servisak napsal:
Co tě čeká? Co ti teda řekli v INVELTU ? Ja bych to řešil starším kardanem s pár km
že to ještě snad vydrží, že vymění ložisko na vstupu do rozvodovky (hrušky).
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Tyjo to je divny ze to delaji. Ono ma bmw zakaz to delat pac se jim to parkrat nepovedlo. Ale snad nekecaji a udelaji to poctive...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Tak pokud je to tak jak říkáš tak bych spíš kontroloval vuli na vstupní hřídeli rozvodovky, on ten kardan má cca 2 kila takže on se stejně trošku prohne.. Ale podívej se na ten vstup tam bude zakopanej pes
Tak tam jsem vůli předpokládal, ale měl jsem za to, že je pryč ložisko a gufero. To že může odejít sám kardan a jeho "kříž" jsem netušil .....
..... a popravdě vždy se tady řešila výměna ložisek, gufer, nikdy ne kardanu. Tak jsem překvapen. Ložiska a gufera beru relativně jako spotřební zboží, ale kardan ne. To jestli vydrží 65 tkm, tak to pak vyjde stejně draho jako řetěz.
tom_P: Samozřejmě, že "odejde" i kardan - a klidně i podstatně dřív než odešel tobě. Občas se začne protáčet v silentbloku - několikrát jsem ho měnil i např. okolo 30000km třeba jednomu klukovi ze Slovenska v 37000km http://tonda1200....az0831.jpg. Další věc je vadný křížek. Křížek přelisovat jde - ale musí to ten člověk, který to repasuje fakt přesně trefit, "vystředit" (takhle malé kardany nevyvažují). Když to udělá blbě, bude kardan dost vibrovat - několikrát mi to dělali v jednom dost kvalitním kardanservisu v mém okolí a i jim se to u několika kusů nepovedlo a dělali to znovu, lépe. Jestliže je už na křížku vůle, tak bych určitě řešil výměnu kardanu (nebo zkusil nějaký kvalitní kardanservis) - výměna ložisek na vstupní hřídeli rozvodovky ti nic nevyřeší. Jen ta ložiska těma vibracema vadného kardanu dříve odejdou. Nedej bože, se ti kardan rozlítne - http://tonda1200....CN6209.jpg a vyšramuje ti ještě další věci.
Jo, Tome, měl jsi to ale raději napsat do sekce pro pohon zadního kola u 1200GS/GSA - tady to zapadne.
Upravil Tonda dne 16.09.2012 21:49
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Discoverer napsal:
Ano souhlasím s tím že odejde vždy,je suchý uložený v dutině kyvného ramene,mohlo by mít vliv způsob jízdy,zejména voda,mám na mysli brody,po ponoření se dovnitř určite dostane voda,která kříži kardanové hřídele neprospěje.
Docela často je to právě kvůli vodě. Někdy se odchlípne manžeta nahoře u převodovky - dost se na ni při servise zapomíná - spousta lidí si nevšimne, že pořádně netěsní a dostává se okolo ní voda do kyvky. Spodní manžetu má spousta lidí utěsněnou - buď originální pastou nebo tam lidi dávají silikon. Pak při delší jízdě v dešti (nemusí to být ani jízda přes brod) se do kyvky dostane docela dost vody, která potom má problém s odtokem - a krásně se v ní křížky "vypláchnou". Brodění je jinak samosebou kapitola sama pro sebe - tam, když to není přilepené silikonem, tak se tam ta voda dostane vždy (beru situaci, kdy je ta rozvodovka pod vodou delší dobu).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
já se s shodou okolností ptal v Inveltu, jak mi vydrží ještě kardan, který má najeto 130.000 km na 1100, přejímací technik mi tehdy řekl, že pokud neskákala a dlouho a často nebrodila, tak v podstatě je napořád.
...., já teda zatím žádný zde popisovaný zvuky nemám, motka vibruje na litrový dvojválec příjemně, zatím prostě nic.
prouky : no pokud se podíváš do fóra tak je tu pár případů kdy se kardan protočil i u 11xx, ono napořád tu nebyl ani socialismus nebo věčný mír i když taky slibovali
Upravil MotoPaja dne 19.09.2012 01:25
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Až budu dotahovat čepy vymezující vůli v ložiskách je lepší je dotáhnout na 7 Nm podle příručky, nebo 10 Nm jak se to osvědčilo tondovi, když to budou uplně nový ložiska? Přední čepy se utahujou na stejnej moment jako ty zadní? Nějakej typ jak dotáhnout kontramatici aniž by se mi přitáhl vymezující čep?
Ještě než objednám u Ježka ND se chci zeptat jestli mezi zadním kolem a rozvodovkou musí být podložka (3), já ji tam nemám...
Saturnin - nevím jestli je chyba na mém přijímači, ale žádná fotka se mi neobjevuje.
Zkontroluj si čepy, jestli nejsou vymačkané nebo vydřené od ložisek. Jestli jsou poničené, tak dej nové. Závity musí být na čepech i na kyvce opravdu pečlivě očištěny od zbytků lepidla. Kontramatka na závitu čepu musí chodit úplně hladce - jinak se ti ta kontramatka bude vždy točit i z čepem, což je špatně. Levý čep dotáhni 8-10Nm. I když je v manuálu psáno 7Nm, tak se mi často stalo, že i po výměně všeho /čepy a ložiska/ tam byla pořád miniaturní vůle.
Podložka 3 není vždy.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Obrázky tady nejsou, ale byly tu, nechápu to, hned to napravím.
Čepy jsou v pohodě, závity jsem protáhnul závitovým pilníkem, jdou šroubovat bez použití sebemenší síly. Ale ta kontramatka se dotahuje větším momentem, než ten čep, jak ji teda zajistit proti pootočení, stačí to lepidlo?