Renek napsal:
Zdravím. Občas mi začla smrdět spojka. Na 1200 ADV najeto 15000 km, žádný terén, jezdím sólo,zlehka naložený, nikde jsem to netrápil, na spojové páčce během jízdy nemám prsty. Je pravda že se někdy svezu svižněji a častěji řadím. Máte někdo nějaké rozumné vysvětlení?
Renek napsal:
Nikdo žádné rozumné vysvětlení???
Jedno z možných vysvětlení je, že ten zápach nepochází ze spojky.
Seš si opravdu jistý, že se Ti pálí spojka? __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Myslím že ten zápach je hodně specifický. Navíc to nejvíc cítím při rozjezdech do mírných kopečků. Chápu že se dá spojka odpálit za pár minut třeba v bahně , terénu, ale jak říkám nejezdím naložený, netrápím to, takže mi to fakt vrtá hlavou.
Renek napsal:
Myslím že ten zápach je hodně specifický. Navíc to nejvíc cítím při rozjezdech do mírných kopečků. Chápu že se dá spojka odpálit za pár minut třeba v bahně , terénu, ale jak říkám nejezdím naložený, netrápím to, takže mi to fakt vrtá hlavou.
Rozumím, takže asi opravdu spojka...
A ten nájezd pouhých 15 tkm - je to jistota, jsi jediným (prvním) majitelem? __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Renek napsal:
Ano. To nechápu. Zaím je to v záruce, takže nejspíš reklamace.
Zvlášť za ty prachy, co ta mašina stojí, to naštve.
No, snad to uznají nebo alespoň k nějakému podílu na tom se přihlásí.
I když spojka se většinou ráda bere jako spotřební materiál - jako že si to všechno vlastně zavinil/zničil/opotřebil jedině a pouze sám provozovatel.
Hele já byl na nervy ze smradu co jde z motorky, nejprve jsem myslel že mám někde mrtvého vrabce. Ale nic, ještě to občes cítím, je to smrad k zblití. Koukni na předěl bloku převodovky a motoru. Znám týpka co byl dvakrát s novou na výměnu gufera, chcalo to tam. Troška na spojku a už to jede.
SAPojka je spotřební, ale ne po 10t- to je vada materiálu.
Ahoj, kdyby to chcalo na spojku, tak by klouzala??? Já na funkci spojky nic nepoznal, jen ten specifický zápach, když jezdím celý den, dlouhé přejezdy a častěji řadím, tak to je cítít. To že ta motorka smrdí pokaždé jinak jsem si už zvykl. . Ani v garáži, nikdy pod motkou není ani kapka. Ale kuknu na ten spodek, jestli to někde není zasrané.
U mé 1150 je cítit spojka taky při rozjezdech ve dvou, nebo v kopečku, připomíná mi to vůni čerstvých vaflí, myslel jsem, že je to normální ..a vono asi ne?
Waltr napsal:
Hele já byl na nervy ze smradu co jde z motorky, nejprve jsem myslel že mám někde mrtvého vrabce. Ale nic, ještě to občes cítím, je to smrad k zblití.
lullu napsal:
U mé 1150 je cítit spojka taky při rozjezdech ve dvou, nebo v kopečku, připomíná mi to vůni čerstvých vaflí, myslel jsem, že je to normální ..a vono asi ne?
Tak smrad k zblití nebo vůně čerstvých vaflí?
Z čeho to obložení cukráři u BMW pečou?
Já mám na 1100 GS aktuálně něco málo přes 47 tisíc km, a nic necítím. Asi rýma nebo co.
Nebo že by když se jede, tak ty smradlavý molekuly nemůžou být skrzevá Brownův pohyb přece tak rychlý, aby se jim neujelo... __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Ne. To je v pořádku. Ten smrad je fakt specifický, to si nejde s ničím splést. Neříkám že je to nějak intenzivní, akorát mě překvapilo že je to cítit, což bych u těch km nečekal a jak říkám fakt jí netrápím.
Upravil Renek dne 29.09.2011 14:52
Renek napsal:
Dělá mi to hlavně když jedu třeba celý den, při popojíždění kolem komína to je v klidu.
a nemáš náhodou přidřené brzdové desky? Zkoušel jsis zatočit koly, jestli ti přední nebo zadní nedrhne?
to bych spis resil sahanim na kotouce (teplota) po jizde, kde jsem (moc) nebrzil.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nepřehřálo. Spojku jsem netrápil a přesto cítím ten smrad. Né vždy, spíš je to míň často než často, akorát z toho mám blbý pocit že se něco začíná dít už při tak malém nájezdu km. Jinak to asi nepůjde zjistit než to nechat rozebrat. Ještě motku pořádně zespod umyju a projedu, jestli to fakt není smrad z něčeho jiného, kotouče zkontroluju taky. Ale jak říkám, ten smrad je tak specifický, že splést si ho moc nejde.
naposledy, když jsem v Rumunsku přejel slepicu a peří se mě připeklo na svody - to byl taky parádní smrádek ale víc ti neporadím....
Lepší než za ženštinami hampejznými se píditi, jest plodníkem svým dvakrát týdně řádně zatřásti!
U 1150 to při "spojkování" v terénu někdy vypadalo tak, že motorka v následujícím okamžiku chytne plamenem - černý dým, naprosto specifický..
Už pár let tam mám keramickou spojku a je to OK, podle mě, když už se to půlí, tak nerozhoduje rozdíl ceny nové spojky ale většinu ceny dělá ta práce, tak jsem tam dal rovnou keramiku.
Na 1200 se dělá podobná spojka s keramickým obložením ale taky jiný typ (kupodivu levnější), který je odolný proti oleji - protože když se na sériovou spojku dostane troška oleje, což u starších 1200GS není žádná vyjímka, tak sériová spojka klouže a je to špatný.
Já měl u té keramiky hlavně obavy aby to nebylo on/off a šlo přes spojku vůbec jezdit - mechanici z BMW mi říkali, že to je šílený atd...
Realita je taková, že nepoznám rozdíl kromě toho, že to při spojkování třeba v písku nebo v bahně vůbec nesmrdí a nekouří.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: O té vaší keramické spojce taky časem uvažuju, protože ta moje jde v těžším terénu pořád cítit. Ale zkušenější kámoš, který na své motorce experimentuje a zkouší všechno možné (teď třeba jezdí poloautomatickou spojku Rekluse na KTM SE950 a zrovna nadšený z toho není) mě od toho odrazuje. Říká přesně to co říkali mechanici Tobě - prý na ten náš offroad, kdy se kolikrát motáme uprostřed lesa mezi stromy nebo v pořádném bahně na technické pasáže je to On/Off. Na rychlejší třeba orientační offroad to bude určitě v pohodě, ale upravdu se dá přenos síly plynule dávkovat i v malé rychlosti na první kvalt? HP2 má totiž dost rychlou jedničku a v lese fakt hodně spojkuju. Není ta on/off vlastnost keramiky i tím, že ji třeba neměl pořádně zajetou?
HP2 Enduro http://www.motork...?mid=58357