Mardock napsal:
OK, v zimě na zimákách, ale proč si ty zimáky nenechat i na léto? Je to měkčí směs, tak by měly líp držet a zastavit o metr dřív před paní s kočárkem...
Jenže tak to bohužel nefunguje díky stavbě zimního vzorku a silice ve směsi běhounu...
Ale to je vždy v případě NOVÉ zimní pneumatiky,které jevytýkáno "ohýbání" figur vzorku,ale devadesát procent lidí ty zimáky v létě dojíždí,takže figura není rozhodně 10mmvysoká a nikam neuhne a zůstává jen ta měkčí směs. Jenže v testech sou nové letní vs. nové zimní...
Jo a BMW ve čtyřkolce snad ani není BMW. Baworák má byt čistokrevnej zadohrab,má mít šest válců v řadě a žrat aji trávu kolem cest:-)
Když je to zadohrab,mívá to rozložení hmotnosti většinou 50:50 a ten fšehrab to fšecko kazí. Vlastní zkušenost je ta,že to v zimě vyjede dost,na to že je to čistokrevnej zadek,rozhodně to není jak u žigula:-) A čtyřkolka má byt Audi,nebo Subaru. Takhle se na to dívám já.
no tak to tedy zkusím "...Namalovat..." když jsou lidí líní . A nechtějí to vidět sami.
1. Chlap s Hondou říká že na suchém avšak promrzlém / studeném asfaltu zastaví za stejných podmínek http://www.autofo...-internetu
- letní za 38,7 ,,, 39,7 ,,,, 38,7 = 39,03 průměr
- Zimní za 47,8 ,,, 50,02,,, 49,9 = 49,24 průměr
člověka znalého problematiky už tady ty údaje zarazí a pozdvihne obočí...
Chápu, že laik nikoliv. A proto....
2. Stejný zdroj test letních pneu 2017 http://www.autofo...-co-dalsi/
Řekněme, že letnáky které použil by za svého ideálního počasí měli brzdnou dráhu na stejném testu o něco kratší. To je něco co snad všichni jsou ochotní odkejvat a připustit bez nějakého dohadování . Takže by jsme se z jeho 39,03m mohli dostat na úroveň 37-35m odhadem.
Chlap s Hondou provádí test na stejném místě za SUCHA. Kdežto v tomto tstu zimních provádí test pouze za MOKRA.
Opět doufám, že i tady si odkejváme, že Mokrá silnice je na brzdění horší jak suchá.
Nebudu nikam přidávat nebo ubírat metry k dobru. Je to zimák a je testovanej v zimě. Tak ať maká !!!
Chlap s Hondou 49,24m
Contík 33,5m
Pirelli 32,2m
Michel 33,3m
Good 33,4m
Chlap s Hondou buď záměrně, nebo z pouhé nedšenecké neznalosti srovnává letní pneu na úrovni TOP značek. se zimní pneu z kategorie LOWcost Lisovaná tma !!!
Takže pokud chce srovnávat tak ať srovnává Srovnatelné...
PROTO !!!
Má test chlapa s Hondou naprosto NULOVOU a nic neříkající hodnotu.
tedy krom toho, že Kvalitní pneu je skutečně kvalitní a LowCostLisovanáTma je pneu tak akorát pro milovanou tchýni.
Vikec napsal:
Jo a BMW ve čtyřkolce snad ani není BMW. Baworák má byt čistokrevnej zadohrab,má mít šest válců v řadě a žrat aji trávu kolem cest:-)
Když je to zadohrab,mívá to rozložení hmotnosti většinou 50:50 a ten fšehrab to fšecko kazí. Vlastní zkušenost je ta,že to v zimě vyjede dost,na to že je to čistokrevnej zadek,rozhodně to není jak u žigula:-) A čtyřkolka má byt Audi,nebo Subaru. Takhle se na to dívám já.
Pohon zadních kol souhlasím, na šestiválci /osm lepších/ jsem bazíroval dřív, teď mám přeplňovaný čtyřválec s 305 hp a manuálem - a jezdím za 8.2 litrů na sto. Předchozí šestiválec bral o litr víc. Obecně, bavorské motory jsou velmi střídmé... A navíc obvykle výkonnější než u konkurence.
A čtyřkolka? 99% lidí postačí x-drive a když moje manželka blondýna jezdí celoročně se Z4 a nikdy neměla problém, na což jí stačilo párminutové školení, tak to asi nepotřebuje nikdo... Samozřejmě, krom vlekaře ve Špindlu...
pod trvalým dohledem
Vidim, ze jsi odbornik. Tvuj nazor na protektoraty Vranik s GD (granule kremiku ve smesi)? Mam je na jednom aute a na ledu snehu a brecce jsou naprosto uzasny (muzu porovnat s Michelin Alpin 5 na druhym aute). Neresim hlucnost, spotrebu paliva a kilometrovej prubeh - proste potrebuju 5 mesicu mit jistotu, ze zena prejede pres kopec (900m) do prace. Cena nehraje az tak roli, jsou jen asi o 300Kc na gume levnejsi nez nejaka normalni guma ve stejnym rozmeru. Samozrejme nejlesi by byla nokian hakkapeliitta s hrebama, ale to jsme uplne nekde jinde, o nelegalnosti nemluve...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Pokud někdo jezdí někde po okrese,kde je čtvrt roku v kuse sníh/sajrajt,tak bych se těm vraníkům nebránil,jen bych je nedával na auto,kde se počítá s nějakým provozem po dálnicích atd. Ale na takovou tu couračku proč né. To i ta Hakapelita byla ve vyžších rychlostech taková uplavaná,prostě je to daň za dokonalost na sněhu a podle toho se s ní musí zacházet na suchu.
Vikec napsal:
Když je to zadohrab,mívá to rozložení hmotnosti většinou 50:50 a ten fšehrab to fšecko kazí. Vlastní zkušenost je ta,že to v zimě vyjede dost,na to že je to čistokrevnej zadek,rozhodně to není jak u žigula:-)
no jako sorry, kdyz uberes plyn ze zmrzlyho kopce dolu, tak ti X-drive brzdi vsema ctyrma.
Nevim v jakejch kopcich bydlite vy, ale my ve slusnejch... tipuju tak 200-250m prevyseni v poslednich 2 kilometrech, ktere se nesoli a jen protahuje + inert.
Ciste jen zadokolku ani jen predokolku si uz nikdy nekoupim.
Matka ma Mini 4x4, coz neni X-drive, ale jsme s tim total happy. Mam v tom najeto tak 8 tisic a to vcetne zimy a s ciste jen zadni BMW1 E87 neporovnatelne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
WanChuan napsal:
Zdravíčko.
Dojíždět zimaky v létě není zakázané. To je pravda... Někdo si i ospravedlni ekonomickou stránku takového jednání. Byť je to celé obráceně. Ale hlavně je to neskutečně
BEZOHLEDNÉ!!!!!!
Tam kde auto s letnaky na sluníčkem rozpáleném asfaltu zastaví že 100km/h na nulu. Tak přesně tam auto na zimakach vesele drandi dál... A to klidně o dvě délky vozu.
Takže až takovéto "...rozumovani... " A blbé řeči budou znamenat, že nedobrzdis a tohle šetření bude znamenat rozdíl zda budeš nebo nebudeš mít mozek osmiletého dítěte na čelním skle.
To už bude pozdě.....
Tudíž za mne. Neudělat MAX pro bezpečnost svojí i ostatních.
BEZOHLEDNOST!!!
Gumy jsou to jediné co tě udrží na silnici....
Wan-Chuan
KRLESS!!!
a teď to porovnání zimní a letní na rozpálené silnici. Já furt nechápu tu nezodpovědnost-opravdu.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Vikec napsal:
Když je to zadohrab,mívá to rozložení hmotnosti většinou 50:50 a ten fšehrab to fšecko kazí. Vlastní zkušenost je ta,že to v zimě vyjede dost,na to že je to čistokrevnej zadek,rozhodně to není jak u žigula:-)
no jako sorry, kdyz uberes plyn ze zmrzlyho kopce dolu, tak ti X-drive brzdi vsema ctyrma.
Nevim v jakejch kopcich bydlite vy, ale my ve slusnejch... tipuju tak 200-250m prevyseni v poslednich 2 kilometrech, ktere se nesoli a jen protahuje + inert.
Ciste jen zadokolku ani jen predokolku si uz nikdy nekoupim.
Matka ma Mini 4x4, coz neni X-drive, ale jsme s tim total happy. Mam v tom najeto tak 8 tisic a to vcetne zimy a s ciste jen zadni BMW1 E87 neporovnatelne.
No u nás(jižní morava) sou to kopce jak ****,to ti povím:-) Né,fakt,u nás je rovina,ale jezdím celkem dost fšude možně,vobčas nějaký hory,vobčas na chalupu a tak a se zadním náhonem nějak nemám problém. Samozřejmě kdo bydlí v nějaké prd.eli,kde to bývá naprt,tak se nedivím že volí 4x4. Jen nechápu to,k čemu je třeba v Praze někomu BMW 5er v Xdrivu,když oproti klasickýmu zadku to má právě kvůli tomu horšímu rozložení hmotnosti horší jízdní vlastnosti,než ten zadohrab. Jestli vono to nebude spíš o tom,že mít auto s X,AWD,Q atd je děsně kůl:-)
Já jezdím na obou autech trvale na zimních,což podle téhle diskuze ze mě dělá přinejmenším splozence mordoru,ale jedna věc je teorie a druhá je praxe.K provozování zimních gum mám vcelku pádné důvody.U 4x4 offroadu je mám proto,že jsem se stal před lety majitelem lesa a tím pádem tam musím občas (spíš tam jsem furt... ) zabrousit...Pokud nechci jezdit vysloveně off gumy,mám vyzkoušeno,že zimní dovedou pobrat skutečně hodně marasu a zároveň mi umožňují jezdit po asfaltu běžnou rychlostí,bez plavání,hučení a podobných projevů...Na letních (na těch jsem auto dovezl z IT) jsem zůstal potupně trčet v bahnité kaluži, 50m od sjezdu z asfaltu...Gumy pro mě fakt k hovnu.
Na druhém autě,které mám na pojíždění po městě a cestování do a z práce (Opel Corsa) jsem je nandal,protože na letňákách stačí,aby se na silnici objevilo více vody a auto začne okamžitě plavat,kvůli ztrátě adheze.Je lehké a za určitých podmínek to auto normálně jede po vodě,místo aby jí prošlo.Po výměně za zimní je po problému.Můžu jet kaluž nekaluž,voda nevoda....Pro mě je to teda dost zásadní přínos pro bezpečnost nejen mou,ale i ostatních kolem mě...
Chlap s Hondou buď záměrně, nebo z pouhé nedšenecké neznalosti srovnává letní pneu na úrovni TOP značek. se zimní pneu z kategorie LOWcost Lisovaná tma !!!
Takže pokud chce srovnávat tak ať srovnává Srovnatelné...
PROTO !!!
Má test chlapa s Hondou naprosto NULOVOU a nic neříkající hodnotu.
Vždyť to není pravda
Nesmysl je srovnávat srovnatelné, když většina lidí jezdí Barumky, Jak jsi SÁM podotkl výše i lidi, co mají na Q7 šetří na zimních pneumatikách. Srovnávat se má to, co každej jezdí a ne tyto záměrně zkreslený údaje, co tady propaguješ
Naprostý minimum lidí, kupuje kvalitní zimní pneumatiky, tak na co jim je srovnávací test nějakých letňáků s top michelinkama na zimu?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Pro zajímavost přidám svojí letošní sbírku opuštěných vraků u nás v Krušných horách. To víte, první sníh
Tohle byl špunt na cestě, který tam někdo nechal přes noc. https://en.mapy.cz/s/2h9Ce
[img][/img]
Melizoy přiložený následující obrázek:
[91.96Kb]
Upravil Melizoy dne 22.12.2017 17:36
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Cestou na Meluzínu u Fuchssteinu, místo kousek níž, s tím rozdílem, že tahle mrtvola už parkuje na stejném místě týden.
[img][/img]
Melizoy přiložený následující obrázek:
[71.49Kb]
Upravil Melizoy dne 22.12.2017 17:37
Wer später bremst, fährt länger schnell.
A dotřetice cesta na Blatenský Vrch
[img][/img]
Jinak vcelku souhlasim s WanChuanem, že nemá smysl srovnávat rozdílné póly nabídky . Vypovídací schopnost podobná jak u testu X-Drive a Quattro. Přičemž uznávam, že video výše s rozjezdy audin je pěkné. Ale stačí, aby byl sníh mokrý, a spodní vrstvy tály, a X-Drive i Quattro se můžou jít namístě zahrabat. Rozhodující budou právě gumy. Anebo řetězy. Pár nandání všech 4 řetězů už mám zasebou jen za letošní zimu a jedno pořádné zapadnutí na řetězech taky. Pro někoho otrava, pro někoho veselý výlet.
Melizoy přiložený následující obrázek:
[61.22Kb]
Wer später bremst, fährt länger schnell.