Fila napsal:
Vevis já si myslim že to je jako s lesní cestou.. na tu taky nemůžeš, ačkoli tam zákaz vjezdu není. To je ustanovený někde v zákoně nebo v nějaký vyhlášce..
To je nesmysl.Ja nemluvim o nejake pěšine mezi stromy.Navic ani cesta pro auta neni definovana tim,ze musi byt afaltova.A vem si kolik silnic vede lesem a taky tam jezdis.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
...kolem nich proletí řvoucí mašiny s d.e.b.i.l.a.m.a v sedle a s odlétajícím kamením od zadních kol.
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Tyto aktivity, to je víceméně logická reakce na dlouhodobé bezohledné chování pár procent (nebo možná jenom pár promile) vymaštěnců, kteří se prohánějí po cestách i necestách v lese tu na terénní motorce nebo enduru, tu na čtyřkolce, tu na sněžném skůtru (v zimě).
mas z casti pravdu.. ale je v tom kus naivity.
Nemysli si, ze tyhle (casto narudle) existence nam daji nekdy pokoj.
Jenom posunes frontu.. ted bojujes o les, za chvili nebudes moct ani nikam mimo vylozene asfalt atd.
---
jinak rasit drapakama les pripadne cenne biotopy je neuveritelna bezohlednost.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Fila napsal:
Vevis já si myslim že to je jako s lesní cestou.. na tu taky nemůžeš, ačkoli tam zákaz vjezdu není. To je ustanovený někde v zákoně nebo v nějaký vyhlášce..
To je nesmysl.Ja nemluvim o nejake pěšine mezi stromy.Navic ani cesta pro auta neni definovana tim,ze musi byt afaltova.A vem si kolik silnic vede lesem a taky tam jezdis.
vevis, Mám pocit, že CHKO a národní parky se řídí zákonem o ochraně přírody a ten je co se týče vjezdu motorovými vozidly přísnější nežli lesní zákon. Já osobně se vyhýbám vjezdu do CHKO a parků.
Zde máš citaci z výše zmiňovaného webu. Osobně nesouhlasím s prvním odstavcem.
Kde je jízda po účelových komunikacích výslovně zakázána?
Pokud je právo veřejného přístupu omezeno jinou normou. Bez zvláštního oprávnění nebo povolení není možno používat následující účelové komunikace:
V lesích. Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích, výslovně zakazuje v lese rušit klid a ticho a jezdit a stát s motorovými vozidly na pozemích určených k plnění funkcí lesa. Lesní pozemky lze identifikovat v katastru. Lesní zákon je zvláštním předpisem (lex specialis) omezujícím veřejný přístup na účelovou komunikaci daný zákonem o pozemních komunikacích. K určení zákazu vjezdu do lesa tedy není třeba dopravní značky. Umístěné dopravní značky existující zákaz pouze zdůrazňují. Dohady o protichůdnosti zákona o pozemních komunikacích a lesního zákona, resp. o neplatnosti zákazu daného lesním zákonem, jsou pravděpodobně bezpředmětné a měly by být definitivně ukončeny novelou zákona.
V národních parcích a chráněných krajinných oblastech. Podle zákona o ochraně přírody a krajiny, je zakázáno vjíždět motorovými vozidly mimo silnice a místní komunikace, tj. i na všechny účelové komunikace. Podle tohoto zákona (lex specialis vůči zákon o pozemních komunikacích) může orgán ochrany přírody dále omezit vjezd na všechny pozemní komunikace mimo zastavěná území obcí nebo za něj vybírat poplatek. Porušení zákazu vjezdu může být kvalifikováno jako trestný čin podle § 293 a násl. zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákona.
Tyto aktivity, to je víceméně logická reakce na dlouhodobé bezohledné chování pár procent (nebo možná jenom pár promile) vymaštěnců, kteří se prohánějí po cestách i necestách v lese tu na terénní motorce nebo enduru, tu na čtyřkolce, tu na sněžném skůtru (v zimě).
Takže když si k tomuto ještě přidáte závodníky na jogurtech, kteří si dělají za plného provozu ze silnice závodní dráhu, tak si o to sami koledujeme, o ten špatný dojem, kterým pak motorkáři, a bohužel jako celek, působí(me) na ostatní populaci.
A přestože je asi každému jasné, že traktory a ostatní stoje používané při těžbě a svážení dřeva taky ten les poškozují, tak toto se bere jako nutné zlo, a ne jako nějaká svévole jako je tomu u motorkářů a spol. v lese. A když člověk půjde 100x do lesa, tak možná jednou nebo 2x uslyší zdálky nějaký hluk v souviskosti s těžbou, a jednou za uherský rok v lese v činnosti nějaký ten stroj na těžbu dřeva uvidí na vlastní oči. Ale ten stroj buďto stojí na místě nebo se pohybuje pomalu, a nedělá takový zbytečný hluk jako řvoucí motorka.
Chápu lidi, kteří jdou do lesa za odpočinkem nebo s malými dětmi na výlet a pětkrát za procházku (samozřejmě, jak kde a jak kdy) kolem nich proletí řvoucí mašiny s ****ama v sedle a s odlétajícím kamením od zadních kol. To poleká nejenom starou babičku, ale pěkně a nadlouho naštve skoro každého člověka.
Ať si to každý "lesní jezdec" přebere, jak chce - nejlépe, když se nad tím alespoň trochu zamyslí, zkusí potlačit vlastní sobeckost a vžít taky do pocitů většiny ostatních lidí.
Jenže v momentě, kdy z úvahy vypustíme poškozování lesa (což na upravené lesní cestě asi nehrozí), zůstává nám střet dvou představ o trávení volného času. A vzhledem k tomu, že nemotorizovaným rekreantům zůstává k dispozici CELÝ les kromě cest, nevím, proč by se na těch cestách nemohl umožnit provoz. (On mnohdy stejně možný je, ale to většina lidí neví – například všude tam, kde cesta vede k nějakým obydlím, chatovým osadám apod.) Koneckonců, mezi úzkými asfaltkami v lesích a mnoha lesáckými cestami je rozdíl právě jenom v tom povrchu.
To Lochman:Ja ale tema sotolinama dojedu z jedne vesnice do jine vesnice!Ucelova komunikace to urcite neni.Pouze se asfalt plynule zmeni na sotolinu a cesta ma i nadale svoji puvodni sirku.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tyto aktivity, to je víceméně logická reakce na dlouhodobé bezohledné chování pár procent (nebo možná jenom pár promile) vymaštěnců, kteří se prohánějí po cestách i necestách v lese tu na terénní motorce nebo enduru, tu na čtyřkolce, tu na sněžném skůtru (v zimě).
Takže když si k tomuto ještě přidáte závodníky na jogurtech, kteří si dělají za plného provozu ze silnice závodní dráhu, tak si o to sami koledujeme, o ten špatný dojem, kterým pak motorkáři, a bohužel jako celek, působí(me) na ostatní populaci.
A přestože je asi každému jasné, že traktory a ostatní stoje používané při těžbě a svážení dřeva taky ten les poškozují, tak toto se bere jako nutné zlo, a ne jako nějaká svévole jako je tomu u motorkářů a spol. v lese. A když člověk půjde 100x do lesa, tak možná jednou nebo 2x uslyší zdálky nějaký hluk v souviskosti s těžbou, a jednou za uherský rok v lese v činnosti nějaký ten stroj na těžbu dřeva uvidí na vlastní oči. Ale ten stroj buďto stojí na místě nebo se pohybuje pomalu, a nedělá takový zbytečný hluk jako řvoucí motorka.
Chápu lidi, kteří jdou do lesa za odpočinkem nebo s malými dětmi na výlet a pětkrát za procházku (samozřejmě, jak kde a jak kdy) kolem nich proletí řvoucí mašiny s ****ama v sedle a s odlétajícím kamením od zadních kol. To poleká nejenom starou babičku, ale pěkně a nadlouho naštve skoro každého člověka.
Ať si to každý "lesní jezdec" přebere, jak chce - nejlépe, když se nad tím alespoň trochu zamyslí, zkusí potlačit vlastní sobeckost a vžít taky do pocitů většiny ostatních lidí.
Jenže v momentě, kdy z úvahy vypustíme poškozování lesa (což na upravené lesní cestě asi nehrozí), zůstává nám střet dvou představ o trávení volného času. A vzhledem k tomu, že nemotorizovaným rekreantům zůstává k dispozici CELÝ les kromě cest, nevím, proč by se na těch cestách nemohl umožnit provoz. (On mnohdy stejně možný je, ale to většina lidí neví – například všude tam, kde cesta vede k nějakým obydlím, chatovým osadám apod.) Koneckonců, mezi úzkými asfaltkami v lesích a mnoha lesáckými cestami je rozdíl právě jenom v tom povrchu.
Jasně, ale je to všechno jenom o slušnosti a ohleduplnosti k druhému.
Je to otázka přiměřenosti - zda to obtěžování lidí i zvěře zbytečnýcm hlukem (před kterým není úniku), někdy i ohrožování pěších návštěvníků lesa a devastace půdy mimo lesní cesty je vyváženo dobrým pocitem jezdce na řvoucí mašině.
Pocitem uspokojení z toho, jakej on je pašák a kudy všude dokáže projet. A jak mu ostatní můžou políbit šos, protože on si teď chce užívat, má supr motorku a svá nazadatelná práva a může si přece dělat skoro co chce. Je (zatím ještě) mladý a silný a patří mu celý svět. A ostaní (závistiví dědkové a socky) ať si nakašlou...
Tuhle jsem po sectě lesy potkal srny asi na 3 místech a dám krk za to, že na tak blízko, jak jsem se k nim dostal na moto, by si mě pěšky přijít nenechaly. Somože pak zdrhly, ale to by zdrhly i kdybych tam jel na kole. Tudíž neplašil jsem zvěř o nic méně, než pěší turista. Ale utčitě se dovedu vžít do pocitů lidí v lese, kolem nichž se prohazujou pitomci s vykuchanejma výfukama, nebo je dokonce ohrožují rychlou jízdou v jejich blízkosti.
4 Vevis.
V CHKO mas vseobecny zakaz vjezdu a nepotrebujes tam ani zakazovou znacku. Teoreticky bys v CHKO nesmel ani na polnacku, tedy sjet z hlavni cesty. Je to paradox, ale je to tak postaveny. Jednoduse, kde zacina lesni porost a nejsi na ceste evidovany jako silnice, tak by jsi se mel otocit. Ted samozrejme zacnou polemiky, co je silnice a co uz ne. Do toho se postet nechci. Co clovek, to nazor. Ja si o tom myslim svy. ... a to nase CHKO? To si neprej videt co se deje, kdyz se najde ****, co te bude chtit honit kvuli vjezdu do lesa ( po zpevneny ceste).
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Jsem lesník a zároveň majitel endura. Přemýšlel jsem co a jak k tomuhle tématu napsat a cokoliv bych napsal, bylo by velmi podobné tomu, co napsal Dovi . Zkrátka jde o přiměřenost... ALE bydlím na konci vsi u lesa a u lesní cesty se zákazem vjezdu a mám malý děti a občas návštěvy a taky mám rád klid (třeba v neděli), takže když se z lesa jednou za čas vyvalí vohnout na krosce, dělá ukrutnej randál a ohrožuje děti, který si hrajou u cesty, tak jsem schopen se chovat velmi nepřiměřeně... nedávno tady jeden takovej projel asi ve dvě ráno, taky moc "příjemný"...
Spea - ToM napsal:
... Jednoduse, kde zacina lesni porost a nejsi na ceste evidovany jako silnice, tak by jsi se mel otocit. ...
souhlas, jen nejde o "evidenci" te cesty, ale o to jestli tzv. "naplnuje skutkovou podstatu pozemni komunikace" - tedy pokud to smrdi jako cesta a ma to barvu jako cesta, je to cesta a mimo CHKO tam muzu, pokud tam neni zakaz
V praxi občas bývá problém s právní kvalifikací lesních cest. Spor je o to, zda lesní cesty jsou či nejsou účelovými komunikacemi. Podle § 3 odst. 1 písm. zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů, jsou totiž pozemky určenými k plnění funkcí lesa mimo jiné zpevněné lesní cesty. Neměly by tedy být považovány za účelové komunikace, čímž by se na ně mj. nevztahovalo obecné užívání účelových komunikací dle § 19 zákona, zastává názor část teoretiků. Tento názor ovšem odmítl Nejvyšší soud v rozsudku sp. zn. 33 Odo 449/2005 ze dne 22. února 2006. Soud v rozsudku judikuje, že zákon se podle předmětu úpravy, jak je vymezen v § 1, vztahuje na veškeré pozemní komunikace, které naplňují znaky uvedené v dalších ustanoveních zákona, a neobsahuje žádné ustanovení, které by z této úpravy některé komunikace vylučovalo. Lesní zákon pak vůbec neupravuje problematiku provozu na komunikacích, které se nacházejí na lesních pozemcích. Je tedy zřejmé, že oba tyto předpisy obstojí vedle sebe. To ostatně potvrzuje jak znění § 7 odst. 1 zákona o pozemních komunikacích, který výslovně řadí mezi účelové komunikace komunikaci sloužící k obhospodařování lesních pozemků, tak i znění § 3 odst. 1 písm. lesního zákona, podle něhož mohou být mezi pozemky určené k plnění funkcí lesa zařazeny i zpevněné lesní cesty. Pokud tedy zpevněná lesní cesta na pozemku určeném k plnění funkcí lesa vykazuje současně znaky účelové komunikace podle § 7 odst. 1 zákona, podléhá stejně jako ostatní účelové komunikace režimu tohoto zákona, včetně § 19 odst. 1 upravujícího tzv. obecné užívání pozemních komunikací, odůvodňuje Nejvyšší soud, proč lesní cesty považuje za účelové komunikace.
Prodejce
1.Prosíme, uvědomte si, že prodáváte výrobky, které kladou extrémní nároky na prostředí, ohrožují je a omezují podstatně větší skupinu lidí, než je cílová skupina vašich zákazníků.
2.Uvědomte si, že užívání vozidel v terénu je omezeno. Nepřenášejte morální dilemata na své zákazníky.
3.Seznamte se s dopady motorismu, jsou to dopady vašeho podnikání.
4.Nepoužívejte v reklamě zavádějící texty, asociace a obrázky, které mohou uvést veřejnost v omyl a podněcovat k přestoupení zákona.
Za chvili zakazou BMW vyrabet GSa, nebo budou vsechny na litejch kolech... protoze jak mi tam dali drataky tak na mne prenesli strasny moralni dilema...
A o Touratechu ani nemluvim...
Ne vazne, tyhle stranky delal asi fakt blazen
Upravil JardaFGS dne 09.05.2011 15:01
jardajerman@seznam.cz
JardaFGS napsal:
Ne vazne, tyhle stranky delal asi fakt blazen
blazen to mozna trochu.. hlavne ale nepritel.
Chtelo by to nejakou protiakci -- napr. spocist prumerny ekonomicky prinos tech, co jezdi na motorkach vs. opozice.
Mozna by to byly zajimave vysledky... a par lidem by to otevrelo oci.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Prodejce
1.Prosíme, uvědomte si, že prodáváte výrobky, které kladou extrémní nároky na prostředí, ohrožují je a omezují podstatně větší skupinu lidí, než je cílová skupina vašich zákazníků.
2.Uvědomte si, že užívání vozidel v terénu je omezeno. Nepřenášejte morální dilemata na své zákazníky.
3.Seznamte se s dopady motorismu, jsou to dopady vašeho podnikání.
4.Nepoužívejte v reklamě zavádějící texty, asociace a obrázky, které mohou uvést veřejnost v omyl a podněcovat k přestoupení zákona.
[...]
Ne vazne, tyhle stranky delal asi fakt blazen
Blázni to určitě nejsou, a vědí dost dobře, jak uhodit na tu správnou strunu a jak si lehce získat širokou veřejnost.
Zvlášt když se skoro v každé lokalitě vždycky spolehlivě najde pár v.y.m.a.š.t.ě.n.ý.c.h hlav z té "naší" (motorkářské) strany a nahrávají odpůrcům tak snadno na smeč svým bezohledným a krátkozrakým chováním.
A k těm 4 bodům - je to sice už argumentačně skoro na hranici, ale v podstatě mají pravdu. Když si to člověk v klidu přečte, tak i jako motorkář musí uznat, že tam není nic, co by byla nepravda. Bohužel je to vlastně všechno pravda, co se tam píše - bod po bodu.
Na obranu prodejců crosek je nutno říct, že to samozřejmě žádní vyvrhelové lidstva nejsou a že existují i jiné a mnohem škodlivější podnikatelské aktivity, a nejenom podnikatelské. Ale to už by bylo jiné povídání.
Mě by jen zajímalo, když má Moravskoslezký kraj a Lesy ČR s podporou EU a několika sdružení peníze na projekt STOP ILEGALNIMU MOTOKROSU rešení s tím legálním?? Jeho podpora, budování nových tratí, vedení mladeže k legálnímu motokrosu atd???? Odpoveď.........vůbec žádný protože to žádné voliče nepřinese, klidně napište na kraj v tomto duchu dopis a odpověd bude čistý kus papíru.
Apelace na prodejce je zcestna. Prodejci nejsou zodpovedni za to co delaji zakaznici s jejich vyrobky. Krosky jsou na zavodeni na motokrosove draze. To, ze si pak par jedincu splete motokrosovou drahu s lesem je vec jina. Pripada mi to jak apelace na vyrobce zbrani, ktere pouzivaji policajti pro ochranu spolecnosti a to jen proto, ze par teroristu dokaze ty zbrane zneuzit proti lidem. Co pak? At se prestanou prodavat zbrane, leky, vsechno co se este da nejak zneuzit? To bychom se vratili zase do doby kamenne.
Procet nekdo ten uzasnej web? Nabizi i nejakou alternativu? Nejake reseni, aby vsichni byli spokojeni? A nebo jenom zakazme to vsechno protoze je to nastroj dabluv?
Souhlasím s tím, co pise Dovi.
Ten web je ušitej horkou jehlou, asi potřebovali ukázat "výsledky" kvůli dotaci. Ale svou "práci" to odvede.
to btomec: jakou chces alternativu? jak tohle chces resit aby byli vsichni spokojeni? to je absolutne nerealne.
podle mého je to hlavně v lidech,, jezdím po šotolinách a po lesních cestách dost často tedy mimo veškerejch CHKO,, mam normál vejfuk a jezdím na kochačku tudíž žádnej motokros sem přesvedčenej že žádnou škodu nedělám, a když tak,, proti , vandalům kteří tam nosí pet flašky a různé věci které hníjou až 2000 let ta minimum a co les,, technika?? dříve se v ochraném pásmu těžilo koňmy tak proč je dnes v lese několik hárvestorů??? lakatošů a takové ooobr techniky a ti nadělají škodu takovou že to příroda nedá dohromady doví jak dlouho
takže normální člověk , a nééé **** i když takoví také jsou i mezi námy , škodu neudělá žádnou
když ho miluješ není co řešit