V tomto smere plny suhlas z glock7.Neviem,ak by možno skusil kupujci vôlu zadneho kolesa,možno by ju citil a možno nie.Čo potom?Mne to pride ako blbsoť,kontrolovať všetko.Predal som par aut a aj motoriek.Samo som kupoval.Poskušal som pri kupe čo sa dalo a čo ma napadlo a to iste bolo,ked odo mna kupovali.Stalo sa my dokonca tri krat,že kupujuci si u mna moto nevyskušali.Len si ich nechali naštartovať.Samozrejme tech. stav bol vždy dobry.
Takže si myslim,že si myslim že Trivet urobil všetko čo bolo potrebne.Nemyslim si,že o tejto chybe vedel.Okrem toho,toto malo napadnuť aj samotneho kupujuceho,pretož hlavne u BMW sa zadna vôla kontroluje a ma kontrolovať.
Takže si davať robiť nejaky posudok u pravnika od kupujuceho je blbosť.
Suzuki DR 800 Big,r.v 1994
Honda Pan European ST 1300,r.v 2003
Honda Afrika Twin XRV 750,r.v 97
Dopurucuji obema, zdrzet se verejnych komentaru, obzvlaste pokud ocekavate soudni dohru. Vse, co jste kde na forech napsali, nejaky "sikovny" pravnik protistrany jiste rad pouzije proti vam. Nebu psat, ktere konkretni veci jste kde kdo napsal, ale pokud je moznost, doporucuji smazat prispevky a proste drzet hu.u....
hele mě to kolo upadlo 2*, jednou po 500 km v Rumunsku, naštěstí jsem to ustál.
to jsem si přezouval sám, před odjezdem, ve spěchu, bez momenťáku, jelikož je kotouč na kole a brdič na zadmím náhonu, tak jsem si ani nevšiml, že se něco děje a najednou upadlo. brzdič na kaši atd.., novej brzdič, náhon i šrouby.
Podruhý se mi to stalo po přezutí v servisu, najeto 300 km, taky neměli pořádnej momenťák, asi to spíš přetáhli, nevím, opět brzdič + zadní náhon. Tentokrát jízda po břiše po dálnici.
od tý doby si kola nasazuju sám, používám momenťák nejdřív 75 pak 105mn, po 50 km to pro jistotu přetáhnu a je už 30 tisíc klid, žádný lepidlo není třeba.
Prosim Vas, jen jeste drobnost: je mi jasne ze nikdo ssebou na cestach nevozi momentovy klic, ale ono si jde jednoduse pomoct i bez nej ... 100N je kdyz na metr dlouhou paku tlaci 10kg, takze kdyz vezmete normalni klic, nasadie na nej metr dlouhou trubku nebo privazate klacek a zatahnete stejnou silou jak kdyz zvedate 10kg kanistr nebo tak neco Popripade 2m a 5kg atd.. proste delka*hmotnost*10. A mysim ze to uplne staci... je podle mne jedno jestli je to 95 nebo 115 Nm.
randolf napsal:
Prosim Vas, jen jeste drobnost: je mi jasne ze nikdo ssebou na cestach nevozi momentovy klic, ale ono si jde jednoduse pomoct i bez nej ... 100N je kdyz na metr dlouhou paku tlaci 10kg, takze kdyz vezmete normalni klic, nasadie na nej metr dlouhou trubku nebo privazate klacek a zatahnete stejnou silou jak kdyz zvedate 10kg kanistr nebo tak neco Popripade 2m a 5kg atd.. proste delka*hmotnost*10. A mysim ze to uplne staci... je podle mne jedno jestli je to 95 nebo 115 Nm.
Tak tak
Navím jestli jsem schopný na metr dlouhou páku tlačit přesně silou 10kg.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
randolf napsal:
Prosim Vas, jen jeste drobnost: je mi jasne ze nikdo ssebou na cestach nevozi momentovy klic, ale ono si jde jednoduse pomoct i bez nej ... 100N je kdyz na metr dlouhou paku tlaci 10kg, takze kdyz vezmete normalni klic, nasadie na nej metr dlouhou trubku nebo privazate klacek a zatahnete stejnou silou jak kdyz zvedate 10kg kanystr nebo tak neco Popripade 2m a 5kg atd.. proste delka*hmotnost*10. A mysim ze to uplne staci... je podle mne jedno jestli je to 95 nebo 115 Nm.
Tak tak
Navím jestli jsem schopný na metr dlouhou páku tlačit přesně silou 10kg.
Já teda zatím tenhle problém (naštěstí) neměl, ale po výměně by teoreticky stálo za to stavit se cestou v nejbližším pneuservisu a kolo nechat jen momenťákem zkontrolovat. Vzhledem k tomu, že i v Maroku mají momenťáky v každý garáži na rohu, tak to není zase tak velký problém.
Nicméně - při koupi motorky s kardanem a letmo uloženým zadním kolem, není od věci zkusit minimálně vůli zadního kola. Ale že by při koupi motorky nebo auta někdo vytáhnul momenťák a šel kontrolovat utažení matic, to jsem teda ještě neviděl ani neslyšel.
Stát se to může a o příčinách můžeme diskutovat ale je to podle mě smůla jak prodávajícího tak kupujícího a ne zlý úmysl. Navíc ze zkušeností víme, že i osvědčený pneuservis může udělat chybu a utáhne to moc a je problém... *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Robert_ZL - Inicializační (prvotní) moment 70Nm, potom 105Nm. Dotahovat do kříže.
Upravil Tonda dne 05.05.2011 10:04
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
becka napsal:
ja si to 5 let utahuju sám bez momenťáku. nikdy se mi nic nepovolilo. Prostě rozumně dotáhnout a je to
jasne, ale jeden pripad neni relavantni.
Kdyz to clovek pacha sam rozumne, tak ma sanci na povoleni treba jenom dvojnasobnou oproti utazeni momentakem. Ale treba to porad dela sanci 0,001% per jizda nebo tak.
---
takze aby ses zabil, musel bys mit extra smulu.
Nicmene utazeni momentakem je zpozdeni o 2 minuty a to za to -- alespon podle mne -- stoji.
Upravil hicks dne 05.05.2011 10:00
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2