magoss napsal:
Taky z toho mám takvého malého dvoutakta:-D lejem tam něco od Castrolu nevím jestli je to něco 15W50 nebo 20W60 nevém je to olej pro USA trch tady v ČR se prej údajně nedá moc koupit..lije mi to tam servisák... spotraba vychází přibližně 1,5 l na 10 tis km... když jsem tam lil Castrol actevo 20W50 tak na 10 tis mi to vzalo něco přes 3 l oleje...
Bacha na ostatní specifikace olejů (API). A hlavně na to, aby to nebyl olej pro mokrou spojku, to je u kvalitnějších motorkovejch olejů běžný, ale pro boxera nevhodný!
Maiali nel Fango!
Morabo: to i ty předepisovaný Castroly 10w40 jsou pro mokré spojky... resp. ono snad všechy moto oleje jsou na mokré spojky... a i ty 20w50
Upravil HonzaGS-SV dne 09.10.2011 17:52
magoss napsal:
Taky z toho mám takvého malého dvoutakta:-D lejem tam něco od Castrolu nevím jestli je to něco 15W50 nebo 20W60 nevém je to olej pro USA trch tady v ČR se prej údajně nedá moc koupit..lije mi to tam servisák... spotraba vychází přibližně 1,5 l na 10 tis km... když jsem tam lil Castrol actevo 20W50 tak na 10 tis mi to vzalo něco přes 3 l oleje...
Bacha na ostatní specifikace olejů (API). A hlavně na to, aby to nebyl olej pro mokrou spojku, to je u kvalitnějších motorkovejch olejů běžný, ale pro boxera nevhodný!
dík za info:-) ale zas na druhou stranu mu věřím.přeci jen dělá záruční a pozáruční servis pro stroje BMW tak doufám že ví co děla
Tak ja leju uz 3. vymenu Liqy moly racing 4T 20w50 a za 10000km dolivam v prumeru 2l.Ale u me je to dano stylem jizdy!Rad se projedu i spotrebu mam prumer neco kolem 6l/100km dalnice sem tam jen k rychlym presunum cca 160km/h ;-) jinak velika spokojenost!Letos se mi na budiku objevilo 20tis km co jsem bramboru koupil!
... takže včera návrat z GG .. najeto cca 1700 km .... spotřeba oleje cca 0,6l ... takže cca 3,5 deci na 1000km ... docela dost co ? .. ale zase složení cesty bylo: 600 km dálnice (120-140 km/h), 200 km GG (qvalty 1-2-3) a zbytek kochačka po rakouských údolích + Kaprun a Dachstein ... teplota 22-30st.C .... olej Castrol Actevo 20W-50 ...
... ps. otázka : můžu bez problému dolévat olejem Motorex Legend , když tam mám ten Castrol ? (může se to míchat ?
zdar chlapi, chci se zeptat, na co je ta nádobka, která je z pod sedla, je tam takový ventil, otevřel jsem ho a vyteklo trochu oleje.. díval jsem se, že to tam vede asi od vzducháče. Mám Advíka chvíli, tak jsem to ještě moc nezkoumal. dík
naprcccs napsal:
zdar chlapi, chci se zeptat, na co je ta nádobka, která je z pod sedla, je tam takový ventil, otevřel jsem ho a vyteklo trochu oleje.. díval jsem se, že to tam vede asi od vzducháče. Mám Advíka chvíli, tak jsem to ještě moc nezkoumal. dík
... není to odvětrání klikové skříně ? ...
(ch)stepan
naprcccs napsal:
zdar chlapi, chci se zeptat, na co je ta nádobka, která je z pod sedla, je tam takový ventil, otevřel jsem ho a vyteklo trochu oleje.. díval jsem se, že to tam vede asi od vzducháče. Mám Advíka chvíli, tak jsem to ještě moc nezkoumal. dík
Jestli myslis vypoustak vzduchace pod sedlem,tak kapka oleje nevadi.Vede tam odfuk z motoru,tak je mozny ze ti tam neco vychvistalo,nebo se vyparilo. Pripadne, pokud by si hltla vodu,tak ji tama muzes taky vypusti ze vzduchace ven.
I pád na hubu je pohyb kupředu
... ps. otázka : můžu bez problému dolévat olejem Motorex Legend , když tam mám ten Castrol ? (může se to míchat ?
díkes
... muže se to tedy míchat ? :-)
Pokud kecam,tak me opravte, ale pri dodrzeni specifikace je michani oleju v dnesni dobe uz bezproblemove. Obecne plati, ze kazdy olej degradujes pri smichani, vzdy na ten nizsi stupen daneho oleje.Takze jestli jedes polo-syntetiku a nalijes tam mineral, tak uz z toho polo mit nikdy nebudes. Stale se taky probira michani / odplavovani usazenin, ale zrovna u boxera je to myslim jedno. Jde o to, ze motorum s mokrou spojkou nemusi delat dobre prechod na jine oleje. Muze klouzat spojka, ale pri zachovani specifikace je jedno co tam mas, hlavne at to maze. Co 10tis menit, neprelivat a problem nemas. Ja jsem prosel spoustu zanacek a zmenu nepozoruji. Vzdycky beru 20W50 + API , nekdy autovej, nekdy moto olej. Jak mam moznost nakoupit.
I pád na hubu je pohyb kupředu
... ps. otázka : můžu bez problému dolévat olejem Motorex Legend , když tam mám ten Castrol ? (může se to míchat ?
díkes
... muže se to tedy míchat ? :-)
Pokud kecam,tak me opravte, ale pri dodrzeni specifikace je michani oleju v dnesni dobe uz bezproblemove. Obecne plati, ze kazdy olej degradujes pri smichani, vzdy na ten nizsi stupen daneho oleje.Takze jestli jedes polo-syntetiku a nalijes tam mineral, tak uz z toho polo mit nikdy nebudes. Stale se taky probira michani / odplavovani usazenin, ale zrovna u boxera je to myslim jedno. Jde o to, ze motorum s mokrou spojkou nemusi delat dobre prechod na jine oleje. Muze klouzat spojka, ale pri zachovani specifikace je jedno co tam mas, hlavne at to maze. Co 10tis menit, neprelivat a problem nemas. Ja jsem prosel spoustu zanacek a zmenu nepozoruji. Vzdycky beru 20W50 + API , nekdy autovej, nekdy moto olej. Jak mam moznost nakoupit.
máš v podstatě pravdu, posledních 10-15 let jsou oleje naprosto bez problému mísitelné, pokud jde o motorové (nemíchat motorový olej s převodovým či hydraulickou kapalinou!)
za posledních cca 12 let jsem se nesetkal se zadřeným motorem z důvodu "špatného" oleje či smíchaného, vždy z důvodu nedostatku oleje či kvůli jiné příčině (nedostatek chlazení...)
v podstatě jde o to mít v motoru alespoň nějaký olej a je dnes už vlastně jedno, jaký
pokud chceš motor udržet co nejdéle v dobré kondici, dávej klidně low-cost olej, stejně všechny oleje projdou úplně stejnými zkouškami a měň jej častěji, bež je předepsáno, hlavně u dieselů se vyplatí zkrátit interval o 1/3
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
HonzaGS-SV napsal:
Morabo: to i ty předepisovaný Castroly 10w40 jsou pro mokré spojky... resp. ono snad všechy moto oleje jsou na mokré spojky... a i ty 20w50
Já beru autový 20W50 - Valvoline VR1 Racing, ten není pro mokré spojky.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Bramboře olej pro mokré spojky nevadí. Horší by to bylo nalít do Japonce olej pro suchou spojku...
0,75l/2000km není málo ale zase žádný extrém... Já dolévám cca totéž na 10 tisíc. Moje zlatá první 1100GS Kalahárka, ta nežrala NIC ani v 80 tisicích km...
magoss napsal:
Taky z toho mám takvého malého dvoutakta:-D lejem tam něco od Castrolu nevím jestli je to něco 15W50 nebo 20W60 nevém je to olej pro USA trch tady v ČR se prej údajně nedá moc koupit..lije mi to tam servisák... spotraba vychází přibližně 1,5 l na 10 tis km... když jsem tam lil Castrol actevo 20W50 tak na 10 tis mi to vzalo něco přes 3 l oleje...
Bacha na ostatní specifikace olejů (API). A hlavně na to, aby to nebyl olej pro mokrou spojku, to je u kvalitnějších motorkovejch olejů běžný, ale pro boxera nevhodný!
Ty jsi tak hrozne chytrej.. Jeste, že Te tady mame.. Taky diky za radu, uz jezdim :-D.....
BMW1200LC GS ADVENTURE
EX>>AJPPR7
EX>>KTM1190ADV
EX>>KTM990 Adventure
EX>>BMW1150 GS Adventure
Chci vas poprosit o radu. U mne se spotreba oleje pohybuje kolem 0,4l na 1000km a kdyz zatahnu za plyn tak pres pul litru. Tlaky mereny a v poho. Moto delsi dobu u predchoziho mamajitele stala asi 2 roky. Pomůže výměna gufer ventilu nebo si to sedne?
ludowik - ahoj měl jsme podobný problém motorka mi brala tak něco kolem 0,3l na 1tis km a když jsem jel s kuframa bylo to víc a po odjetí jedné akce vejkendové si to dokonce vzalo skoro litr oleje a to nebyl off jenmo se jezdilo pořád 2-4 rychlostní stupeň
v motoru mám nové pístní kroužky simerinky gufera a olej si to bere stejně ale už né tolik,teď jsem odje dovolenou a na 3400 km s kuframa v jednom člověku jsem doléval cca 0,25 l oleje
Ja mam letos neco kolem 8 tis km a uz jsem tam nalil pres litr oleje. Pocitam tak 1.2 - 1.4L. Takze stale spotreba nekde okolo 200-250ml na 1000km. Ale nekdy pekne prozenu i pavouky
I pád na hubu je pohyb kupředu
Jsem letos novým majitelem 1150 GS. Dokonce by podle servisky mělo mít jen okolo 30 tis. Kč, ale bůh ví, jestli je to pravda.Většinu věcí jsem vychytal, ale spotřeba oleje mě stále překvapuje. Vyměnil jsem olej Motorex Legend. Spotřeba asi bude pokračovat, ale fakt mi není jasné, kdy to vlastně kontrolovat. Je jasné, že hned po jízdě ne, protože je potřeba počkat tady doporučených cca 10 min, až olej steče. Ovšem po delší době, když motor úplně vychladne je oleje v okénku zase méně, někdy i výrazně. Můžete mi to někdo vysvětlit?