Teď nevím co napsat, abych nevzlezl případně B2 do vlákna o jejich kitu ale píše se tady obecně, tak to snad nevadí.
Kity na G450X (dělá pokud vím) pět výrobců. Myslím profesionální (dělají je na kšeft).
Liší se to (zásadně) orientací - jsou kity levné i drahé, čím levnější, tím obvykle těžší. Pro hobíky, kteří hledají kit třeba na Tourareg rallye, určitě stačí a jsou i v těch podmínkách neprofesionálního týmu opravitelnější. Drahé kity jsou orientované pro jezdce, kteří neřeší obvykle žádné opravy a prostě díly vyměňují (a taky míň padají). Titanovou vzpěru v bivaku těžko budeš svařovat, to se prostě vymění. To samé karbonové díly. Je to lehké ale prakticky neopravitelné. Výměna a hotovo. Tam se pak neřeší peníze. Amatéři peníze řeší a opravují a tak ty jejich kity bývají robustnější a tím pádem těžší.
Kit v zásadě musí řešit povinné věci na danou rallye - obvykle navigační záležitosti (roadbook, umístění GPS a povinné výbavy) a nádrže, protože sériová motorka na většinu rallye svým obsahem nádrže nestačí.
V praxi ale je potřeba řešit všechno - roadbook umístit tak, aby se s tím dalo navigovat ve stupačkách (na závody typu baja stačí roadbook umístěný nad světly na nějaké konzolce, míra jízdy podle itineráře třeba na baja a na dakaru je totiž dost velký rozdíl). Prakticky dneska nikdo nejede bez repeateru, to je potřeba taky nahoru aby to bylo čitelné ve stupačkách. V kitu bývají jiné ráfky, sedlo, kryty a ochranné díly, světla atd atd atd. Na Dakaru 2011 jely (opět pokud jsem viděl) tři továrně vyráběné kity. Původní kit komerčně nabízel Bianchi Prata a většina věcí byla vyvíjená naším kamarádem Bertem Duursmou z Holandska (testovací pilot byl F. Verhoeven). Došlo tam k nějakým změnám a díky vzniku závodního týmu a komerční nabídce speedbrain rallye tihle výrobci (např. i včetně výrobce nádrží J. Van Bergehenegouwera) vyvíjejí své verze jen pro pár známých nebo pro vlastní týmy a komerční produkci dělá speedbrain. Všechny tyhle řešení jsou profesionální a řekl bych špičkové. Zásadní je dostupnost dílů ze servisních kamionů během rallye a jakmile s tím kitem jede Fretigne, Verhoeven a další, tak je jasné, že když bude nějaký problém, tak bude možné koupit díly během rallye - jako u kitů od Mecca. Ti měli řešení pro G450X taky ale kupodivu ho nenabídli a nevímproč z téhle značky vycouvali. Nějaká dohoda s KTM asi.
Touratech dělá jedno z nejlevnějších řešení pro amatéry, nejde to vůbec srovnávat s profesionální třídou ale taky to je o hodně levnější. Je to řešení spíš pro ty, kdo věci víc opravují a ne vyměňují.
Např.:
kokpit 01-043-0301-0
nádrže 01-043-0302-0
zadní nádrž 01-043-0303-0
zadní kolo 01-043-0005-0
přední kolo 01-043-0004-0
atd...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...