ja sa prave teraz chystam menit, napisal som email do Nemeckeho obchodu kde som kupoval GSsko, maju tam aj servis kde bolo od novoty servisovane, 50 000km, ze aky olej tam davali oni.
Kecal som s chlapikom co predava oleje a aj jazdi zavodne na motorkach a povedal mi, ze by mineralny olej nedaval, ze mineral a polosynt. su v oblasti schopnosti mazania plne odlisne, ze polosyntet. ma ovela lepsie mazacie schopnosti ako mineral, tak ja neviem. Zatial som nemenil, dolial som tam 1 liter mineralu Repsol - na 5000km. Chcem ale vymenit komplet, zatial mam v plane tam dat Motul 10W 50 http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1234 . Uvidim co mi odpisu z Nemecka. Dam vediet.
mineral [cokoli sezenes] 20-50W
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jakej máte názor na míchání různých olejů?
Asi bude problém sehnat při některých cestách přesně ten olej, kterej jsem dával doteď (např. Castrol GP 20W-50). Nebo všichni berete 5l oleje, pokud jedete někam dál?
Pokud seženu olej, které má stejný specifikace, tak to asi není problém. Co třeba použití nějakýho automobilovýho minerálu 20W-50 bez spojkových přísad a jeho míchání s motocyklovým. Co si o tom myslíte? Dík.
Já koupil GS loni a nevím co v něm bylo. Na dolejvání jsem si koupil Motorex Legend a dolejval ho tam. Vzal jsem si ho sebou i na dovolenou, ale dosel mi. Tak jsem koupil u nezámé pumpy neznámý olej za 8 Eur, což bylo v podobné ceně, jako Motorex, bylo na něm 20W-50 a nalil jsem ho tam. Pumpařka mi ještě říkala, že to je určitě vono, tak jsem moc nebádal. Nakonec jsem ho tam dolejval i po návratu, než jsem si opatřil zase Motorex. Letos mám olej vyměněný, nalil jsem zase Legend a pořídil si láhev na dolejvání. Moc jsem to neřešil. Najeto tachometrových (a foufám i pocitvých) 49 tisíc, 1150, koupil jsem to při 41 tis. no a žere to tak 2-3 deci na 1000 km.
Jestli se nepletu, tak do GS patří olej automobilový...?
Upravil paulik78 dne 07.05.2008 20:32
Já myslím že je to víceméně jedno. Rozhodně na běžné ježdění. Když je nouze, třeba 1150 se spokojí i s mogulem i v trošku jiné třídě. Určitě lepší než jet s polosuchým..
Jediný problém je, když tam už člověk má syntetiku a doleje to minerálem. Celá náplň se degraduje na úroveň toho minerálu. Stačí i jen málo.
Jinak největší rozdíl po přechodu na TWS (což je plná syntetika, kterou ne všechny servisy doporučují), je výrazně jiná reakce na extrémní přehřátí. V opravdu testování na hranici možností v písku, kdy už kolegova motorka (naprosto stejného typu a ročníku) přesáhla maximální teplotu a začala svítit kontrolka, tak moje dál jezdila a kontrolku se mi nepodařilo aktivovat tuším nikdy. Teď tam mám čidlo teploty, které ukazuje přímo v C a maximálně jsem tam měl v Tunisu 101 a to byl fakt extrémní záhul. Věřím tomu, že na té horní hranici se syntetika chová líp a nezačne pěnit a přehřívat se oproti minerálu. Taky se snížila spotřeba oleje při ježdění offroad na minimum. Přecházel jsem asi v 10 tisících a podle mě to je tak ideální čas.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jsem s GS novic ,ale pár let se motám kolem motorů.Nějakou dobu motorky.BMW Boxer jsem volil proto že to je brouk na dvou kolech!!!!!!!!
Tak že kdykoliv a cokoliv jen ať to maže.Výrobce počítá stím že kdykoliv a kdekoliv na celém světě koupíte na jeho motorku jen a jen určené oleje????? Tady jde jen a jen o byznys .Motor je stavěn na vysokou výdrž ve středních otáčkách.Proto je základ minerální olej.Na celém světě a všude lehce dostupný a místy nouzově jde nahradit takřka čím koliv. CO TŘEBA motor z Tatry 57 který se používá a do dnes v Jeřábech ??????
Tomas:Stane se neco kdybych obracene dolil mineral polosintetikou 10w40?Olej jsem mel v nem.meneny ale nevim jaky pouzivali?Jaky olej doporucovalo bmw do novych 1100?Jestli polosintetiku tak myslim,ze nem.majitel by sam od sebe na mineral nepresel.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Vevis-nestane se vubec nic.V dnesni dobe jsou prakticky vsechny oleje misitelny.Nejhorsi je nalit plnou syntetiku do staryho motoru kde byl pouzivanej treba mineral.Agresivni slozky syntetiky rozpusti veskery usazeniny a karbon a vytvori brusnou pastu ktera ti rozsmelcuje celej motor.To sem slysel v Raaaadiuuu
TomasTT: jj asi lepsi nalit cokoliv nez jezdit na sucho.
Zajimava informace o te syntetice. Do extremnich podminek to ma urcite vyznam.
vevis: pokud vim, tak rozhodne neni dobry davat lepsi olej do horsiho. Syntetiku do polo apod. Pred takovou vymenou je potreba vycistit motor.