Vodny napsal:
Díky všem za info. Vůbec jsem nečekla, že to tu takto žije a že tu dostanu tolik odpovědí a už vůbec jsem nečekal za dnen dvě PM!! GS má asi sbližovací účinky:-)
Zároveň tu chci poděkovat Pepovi za fakt vyčerpávající PM a byl bych rád kdyby mi dal svolení abych to mohl zkopírovat sem. Určitě by si to tu lidi rádi přečetli.
Ahoj, bez problému, jen je to trochu obsáhlé.
Další propadlej BMW
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 19:51
Příspěvků: 14 Registrace: 01.05.11
Takže Pepovo PM za kterou díky
Ahoj, nejlépe je koupit moto se serviskou. Po technické stránce se podívej na vůli uložení zadního kola tak, že ho uchopíš na pozici 12-té a 6-té hodiny a zahýbeš s ním. Vůle tam má být do 1mm, pokud je větší, nebo není vůbec žádná je s určitou pravděpodobností možné, že je v háji ložisko uložení. Zkus si i skolem zatočit a poslouchat zda ložiska "hučí". Já jsem měnil ložisko ve 30.000 km, ale jsou kolegové kteří o něm neví. Ložisko je totiž zapouzdřené s celoživotní nápní a stačí aby se ti do něho dostala voda, je na problém zaděláno. Koukni na prachovky na ramenu kardanu zda z nich neteče olej, když jo budou špatné simerinky a ložiska na převodovce a nebo zadní rozvodovce. Jukni na skříň motoru ve spojení s převodovkou zda tam není únik oleje - špatný simerink a ložisko na vstupu do převodovky. Na motoru prohlédni uchycení podsedlovky a předního telelevru a krku řízení. Zkoukni zda ti nehází ráfek kol a celkově stav motorky. Teď mám najeto 40.000, řadička originál je jen lehce oleštěn konec bez barvy a guma skoro netknutá, páčky spojky a přední brzdy nemají velkou vůli v uložení, policajt není vyviklaný, hefty mám jiné, takže ti neřeknu jak moc jsou ošahaný, přední brzdové kotouče nejsou nijak výrazně sjeté (jezdím pomalu 90-120 a brzdím většinou motorem a přední brzdou) Zadní kotouč je ale více opotřeben jak přední. Koukni na olejový chladič pod předním světlem zda není opravován (je na ráně a viděl jsem pár pomuchlaných ale funkčních) a uchycení chladiče a přístrojovky zda není zohýbáno. Jukni na šrouby motoru zda nejsou hodně opotřebované stálým utahoáním a povolováním (víka hlav, vypoušťák oleje atd. co se dělá při servisech co 10.000km). V klidu se na ní projeď a vyzkoušej si řazení (neměloby ti dělat potíže měnit jednotlivé převodové stupně, spojka je hydraulicky ovládaná a nastavuje se automaticky (víceméně nejde poznat jak na tom je, pokud neklouže). V zatáčkách při správném náklonu by se ti neměli zavírat řidítka do zatáčky a opačně, řízení chodí krásně bez námahy. Pokud jsi hodně otrlý zkus při rovné jízdě sundat ruce z řidítek tak aby jsi je mohl hned chytit. Pokud je moto v pořádku nebudeš muset skoro nic dělat (pokud budeš muset vyrovnávat rovnou jízdu přesunem těla na stranu je špatná geometrie po pádu a nebo havárii). Zkoukni více motorek (i když já koupil hned první :-) páč byla ve stavu 1A) nebo si vem někoho sebou, kdo takovou moto už má. Doma vyměň všechny oleje, dej si práci i se zadní rozvodovkou, tam ti vypouštěný olej dá vědět jak na tom zadek je. Nebo to dej do servisu tam si s tím poraděj taky.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 20:09
Příspěvků: 132 Registrace: 28.04.10
Ahoj, loni jsem koupil R12GS 2004 z UK (byla už dovezená sem), je potřeba m.j. vědět, jestli byla provozovaná
a) poblíž moře
celoročně
Koupil jsem ji opravdu hodně za levno, ale stálo celkem dost (úsilí splašit ND na ebayi) peněz a Tondovy práce ji dát trochu dohromady.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 21:09
Příspěvků: 2124 Registrace: 20.06.08
Tom_Brno napsal:
Ahoj, loni jsem koupil R12GS 2004 z UK (byla už dovezená sem), je potřeba m.j. vědět, jestli byla provozovaná
a) poblíž moře
celoročně
Koupil jsem ji opravdu hodně za levno, ale stálo celkem dost (úsilí splašit ND na ebayi) peněz a Tondovy práce ji dát trochu dohromady.
Jinak jsem ale spokojen ...
čo si menil čo bolo take opotrbovane. ked si spomenul to more?
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 21:20
Příspěvků: 1414 Registrace: 04.06.09
Hlavně si to nenechej přívézt večer...Budeš natěšený...a ráno až to pořádně uvidíš, tě trefí šlak..podobně jako mě No už je to doma nějakou dobu a nedá se nic dělat, hlavně že to jede a tvořím si to, k obrazu svémuPokud bych kupoval znovu 12ADV, tak 07,(mám 06) ale to jen kvůli pos.brzd, že ho nemá. Mě se teda nepokazil, ale kňourá to jak přejetá kočka Moto bez ABS, bych nechtěl, několikrát zafungovalo a udělalo hodně práce za mě 08 a dál...Moc čudlíků..sice pohodlné, ale až se to pos...tak bych se pos..taky Tož tak. Hodně zdaru!
Upravil Milan V dne 02.05.2011 21:21
Bramborundum kardanrundum http://www.tourde....banda.cz/
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 21:27
Příspěvků: 14 Registrace: 01.05.11
Nemá někdo nějaký odkaz, kde by bylo vidět jak se GS vyvýjelo od 1150 doposud? Celke by mě zajímali jednotlivé rozdíly, kde byl zásadní posun vpřed atp.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 21:34
Moderátor Příspěvků: 5903 Registrace: 05.03.08
Vodny napsal:
Nemá někdo nějaký odkaz, kde by bylo vidět jak se GS vyvýjelo od 1150 doposud? Celke by mě zajímali jednotlivé rozdíly, kde byl zásadní posun vpřed atp.
To slovicko vpred bych asi odstranil.U 1150 chce spousta lidi spis prvni jednosvickove modely bez posilovace a zacinat zde opet diskuzi,jestli je 1200gs krok vpred,tak to se tady niceho rozumneho nedoberes!
Urcite je to krok vpred co se tyce hmotnosti a vykonu.Pokud tady chces resit spolehlivost,kvalitu lozisek,rafku atd.,tak o tom jsou tu mozna desitky vlaken.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 21:51
Příspěvků: 14 Registrace: 01.05.11
Musim se svézt. Jinak to nemá smysl. Ale jsem drobátko zmlsanej z tý nový multystrády. To je s prominutím bajk jak sviň normálně to jede jak pokolejích:-) doufám že BMW bude mít alespoň poloviční ovladatelnost jak nová stráda:-)
A co se týká kroku vpřed tak za mě určtě to je krok vpřed. Vždyť nové GS je nacpané moderníma vymoženostma ale zas na druhou stranu nedej bože aby se něco z tý elektroniky vy.ralo. To to pak hledej čert.
Jináč teď koukám na Primu cool kde ty dva cápci frčí na těch 1150 a vcelku jim to jede.
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 21:53
Příspěvků: 2124 Registrace: 20.06.08
to si mal štastie asi.
mam dotaz ešte k tomu posilovaču. ked to odi že to nebude posilovat. tka to brzdí ako bez neho a svieti kontrolka. môže sa na tom v pohode jazdit dalej alebo jeoprava nutna?
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 22:06
Moderátor Příspěvků: 5903 Registrace: 05.03.08
To Emil,treba ja menil na 1100gs v 80000km preventivne loziska v kardanu.Ty jsi krome tech zarovek tusim menil celou rozvodovku.Preventivne?
To 100bubu jednou jsem vzal kamaradovu motorku s posilovacem,ze ji kousek z kopecka chciplou odstrkam,protoze se pletla nejakemu autu.Skoro jsem to neubrzdil.Tak ze bez toho posilovace to urcite nebude na pohodovy jezdeni.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 02.05.2011 22:17
Příspěvků: 2124 Registrace: 20.06.08
dobre ale zase ta čo je bez posilovača tak to ma napriamo ano ako klasika superšporty
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 03.05.2011 08:17
Příspěvků: 132 Registrace: 28.04.10
Ahoj,
něco bylo v souvislosti s mořem, něco se skutečností, že angláni celkem kašlou na údržbu.
- motorka byla obecně hodně rezavá, něco zůstalo, něco jsem už doladil
- "prsa" bylo nutno opískovat a okomaxitovat
- zadní převod bylo nutno vyměnit
- bylo nutno vyměnit přední světlo (bylo stejně prasklé) - sehnal jsem na ebayi
- ABS/posilovač modul - výměna - opět z ebaye
- byla opravovaná po havárii na levou stranu - výměna ventilového víka . ebay
- estetické vady - bylo nutno vyleštit svody, výměna plexi (kapku popraskané)
No ale teď už je to fešanda.
Dostala komplet sadu SW Motech TraXů a držák navigace ..
Dnes, nebo zítra dojdou Annakee 2, tak pro letošek to asi bude všechno.
Tak nějak ..
100bubu napsal:
Tom_Brno napsal:
Ahoj, loni jsem koupil R12GS 2004 z UK (byla už dovezená sem), je potřeba m.j. vědět, jestli byla provozovaná
a) poblíž moře
celoročně
Koupil jsem ji opravdu hodně za levno, ale stálo celkem dost (úsilí splašit ND na ebayi) peněz a Tondovy práce ji dát trochu dohromady.
Jinak jsem ale spokojen ...
čo si menil čo bolo take opotrbovane. ked si spomenul to more?
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 03.05.2011 11:17
Příspěvků: 2124 Registrace: 20.06.08
kamoš kupil z irska a tie prsa a vyfuk mal uplne rovnake+hrdzave šroby a nevedeli sme od čoho. teraz si nas v tom utvrdil. vdaka
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 03.05.2011 13:07
Příspěvků: 3723 Registrace: 05.06.07
Scofield napsal:
Já měl tu první dvanáctku s nějakým posilovačem,pořád to bzučelo,brzdilo to jaxviňa a když jsem jí prodával,tak měla najeto 78tis a krom dvou žárovek H7,oleje,filtrů,víčka na nádobku spojkové kapaliny a 43pneumatik jsem nic neměnil.......
Zapomněl si na zadní koncový převod
Upravil stepan dne 03.05.2011 13:07
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 03.05.2011 13:13
Moderátor Příspěvků: 5903 Registrace: 05.03.08
stepan napsal:
Scofield napsal:
Já měl tu první dvanáctku s nějakým posilovačem,pořád to bzučelo,brzdilo to jaxviňa a když jsem jí prodával,tak měla najeto 78tis a krom dvou žárovek H7,oleje,filtrů,víčka na nádobku spojkové kapaliny a 43pneumatik jsem nic neměnil.......
Zapomněl si na zadní koncový převod
A gufero na nem pokud vim jsi uz menil taky min.pred 2 roky.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 03.05.2011 13:17
Příspěvků: 132 Registrace: 28.04.10
100bubu napsal:
to si mal štastie asi.
mam dotaz ešte k tomu posilovaču. ked to odi že to nebude posilovat. tka to brzdí ako bez neho a svieti kontrolka. môže sa na tom v pohode jazdit dalej alebo jeoprava nutna?
Ahoj,
koupil jsem ji taky s tím, že prodejce tvrdil, že tomu sice nejede ABS, ale posilovač je úplně v pořádku.
No, realita byla taková, že vzhledem k tomu, že je to jeden modul, tak to fungovalo následujícím způsobem:
1) ABS vůbec
2) posilovač po nastartování párkrát a pak během jízdy sem tam
Důsledek byl jasný - nedalo se s tím normálně jezdit, nikdy jsem nevěděl, jak to zabrzdí pokud za to vezmu
No, takže jsem chvíli počkal a na ebayi koupil jiný, sice jetý, ale funkční.
Tom
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 03.05.2011 18:07
Příspěvků: 132 Registrace: 28.04.10
Ahoj,
koupil jsem ho za 200 EUR, ceny jsou hodně různé dle stáří a stavu. Cenu opravy přesně nevím, Tonda mi to dělal přes zimu spolu s kupou dalších věcí ...
Tom
Obecná pravidla při koupi GS/GSA 1200 z druhé ruky
Přidané 07.05.2011 17:44
Příspěvků: 14 Registrace: 01.05.11
Koukám že tohle vlákno trochu uteklo od tématu:-) každopádně jsem dostal pár zajímavých postřechu a za ně díky.
Každopádně bude třeba se na tom svézt. DOST jste mě zvyklali s tím, že BMW neni tak jak bych to jen řek tak "kvalitně" zpracované jako japonské výrobky. Slova o tom že drnčí, převodovka hlučná atp. to jsem opravdu od BMW nečekal nevim proč ale mám tuhle značku zafixovanou jako kvalitní. Musim to prostě projet protože vám to nevěřim:-D
Nevíte někdo kde bych mohl vyzkoušet GS 1200 tak od 06-09? nechci objíždět inzeráty s tím, že chci jejich GS a pak se tam jak p..čus vymlouvat hele to neni ta pravá:-) Nebo alespoň to s někym řádně probrat. Je tu někdo z okolí Příbramska? pozval bych ho na pivo:-)