Pamilton napsal:
Tak se mi objevila na mojí motorce také nějaká "závada". model 2014 R1200GS LC, na levé straně bloku motoru je malá kulatá dírka, ucpaná nějakým molitanovým filtrem, tu a tam jsem objevil v garáži pod motorkou malinkou modrou kapku. Po ohledání jsem zjistil, že je to chladící kapalina a ta v tomhle malém množství uniká tou dírkou, jeli aktivní systém chlazení. Na objemu chladící kapaliny se to nijak (znatelně) neprojevuje, obsah pořád na horní mez. Přijímací technik věc konzultoval na německé straně a budu volaný na nějaké přetěsnění vodní pumpy. Chlazení pracuje jak má, ventilátor zapíná a vypíná, jak má, systém je účinný.
Hlásím ze se mi objevilo to samé . Najeto 6000 km. Co s tim místní servismeni , mam to nějak řešit ??
Ja jsem zkoušel vygooglovat ještě nějaké další informace. Dle zahraničních diskuzi to není závada ojedinělá. Řeší se to rozebran? motoru a výměnou pumpy, ale ani po tak velkém zákroku není jistota nápravy. Ještě to nemají vychytaný a někomu se závada objevila i na vymenene pumpě. Od zjištění problému už jsem najel 3 až 4 tisíce a hladinu mám v polovině mezi ryskama nádržky. To jsem dal i tři dny v Alpách při 35*C. Nicméně Servis v Inveltu absolutne nestačí kapacitou, měli mne volat na opravu (min na pul dne), ale nic se neděje. Asi bych si ale teď kvůli tomu motor půlit nenechal.
Půlit motor se určitě nemusí, stačí sundat prsa, a vyměnit celý segment vodní pumpy, v Renocaru jsme to vyměnili u GSA na počkání
OK. sundání prsou není půlení motoru, ale zas tak jednoduchý to není, aby se mohly sundat ty prsa, musí se odmontovat telever a tlumení předního kola, myslím... A hlavně, je to co jste tam při výměně namontovali totožný s originálem, nebo je to už upraveno kvůli častým potížím i při malým nájezdu kilometrů? Vylepšili u BMW utěsnění, nebo něco?
Upravil Pamilton dne 23.08.2014 15:19
BMMW R1200GS LC 2014
Pamilton: telelever se sundávat nemusí, když si moto dáš na bočák,tak se telelever od prsou vzdálí natolik, že jdou vyndat, takhle jsme dělali i spojku u normál GS a úplně v pohodě, nejhorší práce je asi sundat starý silikon , jestli se pumpa dávala po nějaké inovaci netuším, zase tak hluboko do problému nevidím jsem pouhopouhý brigádník zatím...
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Pamilton napsal:
Tak se mi objevila na mojí motorce také nějaká "závada". model 2014 R1200GS LC, na levé straně bloku motoru je malá kulatá dírka, ucpaná nějakým molitanovým filtrem, tu a tam jsem objevil v garáži pod motorkou malinkou modrou kapku. Po ohledání jsem zjistil, že je to chladící kapalina a ta v tomhle malém množství uniká tou dírkou, jeli aktivní systém chlazení. Na objemu chladící kapaliny se to nijak (znatelně) neprojevuje, obsah pořád na horní mez. Přijímací technik věc konzultoval na německé straně a budu volaný na nějaké přetěsnění vodní pumpy. Chlazení pracuje jak má, ventilátor zapíná a vypíná, jak má, systém je účinný.
Hlásím ze se mi objevilo to samé . Najeto 6000 km. Co s tim místní servismeni , mam to nějak řešit ??
Ja jsem zkoušel vygooglovat ještě nějaké další informace. Dle zahraničních diskuzi to není závada ojedinělá. Řeší se to rozebran? motoru a výměnou pumpy, ale ani po tak velkém zákroku není jistota nápravy. Ještě to nemají vychytaný a někomu se závada objevila i na vymenene pumpě. Od zjištění problému už jsem najel 3 až 4 tisíce a hladinu mám v polovině mezi ryskama nádržky. To jsem dal i tři dny v Alpách při 35*C. Nicméně Servis v Inveltu absolutne nestačí kapacitou, měli mne volat na opravu (min na pul dne), ale nic se neděje. Asi bych si ale teď kvůli tomu motor půlit nenechal.
Půlit motor se určitě nemusí, stačí sundat prsa, a vyměnit celý segment vodní pumpy, v Renocaru jsme to vyměnili u GSA na počkání
OK. sundání prsou není půlení motoru, ale zas tak jednoduchý to není, aby se mohly sundat ty prsa, musí se odmontovat telever a tlumení předního kola, myslím... A hlavně, je to co jste tam při výměně namontovali totožný s originálem, nebo je to už upraveno kvůli častým potížím i při malým nájezdu kilometrů? Vylepšili u BMW utěsnění, nebo něco?
Známému vodní pumpu měnili v Regensburgu, a když jsme se na to dívali, tak je stejná jako ta co byla vadná - takže pravděpodobně nic inovovaného není.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak že, informace ze servisu zní:
Dírka u levého válce je přímo určená pro odvod vlhkosti a tekutiny v podobě chladící kapaliny, nic méně její únik je sporadicky možný. ALE neměl by být trvalý nebo pravidelný a už vůbec ne ve větších objemech.
TZN. Bylo mi sděleno, že mám únik sledovat a pokud bude situace přetrvávat a stále bude po utření okolního prostoru dírky potřísněný blok od kapaliny je nutno vyměnit pumpu chladící kapaliny.
Náročnost úkonu je v rámci servisu v 10 000 km 4-5 hodin celkem.
Info je paraelne z Inveltu a PIA Motors Regensburg.
Výhodu mají Ti co mají stříbrné varianty protože u těch tento jev zpozorovat není až tak jednoduché jako na černých variantách . Tím je myšleno, že únik bude asi na větším počtu motocyklů než je dopsud známo, vzhledem k tomu, že na stříbrném bloku motoru si toho jen tak lehce nevšimne pokud není leštič.
Každopádně je to asi řekl bych zásadní závada u LC.
Jen pro zajímavost na téma deformace předního rámu (krku řízení)...
Nejmenovaná cestovka, která provozuje půjčovnu motorek v nejmenované zemi, měla nejméně čtyři motorky (LC model 2013) s poškozeným rámem (krkem) po pádu jezdce v minimální nebo dokonce nulové rychlosti. Ve všech případech jezdec spadnul tělem na řídítka a došlo k deformaci horního víčka krku = výměna rámu. To jsem jen ty případy, o kterých ví člověk, který pro ně pracuje a které viděl. Možná jich bylo víc ještě předtím, než tam začal dělat. Takže to asi není tak úplně výjimečné. Pochopitelně u půjčoven je trošku jiná situace, lidi s půjčenými motorkami jezdí jinak než by jezdili s vlastní ale mají poměrně drahou spoluúčast, tak pochybuju že by s tím někdo mlátil jen tak pro legraci. A prý skutečně nešlo o žádné zásadní pády, že motorka byla až na zdeformovaný krk resp. to horní víčko téměř nepoškozená a podle toho co říkali ti lidi co to způsobili, tak to bylo jen tlakem těla po pádu na řídítka.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
fero napsal:
Tak že, informace ze servisu zní:
Dírka u levého válce je přímo určená pro odvod vlhkosti a tekutiny v podobě chladící kapaliny, nic méně její únik je sporadicky možný. ALE neměl by být trvalý nebo pravidelný a už vůbec ne ve větších objemech.
TZN. Bylo mi sděleno, že mám únik sledovat a pokud bude situace přetrvávat a stále bude po utření okolního prostoru dírky potřísněný blok od kapaliny je nutno vyměnit pumpu chladící kapaliny.
Náročnost úkonu je v rámci servisu v 10 000 km 4-5 hodin celkem.
Info je paraelne z Inveltu a PIA Motors Regensburg.
Výhodu mají Ti co mají stříbrné varianty protože u těch tento jev zpozorovat není až tak jednoduché jako na černých variantách . Tím je myšleno, že únik bude asi na větším počtu motocyklů než je dopsud známo, vzhledem k tomu, že na stříbrném bloku motoru si toho jen tak lehce nevšimne pokud není leštič.
Každopádně je to asi řekl bych zásadní závada u LC.
fero napsal:
Tak že, informace ze servisu zní:
Dírka u levého válce je přímo určená pro odvod vlhkosti a tekutiny v podobě chladící kapaliny, nic méně její únik je sporadicky možný. ALE neměl by být trvalý nebo pravidelný a už vůbec ne ve větších objemech.
TZN. Bylo mi sděleno, že mám únik sledovat a pokud bude situace přetrvávat a stále bude po utření okolního prostoru dírky potřísněný blok od kapaliny je nutno vyměnit pumpu chladící kapaliny.
Náročnost úkonu je v rámci servisu v 10 000 km 4-5 hodin celkem.
Info je paraelne z Inveltu a PIA Motors Regensburg.
Výhodu mají Ti co mají stříbrné varianty protože u těch tento jev zpozorovat není až tak jednoduché jako na černých variantách . Tím je myšleno, že únik bude asi na větším počtu motocyklů než je dopsud známo, vzhledem k tomu, že na stříbrném bloku motoru si toho jen tak lehce nevšimne pokud není leštič.
Každopádně je to asi řekl bych zásadní závada u LC.
Jsem to vcera zkouknul a mam tam sucho, cisto.
Tak že mě to nemine, výměna pumpy je nutná, mám to dohodnoutý v PIA současně se servisem v 10 000 km,
fero napsal:
Tak že, informace ze servisu zní:
Dírka u levého válce je přímo určená pro odvod vlhkosti a tekutiny v podobě chladící kapaliny, nic méně její únik je sporadicky možný. ALE neměl by být trvalý nebo pravidelný a už vůbec ne ve větších objemech.
TZN. Bylo mi sděleno, že mám únik sledovat a pokud bude situace přetrvávat a stále bude po utření okolního prostoru dírky potřísněný blok od kapaliny je nutno vyměnit pumpu chladící kapaliny.
Náročnost úkonu je v rámci servisu v 10 000 km 4-5 hodin celkem.
Info je paraelne z Inveltu a PIA Motors Regensburg.
Výhodu mají Ti co mají stříbrné varianty protože u těch tento jev zpozorovat není až tak jednoduché jako na černých variantách . Tím je myšleno, že únik bude asi na větším počtu motocyklů než je dopsud známo, vzhledem k tomu, že na stříbrném bloku motoru si toho jen tak lehce nevšimne pokud není leštič.
Každopádně je to asi řekl bych zásadní závada u LC.
Jsem to vcera zkouknul a mam tam sucho, cisto.
Tak že mě to nemine, výměna pumpy je nutná, mám to dohodnoutý v PIA současně se servisem v 10 000 km,
No to jsou radosti.Nekupoval jsi to náhodou v Inveltu?????
.
luma napsal:
Taky mi to teče. Najeto 7 tis. a čeká mě výměna pumpy. Ach jo ...
Teče to pry skoro na všech LC a na těch co ne tak to značne postupně taky
Snad by na to měla byt po inovaci čerpadel svolavacka
Upravil fero dne 27.08.2014 16:02
fero napsal:
Tak že, informace ze servisu zní:
Dírka u levého válce je přímo určená pro odvod vlhkosti a tekutiny v podobě chladící kapaliny, nic méně její únik je sporadicky možný. ALE neměl by být trvalý nebo pravidelný a už vůbec ne ve větších objemech.
TZN. Bylo mi sděleno, že mám únik sledovat a pokud bude situace přetrvávat a stále bude po utření okolního prostoru dírky potřísněný blok od kapaliny je nutno vyměnit pumpu chladící kapaliny.
Náročnost úkonu je v rámci servisu v 10 000 km 4-5 hodin celkem.
Info je paraelne z Inveltu a PIA Motors Regensburg.
Výhodu mají Ti co mají stříbrné varianty protože u těch tento jev zpozorovat není až tak jednoduché jako na černých variantách . Tím je myšleno, že únik bude asi na větším počtu motocyklů než je dopsud známo, vzhledem k tomu, že na stříbrném bloku motoru si toho jen tak lehce nevšimne pokud není leštič.
Každopádně je to asi řekl bych zásadní závada u LC.
Jsem to vcera zkouknul a mam tam sucho, cisto.
Tak že mě to nemine, výměna pumpy je nutná, mám to dohodnoutý v PIA současně se servisem v 10 000 km,
No to jsou radosti.Nekupoval jsi to náhodou v Inveltu?????
Pokud někdo chce vědět, jestli mu teče pumpa, hned po jízdě, nebo po nastartování nechat prohřát na volnoběh až do 100 stupńů, nechat třeba dva cykly chlazení ventilátorem, s tím, že motorka stojí na bočním stojánku. Pokud pumpa teče, z nakloněné motorky bude dírkou u pumpy kapat chladící kapalina.
Upravil Pamilton dne 28.08.2014 08:19
BMMW R1200GS LC 2014