Mr GS napsal:
Byly opotřebený písty (teflonová vrstva), pístní čepy a uložení pístních čepů v pístu, obě vačky a jedno hrníčkové zdvihátko.
no ja jsem se (nicmene jako laik) divil od zacatku, ze bys nemel vojety pisty.
gratuluju k vyreseni Moravaci to sice neumej s holkama a proto jim utikaj do Praglu, ale na tyhle hracicky, jsou machri
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kubo, utíkají jen přebytky, který nikdo nechce
-s moravskýma holkama je to jako s moravským vínem:
dá se...
nedá se...
... a dá se pražákům
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Kubo, utíkají jen přebytky, který nikdo nechce
jo vopravdu? A plati to i u samečků?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tonda je fakt borec a vždy pomůže náhodou foto těch pístu bys neměl? Zajímalo by mě jak kde všude už teflon nebyl
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Antoana si necháme na Moravě. Pro Prahu je ho škoda, :-) Musíte si za ním přijet k nám.
Upravil joe dne 06.06.2018 22:38
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Mr GS napsal:
Kubo, utíkají jen přebytky, který nikdo nechce
jo vopravdu? A plati to i u samečků?
Kdepak... samečci jsou lovci... a loví i v cizích krajích (ty nejlepší kusy samozřejmě )
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
DAGR napsal:
Tonda je fakt borec a vždy pomůže náhodou foto těch pístu bys neměl? Zajímalo by mě jak kde všude už teflon nebyl
písty má Toník, ale teflon byl všude, kde má být, jen ho byla asi už tenčí vrstva a píst si víc klepl v úvrati.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
AKHB napsal:
Pokud byla vůle v pístu na pístním čepu, pak při zapálení klepla právě tahle vůle...
za 1, při zapálení jde píst pořád nahoru
za 2, klepe jak píst na pístním čepu při změně směru v úvratích a i klepe píst ve válci, protože v horní úvrati se píst vychýlí ze spodu nahoru vlivem tření o válec a zmenou z tlačení do tažení (samo asi ne v pracovním cyklu)
Dokud jde do horní úvratě, je tlačený po spodku válce a tím pádem je nachýlený horní stranou dopředu a při změně pohybu je zase tažený po spodní straně, takže se vychýlí spodní částí dopředu...
...mechanika
Proto se tam dávají ty teflonový pásky na strany kolmé k uložení pístního čepu.
Upravil Mr GS dne 07.06.2018 09:05
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
I toto je jasný... měl jsem na mysli spíše to, že není příčinou vzniku toho klepání to, že je opotřebený teflon (což je důsledek), ale vůle v pístním čepu... a špatně jsem to napsal (zjednodušeně)... protože jsem bral i v úvahu, že se ti hýbe bod ve kterým zapálíš od + něco do - něco před či za horní úvratí (podle otáček motoru a td.)
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
vůle v pístním čepu ti pravděpodobně nezpůsobí větší výkyv pístu, ale vůli v přímém směru.
Vůle na obvodu, kterou způsobí úbytek teflonu, však jo.
Klepat může oboje zároveň, nebo taky jenom jedno z toho a nemyslím si, že je někdo schopnej sluchem to od sebe rozeznat + to, že stejně nikdy neopravíš jenom jedno, protože nejde koupit samotný čep, ale pístní sada a tím je vyřešen i teflon i kroužky i píst.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
vůli na obvodu pístu máš tak jako tak (musí tam být!!!)... tuhle vůli Ti vymezují pístní kroužky... ten teflon tam je pro to, aby snižoval tření mezi pístem a válcem ( ke ktrerému může docházet viz popis dále).. Pokud je píst bez těchto ploch (což je většina písů) pak se vždy může píst přímo dotknout válce ( což válci neublíží jen se mírně odře píst protože je z měkčího materiálu)...
Vzhledem k tomu, že tyto plochy jsou kolmo na pístní čep a vůle bývá většinou na čepu né po celém obvodu, ale jen ve směru pohybu, pak možná ani není opotřebení těchto ploch způsobeno tou vůlí...
ojnice netlačí na pístní stále přesně v ose válce ( síla působící na pístní čep z ojnice), tento směr (vektor síly) je vždy v tomto případě mírně nahoru a při pohybu pístu k horní úvrati může docházet k "zvrkávání" pístu v zadní částí nahoru a při pohybu k dolní úvrati opačně - samozřejmě v ideálním případě by to měly udržet kroužky, ale plocha "držení" pístu ve válci pístními kroužky je " úzká" a páka, která vzniká protože je pístní čep uložen mimo tuto plochu může za určitých okolností překonat smykové tření (nebo jak to správně pojmenovat) a "zvrkne" píst ( pokud je vše "pocákané" olejem a nic jiného není abnormálně "vychozené" pak se nic zvláštního neděje)...
Proto taky písty mohou být po bokách bez těchto ploch ( v ose pístního čepu nepůsobí skoro žádné síly, které by mohly na tuto stranu píst "zvrknou(a nebo detailněji: působí, ale jsou absorbovány pístním čepem, pokud nemá vůli v pístu a v ojničním oku, dále je to přeneseno do ojnice a ojnicí přes pánve do kliky) )
Proto se musí pístní čep s ojnicí "sůhlovat", aby k tomuto přenosu docházelo bez bodových zatížení ( a tudíž bez nadměrného namáhání a následného opotřebení) a píst "chodil" ve válci "v ose" (samozřejmostí je potom také nutnost správné axiální vůle ojnice na klice)...
Jasně, že v BMW koupíš jen celou sadu... ovšem technicky je možný přestružit díru v pístu a ojnici pro čep, vyrobit nový pístní čep (protože se abnormál nevyrábí seriově) a td... jasně má to spoustu faktických omezení (skutečná vůle vzniklá opotřebením a množství možného úběru v oku na ojnici..), ale jde to... jednodušší a ve výsledku možná i levnější??? je výměna celeého setu.
Jen malá myšlenka na závěr.... Pokud to neklepalo před repasí a začalo to klepat až po, pak by mohla tahle vůle v čepu vzniknout i špatnou montáží... ale vzhledem k tomu, že jste ji nekontrolovali před sesazením, tak je to jen "plácnutí do vody"...
Sorry... sám to po sobě už číst nebudu a tak se omlouvám za možné chyby.... a lituju každého, kdo to bude číst..
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
píst těsní ve válci pístní kroužky... ano
Víc radši řešit nebudu
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jen malá myšlenka na závěr.... Pokud to neklepalo před repasí a začalo to klepat až po, pak by mohla tahle vůle v čepu vzniknout i špatnou montáží... ale vzhledem k tomu, že jste ji nekontrolovali před sesazením, tak je to jen "plácnutí do vody"...
Mě by zajimalo jak to mysliš že by vule mohla vzniknout špatnou montáží,nějak si to nedokážu představit,tady jde čep z pístu a ojnice krásně lehce vysunout a zasunout,jedině že by se čepy přehodily z leva do prava(jinak opotřebeny) nebo jak jsi to myslel.
Upravil tojasam dne 08.06.2018 09:00
Tak jak píšeš to je jedna možnost - záměna čepů a pístů, násilí při skládání.. předpokládám, že to svěřil svědomitejm lidem, ale i lehce zasunutelný věci když se vezmou blbě do ruky se daj v sobě zakousnout... případné sesazení bez promazání taky může udělat své (ikdyž se po nastartování automaticky promaže rozstříknutým olejem)..
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Jinými slovy se potvrdilo staré přísloví uživatelů motocyklů BMW: Nešťourej do ničeho, co funguje!
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
to Hrabě: to bych teda neřekl. Myslel jsem si to taky, když se nemohlo stále nic opotřebeného najít, ale když Tonda našel ten výše jmenovaný soupis opotřebených věcí, tak jsem rád, že se to vyřešilo.
to AKHB: člověče, trochu soudnosti by ti teda neuškodilo. Seš naprostej teoretik a vsadím všechno co mám, žes ten motor nikdy neviděl rozebranej.
Že děláš bl.bečka, kterej potřebuje upozornit na to, že píst ve válci těsní pístní kroužky, ze mě, bych jěště potichu zkousnul, ale dovolit si, jako těžkej teoretik, soudit práci borca, kterej tady denně pomáhá lidem, jak pasivně, tak aktivně a má na kontě stovky opravených motorek a spokojených zákazníků, to by mě hanba fackovala. Nedělám z nikoho boha a chybu má právo udělat každej, ale zdaleka ne každej má právo to komentovat a hodnotit... navíc až je po všem... "generálů po bitvě" se tady vždycky najde dost... ale do teď byli všichni marní
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Kdepak... samečci jsou lovci... a loví i v cizích krajích (ty nejlepší kusy samozřejmě )
jj treba dva ultimátni hunteři Bohuš Sobotka (Slavkov u Brr) + Pavlík Nečas (Beskydy ...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Mr GS: pak nech věškerý svůj majetek přepsat na mne....
Nikdy jsem nedělal bl.bečka z nikoho... jen jsem se Ti snažil pomoci najít příčinu... nevěřím, že se to stalo samo od sebe... všechno má svou příčinu a je jen na každým, jestli ji chce, či je schopen nalézt..
Pokud se Ti to nelíbí, pak promiň mou snahu - nemusím to dělat...
Co se týče "postbitevních generálů": kdyby jsi si dobře přečetl co jsem psal a nebo si to pamatoval (protože jsi na to reagoval,tak číst jsi to nějak asi musel), takovouhle chujovinu by jsi asi nenapsal...