Já s tím celkem souhlasím, jen nechápu, proč se pořád dokola lidi diví tomu, že na trhu je oblečení za 2000Kč a za 50000Kč (možná i dražší, neznám aktuální ceny Klim
Motorku jde koupit za nějakých 50 tisíc a taky za mega a půl a nikdo se tomu nediví. Tohle je naprosto stejné.
Já měl za tu dobu, co jsem začal jezdit na cestovních endurech (tedy od dob kdy šel na trh první F650GS Dakar) asi deset různých sad oblečení - počínaje nějakým Germasem přes tovární hadry Triumph, pak další noname (značku si už nepamatuju) a nakonec jsem spolu s R1150GSA koupil Rallye2. To bylo první opravdu kvalitní oblečení a konstrukcí bych řekl že bylo funkčnější než nové R3P. Každopádně Germas vydržel asi půl roku, než se začaly párat stehy a to tak, že se bunda prakticky rozpadla. Na reklamaci v Německu jsem se vykašlal, druhý jsem prodal (i s F650GS) ale Rallye2 vydrželo léta a bylo to spolehlivý. Nicméně tenkrát to vyšlo (2004) na asi 30 tisíc a hodnota těch peněz byla myslím tenkrát vyšší, takže by to dneska odpovídalo třeba 35 tis. Ale nelituju - na rozdíl od příšerné rakety (komplet tuším 42 tisíc) za Streetguard, který byl pro mě peklo (kromě několika cest do Alp, kde lilo od rána do večera a kde fungoval super). Jenže když pak člověk vyzkouší opravdu fungující věci - bundu kterou vůbec na těle není cítit, která fakt větrá a vypadá a funguje dobře i když se jezdí offroad ve 40-50°C nebo když se jede projížďka po Alpách, tak se blbě vrací ke kompromisním věcem. Mám tady třeba enduro bundu Airoh (barvy speedbrain BMW týmu). 6500Kč za obyčejnou kordurovou bundu úplně bez jakýchkoliv vychytávek. Je to moc nebo ne? Podobnou nabízí asi milion firem za 1200-1500 (např. Worker nebo ProBiker co se prodává v Louisovi). Ale neřeším, jak je to možné, protože je to prostě dané tím, co se psalo před pár příspěvky - místo výroby, materiály, kvalita výroby, značka, záruka, podpora. Konkrétně ta Airoh je vyrobená v Itálii, moje Rallye2 byla v Maďarsku. Bohužel značka je pro spoustu lidí důležitější než kvalita, takže by asi nevadilo, kdyby BMW bunda byla vyrobená v Číně. Pokud to bude v továrně BMW a zaručí nějakou kvalitu, tak to tak asi stejně dopadne (nový R3P se prý už dělají na thajwanu) ale na ceně se to moc asi neprojeví. Rozhodně se to ale projeví na zákaznickém servisu, protože ty věci nikdo nebude posílat na opravu. Mě konkrétně po 2.5 letech vyfakovali s rozbitým zipem, protože s tím nic udělat nemůžou - vyměnit nebo nic, žádná výroba, kde by byli schopní dělat opravy, tam prostě neexistuje. Pak je hezký vidět v dílně třeba Stadler, jak tam mají na opravy třeba sedm let staré oblečení nějakých policajtů z Holandska, kteří chtějí vyměnit zipy. Ptali jsme se, proč nekoupí nové a oni se divili, proč, když je pořád funkční a vypadá slušně a jen chtějí vyměnit zipy. Možná to je i rozdíl v tom, když je to menší firma a chce takové věci jako opravy dělat už kvůli reputaci.
Takže za sebe (a za naše značky) - zásadně nekritizuju, že někdo koupí oblečení za 1500Kč ale divím se lidem, když na to pak nadávají a srovnávají to s oblečením za desetinásobek. Nebo nám tady skálopevně tvrdí, jak je "německá značka" IKON kvalitní apod. Jsou to prostě úplně jiné kategorie.
Jen pro pobavení, zkuste si prohledat alibaba.com v kategorii motorcycle jacket. Najdete tam tisíce výrobků od stovek firem, které jsou schopné dodat "kordurové" bundy s "CE" protektory a "kvalitními YKK zipy" za cenu 25USD/ks. To je pro představu do 500Kč/ks při odběru 50ks v krabici. Chápete? Jen opravdová cordura a ty zipy by stály víc..
Je to někdy docela vtipný. Týdně dostávám takových nabídek několik a někdy se člověk nestačí bavit. Moc vtipný třeba je, že dělají kopie jiných asijských firem. Kupříkladu právě ReVit kopie, což je jako kdyby číňan kopíroval číňana Hlavně je to levnější...
A jen na doplnění pardála - nedávno mi majitel jednoho významného českého dovozce (OEM) oblečení říkal, že osobně si myslí, že kvalitní kalhoty pod 350USD nejdou ušít a bunda minimálně za 500USD. Sice vozí a prodávají stovky kompletů za ceny v nákupu do 100USD komplet ale on sám by v tom nejel ani na kole, protože ví, že by se to při pádu připeklo.. Ale trh si žádá nízké ceny a to znamená kašlat na kvalitu a hlavně aby to bylo "se slevou" a co nejlevnější.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nechci videt co udela pri padu ten slavny trilamanitat goretexproshell nebo jak se material presne jmenuje,ktery se je na compagnero jako "plastenka" Mam ze stejneho materialu outdoorbundu a az takovy zazrak to IMHO neni. Jako plastenka dobry,ale ze by to nejak dobre "dychalo" kor kdyz pod tim budu mit jeste motohadry z Cordury,to teda ne. Po teto zkuisenosti si myslim, ze oproti kvalitnimu nepromoku,to moc vyhod nema. Nemyslim tim samozrejme nemok z igelitu z pracovnich potreb. Pravda,material je to drahy-spis bych rekl predrazeny,jen bunda mne stala pres 10 tis. ale uz bych si ji znovu nekoupil.(Za 2-3 tis.ano)
brtnik: máš pravdu a má to logiku. Jenže spodní oblek Companero není z Cordury a horní není jako běžné outdoorové bundy.
Spodní oblek je AFT cordura, rozdíl mezi Cordurou a AFT je obrovský - AFT má prodyšnost asi jako síťované tílko a přitom má odolnost proti tavení téměř stejnou jako normální Cordura. A ten trilaminát na horním převleku je ze stejného materiálu (ProShell), jako se dělají ty nejdražší bundy do extrémních podmínek (třeba BMW Streetguard, Rukka Armas, Klim (tam se jmenuje Talisman) atd. Nic lepšího prostě neexistuje (kromě dalšího trilaminátu, který má do čtverců asi 5x5mm v úpletu zatažená kevlarová vlákna - jmenuje se to Pro Shell Armacor). Tento trilaminát je vyvinutý pro extrémní zatížení - teplotní i mechanické. Proto je váha toho převleku trošku vyšší, než by mohla být při použití obyčejného laminátu, z jakého se dělá většina Goretexového outdoorového oblečení. Horní vrstva je totiž normální Cordura se stejnou odolností jako má normální Cordura, což kromě sportů, kde se počítá s nějakým nárazem (horolezectví, motosporty..) není tak potřeba. Když spadneš na sněhu, tak tření není takové jako když spadneš na silnici, to je jasné. Takže ten materiál má větší gramáž a je odolnější.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Je to celkem zbytečné o tom polemizovat. Prostě - kdo to má (jak AFT, tak trilaminát), tak ví, jak to funguje. Jestli si někdo myslí, že kombinace cordurového oblečení + normální pláštěnky je to samé, tak ať si to myslí a je to OK. Někteří majitelé třeba Varadera si taky myslí, že jejich motorky jsou prakticky to samé co BMW GS. Je to přibližně podobné... Nemá smysl to nikomu vyvracet. Dokud to totiž nevyzkouší, tak to nepochopí. Nemá smysl to rozebírat. I kdybych sem dal nějaké testy, řezy těch materiálů, tak to lidi, kteří na to prostě buď nemají peníze nebo z nějakého důvodu nechtějí, stejně nebudou chtít uvěřit.
Kdyby existoval lepší materiál, který by byl víc prodyšný, byl by stejně odolný proti dešti (ProShell trilaminát vůbec nenasákne ani po hodinách v lijáku) a proti tavení při pádu, tak mi věřte, že by ho Stadler/Touratech použil. Chtěli ty nejlepší materiály na trhu. Proto jsou tam originál chrániče Knox hardshell, proto jsou zesílení z Cordury 2000 (i u té převlekové bundy) na loktech, ramenou a kolenech... U tohodle oblečení už cena materiálu nehrála roli a vybírali fakt to nejlepší, co pro tu funkčnost mohli mít.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nečetl jsem všechny příspěvky, ale:
- morka je za 50-500 tisíc a těžko říct, jestli rozdíl užitné hodnoty odpovídá 10-tinásobku ceny. Jsou zásadní rozdíly v objemech, výkonech, spolehlivosti, životnosti, komfortu, výbavě... Ale zcela se tomuto srovnání nevyhýbám.
- oblečení je za 3-50 tisíc a rozdíly jsou také obrovské. Nicméně jsem nikdy neřešil reklamaci ani od Nazranu, Cloveru, Uvexu, Hein Gerricku nebo zatím BMW R3P (mimochodem, to moje je vyrobené tuším ve Slovinsku). Něco vydrží méně, jiné více, něco je méně funkční, jiné více. Nyní mám oblečení dvoje - letní HG, 4 roky staré, trochu vyšisované, promokavé, slušně sedící a v rámci použitých materiálů funkční - v létě bez chyby, perfektní větrání, v zimě různé podvrstvy termoprádla a v dešti nepromoky. Zažili jsme toho spolu hodně a stálo mne ve výprodeji 2800,-. V novém BMW Rallye 3 jsem zatím najel 2500 km a zažil kromě velkého vedra a dlouhých etap vše - 0-25 stupňů, déšť, etapy 300-500 km. Sedí skvěle, protektory se vytvarovaly podle těla, ani o něm nevím. Je nepromokavé včetně vrchní vrstvy a pár kapek skrz zipy zadrží vložka. Nefouká pod límcem, všechny zipy i patenty perfektně drží. Rozdíl je velký. Ale:
- je rozdíl odpovídající cca 10-tinásobku ceny? Bude životnost 10-tinásobná? Je kvalita a funkčnost 10-tinásobná? To je trochu filosofická otázka...
- a nakonec velká nevýhoda R3P - vždy jsem se na svých cestách v Hein Gerricku při zastávkách nebo večer v divočině svalil do trávy, otřel ruce o nohavice, štípal dřevo apod. Za prvé jsem prase, za druhé to jinak nešlo a za třetí jsem to vzhledem k ceně neřešil. V R3P se - aspoň zatím - v tomhle omezuji a vadí mi to. Ale buď si zvyknu nebo to přestanu řešit taky...:-)
Takže - pro turistiku jsem rozhodně pro textil. A určitě lze najít oblečení v širokém cenovém rozpětí, které bude aspoň na 95% vyhovovat, záleží na stavu peněženky, prioritách a výběru. Upozorňuji jen na odlišné, zejména termoregulační vlastnosti každého z nás - ne každé oblečení, které kamarádi chválí jako super, bude super i pro mne..
Mimochodem, ani Rukka ani Stadler nejsou nejdražší v téhle kategorii a cenově je to dost podobné u všech výrobců ..
Klim prodává Adventure komplet (a abych vyloučil někde nadsazené ceny ze kterých se dávají "akční" slevy, tak reference jsou ceny v Anglii) za v přepočtu 49500Kč, BMW Streetguard III je za 38 tis.
Pro někoho je to předražené (rozhodně pro lidi, kteří jezdí v oblečení za 100EUR a jsou spokojení), někdo by si to nekoupil už z principu a kdo chce to nejlepší na trhu, tak prostě má na výběr několik možností a různé funkce a různé firmy s různou zárukou, kvalitou atd.
Původní otázka tématu byla, proč jedno oblečení stojí 3000 a jiné 30000. Tak snad to je jasnější.
TomasTT napsal:
JChtěli ty nejlepší materiály na trhu. Proto jsou tam originál chrániče Knox hardshell, proto jsou zesílení z Cordury 2000 (i u té převlekové bundy) na loktech, ramenou a kolenech... .
Mam par veci z Cordury 2000 a i jsme ji pracovne pouzivali na nejake vyrobky. Tenhle material co se odolnosti vuci oteru vydrzi opravdu hodne. A navic se i velmi spatne propichuje....
TomasTT napsal:
Nebo nám tady skálopevně tvrdí, jak je "německá značka" IKON kvalitní apod. Jsou to prostě úplně jiné kategorie.
Myslíš "ICON" (www.rideicon.com), což jsou myslím Američani a jejich kožené bundy mi připadají skvělé (sám mám bundu Timax 2 Leather - http://www.motorcycle-superstore.com/1/1/39/197/ITEM/Icon-TiMAX-2-Leather-Jacket.aspx)
anebo "IXON" (www.ixon.com), což jsou myslím Francouzi, od kterých mám kalhoty, u kterých se po pár měsících pokazil zips ?
Miták
TomasTT napsal:
Nebo nám tady skálopevně tvrdí, jak je "německá značka" IKON kvalitní apod. Jsou to prostě úplně jiné kategorie.
Myslíš "ICON" (www.rideicon.com), což jsou myslím Američani a jejich kožené bundy mi připadají skvělé (sám mám bundu Timax 2 Leather - http://www.motorcycle-superstore.com/1/1/39/197/ITEM/Icon-TiMAX-2-Leather-Jacket.aspx)
anebo "IXON" (www.ixon.com), což jsou myslím Francouzi, od kterých mám kalhoty, u kterých se po pár měsících pokazil zips ?
To těžko..
Bylo to logo s reverzním I. Zkoušel jsem to najít na google obrázcích a jsou tam toho tuny ale ta konkrétní tam není. Nejvíc podobná je tahle ale neměla to maskování: http://www.aliexp...alers.html
TomášTT - jezdil jsem v oblečení za 12 tisíc v dobách, kdy to bylo hodně peněz. Pak za 100 Euro dokoupil na léto HG, protože druhé oblečení bylo kromě vedra v pohodě. Pak dosloužil Clover a zjistil jsem, že se umím i s HG obléci na 90% podmínek. Ale na cestu kolem světa bych v tom nejel a nepovažuji kvalitní oblečení za 30 tisíc za předražené, byť mnoho cestovatelů jezdí v relativně levném oblečení a těmhle debatám se smějí. Oblečení BMW jsem chtěl dřív, ale nějak se mi příčila kombinace promokavé horní vrstvy s nepromokavou vložkou, což řeší až R3, utracených peněz určitě nelituji.
Otázka oblečení za 3 a 30 tisíc byla asi zodpovězena, dilema ale může být u oblečení, která slibují podobné vlastnosti a přesto je mezi nimi značný cenový rozdíl.
TomasTT napsal:
To těžko..
Bylo to logo s reverzním I. Zkoušel jsem to najít na google obrázcích a jsou tam toho tuny ale ta konkrétní tam není. Nejvíc podobná je tahle ale neměla to maskování: http://www.aliexp...alers.html
Toto je nějaká vtipná kopie bůhvíčeho. Vnější logo ICON je úplně jiné a vnitřní teplá vložka má na vnitřní straně skutečné logo ICON (s reverzním i) a na vnější straně logo Alpinestars Navíc v popisu do toho motají ještě slovní spojení "Dennis Dainese" ...bože...
Miták