Mardock napsal:
zdar, taky mě to potkalo. Ono to asi potká skoro každýho, protože to gufero co za to většinou může nemá neomezenou životnost. U mě tekl motorovej olej. Gufero 1000 Kč a rovnou nová spojková lamela 3500 Kč.
To gufero stojí talíř?!?! Hmm zase BMW atyp. Dnes jsem hledal alternativy a našel jsem podobné jen o 3mm vyšší za cca 70Kč
Tak jsme se právě dočetl, že tam jsou dvě gufera a že je mezi nimi odvětrávací kanálek takže musí být origo
Ta gufera na klice určitě originální. Až je budeš osazovat, tak to zadní úplně nadoraz a to přední pouze s hranou bloku - musí mezi nimi zůstat prostor pro tebou zmiňované odvětrání motoru. Jinak si osobně myslím, že pouštět ti bude gufero na vstupní hřídeli převodovky nebo gufero na vstupní hřídeli u vypínacího válečku spojky a teče to dírou v hřídeli okolo vypínací tyčky (v tomto případě by tě neminula rozborka převodovky, protože u 1100 je toto gufero osazené zevnitř převodovky).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Mardock napsal:
zdar, taky mě to potkalo. Ono to asi potká skoro každýho, protože to gufero co za to většinou může nemá neomezenou životnost. U mě tekl motorovej olej. Gufero 1000 Kč a rovnou nová spojková lamela 3500 Kč.
To gufero stojí talíř?!?! Hmm zase BMW atyp. Dnes jsem hledal alternativy a našel jsem podobné jen o 3mm vyšší za cca 70Kč
Tak jsme se právě dočetl, že tam jsou dvě gufera a že je mezi nimi odvětrávací kanálek takže musí být origo
Ta gufera na klice určitě originální. Až je budeš osazovat, tak to zadní úplně nadoraz a to přední pouze s hranou bloku - musí mezi nimi zůstat prostor pro tebou zmiňované odvětrání motoru. Jinak si osobně myslím, že pouštět ti bude gufero na vstupní hřídeli převodovky nebo gufero na vstupní hřídeli u vypínacího válečku spojky a teče to dírou v hřídeli okolo vypínací tyčky (v tomto případě by tě neminula rozborka převodovky, protože u 1100 je toto gufero osazené zevnitř převodovky).
Díky za tip, ale zajímalo by mě podle čeho usuzuješ. Zda je to zkušenost nebo jen odhad. Neber to nijak špatně jen shromažduji informace Nedávno jsem měnil olej v převodovce a zase tolik ho nechybělo. Narozdíl od motorového, který musím poměrně často dolévat.
Těchhle oprav jsem dělal už opravdu spoustu, jak u eRkových, tak u ležatých Káčkových modelů a poměr u prolínání oleje mezi motorem a převodovkou u těch motorek, které jsem dělal, je odhadem cca 80% ve prospěch gufera na převodovce. Barvou oleje se neřiď - v tom prostoru je tolik prachu, že se sebečistější olej okamžitě zašpiní. Jinak to vesměs vypadá z venku hůř, než to ve skutečnosti je. Kdyby se ti ztratilo za 1000km byť jen deci oleje přes gufera na klikové hřídeli, tak už budeš mít pod motorkou minimálně nějaký kapky oleje ne-li loužičku. Možná, že průsak oleje přes gufera na klikovce nějakej malej bude, ale abys kvůli tomu musel dolívat hodně oleje do motoru - to ne. Spíš ti to už bere olej přes kroužky nebo přes ventilová gufera. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ještě možná blbej dotaz, jak zjistím který gufero teče, když budu mít motorku rozpůlenou. Předpokládám, že prostor spojky bude cely od oleje a bordelu ze spojky a ten olej bude prosakovat jen za zvýšeného tlaku tj. při nastartované motorce, nebo se tam po otření nějaká malá slza oleje objeví?
Ivan napsal:
Dovolím si polemizovat s MotoPájou - já a jistě i mnoho dalších majitelů potvrdí nulový (nebo aspoň neměřitelný) úbytek oleje mezi jeho výměnami.
sakra Ivane dostal jsi mě, tak já bych svoje tvrzení opravil dle známé pravdy ... každý nezajetý GS (míň než cca 80 000 km) bere olej
jinak k tomu naklánění: já teda nevím jak by se olej z vany dostal do levýho válce, to by ta motorka musela ležet na boku
že tam zůstane a nesteče, to jo, ale to zůstane ve ventilovým víku a odsud nevím kam by utek
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tak dneska po cca 10 dnech odstavení motorky jsem chtěl rychle vyrazit z vedlejší/moto ohřáto cca 30km jízdy/ a spojka klouže jako sviňa. Zastavím a stejnej obrázek jako na foto na začátku této debaty. Na pravé straně mezi motorem a spojkou olej. Naprosto čistý,světlý.Na motorovém mám po výměně najeto cca 500 km. Začalo to smrdět . Na moto jsem od koupi najel 11 000 km za letošní rok. Celkově mám tacho cca 22500. 1150 gs rok výroby 2003. Stejně motorka smrděla po zahřátí když jsem ji přesně před rokem kupoval .Je možný že GS po najetí cca 23000 vykáže tento problém ? Nechce se mi tomu věřit...KLV 1000jsem dal 45000 km a měnil jsem jenom olej a řetěz.
martin