Dnes jsem najel asi 300km a uposlechl jsem rady hanzelky a při zařazení rychlosti tam nohu ještě podržet dokud není i puštěná spojka. Funguje to bez jediného problému. No prostě jsem se nauřil jinak řadit než jsem byl zvyklej u Japonců a je to. Jen si to neumím představit v terénu.
Nemusíš být ani v terénu, představ si že musíž zastavit v koloně v kopci, jedeš se spolujezdcem a pak jak se na jedničku rozjíždíš tak Ti vyskočí. je to na posrání. Samozřejmě držet řadičku sešlápnutou - to pomůže, ale je to normální ?
Olin napsal:
Nemusíš být ani v terénu, představ si že musíž zastavit v koloně v kopci, jedeš se spolujezdcem a pak jak se na jedničku rozjíždíš tak Ti vyskočí. je to na posrání. Samozřejmě držet řadičku sešlápnutou - to pomůže, ale je to normální ?
Není- dle mého se unáší spojka a při letmém zařazení jedničky díky tomu že je soukolí částečně v záběru ten kvalt odskočí(nedojde
,,k zajištění" ve správné poloze. Ač mám vůle na spojce nastaveny jak mají být tak i při plném vymáčknutí spojky a jemným zařazováním jedničky drnčí kola po sobě a musí být vyvinuta větší síla k překonání unášející se spojky. Myslím že to může způsobovat konstrukčně menší tloušťka spojk lamel které vlivem tepelných procesů v motoru se částečně deformují a způsobují unášení spojky.Řešením by dle mě bylo (otázka je na jak dlouho) výměna všech lamel spojky,to jen v př, že nejsou už spojk lamely zaklepány do koše či unačeše,což by komplikovalo jejich boční posuv a tím vypínání spojky,to už kdysi někdo popisoval u dominátorů to zaklepání lamel.
Upravil kim dne 24.07.2011 19:06
kim napsal:
Taky mě to se.e jinak výbornej motor a tak to poserou s tou převodovkou ,nebo se tomu po čase zkroutí lamely a unáší se to ,to bude asi příčina páč mám pocit že s výší kilometrů se zvyšuje i hlučnost řazení jedničky a dvojky. rotaxáci by měly jít do hondy na školení jak se dělá spojka a převody
Nejen rotaxáci, mě se to děje na r.v. 2004 což už není Rotax, ale motor od BMW
Wauuu tak co to teda je???
Jéééééé sory v tom fofru jsem se do toho zamotal jasně že je to Rotax omlouvám se za chybu.
hanzelka
panove, mate BMW, tak do toho musite trochui kopat. stejne jako majitele ostatnich "legendarnich" motocyklu :-) mam dva bavoraky, Dakara a 1150GS a na obou musim "kopat". a kdyz vezmu vyvencit Horneta tak mam pocit, ze mu ublizuju :-)
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Raubtier napsal:
hanzelka - na kolik ta sranda přijde? Mám najeto cca 43tis, takže se na to budu asi pomalu chystat. Ale možná to vyřeší podložky pod perka ne?
Já to měl v servise s více úkonama, tipuju ty lamely + práce něco kolem 10-12.000 Kč
Ja kupoval lamely i pruzinky u prodejce www.motech.cz lamely 1694kc a pruzinky 324kc (GS 650 r.04) a delal jsem to doma podle navodu co je zde na foru a slo to taky... vymena v cca 55 tisicich km
Jezdím tak, jak umím...
Pokud by to výměna lamel řešila , okamžitě do toho jdu. Tato investice by vyřešila mnohé nepříjemné chvilky hlavně v terénu.
I když osobně si myslím , že opotřebením lamel to být nemůže. Na samotné vypnutí to vliv nemá, spojka by spíž měla tendenci za jízdy prokluzovat. Spíše si myslím , jak už to nějaký kamarád přede mnou uvedl, budou lamely zaklepány v koši a to může způsobovat nedokonalé vypnutí spojky. Anebo již při větším počtu ujetých kilometrů to způsobují opotřebované nájezdové hrany /čepy nebo drážky / samotného jedničkového kolečka a protikola. Konstrukci převodovky u BMW blíže neznám. Každopádně přes zimu provedu revizi spojkových lamel a koše spojky. Musíme na tento nešvar jinak dobré motorky přijít. Možná by poradil nějaký servisman od BMW, anebo asi ne , protože by tak přišli o svůj Know -How. A tak budeme koumat sami.