TomasTT napsal:
Uvažoval jsem, jestli má smysl vůbec na celou tu diskuzi nějak reagovat ale nakonec proč bych nemohl říct co si myslím.
Pro někoho je "dobrodružství" přejet z domova třeba 500km do rakouských Alp. Skutečně znám lidi, kteří na motorce jezdí a jezdí prakticky celý rok třeba do práce ale nejdál byli na 200km projížďce, protože třeba jejich motorka je slabá, oni nemají ani peníze na benzín na nějakou motodovolenou po Evropě apod. Pro takové lidi je cesta např. do Benátek, St. Tropez nebo na jih Španělska opravdu největší životní výkon (nic delšího a zajímavějšího nikdy nejeli). Když ještě k tomu neumí vůbec cizí jazyky a dělá jim problém zaplatit u pumpy a odpovědět na jakoukoliv otázku prodavače v krámu nebo recepčního v kempu, tak to je ještě horší. Kdysi jsem jezdil s klubem, kde jsem potkal spoustu lidí, kteří opravdu poprvé v životě někam jeli dál než "kolem komína" a byli z toho úplně hotoví, protože sami by třeba nikdy na obyčejný sraz do Itálie nejeli. Absolvoval jsem cestu do Německa, kde s námi jela motorkářka na 250ccm Hyosungu, bylo to docela hustý, protože na motorce, která vyvine 110km/h po desetiminutovém rozjezdu (a to nesmí foukat protivítr), je předjetí každého kamionu masakr.
Nikdy by mě nenapadlo kritizovat nikoho za jakoukoliv cestu a tím spíš holčinu, která si "dovolila" napsat reportáž. Upřímně řečeno, když si přečtete některé cestopisy třeba ve straších Motoroutech, tak lidi na opravdu kvalitních a silných motorkách vyrazili z domova, u přehrady si otevřeli první paštiku, další paštiku si dali na Grossglockneru, postěžovali si, že kus chleba tam stojí 5x tolik co doma, přespali na kraji lesa a posnídali paštiku... a takhle to rozepíšou na tři stránky. Pro ně to je třeba taky dobrodružný výkon, pro někoho jiného je to nudná vyhlídková vyjížďka. Měl jsem kamaráda, který se v poledne rozhodl že se jede projet a když jsem mu večer volal, už byl ubytovaný na Edelweisshutte a další den dojel na Sardinii. Vykoupal se a za noc dorazil domů. Na určitých motorkách je prostě 1000km jako pro jiného třeba 300. A naopak, na slabší motorce je denní dávka několik málo stovek kilometrů v provozu v zahraničí to samé, jako pro vás třeba těch 1000.
Ten styl psaní a vůbec cestopis a destinace mě vůbec nevadí. Když se vám to nelíbí, tak to číst nemusíte. Jsou cestovatelé (chlapi i ženský), kteří jezdí fakt zajímavé destinace, opravdu adventure ale články od nich jsem nikdy nečetl, protože na psaní nemají čas, fotky mají jen z mobilu za jízdy, protože je focení moc nebaví ale třeba umí zajímavě vyprávět, pokud má člověk to štěstí, že si je někde může poslechnout. Někteří mají cestování jako životní styl, jsou na cestách doslova celé roky, nemají už žádný domov, své domy prodali nebo nikdy žádné ani neměli a domov mají tam, kde právě jsou. Znám taky takové - určitě jsem jako příklad dával angličanku Lindu, která před pár lety projížděla ČR během své cesty ze Španělska do Asie a nakonec skončila v Austrálii. Jela sama na DR650 a to ve věku 60 let. http://haefale.de...
Psala si blog, dávala fotky na web a protože je jedním ze zakládajících lidí fóra horizons unlimited, dost se o její cestě vědělo. Ona neměla nějaké zásadní sponzory, vyrazila s tím, co měla (prodala domek ve španělsku), prodala staré bmw a koupila a nechala si upravit to DRko a když jí na cestě peníze docházely, tak učila angličtinu nebo hudbu třeba měsíc v pákistánu apod. Přijde mi to větší výkon, než když někdo sežene desítky sponzorů, kteří mu dají techniku a prostředky na cestu. Obdivuju cestovatele, kteří jedou "za své" a jak píšu, z pohledu toho člověka může být trip do Španělska větší dobrodružství než pro jiného cesta do Indie.
Tomáši zatím jsem Ti moc nefandil,ale teď musím dát 100bodů
A pro mě je to důvod padat na prdel. Je jedno kam, ale 30dní být sám(a) a ujet ty km na dváce je prostě výkon. Hodnotím výkon a né destinaci.
Nemyslím že jsem letos dokázal neco světoborného s tureckem, ale měl jsem toho plnou prdel a byl jsem rád že jsem doma (sice za týden už bych nejradši vyrazil znovu) ale měl jsem toho dost. A to jsem byl na velké motorce. Je pravda, že měla denní porci km poloviční, ale na tu motorku si myslím že je to dost.
Je rozdíl pokud jedeš přesun po dálnici 150km/h nebo se hrkáž na něčem co má strop 110km/h.
To že to prezentovala tak jak prezentovala je věc jiná.
A druhá otázka je kolik z jejich vstevníků má 40tis na dovolenou. To si myslím že je důvod proč je takových výletu málo.
Splněný sen moje 1100GS
jj, souhlasím s tím, co napsal TomTT, trochu rozepsal to, co jsme tu s Petersem napsali.
Za sebe - nehodnotím formu, jakou to podává a jestli to pro ni byl heroický výkon. Až tak ji neznám. Já jen tomuto výkonu ze svého pohledu netleskám a nesmekám před ním.
Nevím, proč by to měl být výkon zrovna na dváce, která ji vyhovuje? Ne každý potřebuje svištět po dálnici s naloženou motorkou 150km/h. Pohodlí je úměrné velikosti jezdce a jeho schopnostem. Proč si myslíte, že ta cesta byla pro ní na daném stroji nepříjemná? Jela to, na co stačila? Nikdo ji netlačil a nestanovil žádné cíle.
to jencekgs: cestovat se dá za 10 i za 100tis, je to otázka priorit a komfortu
buboGS napsal:
...
Ono totiž z kokpitu třeba GSA vypadá každý ujetý kilometr trochu jinak, než z kokpitu dvácy, stejně jako schopnosti kluka/chlapa jsou jiné než u ženský/holky.
...
PPS: Ti co to moc neberou asi mají za sebou odvážnější cesty do drsnějších končin, ale každý musí nějak začít, že. Třeba se ta holčina jednu projezdí a propíše i k jejich obrazu.
Bubo, v čem je ten kilometr jiný? A v čem se liší schopnosti ženy a muže?
To není o tom, jak kdo začíná a kde je teď, jen na tu cestu má každý jiný pohled, který tady vyjádřil. I ten, kdo nevyjel mimo ČR z toho nemusí být nadšený.
V rychlosti -- ve 20 muze mit holka uz dost odpracovano, odstudovano a od*ukano a podle mne to uz casto JE DOSPELEJ CLOVEK. Zvlast baba.
Kdyby to dala v 18ti.. tak to beru... 17.. hardcore.
Ale 20.. tam uz se to podle mne tak nejak lame.
---
kouknete treba na piloty z WW2.. tem bylo casto cca okolo 20ti a nekterym treba i ke konci valky.. TO je pro mne hardcore.
Upravil hicks dne 03.09.2012 15:22
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jencekgs napsal:
A pro mě je to důvod padat na prdel. Je jedno kam, ale 30dní být sám(a) a ujet ty km na dváce je prostě výkon. Hodnotím výkon a né destinaci.
Nemyslím že jsem letos dokázal neco světoborného s tureckem, ale měl jsem toho plnou prdel a byl jsem rád že jsem doma (sice za týden už bych nejradši vyrazil znovu) ale měl jsem toho dost. A to jsem byl na velké motorce. Je pravda, že měla denní porci km poloviční, ale na tu motorku si myslím že je to dost.
Je rozdíl pokud jedeš přesun po dálnici 150km/h nebo se hrkáž na něčem co má strop 110km/h.
To že to prezentovala tak jak prezentovala je věc jiná.
A druhá otázka je kolik z jejich vstevníků má 40tis na dovolenou. To si myslím že je důvod proč je takových výletu málo.
Pro Bůh - jak sám, kde sám(a) ??? Ona přece neletěla na Mars...
Asik je to fakt o úhlu pohledu.... a už jsem raději zticha....
Liší, a hooódně. To by bylo na dlouhou diskuzi. Včera, když jsem zbloudil mezi vinicemi u Valtic, jsem zastavil a začal z kapsy dolovat navigaci. V tom momentě začala žena sesedat z motorky. Tak jsem si vyzkoušel zalehnutí ve třech (GSko je má jediná povolená milenka), ploténka zase v prd.li. Tož takové jsou schopnosti té moji, už bych ji ale neměnil a jsem rád, když tento můj omezovač rychlosti přesvědčím k výjezdu.
Na druhé straně jsem potkal v motobaru U Hanky babskou jízdu - 34 bab na motorkách. Tehdy jsme je s Waltrem neúspěšně přesvědčovali, at´jedou s námi na Radarku. Mezi motorkářkami jsou i odvážné (např. Refi) a z mého pohledu každá ženská na motorce zaslouží obdiv. Ale ne.čurávám Hicksi, jen je mám radši než ty
V okruhu mých spolupracovníků a kamarádů nikdo nejezdí, takže i já jsem samotář. Mnozí kolegové mi závidí a ubekují, že jim to stará nedovolí. Ti chlapi se vymlouvají nebo jsou z nich baby? A baby jezdí? Kurňa, teď jsem se zamotal...
rop napsal:
Mezi motorkářkami jsou i odvážné (např. Refi) a z mého pohledu každá ženská na motorce zaslouží obdiv. Ale ne.čurávám Hicksi, jen je mám radši než ty
nn.. ty se na ne, narozdil od Hixe, totiz koukas z patra
pokud beru samici jako schopnej druh, tak prece nemuzu bejt dojatej, ze dojede do Sevilly.
Argumentace 125 je taky zavadejici.. ta holcina vazi asi tak jako moje stehno... nerikam, ze to mela premotorovane.. ale zas takova tragedie to asi taky nebyla.
Navic to jela mesic nebo kolik, to je samo o sobe trochu podezrele... a urcite to otevira otazku financovani
A prichazi muj oblibeny "double-edge sword" ..
TOTIZ...
jestlize si na to vydelala sama.. je bez debat DOSPELA....
jestlize mela sponzoring.. degraduje to tu frajerinu.
---
klasicka win-hix situace.
Upravil hicks dne 03.09.2012 18:03
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal:
Uvažoval jsem, jestli má smysl vůbec na celou tu diskuzi nějak reagovat ale nakonec proč bych nemohl říct co si myslím.
Pro někoho je "dobrodružství" přejet z domova třeba 500km do rakouských Alp. Skutečně znám lidi, kteří na motorce jezdí a jezdí prakticky celý rok třeba do práce ale nejdál byli na 200km projížďce, protože třeba jejich motorka je slabá, oni nemají ani peníze na benzín na nějakou motodovolenou po Evropě apod. Pro takové lidi je cesta např. do Benátek, St. Tropez nebo na jih Španělska opravdu největší životní výkon (nic delšího a zajímavějšího nikdy nejeli). Když ještě k tomu neumí vůbec cizí jazyky a dělá jim problém zaplatit u pumpy a odpovědět na jakoukoliv otázku prodavače v krámu nebo recepčního v kempu, tak to je ještě horší. Kdysi jsem jezdil s klubem, kde jsem potkal spoustu lidí, kteří opravdu poprvé v životě někam jeli dál než "kolem komína" a byli z toho úplně hotoví, protože sami by třeba nikdy na obyčejný sraz do Itálie nejeli. Absolvoval jsem cestu do Německa, kde s námi jela motorkářka na 250ccm Hyosungu, bylo to docela hustý, protože na motorce, která vyvine 110km/h po desetiminutovém rozjezdu (a to nesmí foukat protivítr), je předjetí každého kamionu masakr.
Nikdy by mě nenapadlo kritizovat nikoho za jakoukoliv cestu a tím spíš holčinu, která si "dovolila" napsat reportáž. Upřímně řečeno, když si přečtete některé cestopisy třeba ve straších Motoroutech, tak lidi na opravdu kvalitních a silných motorkách vyrazili z domova, u přehrady si otevřeli první paštiku, další paštiku si dali na Grossglockneru, postěžovali si, že kus chleba tam stojí 5x tolik co doma, přespali na kraji lesa a posnídali paštiku... a takhle to rozepíšou na tři stránky. Pro ně to je třeba taky dobrodružný výkon, pro někoho jiného je to nudná vyhlídková vyjížďka. Měl jsem kamaráda, který se v poledne rozhodl že se jede projet a když jsem mu večer volal, už byl ubytovaný na Edelweisshutte a další den dojel na Sardinii. Vykoupal se a za noc dorazil domů. Na určitých motorkách je prostě 1000km jako pro jiného třeba 300. A naopak, na slabší motorce je denní dávka několik málo stovek kilometrů v provozu v zahraničí to samé, jako pro vás třeba těch 1000.
Ten styl psaní a vůbec cestopis a destinace mě vůbec nevadí. Když se vám to nelíbí, tak to číst nemusíte. Jsou cestovatelé (chlapi i ženský), kteří jezdí fakt zajímavé destinace, opravdu adventure ale články od nich jsem nikdy nečetl, protože na psaní nemají čas, fotky mají jen z mobilu za jízdy, protože je focení moc nebaví ale třeba umí zajímavě vyprávět, pokud má člověk to štěstí, že si je někde může poslechnout. Někteří mají cestování jako životní styl, jsou na cestách doslova celé roky, nemají už žádný domov, své domy prodali nebo nikdy žádné ani neměli a domov mají tam, kde právě jsou. Znám taky takové - určitě jsem jako příklad dával angličanku Lindu, která před pár lety projížděla ČR během své cesty ze Španělska do Asie a nakonec skončila v Austrálii. Jela sama na DR650 a to ve věku 60 let. http://haefale.de...
Psala si blog, dávala fotky na web a protože je jedním ze zakládajících lidí fóra horizons unlimited, dost se o její cestě vědělo. Ona neměla nějaké zásadní sponzory, vyrazila s tím, co měla (prodala domek ve španělsku), prodala staré bmw a koupila a nechala si upravit to DRko a když jí na cestě peníze docházely, tak učila angličtinu nebo hudbu třeba měsíc v pákistánu apod. Přijde mi to větší výkon, než když někdo sežene desítky sponzorů, kteří mu dají techniku a prostředky na cestu. Obdivuju cestovatele, kteří jedou "za své" a jak píšu, z pohledu toho člověka může být trip do Španělska větší dobrodružství než pro jiného cesta do Indie.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
3X napsal:
Bubo, v čem je ten kilometr jiný? A v čem se liší schopnosti ženy a muže?
To není o tom, jak kdo začíná a kde je teď, jen na tu cestu má každý jiný pohled, který tady vyjádřil. I ten, kdo nevyjel mimo ČR z toho nemusí být nadšený.
V čem je ten pohled jiný? Půjč si od někoho dvácu a zkus s ní udělat svůj běžný celodenní výlet. Nebo si někoho s takovou motorkou vezmi na den sebou - uvidíš sám. To co my na velkých motorkách neřešíme, neboť stačí otočit plynem, tak na dváce je to občas téma k přemýšlení...
A rozdílné schopnosti? Třeba výměna žárovky, pneu a obecně technické znalosti a přehled, zvednutí motorky po pádu, vyježděnost v provozu, navigační a orientační schopnosti, tábornické znalosti atd... V tom všem bývají obvykle chlapci zdatnější. Když se na takovou cestu vydá holka, tak to ještě pořád není úplně samozřejmé, přesto že si ženy jíž dávno vydobyly rovnoprávnost.
Rozdílný pohled mi nevadí - to je OK ale pomlouvat nebo znevažovat, to mi přijde nehodné cestovatelů našich formátů .
Možná je to dané tím, že já sám spíš jezdím spíš jen kolem komína a třítýdenní cesta byť jen do civilizovaného Španělska je pro mne zatím nerealizovatelná. Ale mimo CZ už jsem tedy byl, to jo
Upravil buboGS dne 03.09.2012 19:21
BMW GS = stroj na radost
3X napsal:
Bubo, v čem je ten kilometr jiný? A v čem se liší schopnosti ženy a muže?
To není o tom, jak kdo začíná a kde je teď, jen na tu cestu má každý jiný pohled, který tady vyjádřil. I ten, kdo nevyjel mimo ČR z toho nemusí být nadšený.
V čem je ten pohled jiný? Půjč si od někoho dvácu a zkus s ní udělat svůj běžný celodenní výlet. Nebo si někoho s takovou motorkou vezmi na den sebou - uvidíš sám. To co my na velkých motorkách neřešíme, neboť stačí otočit plynem, tak na dváce je to občas téma k přemýšlení...
A rozdílné schopnosti? Třeba výměna žárovky, pneu a obecně technické znalosti a přehled, zvednutí motorky po pádu, vyježděnost v provozu, navigační a orientační schopnosti, tábornické znalosti atd... V tom všem bývají obvykle chlapci zdatnější. Když se na takovou cestu vydá holka, tak to ještě pořád není úplně samozřejmé, přesto že si ženy jíž dávno vydobyly rovnoprávnost.
Rozdílný pohled mi nevadí - to je OK ale pomlouvat nebo znevažovat, to mi přijde nehodné cestovatelů našich formátů .
Možná je to dané tím, že já sám spíš jezdím spíš jen kolem komína a třítýdenní cesta byť jen do civilizovaného Španělska je pro mne zatím nerealizovatelná. Ale mimo CZ už jsem tedy byl, to jo
Bubooooo, začnu od konce, protože jsi mě asi nepochopil. Já jsem její výkon NIKDE neznevážil ani nepomluvil. To jen na okraj. A teď k tomu hlavnímu, když jsem měl 40kg a 160cm, jezdil jsem na pinckovi, byl mi akorát a i rychlost byla OK. Jen někdy do kopce se mu moc nechtělo. Teď když mám 110kg a 2m je mi akorát ADV. O rychlost nejde a dovedu jet někdy i pomalu. Kdybych já jel tuto cestu na dváce nebo CSholka na ADV, tak by to byl asi výkon nás obou. Oba dva bychom se trápili a cestu si neužili. Nemám potřebu se vracet do minulosti a jezdit na motorce, která je mi nad kolena. Věř mi, není to hezký pohled
K těm dovednostem - znám dost ženských, které strčí spoustu chlapů co se techniky týče do kapsy. Vyznají se v mapě a umí si vyměnit žárovku nebo dotáhnout povolený šroubek. A nabalenou motorku kolikrát nezvednu ani já sám. Už jsem se o tom párkrát přesvědčil. Sundat kufry a blbosti, zvednout a zase nabalit. Taky se najde někdo, kdo jede kolem a rád ti pomůže Jediná věc je, že když toto udělá - projede nějaká ženská, tak trochu vyčnívá. Je to tím, že jich jezdí na motorkách v našich krajích podstatně méně, ale to neznamená, že je KAŽDÝ jejich výkon hoden obdivu a tleskání.
rop napsal:
Liší, a hooódně. To by bylo na dlouhou diskuzi. Včera, když jsem zbloudil mezi vinicemi u Valtic, jsem zastavil a začal z kapsy dolovat navigaci. V tom momentě začala žena sesedat z motorky. Tak jsem si vyzkoušel zalehnutí ve třech (GSko je má jediná povolená milenka), ploténka zase v prd.li. Tož takové jsou schopnosti té moji, už bych ji ale neměnil a jsem rád, když tento můj omezovač rychlosti přesvědčím k výjezdu.
to rop: vidíš Romane, kdyby jsi ji nechal řídit a ty dělal spolujezdce, tak se to nestane
nedá mi to nereagovat, když už se tu zmínilo mé jméno rope, píšeš, že jsem odvážná, ale já to vidím úplně jinak. já mám dobrodružství odmala v krvi a to potom není žádná odvaha. s tím se narodíš. odvážní jsou ti, co musí v sobě hodně věcí překonat, aby něčeho dosáhli, přestože jim to nejde přirozeně a lehce. já proto před žádnou cestou nemusela v sobě hledat odvahu, ale naopak jsem se těšila na dobrodrůžo, a že to skoro vždycky bylo přemíra obdivu mě pak spíše přivádí do rozpaků, je to jakoby tě někdo chválil za to, že jsi chlap, přestože jsi se tak prostě narodil zmíněná kočka cestovatelka je podle mně na tom naprosto stejně nebo spíše ještě líp. z toho, co o sobě za posledních pár let napsala, bych řekla, že má pro strach uděláno a myslím, že jsme to v tom věku tak měla většina z nás. a když si vezmu, jaké prostředky k realizaci svých snů dnes má a s jakým zajištěním, navíc tak sama úplně nejela ... prostě podle mně více méně brnkačka. ale jak už jsem jinými slovy psala jinde ... je fajn, že patří mezi lidi, kteří mají koníček a něčemu se věnují. jedno jestli motorkám nebo třeba sbírání známek.
buboGS napsal:
V čem je ten pohled jiný? Půjč si od někoho dvácu a zkus s ní udělat svůj běžný celodenní výlet. Nebo si někoho s takovou motorkou vezmi na den sebou - uvidíš sám. To co my na velkých motorkách neřešíme, neboť stačí otočit plynem, tak na dváce je to občas téma k přemýšlení...
na Yamaze 125 s jednim kolem navic (tj. jeste vyssi odpor), nicmene 2T jsme najezdili strasne moc.
Kdyz to vytocis, ma to silu jak prase. Vyhrabe se to z bahna, snehu, zevseho. Zvlast, kdyz jses lehkej.
A rozdílné schopnosti? Třeba výměna žárovky, pneu a obecně technické znalosti a přehled, zvednutí motorky po pádu, vyježděnost v provozu, navigační a orientační schopnosti, tábornické znalosti atd... V tom všem bývají obvykle chlapci zdatnější. Když se na takovou cestu vydá holka, tak to ještě pořád není úplně samozřejmé, přesto že si ženy jíž dávno vydobyly rovnoprávnost.
nesmysl do oci bijici.
To NENI zadnou biologickou odlisnosti, ale vychovou. Naopak ja znam plno neschopnejch chlapu a sikovnejch holek.
Tj. zenska se sem rodi do urcite ROLE, ale to jeste neznamena, ze z toho stinu nemuze vystoupit.
To co pises mi prijde k zenskejm urazlivy.
Rozdílný pohled mi nevadí - to je OK ale pomlouvat nebo znevažovat, to mi přijde nehodné cestovatelů našich formátů .
lakovat naruzovo mi prijde jeste horsi.
Možná je to dané tím, že já sám spíš jezdím spíš jen kolem komína a třítýdenní cesta byť jen do civilizovaného Španělska je pro mne zatím nerealizovatelná. Ale mimo CZ už jsem tedy byl, to jo
cca jeji trasu jsme dali za 10,5 dne.
Jake tri tydny... mas snad 125ku?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
3X napsal:
K těm dovednostem - znám dost ženských, které strčí spoustu chlapů co se techniky týče do kapsy. Vyznají se v mapě a umí si vyměnit žárovku nebo dotáhnout povolený šroubek.
+1
Bubo tim znevazuje nakonec i nas.. jako kdyby nase role byla v DEB*LNI vymene zarovky nebo dotahnuti sroubku.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal:
Uvažoval jsem, jestli má smysl vůbec na celou tu diskuzi nějak reagovat ale nakonec proč bych nemohl říct co si myslím.
Pro někoho je "dobrodružství" přejet z domova třeba 500km do rakouských Alp. Skutečně znám lidi, kteří na motorce jezdí a jezdí prakticky celý rok třeba do práce ale nejdál byli na 200km projížďce, protože třeba jejich motorka je slabá, oni nemají ani peníze na benzín na nějakou motodovolenou po Evropě apod. Pro takové lidi je cesta např. do Benátek, St. Tropez nebo na jih Španělska opravdu největší životní výkon (nic delšího a zajímavějšího nikdy nejeli). Když ještě k tomu neumí vůbec cizí jazyky a dělá jim problém zaplatit u pumpy a odpovědět na jakoukoliv otázku prodavače v krámu nebo recepčního v kempu, tak to je ještě horší. Kdysi jsem jezdil s klubem, kde jsem potkal spoustu lidí, kteří opravdu poprvé v životě někam jeli dál než "kolem komína" a byli z toho úplně hotoví, protože sami by třeba nikdy na obyčejný sraz do Itálie nejeli. Absolvoval jsem cestu do Německa, kde s námi jela motorkářka na 250ccm Hyosungu, bylo to docela hustý, protože na motorce, která vyvine 110km/h po desetiminutovém rozjezdu (a to nesmí foukat protivítr), je předjetí každého kamionu masakr.
Nikdy by mě nenapadlo kritizovat nikoho za jakoukoliv cestu a tím spíš holčinu, která si "dovolila" napsat reportáž. Upřímně řečeno, když si přečtete některé cestopisy třeba ve straších Motoroutech, tak lidi na opravdu kvalitních a silných motorkách vyrazili z domova, u přehrady si otevřeli první paštiku, další paštiku si dali na Grossglockneru, postěžovali si, že kus chleba tam stojí 5x tolik co doma, přespali na kraji lesa a posnídali paštiku... a takhle to rozepíšou na tři stránky. Pro ně to je třeba taky dobrodružný výkon, pro někoho jiného je to nudná vyhlídková vyjížďka. Měl jsem kamaráda, který se v poledne rozhodl že se jede projet a když jsem mu večer volal, už byl ubytovaný na Edelweisshutte a další den dojel na Sardinii. Vykoupal se a za noc dorazil domů. Na určitých motorkách je prostě 1000km jako pro jiného třeba 300. A naopak, na slabší motorce je denní dávka několik málo stovek kilometrů v provozu v zahraničí to samé, jako pro vás třeba těch 1000.
Ten styl psaní a vůbec cestopis a destinace mě vůbec nevadí. Když se vám to nelíbí, tak to číst nemusíte. Jsou cestovatelé (chlapi i ženský), kteří jezdí fakt zajímavé destinace, opravdu adventure ale články od nich jsem nikdy nečetl, protože na psaní nemají čas, fotky mají jen z mobilu za jízdy, protože je focení moc nebaví ale třeba umí zajímavě vyprávět, pokud má člověk to štěstí, že si je někde může poslechnout. Někteří mají cestování jako životní styl, jsou na cestách doslova celé roky, nemají už žádný domov, své domy prodali nebo nikdy žádné ani neměli a domov mají tam, kde právě jsou. Znám taky takové - určitě jsem jako příklad dával angličanku Lindu, která před pár lety projížděla ČR během své cesty ze Španělska do Asie a nakonec skončila v Austrálii. Jela sama na DR650 a to ve věku 60 let. http://haefale.de...
Psala si blog, dávala fotky na web a protože je jedním ze zakládajících lidí fóra horizons unlimited, dost se o její cestě vědělo. Ona neměla nějaké zásadní sponzory, vyrazila s tím, co měla (prodala domek ve španělsku), prodala staré bmw a koupila a nechala si upravit to DRko a když jí na cestě peníze docházely, tak učila angličtinu nebo hudbu třeba měsíc v pákistánu apod. Přijde mi to větší výkon, než když někdo sežene desítky sponzorů, kteří mu dají techniku a prostředky na cestu. Obdivuju cestovatele, kteří jedou "za své" a jak píšu, z pohledu toho člověka může být trip do Španělska větší dobrodružství než pro jiného cesta do Indie.
Já to říkám furt tomáš TT je normálni ...ale pak ho sežere komerce a je to hotový
Upravil smazak73 dne 03.09.2012 21:40
3X: v pohodě, já jsem nikde netvrdil, že jsi TY pomluvil nebo znevážil. Mám na mysli spíše celkové vyznění tohoto a toho následného (druhého) vlákna.
Ad současné rozměry a hmotnosti našich tělesných stránek a tomu příslušícím strojům - taky jsem si ve 40 nekoupil pionýra nebo dvácu, to dá přeci rozum... Jen to prostě na těch malých strojích je trochu jiné, než na těch našich, to je vše.
Dovednosti - jasně že se najdou vyjímky, ale většina je úplně někde jinde, prostě, obvyklé to není. Jasně že si dokáže nějak poradit a o tom to přeci je, už na škole to bylo naše oblíbené moto (obvykle při odchodu od tabule): můžeš být blbej, ale musíš si umět poradit
KAŽDÝ výkon rozhodně ne. Jen pro porovnání: Kdysi jedna partička dojela z Čech až na konec světa. Měli k tomu kompletní zázemí, nejeli sami, jeli snad dokonce se státní podporou a nakonec o tom i napsali knihu a dodnes se o tom výkonu dozvíš v hodinách dějepisu. A když to o pár set let dá sama dvacetiletá holka podobnou nebo dokonce delší trasu a napíše o tom, tak je to k znevážení???
Já si myslím že není. Toť vše.
PS: reagoval jsem na tebe, protože si myslím, že je s tebou diskuse možná. V podstatě souhlasím s tím, co napsal Tomáš. Nejvíc se ztotožňuji s tímto textem: "Nikdy by mě nenapadlo kritizovat nikoho za jakoukoliv cestu a tím spíš holčinu, která si "dovolila" napsat reportáž. "BMW GS = stroj na radost