letos výslovně zakázalo všem spolupracujícím výrobcům využívat jakkoliv signály z CanBusu nebo dalších systémů motorky pro řízení podvozku, takže ti, kdo s BMW chtějí být zadobře, museli přijít s něčím vlastním a nezávislým.
Já jsem vloni zkoušel verzi, která využívala informace z CanBusu (např. o poloze plynové rukojeti nebo brždění) a měla integrované pohybové senzory v tlumiči. Teď jsme jezdili s motorkou, která měla tu separátní řídící jednotku a neměla senzory pohybu v tlumičích (výrazně nižší šance že se něco porouchá) a nevidím v tom rozdíl. Snad jen že ta loňská verze měla devět kroků a tahle má pět.
Jen pro info - ceny elektrických tlumičů řady ACE jsou už jasné. Nemůžu to ještě zveřejit v plném rozsahu - čeká se na tiskovou zprávu z Německa ale mám kompletní ceník všech typů a kombinací.
Bude se to prodávat pro začátek ve třech provedeních zadního tlumiče a dvou provedeních předního. K zadnímu tlumiči je vždy řídící jednotka ACE a ovladač na řídítka, který ovládá případně i přední tlumič (dá se přepnout na nezávislé ovládání předního nebo zadního). Řídící jednotka a ovladač tedy stačí jen jednou.
Zadní varianty jsou:
a) ACE tlumič bez regulace předpětí (něco jako Level1) pro lidi, kteří prakticky pořád jezdí se stejnou zátěží.
b ) ACE tlumič s mechanickou (hydraulickou ručně ovládanou) regulací předpětí (něco jako Level2)
c) ACE tlumič s elektricko-hydraulickou regulací předpětí ve zvýšeném rozsahu
Přední tlumiče budou:
d) ACE tlumič bez regulace předpětí
e) ACE tlumič s elektricko-hydraulickou regulací předpětí
Tlumiče jdou kupovat samostatně ale ovládací panel a řídící jednotka je součástí dodávky toho zadního, takže logicky nemá smysl kupovat to jen na předek. Ale bude to možné pokud by to někdo takhle chtěl.
V té nejlevnější variantě tedy bude dvojice tlumičů bez nastavení předpětí nějakým komfortním způsobem (muselo by se otáčet kolečkem pomocí nástroje a tím pružinu stlačit nebo povolit) ale tlumiče jsou oba řízené z nezávislé řídící jednotky a dá se nastavit pět úrovní odezvy na změny dynamiky (ACE) a pět úrovní tlumení pomocí elektrického solenoidu uvnitř tlumiče) a to pro přední i zadní nezávisle.
V té variantě kterou jsem zkoušel naposledy v Německu je vzadu elektricky řízené předpětí (takže to je dalších pět kroků nastavení v rozsahu 4cm měřených na zadku motorky) a vpředu bez regulace předpětí. No a nejdražší varianta má všechno vpředu a všechno vzadu, takže se regulují tři parametry vpředu a tři vzadu nezávisle.
Rozsah cen bude cca od 2600 - 3300EUR plus mínus za kompletní podvozek.
Ta varianta o které jsem mluvil (vzadu komplet, vpředu bez regulace předpětí) by vyšla na cca 65 tis. s DPH
Ty ceny považuju za solidní, je to přímá konkurence aktivního podvozku nového BMW GS LC, je to nesrovnatelně lepší než ESA2 ale je fakt, že funkčnost toho předního tlumiče řady Extreme je ještě lepší, jen to není tak komfortně nastavitelné. Takže cílová skupina nejsou lidi, kteří chtějí s motorkou jezdit extrémní zátěž ale chtějí si hrát s nastavením v průběhu jízdy.
Zadní verze pro sportovní stroje (RR nebo HP4) se dělá taky a kupodivu to není až zase o tolik dražší ale je to stavěné celé podle přání závodníka už v továrně.
Prodávat se to bude od srpna. Do výroby jdou modely pro 1150GS, 1150GSA, 1200GS, 1200GSA, snížená verze 1200GS a zadní tlumiče pro F800GS a snížená verze F800GS.
O dalších motorkách se jedná, pravděpodobně to bude v nabídce přímo (ne přes Touratech) pro Supertenere, Triumphy a další..
Upravil TomasTT dne 02.07.2013 22:35
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak o víkendu jsem najel přes 1500km s předním tlumičem řady Extreme a zadním HighEnd.
Nastavil jsem ten předek podle doporučení kolegy z Německa, který s tím najezdil víc než 15 tis. km během testování a výsledek je, že jsem zapomněl, že nějaký tlumiče vůbec mám. Prostě jsem o podvozku nevěděl. Bez ohledu na to, jestli jsme jeli pomalu nebo rychle, po špičkových silnicích nebo po horších mikro okreskách. Nejezdil jsem s tím v terénu ale po silnicích všeho druhu je to perfektní. Věci jako hrany asfaltu, nerovnosti - necítil jsem je, nevím o nich. Předpětí jsem měl nastavený vpředu i vzadu na mojí váhu plus plná zátěž a i když jsem v sobotu jezdil bez kufrů, tak jsem to neměnil.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tohle sice není o motorkách ale jen pro zajímavost - TracTive ACE (plně aktivní elektrický systém) je namontovaný v závodním Audi R8. Absolvovali s tím 24 hodinovku v Barceloně a pojedou nějaký závod v Dubaji. Auto má stejnou řídící jednotku jako na motorce, jen má zdvojené funkce a jednotka řídí tvrdost a chování tlumičů nejen v poměru přední/zadní nápravy ale i příčně, takže auto má lepší stabilitu a chování ve všech režimech jízdy. Řidič si navíc může ručně ovládat chování přední a zadní nápravy pomocí ovladače na palubce (stejný jako se používá na motorkách). Ruční ovládání není rozdělené na jednotlivá kola ale předek a zadek dohromady. To je celkem logický.
TomasTT napsal:
Jen pro info - ceny elektrických tlumičů řady ACE jsou už jasné. Nemůžu to ještě zveřejit v plném rozsahu - čeká se na tiskovou zprávu z Německa ale mám kompletní ceník všech typů a kombinací.
Bude se to prodávat pro začátek ve třech provedeních zadního tlumiče a dvou provedeních předního. K zadnímu tlumiči je vždy řídící jednotka ACE a ovladač na řídítka, který ovládá případně i přední tlumič (dá se přepnout na nezávislé ovládání předního nebo zadního). Řídící jednotka a ovladač tedy stačí jen jednou.
Zadní varianty jsou:
a) ACE tlumič bez regulace předpětí (něco jako Level1) pro lidi, kteří prakticky pořád jezdí se stejnou zátěží.
b ) ACE tlumič s mechanickou (hydraulickou ručně ovládanou) regulací předpětí (něco jako Level2)
c) ACE tlumič s elektricko-hydraulickou regulací předpětí ve zvýšeném rozsahu
Přední tlumiče budou:
d) ACE tlumič bez regulace předpětí
e) ACE tlumič s elektricko-hydraulickou regulací předpětí
Tlumiče jdou kupovat samostatně ale ovládací panel a řídící jednotka je součástí dodávky toho zadního, takže logicky nemá smysl kupovat to jen na předek. Ale bude to možné pokud by to někdo takhle chtěl.
V té nejlevnější variantě tedy bude dvojice tlumičů bez nastavení předpětí nějakým komfortním způsobem (muselo by se otáčet kolečkem pomocí nástroje a tím pružinu stlačit nebo povolit) ale tlumiče jsou oba řízené z nezávislé řídící jednotky a dá se nastavit pět úrovní odezvy na změny dynamiky (ACE) a pět úrovní tlumení pomocí elektrického solenoidu uvnitř tlumiče) a to pro přední i zadní nezávisle.
V té variantě kterou jsem zkoušel naposledy v Německu je vzadu elektricky řízené předpětí (takže to je dalších pět kroků nastavení v rozsahu 4cm měřených na zadku motorky) a vpředu bez regulace předpětí. No a nejdražší varianta má všechno vpředu a všechno vzadu, takže se regulují tři parametry vpředu a tři vzadu nezávisle.
Rozsah cen bude cca od 2600 - 3300EUR plus mínus za kompletní podvozek.
Ta varianta o které jsem mluvil (vzadu komplet, vpředu bez regulace předpětí) by vyšla na cca 65 tis. s DPH
Ty ceny považuju za solidní, je to přímá konkurence aktivního podvozku nového BMW GS LC, je to nesrovnatelně lepší než ESA2 ale je fakt, že funkčnost toho předního tlumiče řady Extreme je ještě lepší, jen to není tak komfortně nastavitelné. Takže cílová skupina nejsou lidi, kteří chtějí s motorkou jezdit extrémní zátěž ale chtějí si hrát s nastavením v průběhu jízdy.
Zadní verze pro sportovní stroje (RR nebo HP4) se dělá taky a kupodivu to není až zase o tolik dražší ale je to stavěné celé podle přání závodníka už v továrně.
Prodávat se to bude od srpna. Do výroby jdou modely pro 1150GS, 1150GSA, 1200GS, 1200GSA, snížená verze 1200GS a zadní tlumiče pro F800GS a snížená verze F800GS.
O dalších motorkách se jedná, pravděpodobně to bude v nabídce přímo (ne přes Touratech) pro Supertenere, Triumphy a další..
Jestli to dobře chápu, tak podle Tebe je 65 000 Kč za levnější variantu dvou tlumičů na motorku navíc s každoročním servisem v řádech několika tisíců je solidní??? Aha, tak to jo. Nevím za jak dlouho je vyděláš Ty, asi to pro Tebe je hračka, ale pro mě to je docela dost a docela se na to nadřu a nepřijde mi to jako solidní oproti ceně motorky ... Nevím jak pro ostatní . Sorry, nic osobního, jen zamyšlení
milan enduroskola napsal:
zeptej se, kolik stojí nový origo esa tlumič, který mimochodem není určený, na rozdíl od tohoto, k repasi..........
ovšem, že to není pro každého, včetně mě, je teda jasný..
rozhodně ale lepší, než si jít koupit znova origo tlumič
asi tak.
jinak treba zadni Dynamic ESA tusim 47 litru + DPH.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
L napsal:
Jestli to dobře chápu, tak podle Tebe je 65 000 Kč za levnější variantu dvou tlumičů na motorku navíc s každoročním servisem v řádech několika tisíců je solidní??? Aha, tak to jo. Nevím za jak dlouho je vyděláš Ty, asi to pro Tebe je hračka, ale pro mě to je docela dost a docela se na to nadřu a nepřijde mi to jako solidní oproti ceně motorky ... Nevím jak pro ostatní . Sorry, nic osobního, jen zamyšlení
Něco o tom náhodou vím... Na mojí 2011 ADV se 38 tis. km, tlumiče TOTAL mrtvé, nedalo se na tom jezdit nad 120km/h, k neudržení na silnici. Off jsem nikdy nejezdil krom jednoho Maroka...
Po repasu opět ok, asi na 100km... Pak to vyteklo a opět hrůza... tak znovu repas...
Jinak ceny origo ESA2 pro 12adv... přední 28317,- , zadní 33980,- bez DPH!
Teď mám oba TT Tractive Extreme a ta změna je dost znát, opravdu nepotřebuješ řešit přepínání režimů, prostě to funguje, dělá co má, žádné nervózní chování podvozku v zatáčkách na roletě nebo při rychlé jízdě, prostě pohoda...
A cena? pořiď zaručeně málo jeté, nebo dej repas... Až budeš potřetí rozebírat půl moto kvůli výměně, tak se podrbeš za uchem, protože to fakt není práce na hodinu.
Upravil TomVS dne 17.09.2013 00:29
L napsal:
Jestli to dobře chápu, tak podle Tebe je 65 000 Kč za levnější variantu dvou tlumičů na motorku navíc s každoročním servisem v řádech několika tisíců je solidní??? Aha, tak to jo. Nevím za jak dlouho je vyděláš Ty, asi to pro Tebe je hračka, ale pro mě to je docela dost a docela se na to nadřu a nepřijde mi to jako solidní oproti ceně motorky ... Nevím jak pro ostatní . Sorry, nic osobního, jen zamyšlení
Něco o tom náhodou vím... Na mojí 2011 ADV se 38 tis. km, tlumiče TOTAL mrtvé, nedalo se na tom jezdit nad 120km/h, k neudržení na silnici. Off jsem nikdy nejezdil krom jednoho Maroka...
Po repasu opět ok, asi na 100km... Pak to vyteklo a opět hrůza... tak znovu repas...
Jinak ceny origo ESA2 pro 12adv... přední 28317,- , zadní 33980,-.
Teď mám oba TT Tractive Extreme a ta změna je dost znát, opravdu nepotřebuješ řešit přepínání režimů, prostě to funguje, dělá co má, žádné nervózní chování podvozku v zatáčkách na roletě nebo při rychlé jízdě, prostě pohoda...
A cena? pořiď zaručeně málo jeté, nebo dej repas... Až budeš potřetí rozebírat půl moto kvůli výměně, tak se podrbeš za uchem, protože to fakt není práce na hodinu.
musi to fungovat super zavist.
mmch: 38 tisic a tlumice dead? neni to nahodou na reklamaci nebo kulanci?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mmch: 38 tisic a tlumice dead? neni to nahodou na reklamaci nebo kulanci?
Tak to si piš, funguje to výborně, ten podvozek je prostě jinde... A na rovinu, jsem za něj rád, protože tu motorku to zase o kus pozvedlo v chování a mám jistotu že hned tak nevyteče někde na necestách.
Jestli je to na kulanci netuším, mám to chviličku po záruce... a nedělám si iluze jak by to bylo... Jooo panééé, to máte ještě dobrýýý, takhle se to má chovat, běžné opotřebení a nazdar. Na to se.u, to mě fakt neba.
38 tkm a tlumiče jsou dead eště že mám poctivou 1150
čím víc jezdí dvanáctek,tím víc si toho svýho železa vážím
Upravil bystricke dne 17.09.2013 07:13
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Na R100GSPD mám vzadu Wilbers,najel jsem na něm 50 tis. a zdá se mi že už to není ono.Teď se rozhoduji mezi Öhlinsem a Tractive a navíc mezi level 1 a 2.Poradí mi někdo?
bystricke napsal:
38 tkm a tlumiče jsou dead eště že mám poctivou 1150
čím víc jezdí dvanáctek,tím víc si toho svýho železa vážím
AMEN
jste normalni?
z JEDNOHO incidentu JEDNE motorky, ktere odesly drive tlumice, hned zase rozumujete, jakou mate "poctivou 1150"?
co to je za nesmysl?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Napsal jsem něco špatně?Tentokrát jsem to myslel vážně
Na Aliexpress.com prodávaji všelijaký mototlumiče za 20 doláčů...sice nejsou na GS, ale to je jedno...hlavně, že jsou z Činy...nemůžeš přece koupit tlumiče od těch kapitalistů....
vlastimil napsal:
Na R100GSPD mám vzadu Wilbers,najel jsem na něm 50 tis. a zdá se mi že už to není ono.Teď se rozhoduji mezi Öhlinsem a Tractive a navíc mezi level 1 a 2.Poradí mi někdo?
a ten elektronickej ti tam nejde?
imho to bude masakralni svezeni
jinak pokud tam elektronickej nejde, nebo s tim as nejaky "ideologicky" problem, koupil bych ten Extreme co nejde zahnat do dorazu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2