ahoj, jsem z toho pěkně v koncích, čím víc tohovím, tím míň toho opravdu vím :-/
z diskuze jsem se dozvěděl, že čím menší číslo před W, tím je olej tekutější při chladných startech a je **** rozdíl v čase mazání celého motoru např 0W30 vs. 20w50
bohužel vyšší tekutost = vyšší spotřeba oleje u starších motorů
IMHO bych se chtěl pohybovat kolem 10w, neb jsem i jarní a podzimní jezdec, občas i zimní
druhé číslo za W je zase stabilita za horka/výkonu, tedy zde platí, že čím vyšší, tím lepší, zvláště u olej-vzduch chlazené stříkačky v letních zácpách v Práglu
IMHO za W se chci pohybovat nejméně na 40
poslední a podstatný okruh otazníků tancuje kolem typu oleje - do Varana to byl jasně motocyklový 4T 10W40, vodou chlazený, se spojkou a převodovkou ve stejné lázni, ale... 1100GS má přeci spojku suchou (když to těsní) a převodovku oddělenou, IMHO by byl vhodný motorový olej pro auto...? není tam nějaké jiné úskalí, čím bych mohl poškodit motor GS užitím oleje pro auto?
prosím o Váš názor na tento olej 10W60 pro 1100GS, s předpokládaným provozem téměř celoročně, terény, město, ne na jeho cenu http://oleje.cz/e...hp?id=1193
VasekBohnice napsal:
ahoj, jsem z toho pěkně v koncích, čím víc tohovím, tím míň toho opravdu vím :-/
z diskuze jsem se dozvěděl, že čím menší číslo před W, tím je olej tekutější při chladných startech a je **** rozdíl v čase mazání celého motoru např 0W30 vs. 20w50
bohužel vyšší tekutost = vyšší spotřeba oleje u starších motorů
Chápu Tě, když jsem měl kdysi novou 1100, tak jsem šílel abych jí dal to nejlepší.
Zažil jsem různé olejové éry, kdy byly zaručeně nejlepší: GTX3, 15W50, Castrol TWS a teď je v kursu 20W50. Vždy se objevila vlna, kdy 9 z 10-ti bawořích lékařů doporučují rozhodně ten a ten olej. Přitom na všechny to jezdilo od O do 40 stupňů v pohodě, je pravda, že hodně řídké oleje jsem přestal používat, protože ve velkých vedrech a pomalé ****čce po městě (v mém případě průjezd Budapeští) motor cvakal až mi ho bylo líto, ale byl hlučnější i mimo město.
Myslím, že automobilovým olejem nic nezkazíš ale existuje i škála vhodných motocyklovýh olejů pro motory s oddělenou převodovkou, osobně používám 20W50 asi jako většina lidí.
ještě prosím poraďte kolik oleje se lije do předních vidlic r 1100 gs. Nemůžu to nikde najít. A jestli je výraznej rozdíl kvality ve značce výrobců.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Mardock - do předních vidlí modelů R1100 patří 0,47L tlumičového oleje 10W (značku si vyber - je to vcelku jedno jakou)
Upravil Tonda dne 08.02.2011 08:33
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Mardock - do předních vidlí modelů R1100 patří 0,47L tlumičového oleje 10W (značku si vyber - je to vcelku jedno jakou)
a má vůbec nějakej zvláštní význam to měnit když se jedná telelever? Zaslechl jsem že olej je spíš jen jako mazadlo, aĺe připadne mi to jako hovadina. Ten princip tlumení je přece stejnej jako u klasickejch vidlí akorát je to trochu jinak vyřešeno. Nebo se pletu?
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Se teda pleteš.Tlumič máš přeci jinde,ty vidle sů tam enom na to aby mělo gde držet kolo.Jinak ten olej by se měl aspoň jednů za život viměnit abi se s něho nestala voda a neskorodovalo ti to
Kupredu spatki ni krok...
Vidle vedou pouze kolo - nezajišťují tlumení. Tlumič máš jinde. Olejová náplň vidlí je tam na mazání kluzáků. Asi tak, jak to napsal bohumil.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
bohumil napsal:
Jinak ten olej by se měl aspoň jednů za život viměnit abi se s něho nestala voda a neskorodovalo ti to
Letos ani za rok to neplánuji měnit, ale za život to snad vyměnit stihnu.
Myslím že se olej mění vždy, když začnou téct gufera společně s jejich výměnou.
Nebo se pletu?
(Mě to za 120tis ještě téct nezačlo a nevím, zda je dobré do toho sahat jen preventivně. Možná to už vyteklo, aniž bych si toho všiml....)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mardock napsal:
Znamená to, že pokud bych chtěl teda vyměnit olej v tlumiči tak to musím nechat zrepasovat stejně jako ten zadní?
Přední tlumič rozmontovat nende tam se olej nemění.
Přední kluzáky rozdělat dou ale repasovat se nemusí,pouze viliješ oil nabůcháš noví gufera ariete,prachofki BMW jelikoš jiný tam nepasujou a jedeš.Kapišto ?
Kupredu spatki ni krok...
Mardock napsal:
Znamená to, že pokud bych chtěl teda vyměnit olej v tlumiči tak to musím nechat zrepasovat stejně jako ten zadní?
Přední tlumič rozmontovat nende tam se olej nemění.
Přední kluzáky rozdělat dou ale repasovat se nemusí,pouze viliješ oil nabůcháš noví gufera ariete,prachofki BMW jelikoš jiný tam nepasujou a jedeš.Kapišto ?
zetor napsal:
A ještě k množství.R1150GS 00 rok.Motor 3.75 s filtrem,převodovka 0.8 a kardan 0.25L.....je to tak správně? Abych to nějak nepokur.....
Motorák dle okýnka v motoru, převoďák po nalejvací šrouby.
Nelze pokazit. Smile
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /