Přesně jak píše Pavelgs a další problém nastává při prodeji první majitel ten to koupil již s nějak udělanou tk,protože ti co to tahají z UK to prostě umí udělat i bez světla, jenže to bude chtít prodat dál no a ten technik při evidenčce zjistí dle velkého tp + mile tacho,že je to UK dovoz neuděla kupujícímu evidenčku no a ten moto již na sebe bez výměny světla nepřihlásí.Kapitola samo o sobě je následné jednání při pojistné události kde se pojištováci chytají všeho jenom aby nemuseli plnit pojistné.
Nutná výměna světla mě byla potvrzena i dovozovým technikem na TK
PARImoto napsal:
Taky se pridam...je uplne jedno jedno jestli je moto z UK nebo evropy.Dulezite je jak parabola sviti.Kdyz je i evropska parabola 'tunena'ruznymi nahrazkami xenonu za 99Kc tak je to mnohem vetsi pruser a moto by preci nemelo taky projit STK!...stava se to?Pochybuju...Byl jsem svedkem kontroly UK motorek na STK protoze me to samotneho zajimalo a nektere paraboly po mirne nastaveni opravdu prochazeji v pohode...mel jsem zatim problem s jednou BMW a to byla 650CS,tam neslo udelat vubec nic,takze se vymenila parabola.
A ikdyz se meni parabola,ve finale si myslim ze je to uplne to posledni.Vzdy koukam na stav nabizenych moto a to je preci nejdulezitejsi..a myslim ze cena plne kompenzuje i pripadnou vymenu svetla...
No to je sice hezký PR příspěvek dovozce z UK,jenže jedno to není.Mám ve skříni "anglické" světlo z LC8 a když jej porovnám s "evropským",má jednu odrazovou plochu na jedné straně jinak (pravé-evropské ji má na levé).Logicky svítí jinak a jakékoliv nastavování nepomůže,protože světelný kužel má prostě jiný tvar a směr .Pokud to někdo někde pustí,je to jeho volba,ale jak psal Bob,jen oddálil problém,nikoliv vyřešil .Co jsem se dozvěděl od technika,existují světla s tzv. "neutrálním osvitem" (jeho terminus technicus) a ty svítí na obě strany stejně.Všechny co svítí po anglicku musí ven.Toto jsou fakta přímo od STK.Jestli se nepletu máš nebo jsi míval něco společného s panáčkem z Martymota a ten mi taky tvrdil to co ty.Jenže pak jsem se na STK srazil s realitou a ta stála skorem 5000 korunek českých. To jen tak pro pořádek,aby případní zájemco o motorky z UK věděli,že po koupi je čeká ještě jeden nemalý výdaj.
Upravil pavelgs dne 14.05.2011 18:39
itchy napsal:
Včera jsem byl na STK a vše v pohodě,motorku si prohleedly a odskoušely blinkry svetla zda svítí a pak vzaly papíry a bylo vše hotové,ale měl jsem take strach zda nebudou problemy
Co to je za technickou? Já jen, že tam dělají samý ženský
To jsem ještě neviděl...
pavelgs> Máš sice naprostou pravdu, ale na Mártyho i Pariho obranu bych uvedl (ač s nima nic nemám a moto teď beru od Boba), že jejich ceny motorek tyto výdaje opravdu kompenzují. Je pravda, že když se někdo pak rozhodne předělat světlo i třeba tachometr (mně osobně se koukání na míle velkým cejchem a Km malým cejchem taky příčí - ale já jsem prostě jen cimprlich - jiným to třeba za mák nevadí), tak vyjdou na velmi podobné peníze, jako dovoz třeba z Německa. Jediné co to pro kupujícího znamená, nějakou tu starost navíc. Ovšem lidem, kteří pečou i na to světlo a řeší to jen přenastavováním, to přináší profit v nižší ceně. Myslím, že každý má právo se svobodně rzhodnout, zda bude mírně riskovat, či nikoli. Jediná věc je, že by na to dovozce měl férově upozornit, což třeba konkrétně Pari semnou konzultoval. A kdo chce šetřit nejvíc, ať si jezdí do Německa, či do Anglie kupovat moto sám. Ušetříte klidně 20-50k Kč. Stačí umět jazyk a nebát se riskovat, že třeba letenku a čas, když kšeft na místě neklapne. Tu možnost jsem měl taky.
To Loss:No vidíš.Mě bylo tvrzeno že světlo není žádný problém.A bylo.Motorku jsem tam sice bral hezkou,ale navzdory tvrzení o předchozím servisu mě to později stálo ještě dalších 10tis za opravy,resp.napravení odfláknutých servisních úkonů z anglie.A že jsem nebyl sám.Takže suma sumárum mi to dnes až tak výhodné nepřišlo,ale beru to jako životní zkušenost.Jen se modlím abych panáčka martyho (nebo co to bylo za pacholka) nedejbože někde nepotkal.
Za mě teda říkám,že motorku z Anglie už nikdy.Znáš to přísloví ?Navrch huj,vespod...............
PARImoto napsal:
No vidis,ja mam stejnou zkusenost ale u ceskeho prodejce s motorkou z D.Kupoval jsem Dakara jako nebouraneho aaaaa?...byl!Proto jsem se poohledl po motorce v UK a od prvniho dne az do dneska jsem z motorek tady nadsenej...a za me muzu rict ze jinde moto pro sebe uz kupovat nebudu...A nechci Martyho branit,ale jak byli fyzicky odvedeny servisni prohlidky asi tezko zjisti kdokoli...a pokud tam byl jakykoli problem mel si se vratit a verim ze by se k tomu postavil.
Už je to hodně mimo téma,ale přeci jen......
Tady si můžeš přečíst jak se k tomu staví.http://lc8.cz/for...44&p=8 (příspěvek č.156) a pár dalších včetně mě je i dál.
Dodatečně z někoho vylámat nějaké peníze za vícenáklady je v tomhle zparchantělém státě prakticky nemožné.Jo jasně,uměl bych je dostat,ale to už bych nejspíš seděl a za to mi to nestojí.
...a to je vše.
petrs napsal:
By me docela zajimalo, jak muze technik na STK zjistit, jestli mam svetlo z UK nebo nemam. To zjisti tak maximalne na tvaru osvicene plochy... Pokud budu zaryte tvrdit, ze svetlo je vymenene, asi s tim moc neudela (teda pokud nezavola do BMW a nerekne jim p/n svetla).
Pozná to velice snadno podle homologační značky na štítku. Pokud máš na štítku světlometu šipku tak je Anglický, bez šipky evropský........
A můžeš tvrdit co chceš.
Já jsem také řešil, zda světlo na GS 1200 z Anglie měnit nebo ne. Nakonec zvítězila varianta výměny. Díky tomu proběhla dovozová STK naprosto bez problémů (světlo byla první otázka, na kterou se ptali a taky ho měřili).
Anglické světlo, které bylo naprosto v pořádku, jsem bez problémů prodal na UK Ebay za cca 60% nového a teď už ho má na svý motorce někdo Thajsku - kdyby někdo potřeboval prodat, rád poradím