Ustal to ale fakt se cti... gratuluju k preziti a k dobrymu zvladnuti krizofky...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Fanos Rusicka napsal:
Jaj tak to se mi přesně skoro stalo a shodou okolností tak když jsem měl moto po servisu v Renocaru,ale je to tak cca 5 let.Ten chytrej mecháňa šrouby namazal.Asi po 250km se moto rozvlnilo,myslel jsem,že jsem píchl a hned koukal na zadní kolo a chyběli 2 šrouby tak bylo naštěstí hned jasno.Jinak docela nepříjemnej zažitek*pissed*.
s mazanim sroubu mam take sve zkusenosti.
A taky s protipovolovakem.. naposledy jsem musel odvrtat toho nejdrazsiho Abuse na kotoucofku co existuje od te doby jsem trochu pokornej...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ahoj pánové, jaká je tedy příčina? Nedotaženo nebo přetaženo? A co nejlépe udělat pro kontrolu? Povolit, vyšroubovat a odmastit kuželové plochy? Pak utáhnout daným způsobem (do kříže) na 105 Nm? Co když to má někdo přetaženo-pomůže pak ještě úprava na správný moment nebo je šroub poškozený, výměna nutná?
Díky za odpovědi, tohle vypadá jako nepříjemná situace, nerad bych to v těch 30 sekundách řešil...
Dawid přiložený následující obrázek:
Příčiny máš samosebou dvě - buď nedotaženo (člověk kterej to kolo "nandával" zapomněl dotáhnout šrouby) a nebo to někdo dotáhnul jako prase - šrouby se "natáhly" a postupně se povolily. Šrouby kol dotahovat jedině momenťákem. Pouze v nouzi, když se něco "pojebe" na cestě a kolo se musí sundat a zase nasadit, to dotáhnout tak nějak od oka, a třeba po nějakejch kilometrech zkontrolovat, jestli se nezačíná některej povolovat.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Dawid napsal:
... jaká je tedy příčina? Nedotaženo nebo přetaženo? A co nejlépe udělat pro kontrolu? Povolit, vyšroubovat a odmastit kuželové plochy? Pak utáhnout daným způsobem (do kříže) na 105 Nm?.......
Já po zkušenosti, kdy se mi za jízdy šrouby povolily a naštěstí jsem stačil zastavit, je před každou dlouhou několikadenní jízdou pro jistotu kontroluju momenťákem.
Je to přesně tak, jak popisuješ. Pokud se to utáhne moc, dojde k promáčkuntí kuželu a následného povolení nebo se materiál šroubu "unaví" a pak se přetrhne. A nebo je to dotažený máloa pak se se šrouby začnou povolovat (což byl můj případ).
A to platí obecně, nejen pro zadní kolo u R1100/1150.
Matky nebo šrouby,je to jedno.Stačí málo a povolí se na pár kilometrech z nevysvětlitelných důvodů a může jich tam být deset.Pokaždý když jdu kolem auta nebo motorky,tak na to čumim,je to profi deformace,ale vždycky se mi vyplatila.Několikrát jsem oběvil povolené matky na kole,které jsem třeba celý rok nedotahoval.Je to mimo fyzikální zákony.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Fanos Rusicka napsal:
Jaj tak to se mi přesně skoro stalo a shodou okolností tak když jsem měl moto po servisu v Renocaru,ale je to tak cca 5 let.Ten chytrej mecháňa šrouby namazal.Asi po 250km se moto rozvlnilo,myslel jsem,že jsem píchl a hned koukal na zadní kolo a chyběli 2 šrouby tak bylo naštěstí hned jasno.Jinak docela nepříjemnej zažitek*pissed*.
s mazanim sroubu mam take sve zkusenosti.
A taky s protipovolovakem.. naposledy jsem musel odvrtat toho nejdrazsiho Abuse na kotoucofku co existuje od te doby jsem trochu pokornej...
To je ten s alarmem? to myslíš tem malý šroubek kterým se dostaneš k baterii?
Jinak naposledy jsem utahoval šrouby sám bez momenťáku, (repase tlumiče) bůh suď kolik Nm a decentně jsem zakápl protipovolovak, právě proto že jsem jednou o jednom takovém případu povolení četl, teď hledím že jeden rozhodně nebyl... A letos se mně už podařilo atakovat 200km/h a přechází mně mráz po zádech z toho akčního zážitku slajdovat bez zadního kola..
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
To by zaujimalo aj mna, uf idem do garaze skotrolovat skrutky, ale teraz neviem ci to mam odskrutkovat alebo po jednej vytacat a s momentakom dotiahnut ??? Poradite??
Tak pardon,zmazal som ten odkaz,čo som sem dal.Všimol som si,že samotny majitel,ktory mu motorku predal,tu dal svoj odkaz a vysvetlenie
Upravil black333 dne 02.05.2011 18:58
Suzuki DR 800 Big,r.v 1994
Honda Pan European ST 1300,r.v 2003
Honda Afrika Twin XRV 750,r.v 97
Dawid : myslím že jsou lepený jen šrouby co se nemají povolovat (čili nerozebiratelné spoje), stejně jako kolový šrouby nejsou lepený (u auta je snad lepíš?) ani brzdiče, protože se taky předpokládá, že se budou sundavat.
A jak tu někdo píše s tím origo nářadím ... chtěl bych vidět jak povolíš kolovej šroub u cesty když ho budeš mít zalepenej Loctitem (stačil by 243).
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
panove v práci mam nastarosti dotahovanie šrobov na podvozkoch SUV aut na výrobnej linke. a pokial obsluha zle pritiahne momentovýmy utahovačkamy šrob. z nejakeho, hociakeho dôvodu tak ide šrob d okoša a použije sa hned nový.
takže zlata rada nad zlato. pokial chceš mat 100%istotu. tak pri každom povoleni vymenit šroby. ale jelikož sme národ šetrny tak sa to nerobí. a po niekolkých x utiahnuti sa stan presne toto.
k tomu loctite. na skrutky ktore sa povoluju častejšie sa loktite nedava. lebo aj to je myslene aj ako mazivo a potom vam nesedia utiahnute momenty. takže sa to musi dávat pekne na sucho a výrobcom udanym momentom. ak ste si vedomy že to utahujete ako koňa tak by somsi ich hned vymenil a kupil momenták
Upravil 100bubu dne 02.05.2011 21:39
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
myslim že kdyby to bylo v rychlosti 120km, tak by z hrusky vytek olej jak by se prodřela, myslim že pán v rychlosti trošku lakuje ale jinak zážitek to musel bejt špatnej i v rychlosti do 50km,to bezesporu a e 120km by jsem chtel vydět jeho podrážky na botách
Zdravím pánové,včera při vyjíždce mi upadlo zadní kolo,mám poškozený kotouč,prasklý
brzdič a plastový kryt kola.Nejvíce co mě trápí je náboj uchycení zadního kola,mám
vyhlodané závity,mám koupit nové nebo to jde opravit?R1150gs 2001
děkuji. http://www.realoe...Id=33_1016
Upravil marianbmw dne 08.05.2016 12:31
marianbmw napsal:
Zdravím pánové,včera při vyjíždce mi upadlo zadní kolo,mám poškozený kotouč,prasklý
brzdič a plastový kryt kola.Nejvíce co mě trápí je náboj uchycení zadního kola,mám
vyhlodané závity,mám koupit nové nebo to jde opravit?R1150gs 2001
děkuji. http://www.realoe...Id=33_1016
Podcenil jsem dotáhnutí,ve stejný den sem měnil na autě zimní za letní a při
povolování sem ohnul klíč,pak přišla na řadu moto a nechtěl jsem dopadnout stejně,takže s citem a tady je výsledek,najel asi 200km z toho 50 polní a lesní cesty
na nevyvážených mittas 10 dakar,příště to zkusím momentakem snad to bude lepší.
Jak to tak čtu, asi bych taky mohl vyměnit šrouby, už se to přezouvalo mockrát. Dají se ty šrouby někde koupit normálně nebo jsou to zase nějaké vychytávky od BMW?
Číslo dílu 36312333418 za 6.21 USD? A jsou tam ještě nějaké podložky, ty jsou taky potřeba měnit?
Díky http://www.realoe...Id=36_0415