Tak taky jednu "do placu". Moje předchozí motorka R1200GSA r.v.2008. V cca 10000km koncový převod, následováno po dalších pár tisíci km EWS, dále snímač škrtící klapky, ve 25000km regulátor pal. čerpadla, ve 27000km přední ESA.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Částečně se mi líbil první příspěvek chafreho. Každý máme jiné zkušenosti, jezdíme jinak, i každý kus motorky je jiný. 1200 nemám byť jsem na ní jezdil, ale na první 1100 jsem najel 85000 km - prasklá žárovka a náhon tacho. Na první 1150GSA jsem najel 60 tisíc km - cívky ve fajfkách. Pak už motorky z 2. ruky - druhá 1100 najeto 85000, já nedělal nic. Druhá 1150GSA, najeto 121000 km, býv. majitelem PREVENTIVNĚ měněno ložisko kardanu v rámci opravy atypické závady zadní brzdy.
1100 GS jsem v r.1998 kupoval jako motorku, která s běžnou údržbou vydrží stovky tisíc km. O závadách jako ložiska kardanu či na elektrice se nemluvilo, protože nebyly a nebo tak zřídka že se o nich nepsalo. Na 1150, zejména 2002-3 a mladších jsou vidět úsporné snahy výrobce ale stále to je hodně spolehlivá motorka, byť o některých mechanických závadách hlavně na zadku už se mluví častěji. A podle mne je 1200 je v tomhle ještě o krok dále - přestože je to skvělá a spolehlivá motorka, počet oprav se zvyšuje což souvisí s nižší hmotností, vyšším výkonem atd. a podle mne je trochu průšvih že majitelé to už vnímají jako standard spolehlivého stroje, což 1200 proti zbytku světa nepochybně stále je, protože motorka tě málokdy nedoveze domů a s dobrou údržbou asi taky najezdí stovky tisíc km. Ale 1100/1150 byly přece jen spolehlivější...:-)
Každý máme jiné preference a každý máme rád tu svou motorku - já 1150GSA, asi méně kvalitně udělanou než 1100, ale v mnohém lepší, někdo jiný nesmrtelnou 1100, další prý ještě nesmrtelnější dvouventil a někdo trochu úsporněji udělanou 12-ku, která při troše péče bude asi nesmrtelná taky...
mne cuklo pri 12ooo km na zadnom perovani gufero / mam ESA / ...motorka po zaruke, ale kedze mala malo km, tak mi predajca poradil reklamovat v ramci kulancie.....vsetko vymenne zadarmo bez doplatku a uznana napriek tomu reklamacia...dakujem tymto fmoto bratislava za cely postup riesenia problemu ..zatial mam natocenych asi 24ooo km a klop klop klop zatial je klud....