Ivan napsal:
1150-ky to tak mají, proto nekontroluji olej hned ráno jen po zahřátí, ale až po pár km nabo na první zastávce, pak už je ho v okénku dost. 1100-ky jsem měl 98 a 99 a ty byly perfektní. Ale první ročníky údajně neměly termostat a teoreticky by mohlo kolísání hladiny mít tuhle příčinu...
mám najeto 136 000 a mám ji od 60 000 a po zjištění že mi sežere mezi výměnama míň než 2 deci,tak okýnko neřeším.Je špinavý,moc ho neřeším. Jen čas od času kouknu skrze ten nános prachu,ale spíš jen tak ze zvyku.Nebou pumpy,když ostatní kouří a já se nudím. Ale opravdu to není potřeba
Spea - ToM napsal:
Bude mi na jarni vymenu (prevodovka + kardan) litrovka stacit, ci musim objednat vice?
Bude.Na 1100gs potrebujes 1,05l.Ale vetsinou nevypustis uplne vsechno a litr staci.Navic v prevodovce bejva ten olej peknej,tak i kdybys pouzil jednoho panaka toho stareho,tak v tom mnozstvi se urcite nic nestane.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
... v převodovce je ho cca litr že jo ?
... někde jsem četl, že se tam leje tak dlouho až začne vytíkat tím nalívacím otvorem ... je to tak ? (stejně jak vzadu v rozvodovce ?)
(ch)stepan
chstepan napsal:
... v převodovce je ho cca litr že jo ?
... někde jsem četl, že se tam leje tak dlouho až začne vytíkat tím nalívacím otvorem ... je to tak ? (stejně jak vzadu v rozvodovce ?)
(ch)stepan
Je tam necelej litr, tuším 0,8L. S tím naléváním máš pravdu. Leješ tolik, co se vleze po okraj nalévací díry.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
chstepan napsal:
... v převodovce je ho cca litr že jo ?
... někde jsem četl, že se tam leje tak dlouho až začne vytíkat tím nalívacím otvorem ... je to tak ? (stejně jak vzadu v rozvodovce ?)
(ch)stepan
Nevim jak to delam ale me tam 0.8 nestacilo.Takze pocitej,ze dvoum flaska se nevyhnes.Tlacil jsem to tam velkou stikackou 100ml a jak rikas.Nez bude olej o okraj nalevaciho otvoru pri moto na hlavnim stojanu.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Ja vzdy pouziju panaka oleje z prevodovky,jeste se mi nestalo ze by vypusteny olej z prevodovky byl "hnusnej".Servisni interval na vymenu je psan kazdych 20tis km.Ja menim s mot. olejem takze po 10 tis km.Neresim a jezdim.Myslim ze to lidi moc resite..m
sandman-GS napsal:
Ja vzdy pouziju panaka oleje z prevodovky,jeste se mi nestalo ze by vypusteny olej z prevodovky byl "hnusnej".Servisni interval na vymenu je psan kazdych 20tis km.Ja menim s mot. olejem takze po 10 tis km.Neresim a jezdim.Myslim ze to lidi moc resite..m
sandman-GS napsal:
Ja vzdy pouziju panaka oleje z prevodovky,jeste se mi nestalo ze by vypusteny olej z prevodovky byl "hnusnej".Servisni interval na vymenu je psan kazdych 20tis km.Ja menim s mot. olejem takze po 10 tis km.Neresim a jezdim.Myslim ze to lidi moc resite..m
Já spíš nechápu, proč tam nemůžeš dát novej olej.
Pokud to dobre chapu, tak toho "panaka" dolejva z prevodovky do kardanu, pokud mu nestaci litr noveho. Pokud je to jinak, tak me to taky hlava nebere.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
sandman-GS napsal:
Ja vzdy pouziju panaka oleje z prevodovky,jeste se mi nestalo ze by vypusteny olej z prevodovky byl "hnusnej".Servisni interval na vymenu je psan kazdych 20tis km.Ja menim s mot. olejem takze po 10 tis km.Neresim a jezdim.Myslim ze to lidi moc resite..m
Já spíš nechápu, proč tam nemůžeš dát novej olej.
Pokud to dobre chapu, tak toho "panaka" dolejva z prevodovky do kardanu, pokud mu nestaci litr noveho. Pokud je to jinak, tak me to taky hlava nebere.
Spea-toM no aspon ze ty jsi to pochopil.
ANO pokud troska pochybi,tak doplnim vypustenym z prevodovky.Olej je vzdy cistej a jak novej.Radeji ho takhle vymenim kazdych 10tis nez po 20tis km
sandman-GS napsal:
Ja vzdy pouziju panaka oleje z prevodovky,jeste se mi nestalo ze by vypusteny olej z prevodovky byl "hnusnej".Servisni interval na vymenu je psan kazdych 20tis km.Ja menim s mot. olejem takze po 10 tis km.Neresim a jezdim.Myslim ze to lidi moc resite..m
Já spíš nechápu, proč tam nemůžeš dát novej olej.
Pokud to dobre chapu, tak toho "panaka" dolejva z prevodovky do kardanu, pokud mu nestaci litr noveho. Pokud je to jinak, tak me to taky hlava nebere.
Spea-toM no aspon ze ty jsi to pochopil.
ANO pokud troska pochybi,tak doplnim vypustenym z prevodovky.Olej je vzdy cistej a jak novej.Radeji ho takhle vymenim kazdych 10tis nez po 20tis km
Nejem vzdělán v oboru, přesto mi dovol laickou připomínku/dotaz - jenom podle selskýho rozumu:
Nebylo by v tomto případě lepší to otočit?
Tím myslím když už, tak dát do koncového převody vždycky nový olej a zbytek (ještě pořád skoro celý litr) toho litrovýho balení hypoidního převodovýho oleje dát do převodovky?
Výsledkem by bylo:
- vždycky 100 procent novýho oleje v koncovým převodu
- směs prakticky téměř nového oleje v převodovce (s velmi malým podílem "starého" oleje) __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
1/ Kdyby bylo možné mít jednu náplň, výrobce by to udělal
2/ vzhledem k zatíženíoleje v koncovém převodu dávat tam byť jen trošku převodového je hloupost, hypoidní převod je jediné místo, kde je na místě kvalitní olej.
bobGS - ad1/převodovka a koncový převod u R850, 1100 a 1150 mají předepsaný stejný olej (olej SAE90 API GL5).
ad2/do koncového převodu jak píšeš, při výměně vždy nový olej - ten olej je opravdu velice namáhaný.
Upravil Tonda dne 25.05.2012 14:06
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jasně, napsal jsem to blbě. Do hrušky dávám novej olej a ta troška co chybí v převodovce, doplním tím z koncového převodu. Jak sem psal výš, jen sem to blbě napsal. Vždy když sem olej vypouštěl, tak byl jak novej, bez zakalení, nečistot atd.
Podle mě tomu oleji po 10 tis km nic nemůžew být a když "naředím" cca 800ml co je v převodovce 50ml z hrušky, tak to snad nic udělat nemůže?!
Ale klidně mě opravte...
sandman-GS napsal:
Podle mě tomu oleji po 10 tis km nic nemůžew být a když "naředím" cca 800ml co je v převodovce 50ml z hrušky, tak to snad nic udělat nemůže?!
Ale klidně mě opravte...
Já ale furt nechápu, proč tam nemůžeš to deci nebo půl dát taky nový. To už je pár korun.
Moc to resite.Za prve jeste se mi nestalo,ze by mi z prevodovky vyteklo vse do posledni kapky,takze na 1100gs mi 1 litr staci.A olej v prevodovce je i po 20000km na pohled jak novej.Takze pokud menim v hrusce kazdych 10000km(u prevodovky je to podle mne zbytecne),tak bych se do hrusky panaka toho z prevodovky dat nebal.Ale ten z hrusky uz bych do prevodovky nelil.Ten je i po 10000km vetsinou hnusnej.
sandman-GS napsal:
Podle mě tomu oleji po 10 tis km nic nemůžew být a když "naředím" cca 800ml co je v převodovce 50ml z hrušky, tak to snad nic udělat nemůže?!
Ale klidně mě opravte...
Já ale furt nechápu, proč tam nemůžeš to deci nebo půl dát taky nový. To už je pár korun.
Jenze 0,05l litru si asi nekoupis,takze musis koupit litr.Ale je fakt,ze kdysi jsem daval do prevodovky 70w140 a trosku mi chybelo,tak jsem to dolil trochou 80w90.A ten je podstatne levnejsi.Takze podle mne neni spatne reseni mit doma navic 1 l nejakeho levneho hypoidniho 80w90 a ten pouzivat na to dolejvani.Myslim,ze kardanu ani prevodovce to vadit nebude.
Tonda napsal:
bobGS - ad1/převodovka a koncový převod u R850, 1100 a 1150 mají předepsaný stejný olej (olej SAE90 API GL5).
ad2/do koncového převodu jak píšeš, při výměně vždy nový olej - ten olej je opravdu velice namáhaný.
Máš pravdu, střelil jsem kozla, pak ale nevím kde je problém.
Při koupi jsem nepřemýšlel, a řek jen co a kam chci a dostal jsem jeden do koncového převodu a jiný do převodovky
Tak to radši vyměním, lahev pochopitelně nemám. A pak nakupujte u odborníků
Upravil bobGS dne 25.05.2012 18:05