No Já Ted měnil osicky a volnoběh mam na 1/2 otáčky na obou stranách při 1100 ot. Volnoběhu. Předtím jsem byl o jedno otočení jinde. Hodně jsem si hrál s doraz. šroubem klapky.
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
Zdravím. Po vystřídání několika značek moto jsem se dostal k BMW R1150R r.v.2002. Je to takový mazlík a já se s ním seznamuji. Chtěl jsem mu dopřát trochu péče, tak jsem zajel k mechanikovi na doporučení. Vyměnil osičky klapek a seřídil. Nejsem si jist, zda je vše správně. Při ustálené rychlosti moto nepříjemně nepravidelně cuká. Starty jsou teď taky horší. Studený na sytič má co dělat aby nezdechl a teplý startuju se sytičem, který záhy mohu vypnout. Zjistil jsem, že mosazný šroub na pravé klapce je téměř zašroubovaný. Jsem tak trochu zklamán a nevím, co s tím. Nevěřím, kdyby takhle cukala každá 1150, že by s tím lidi nalítali přes 100000km. Moto mě moc baví, ale to cukání je utrpení. Poradí někdo? Děkuji
No a jak jsi delal ty osicky? Mas to komplet serizene vcetne TPM senzoru? Kolik mes 'sterbinu' nastavenou dorazovym sroubem? Poprve delat klapky od nuly je celkem narocne na cas a testovani a tak vsechno. Ja se s tim paral dva dny nez jsem nasel spravne serizeni na dorazovych sroubech. Pokud mas tohle nastavene dobre tak mosazne pri povoleni o tech x otacek daji plus minus vybalansovane podtlaky. Koukni na www.ibmwr.com na navody. Rob Lentini to tam krasne popsal http://www.ibmwr....ndex.shtml
Píšeš 2002 tam se ke konci lámalo jedno - dvojsvíčka. Pokud je to twispark tak ti mohla odejít jedna fajfka. Jinak jak píše Radovant, seřídit plynové klapky a TPS senzor.
Seřízení mi dělali v tom servisu, kde mi dělali i ty klapky. Vypadá to, že se to asi nepovedlo. Jsem z toho celkem smutnej. Jinak mám ještě jednosvíčku.
Budu to muset omrknout.
A co to cukání? Je to normální, nebo je taky problém v nastavení?
Jinak děkuji.
Murphy, pokud je obtokovy sroub nadoraz tak servis stoji za nic, slusne receno. Jak pise servisak, rekni odkud jsi a pak bude osazenstvo moudrejsi a posle te kam je to nejlip nechat zkouknout. Cukani neres dokud to nemas serizeno. Serizeni dela divy!
Tak už jsem doplnil nějaké údaje do profilu. Jsem mile překvapen, jak to tu perfektně funguje. Začínám věřit, že kdo se věnuje motorkám BMW, tak to má srovnaný. Je to super a moc děkuji. Doufám, že se dopracujeme k vyřešení mého problému a moto mi zase bude dělat jenom radost. Příští rok bych s ní rád projel Rumunsko a chci jí mít v pořádku.
Jen mě překvapuje to chybné seřízení. Jsem automechanik a vše jsem si vždy dělal sám. Jen BMW jsem přenechal servisu a asi to nebyla správná volba. Asi si pořídím podtlakové manometry, protože zde jsem si přečetl perfektní návod na seřízení a servisní manuál už jsem také sehnal.
Je fajn, že je tu dobrá parta.
Tak jsem konečně pořídil manometry na synchronizaci klapek a udělal znovu seřízení. Klapky jsem nastavil na měrku 0,05mm, seřídil jsem bovdeny, nastavil potenciometr levé klapky a obtokové šrouby. Potom jsem seřídil synchronizaci. Jen se mi nedaří snížit volnoběch. Na otáčkoměru to ukazuje cca 1600, ale diagnostikou mi zjistili, že ukazuje o 300 víc, než je skutečnost. Ještě se podívám, jestli nejsou na mosazných šroubech gumičky. Jestli ano, tak mě napadlo, že by mohly být vymačkané.
Nebo máte jinou radu?
Ahoj,
tak mám stejný problém jako MURPHY. Já jsem do toho hrabal protože mi klapky pěkně klapaly. Vyměnil jsem je a všechny gumičky O-kroužky, aby to prostě bylo dobré. Sešteloval jsem i ten potenciometr. Mosazné šrouby jsem dotáhl na doraz a povolil o 1,5 otáčky a šlo se na start motoru.
Motor jsem zahřál na na 5 čárek a začal jsem dělat synchro volnoběhu. Jenomže když jsem začal ladit tak abych se dosatl na 1100 otáček znamenalo to oba šrouby zašroubovat, čímž byl a hodně rozhozena synchronizace.
Takže teď to mám tak, že pravý válec mám šroub zašrubovaný, levý povolený. Synchro je dobré, ale otáčky volnoběhu jsou necelých 1500:-(.
Synchro ve 3500 otáčkách mám taky hotové. Takže je možné že jsem někde udělal chybu. Jo, ventily jsem dělal, bylo to docela sraní, ale jsou hotové.
Děkuju, za radu
Upravil monsery dne 11.12.2017 11:49
Ahoj,
jo měrkou, postupoval jsem dle podrobného manuálu, který je na začátku této diskuze...V minulosti jsem měl guzzi, řešil jsem podobný problém - vysoké otáčky volnoběhu. Štelovat bypassy nepomohlo, bylo to nakonec klapkama.
Takže mám podezření, že to asi bude problém s těma klapkama. Asi mě čeká znovu vše rozhodit a mrknu na to znovu....
Upravil monsery dne 11.12.2017 12:13
Mas tam velky mezery na klapkach...povol ty dorazovy srouby, pohlidej vuli na lankach, pak ten dorazovy sroub pomali s citem prstama dotahuj az se dotkne dorazu a pak este pici chlup dotahni enom trosku....bacha az budes dotahovat tu kontramatku at to jeste vic nedotahnes.
Kupredu spatki ni krok...