to přidane pismeno s tím se stkáte asi jen u metzeleru (možná i u pirelli je to jeden koncern)
jde o to že je to pouze motocyklový výrobce pneu a tudíš asi maji čas vymýšlet a vyvíjet
tak pro orientaci hlavně u enduro pneu pismeno H je pneu upravena pro motocykly Honda varadero má upravenu dosedací plochy aby přesně sedla na varaderáckej ráfek rozdíl není až takový že by jste ju neobuli jinam ale mužete mít třeba problém s naskočením zrovna jsem tu jeden takový nakup řešil a pneu naskočila asi až při 5,5 bar - trochu riskantní nebýt to známej známího tak ho s tímm asi vyhodím at si to přezuje kde nakoupil .
další označení je G což podle dostupných informací je pneu pro GS konkrátnéé 800GS má zesílenou bočnici proti proříznutí apodobné - předpokládá se jizda v terénu pak je tam ja beru na sklad zasadně bez označení to je neunniverzálnější konstrukce a nemám problém
C pneu stavěné na vyšší zatížení - motocykly FJR RT GTR apod kde se předpokládá přeložení
jinak pozor při výběru a hlavně nákupu pneu od neoficiálních dovozců určitě už jste zažily spor o tom kdo kolik najede na pneu a že rozdíl muže být až poloviční ač sou motorky i jezdci vpodstatě stejní
Jde o to že pneu expedované do severních zemi mají o trochu jinou směs než pneu vyráběné teba pro španělsko a tak když je vyklizení skladu zajedete si za par korun nafasovat nákladák a pak se to prodá najede se na tom **** a nebo zase hodně a nesedí to a pak jsou na světě internetové diskuze ze kterých pak čerpají nový potencionální zakazníci keří mi tu vysvětlují kerá pneu jak sedí a co vydrží a ja se nestačím divit
jinak stále sbírám realné skušenosti a pocity a kilometrovéé nájezdyna jdnotlivých pneu tady především na GS a jiných endurech abych si upřesnil pruměry a recenze na jednotlivé tipy a značky
Děkuji
mějte se Milan
Upravil milan dne 10.09.2011 12:23
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Tak jsem se byl kouknout na své sundané Tourance EXP a žádné označení navíc jsem na nich ani po pečlivém hledání nenašel. Pneu byla na motu z fabriky, takže to s tím rozlišováním asi nebude takové horké.
Jinak tedy pocity z gumy výborné ALE... Najel jsem na nich 6500km za dva měsíce a šly dolů z důvodů delší cesty na jih. Přední by dala min. ještě 7tis. ale zadní tak 3tisíce. Vzorek na zadní cca 4 mm a mizel před očima. Teď mám opět starou a vyzkoušenou Tourance, na ní dalších 6tis. km a pneu cca 1/4 opotřebení. Pocity z jízdy téměř stejné jak na EXP a na hranu drží také bezvadně.
Tak nějak jsem nepochopil co má za smysl vyrobit cestovní gumu s takovým nájezdem. Prachy... Ano to chápu, ale každý kdo si tu gumu koupí, tak jí podruhé už nedá.
P.S. Sadu klidně přenechám za pětikilo, na nějaké dojetí na konci sezóny dobrá, na 6ti tis. výlet nikoliv. DOT0311
9. A = special version code. This letter identifies a special construction of the tyre, dedicated to a specific bike............ nejde teda o rychlostní index, ten je jinde
.
.
Pro R1200GS je dozadu určená guma Tourance EXP M. V čem se ta M liší neřeším a zásadně ji beru pro zadek, ikdyž to dá práci ji sehnat. Pro předek speciální guma není.
http://www.metzel...mentanchor
Front
110/80 R 19 M/C 59V TL TOURANCE EXP Front - 2.5 BAR
Rear
150/70 R 17 M/C 69V TL TOURANCE EXP M - 2.9 BAR
jak vidíš Mko je skladem
http://www.yshop....31&y=5
Upravil milan dne 10.09.2011 12:22
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Díky za info. Podle toho co mi odepsal člověk z Webshopu, jsem tušil co to je. Zajímalo mě jestli jde někde dohledat nějaké přesné info o tom co přesně které písmeno znamená. Ale to je asi nemoné zjistit.
Takže ,,M" je buď dlouhý kilometrový nájezd, nebo speciálka pro GS 12.
Já ani nevím jestli tam mám tu ,,M" mít, a vidím že to neví ani nikdo v obchodech. Takhle mě to trošku odrazuje, myslím že to mají mít aspoň prodejci někde dáno. Nebo to neměli takhle značit.
Nemám z toho dobrý pocit.
Je to mrzuté, protože jsem s původní velmi spokojen a chtěl jsem ji zase.
Waltře, nechápu co řešíš.
Tady máš tu gumu EXP M za dobrou cenu. http://www.expres...7-69v.html
Já mám už třetí a maximální spokojenbost, dám na ní ostrou jízdou 10 tisíc.
Pája
Řeším to, jaká guma patří na mou motorku. Taková banalita. Mimochodem ji najdeš i za 2690.
Podle staré jsem neměl od výrobce ,,M" tedy pokud to ,,M" je na gumě značeno. A najel jsem 13t, tak jsem tedy zvědav na to kolik najedu na typu s prodlouženým nájezdem.
Teď jsem tam dal starší bridgestone. Sjede se to tak akorát jako původní přední a vyměním celou sadu.
jelikoz ziju v Nemecku a tady soudruzi dost dbaji na to aby motorrad mel spravne gumy, tak ke vsem ktere nejsou predepsane v TP chteji na STK tzv "freigeben". No nekteri vyrobci to maji dostupne na strankach, nekde to maji jen v servisech. Kazdopadne Metzeler jej ma a konkretne na 1200 2008+ ma v povolenych M a pak # coz jsou "auslaufreifen" - tady netusim jestli se jako jedna o vsechny pismenka, nebo ani ne. V prekladu to znamena neco jako vybehove. Coz by mohlo tedy znamenat, ze vsechno pred M je jiz vybehove a tedy sedi Cili pokud jsem v Nemecku, tak dam M, ale pokud si dobre pamatuju, v CR vzdy koukali jen na rozmer a ne znacku. Ale ceska STK to je u na jinou diskusi .
Je jen vtipne jak se da najit "moznost vybrat vic penez z lidi" protoze si myslim ze ve vyrobe bude jediny rozdil v tom pismenku