adventure73-pardal napsal:
Proč si nekoupite motorku která tohle už ma?
proč si nezměníš fotku v nicku? :-)
mě ten motor a kardan bmw prostě baví, prostě by to chtělo aby někdo vyrobil hybrid mezi 1150 a 990R
HP2?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No asi takhle - já s tím už nějakou dobu jezdím (http://www.tourat...kt_tk.html) a pochopitelně že se radikálně zhorší jízdní vlastnosti na silnici. Mám tam extrémní vidli z hard endura (33cm zdvih), která moc stabilní není a v kombinaci s váhou vpředu (díky motoru) a ne moc stabilníma pneu (obvykle Michelin Desert) to opravdu se sériovým teleleverem srovnávat moc nejde. V terénu je to přesně naopak. Ovšem - pořád to je spolehlivý BMW, pořád jezdím třeba mix offroad+silnice za 5l/100km (ukažte mi LC8 která má takovou spotřebu) a mám pořád duální brzdy (ukažte mi prosím LC8 s duálem a ABS). Prostě jsem chtěl motorku na více off a méně road a přesně tak se to chová. Navíc (na rozdíl od toho co chystá Milan), to mám postavené v rallye stylu, který se mi líbí - to znamená kokpit stavěný pro jízdu ve stupačkách, všechny přístroje viditelné přímo před nosem, pohled na roadbook nebo tripmaster je otázka zlomku vteřiny atd. Chování v terénu je neuvěřitelně lepší proti sériové 1150GSA i proti poměrně upravené 1150GSA (s tlumiči Ohlins apod). Dá se s tím blbnout na dunách, běžné pisty a kamenité cesty můžeš jet dvojnásobnou rychlostí a ani nevíš, že tam nějaké nerovnosti jsou. O to mi šlo a ta motorka mě takhle vyhovuje. Na ježdění po silnici mám něco jiného. Kdybych měl jen jednu a nejezdil s touhle třeba takové věci, na jaké byla stavěná, tak bych to neupravoval, to je jasné. Ale minimálně o co je horší na silnici, o to je lepší v terénu ale spíš je to na silnici o 30% horší ale v terénu o 100% lepší. Mnohem lepší by bylo jít cestou čistého endura (to znamená nižší kokpit, menší váha vpředu) ale já chtěl prostě rallye kokpit a vím, co to znamená za nevýhody. Kdybych chtěl čistě enduro tak jdu do HP2. Tohle je něco mezi HP2 a 1150GSA.
Kdyby byla LC8 s motorem z 1150GS tak nic neřeším ale taková motorka není... *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tyhle úpravy mají význam pro lidi kteří už vědí co chtějí. Těším se na foto . Radikální úpravy nejsou pro každýho a každý to nepochopí.
Dakar 650, HusaberG
A jako moc se to bude lišit od HP2, které se sice už nevyrábí, ale koupit starší se dá, i když teda za to chtějí dost peněz. Ty úpravy ale taky nebudou nejlevnější.
stepan: optimálně by se to lišit nemělo ale HP2 je enduro, 1150GSA je cestovní enduro. Rozdíl je jasnej - cestovat na HP2 moc pohoda není (sedlo, ochrana proti větru, dešti..) navíc na 1150 dáš v pohodě velké kufry a topcase, na HP2 ne.
Takže u Milana je princip aby to jezdilo v terénu skoro jako HP2 ale zůstal cestovní komfort. U mě to bylo aby to jezdilo přibližně jako HP2 ale bylo to dělané na celodenní jízdu ve stupačkách a když chci, aby se s tím dala jet adventure cesta (tedy s kufry a výbavou kterou na HP2 neodvezu).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tady jsou nějaké HP2 zmutované na GS - podle mě to jde i obráceně. Sice sedlo a kapotáž není tak dobré na dlouhé cesty, ale pokud člověk jezdí hodně písek, tak toho moc neposedí a vítr aspoň chladí
TomasTT napsal:
stepan: optimálně by se to lišit nemělo ale HP2 je enduro, 1150GSA je cestovní enduro. Rozdíl je jasnej - cestovat na HP2 moc pohoda není (sedlo, ochrana proti větru, dešti..) navíc na 1150 dáš v pohodě velké kufry a topcase, na HP2 ne.
Takže u Milana je princip aby to jezdilo v terénu skoro jako HP2 ale zůstal cestovní komfort. U mě to bylo aby to jezdilo přibližně jako HP2 ale bylo to dělané na celodenní jízdu ve stupačkách a když chci, aby se s tím dala jet adventure cesta (tedy s kufry a výbavou kterou na HP2 neodvezu).
Jak je to vlastně s legálností takové přastavby? Protože, jestli to má být pořád cestovní, tak je asi potřeba jezdit po komunikacích. ???!!!
TomasTT napsal:
stepan: optimálně by se to lišit nemělo ale HP2 je enduro, 1150GSA je cestovní enduro. Rozdíl je jasnej - cestovat na HP2 moc pohoda není (sedlo, ochrana proti větru, dešti..) navíc na 1150 dáš v pohodě velké kufry a topcase, na HP2 ne.
Takže u Milana je princip aby to jezdilo v terénu skoro jako HP2 ale zůstal cestovní komfort. U mě to bylo aby to jezdilo přibližně jako HP2 ale bylo to dělané na celodenní jízdu ve stupačkách a když chci, aby se s tím dala jet adventure cesta (tedy s kufry a výbavou kterou na HP2 neodvezu).
Jak je to vlastně s legálností takové přastavby? Protože, jestli to má být pořád cestovní, tak je asi potřeba jezdit po komunikacích. ???!!!
tobrá komentář!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pochopitelně že lidi co mají HP2 často chtějí ty "cestovní" vlastnosti, stejně jako my chceme ty jejich "offroadové" apod. Takže se dělají konverze tak i tak. Ale HP2 nemá a nebude mít ABS a o těch poddimenzovaných podsedlovkách (t.j. omezení zátěže kufrů) jsem už psal a to nemluvím vůbec o možnostech cestování ve dvou..
Co se týká legálnosti, tak tohle pochopitelně pro silniční použití legální ani náhodou. Je to zásadní modifikace ale upřímně - drtivá většina upravených chopperů je tím pádem taky nelegální, to je jasné. Já tu svojí motorku přes Evropu stejně vozím na vozíku a v Maroku nebo podobných zemích to je úplně fuk, takže je mi to jedno. Nicméně vyměnit rám, vidle, přední kolo... asi by se to dalo vyřídit ale má to smysl?
A úplně podobně - všechny, doslova všechny motorky na velkých rallye musí mít papíry na silniční provoz ale kontroluje se, jestli mají brzdy, houkačku, světla a to je všechno. Jestli mají jiné vidle, jiné brejle apod - to je věc zařazení do kategorie ale pro silniční provoz to nikdo neřeší. Správně by na se neměly ani měnit pneumatiky z bezdušových za dušové, když na to přijde. Každopádně tohle je speciál na offroad s možností cestování a podle toho se chovám a pokud to jenom trošku jde, po silnicích s tím nejezdím (už jen ta představa přejezdu po ose 3000km po dálnicích z ČR do Španělska mě děsí... ). Zábava začíná tam, kde silnice nejsou nebo jsou mizerný a na to je to udělaný. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Ale HP2 nemá a nebude mít ABS a o těch poddimenzovaných podsedlovkách (t.j. omezení zátěže kufrů) jsem už psal a to nemluvím vůbec o možnostech cestování ve dvou..
Ale v terénu se ABS stejně vypíná a jelikož se na takto upravené 1150 dá jezdit jen v terénu, tak to ABS tam je tolik potřeba?
I když je pravda, že silnice nejsou jen v Evropě, takže asi to není k zahození.
Nicméně vyměnit rám, vidle, přední kolo... asi by se to dalo vyřídit ale má to smysl?
Pokud si to člověk odveze do Afriky na vozejku, tak to asi smysl nemá.
Určitě to bude super motorka do terénu, ale chce to mít ještě jednu na silnici, pak je to ideál, jako to máš ty.
francuz: hard enduro pochopitelně ne ale docela zábavný stroj ano. Rozhodně mě baví víc než ostrá 450ka. A proti všem jednoválcům jede naprosto v pohodě 150 po silnici a neztrácí výkon v kopcích. Takže leda snad srovnání s KTM superendurem ale kupodivu to samé, co se jezdí s SE990 se jezdí s HP2, tak ten kardan asi takový problém nebude. Já HP2 nemám, takže to nemůžu hodnotit (a nejezdil jsem na ní tolik, abych to mohl vůbec hodnotit - jen jedno odpoledne) ale rozhodně má limity mnohem dál, než je většina z nás schopná jezdit. Upřímně řečeno - mě stačilo když jsem viděl, jak se dá jezdit na té mojí těžké 1150 na dunách...
stepan: už je to zbytečný o tom diskutovat. Je to každého věc, to je to samé jako hodnotit smysluplnost toho, že si někdo přidělá na HD dlouhý vidle a na silnici se otáčí na 5x...
Ta moje je stavěná na podmínky typicky v severní Africe a na to je to 100% funkční. Tlumiče jsou nesrovnatelně lepší, komfort při jízdě po normální silnici (přesuny i v Maroku jsou stovky kilometrů) je vysoký, není problém jet celý den (zrovna tohle jsem na HP2 viděl jako dost bolestivou záležitost a to jsem s tím přejížděl jen asi 200km) a uveze všechno, co potřebuju, protože podsedlovka je stejná. Není to HP2 ale není to ani sériová 1150 ale něco mezi tím. Když na 4000km cestě jedeš 2000 po pistách a 2000 po silnicích všeho druhu - spíš horších, tak je to přesně to, co jsem chtěl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ja som HP2 mal a aj som na nej dost odjazdil a v terene ten kardan teda problem je.
ale co pises ,po nejakych pistach prejdes aj na seriovke.na konvencnych GS nevidim ako problem v terene predok,ale zadok.
francuz: pochopitelně že zadek u sériovky je problém proti řešení s řetězem ale na druhou stranu, celý rok o kardanu nevíš a ohoblovaných rozet jsem už taky pár viděl. Jasně, není problém vzít na nějakou větší cestu náhradní řetězovku ale mě se s tím prostě nechce párat. Spíš mi vadí, že na 1150 nedám dozadu 18" a mám tím pádem horší výběr pneumatik než na HP2, kde se 18" vejde.
Na pistách pochopitelně můžeš jezdit i se sériovým GS a jede dobře ale protože jsem pár tisíc kiláků po pistách v maroku i tunisu najel, tak vím, co na sériovce projet šlo a co nešlo. Když najíždíš na hranu návěje, tak můj předek krásně propruží a nezaboří se a vyjetu to. S 1150 se zabořil (i s 21" kolem) a jak jednou šel, tak to nezastavíš a končíš. Je to únavný a za chvíli tě to přestane bavit. Konverze předku tohle naprosto odstranila, po dunách u Merzougy jsem s tím jezdil i v odpoledním žáru tak, jako předtím na dvou výpravách ani omylem. Předek s teleleverem je pro měkký písek jako kotva. Ale pochopitelně netvrdím, že nějaký borec dokáže ve stejných podmínkách vyjet to samé ale já to nedokázal a s úpravenou motorkou celkem v pohodě a bez problémů. Ovšem zásadní rozdíl je, když si z nějaké dunky skočíš na tvrdý. Dopad se sériovkou byla katastrofa, to bylo fakt jako když převrhneš ponk. S tímhĺe podvozkem je to zábava, skáčeš si pro radost a to mám motorku fakt těžkou na předek. To je fuk. Prostě - kdybych chtěl extrémní enduro, tak si koupím superenduro a s velkou nádrží možná najedu ty samé kilometry jako s GS s malou (ale spíš ne). Co vím, tak LC8 jezdí ty samé terény za dvojnásobek, takže v polovině cesty jsou bez benzínu proti GS. Superenduro bude nejspíš to samé. Nemám zkušenost, tak nevím. A o jiném dvouválci, který by byl tak spolehlivý jako GS prostě nevím.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zas za tu cenu uprav mas benzin do LC8 na par let Ale jo, me se taky libi vic boxer nez kacena a tyhle upravy chapu. Mit zbytecny penize tak by se mi to taky libilo,ale pak se z toho stane motorka "nadosmrti" pac ty upravy nikdo nezaplati,ale na to se tak neda koukat....Fandim a jsem zvedav na vysledek.
Upravil brtnik dne 29.07.2011 01:11
já to celý vlákno čtu a sleduju od začátku, tak jako vím docela podrobně Tomovu přestavbu ještě v době když se dělala....
a je mi to jasný, proč se do toho pustil a myslím, že když má tu možnost mít ještě druhou motorku - asfaltku, není co řešit
a navrhovat jezdit se superkroskou do Maroka/Tunisu (když už jezdíš vlekem...) není to samé, protože malá nádrž tě omezí natolik, že si nakonec hraješ jenom kolem základny, protože osamostatnit se a dělat větší přejezdy to nejde a to v tom případě je fakt lepší ani si krosku nekupovat a to bych spíš šel do řešení půjčovna na místě nebo půjčovna s guidem a podporovým vozidlem (s benzínem)
pokud se chceš pohybovat dost po vlastní ose tak prostě potřebuješ sedlo a zavazadla a to ti dá jenom GS ale nikoli HP2, kroska atd. Jo, s trochou ztráty na silnici, protože stabilita leveru je na ON nezaměnitelná
já mám GS nikoli kvůli módě nebo prestiži nebo z jiných důvodů, ale přesně ze stejně uvědomnělých jako Tom, jenomže jsem blíž silnici a nechci mít dvě motorky
na GS udělám velice lehce jednoduché pisty i naložen, nebojím se trochu kamení a na víc ani mé schopnosti asi ani nestačí, ať už bych jezdil na čemkoliv (nebo spíš možná ani mne to ani tolik neláká, jezdit víc ostře, krosově) a zároveň jsem králem na silnici, kde možná pár motorek mne předjede, ale vždycky je buď dojedu o kousek dál, jak si rovnají záda a prdel a tankujou, ale pokud se mi někde ztratí a nespolknu je, dělá mi dobře myšlenka, že tak jak lze naložit GS na cestu, nejde ŹÁDNÁ JINÁ MOTORKA
hezké úpravy a držím palce
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
brtnik: přesně tak Nejdeme v Holandsku, kde kamarád staví ty 1150GS rallye jednu za druhou..
Ale ta "stavba" byla poučná, docela jsem se dozvěděl hodně věcí, naučil se fůru věcí od elektriky, ABS apod.. Takže jako zábava je to bezva...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak k tomu benzínu a spotřebě - v principu vůbec NEJDE o to, kolik ten benzín stojí. Nejde o CENU benzínu ale o jeho dostupnost. Motorka s poloviční spotřebou dojede 2x dál bez nutnosti tankovat a někde je tankování fakt pakárna. Kolegové co dělají výpravy by o tom mohli povídat - celá výprava jede a borec s LC8 stojí, protože nemá benzín a potřebuje dotankovat z kanystru v autě. Měl dojezd na plnou nádrž nějakých 170km. GS v těch samých podmínkách (a méně ostré jízdě) přes 300km. Sice neprojelo to samé jako LC8 a mnohem pomaleji ale pouštní etapy ujede bez nutnosti tankovat i s malou nádrží.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...