servisak napsal:
No nestane se nic akorát nedej bože při bouračce jde pojištovna po pneu a tech blbostech!! Opatrně s rozměrem
Presne, z toho duvodu jsem vzdal i 21" predni kolo. Takove odmitnute plneni za zpusobenou skodu muze byt docela mazec :-(
Upravil JohnyT dne 04.05.2011 16:56
BMW R1150GS MY02
Jinak ze by to nesedelo apod. nemusis mit strach. Motorka bych rekl ze trochu vic zere (se spuntama myslim). na silnici jsem to ale cekal o dost horsi. Predtim jsem tam mel silnicni dunlopy a mel jsem strach ze kdyz to prezuju na spunty tak na me vsichni budou cekat. Vubec to tak neni. Kdyz uz se pohybujeme po ceste (a ze to moc neni) tak jedem skoro normalne. Zase podle me kdyz chces jezdit 70% po silnici a zbytek po polnacce tak je podle me vzorek typu E10 zbytecnost.
Michal21 napsal:
Jinak ze by to nesedelo apod. nemusis mit strach. Motorka bych rekl ze trochu vic zere (se spuntama myslim). na silnici jsem to ale cekal o dost horsi. Predtim jsem tam mel silnicni dunlopy a mel jsem strach ze kdyz to prezuju na spunty tak na me vsichni budou cekat. Vubec to tak neni. Kdyz uz se pohybujeme po ceste (a ze to moc neni) tak jedem skoro normalne. Zase podle me kdyz chces jezdit 70% po silnici a zbytek po polnacce tak je podle me vzorek typu E10 zbytecnost.
Nojo, ale zase silniční guma typu tourance je, hned jak vjedu na louku, naprd. Chtělo by to možná něco mezi tím
Stepan - pardon, špunty se trhaly ve 150km/h
Rozměr E09 je rizikový z hlediska pojišťovny při nehodě. Na druhou stranu ale nemají chybu a tak jsem je cca 4 roky jezdil k naprosté spokojenosti a asi se k nim ještě vrátím. Přezouvání pohoda, neuchází a nepoškozují se ani ráfky.
Mimochodem jsem je dal poté, co jsem byl 4x v Rumunsku na Touranckách a projel to co ostatní. Žádný extrém, polní a lesní cesty, šutry, bláto, kopce atd., jel jsem pomaleji než ostatní a pokud bylo mokro, tolik jsem si to neužíval. Také jsem víc padal. Je to úžasná škola, naučíš se vnímat sebemenší prokluz a reagovat. Když jsem pak nastoupil s E09, měl jsem pocit že jedu stejně pomalu a bezpečně, ale všem jsem ujížděl a nechápali co se to se mnou stalo - ani já ne:-):-)
PS: Z jedné trochu drsnější akce přikládám foto ze Svaté Heleny a na Touranckách..
Ivan přiložený následující obrázek:
Michal21 napsal:
Jinak ze by to nesedelo apod. nemusis mit strach. Motorka bych rekl ze trochu vic zere (se spuntama myslim). na silnici jsem to ale cekal o dost horsi. Predtim jsem tam mel silnicni dunlopy a mel jsem strach ze kdyz to prezuju na spunty tak na me vsichni budou cekat. Vubec to tak neni. Kdyz uz se pohybujeme po ceste (a ze to moc neni) tak jedem skoro normalne. Zase podle me kdyz chces jezdit 70% po silnici a zbytek po polnacce tak je podle me vzorek typu E10 zbytecnost.
Nojo, ale zase silniční guma typu tourance je, hned jak vjedu na louku, naprd. Chtělo by to možná něco mezi tím
Ahoj ve spolek. Řeším teď podobný problém jako Robert, poměr cest taky 70%sinice (hodně po městě a kratší výlety ve dvou, ale delší cesty snad zase přijdou), 30%off, ale urovnané suché, štěrkové polňačky mi rozhodně nestačí a pouštím se i do náročnějších terénů. To na Anakee, na kterých jsem motorku přivezl není úplně ideální... Dřív jsme jezdil ostrý endura KTM a je mi jasný že podobný věci si na 1100ce nebudu moct dovolit, potom na jsem na Dakaru objevil cestování do dálek, takže mi Tourancky stačili, ale teď bych přeci jen bych lepší trakci uvítal. Vzhledem k tomu, co jste tu psali bych chtěl určitě legální rozměr. Poradíte prosím jaký špunty ideálně vybrat, nikdy jsem na žádných cestovních špuntech nejel, ale vím, že je určitě chci. Zatím se mi líbí klasický Karoo, ale nevím co výdrž a jízda po silnici. Nebo Karoo T? ...horší reference než TKC, ale zase lepší cena... Nebo myslíte, že se nemám bát ani těch spornejch E10? Už jsem z toho nějak bezradnej... Díky všem za pomoc a zkušenosti. R
Upravil ricardo dne 05.05.2011 10:19
ricardo: no proto jsem tu založil to vlákno, v podstatě mi tu řekli, že pokud nechci E10, můžu zkusit E09, ale ty zas nemají legální rozměr.
Scouty jsou taky na jiné kolo, takže zbývá TKC nebo KarooT.
Otázka je, kolik se na nich dá najet a jaké mají vlastnosti na asfaltu, na mokrém asfaltu a na zablácené louce.
ricardo: no proto jsem tu založil to vlákno, v podstatě mi tu řekli, že pokud nechci E10, můžu zkusit E09, ale ty zas nemají legální rozměr.
Scouty jsou taky na jiné kolo, takže zbývá TKC nebo KarooT.
Otázka je, kolik se na nich dá najet a jaké mají vlastnosti na asfaltu, na mokrém asfaltu a na zablácené louce.
To neres. kolik znas lidi co maj na aute jiny rozmer pneu? Ja mraky! Dej tam E09 a uvidis. Vzdyt to stoji par korun v porovnani s pneu treba na R1 apod. Jinak ty E10 kdyz nepocitam ze jdou do haje tak mi naprosto vyhovuji. Da se s tim jet pekne svizne. Gumy jsou dulezity ale hlavne je to v rukou a to se clovek uci porad. Jak pise Ivan tak i ja jsem jezdil v terenu nejdrive na skoro silnicnich pneu. Je pravda, ze jsem kazdou chvili cumel zemi zblizka do oci ale opravdu ziskas cit.
Jezdil jsem dřív krosku i ostrý enduro, ale teprve dneska jsem poprvé obul na GS špunty - Karoo T. Dokonce jsem se na nich dnes i poprvé projel a naprosto nechápu, proč už na nich nejezdím ty tři roky...
Na silnici to skoro neni poznat, krásně sedí a dokonce ani nehučí.
A v terénu.... Nebe a dudy. Nečekaná jistota a hlavně opravdu zábava. Na "silničních" gumách se toho dá dát opravdu hodně, ale je to prostě boj. Tohle je neskutečná p.del!
Takže všichni kdo jste ještě špunty na GS nezkusili a občas mimo asfalt vyjedete musím říct, koukejte to zkusit. Objevíte nový schopnosti GS
Maiali nel Fango!
Ono hodně záleží na tom, jak ty pneu budeš používat. Myslím si, že nájezd u E-10 a TKC je srovntelný, taktéž jízdní vlastnosti jen v ceně je trošičku rozdíl. Na předku E-10 najedeš fůru kilometrů. Garantuji ti min. 10ooo km. Samozřejmě se dá zničit za 4 tkm brutálním bržděním. A předek e-10 hučí minimálně. Musíš počítat s tím, že je to silniční pneu vhodné k výjezdům mimo silnici. NENÍ TO KROSOVÁ PNEU. Tak jak se tady někteří nesprávně domnívají a to ani TKC. Zadek 10 se dá sjet za 3 tkm, ale taky za 10tkm. Extrem je kamarád Jarda Šíma který na nich dal 16 tkm, ale to je o jiném stylu jízdy já tomu říkám expediční. Na zadek E-09 pokud se pro ni rozhodneš.Předek bych osadil E-10, pokud zůstaneš věrný Mitasu. A neprohloupíš taky.Momentálně se testuje E-07 což je naprosto universální pneu s velkým nájezdem a jinou (lepší směsí). Kdo chce něco jako Tourance za stejnou kvalitu a levnější peníz tak se může rozhodnout teřeba pro E-08. Stejně je na každém ať si vyzkouší co mu nejlépe vyhovuje. Sto jezdců, sto názorů.
Upravil joe dne 12.05.2011 09:30
Chose napsal:
Myslim co se Mitasek tyce neni kvalifikanejsiho radce nezli Joe....
Souhlasím...info od Joe jsou zatím nezaujaté. Jardu Šímu bych jako příklad moc nebral...to co má od sponzora je NEJ ze všech NEJ a jeho způsob cestování už je dnes někde jindy...hlavně najet kilometry...klidně mu do muzea věnuji moje TKC po 14500km, které mám ještě na moto a za týden sundám. Ale na Mitasky 07 se těším, mám k nim určitou lásku z let před GS
Upravil pepanek1150 dne 12.05.2011 09:59
všude dobře.....doma GSA