vevis napsal:
Tohle resil BMWIvo.Tusim taky menil napinaky nebo neco.Sice jim nic nebylo,ale tusim ze to nekde vycetl,ze se daji koupit nejaky inovovany a ty jsou tissi.On to musel mit vse na 100%.Jestli chces,poslu ti jeho cislo do PM a on ti rekne podrobnosti.
To je fakt, namontoval jsem tyto:
http://www.powerboxer.de/motor/254-4v-steuerkettenspanner-11x0-modifizieren.html
a byla to úplně nová tichá motorka, dával jsem ty napínáky asi v 90ti tkm, návod k výměně klidně prozradím, koupil jsem napínáky v Inveltu.
Ivoš.
No jde tam asi vo tohle :-)
na začiatku popisuju dôvodz prečo to klepanie vzniká - nízky tlak oleja na volnobehu spojený s blbou konštrukciou starých šponovákov na lavom valci, riešením je použitie šponováku z 1200viek R1200 GS; ST; RT; K30 R1200 a to: piestik EtNr 11 31 7 656 922 – €30,00; valček EtNr 11 31 7 688 629 – €21,00; tesnenie (falls nötig) EtNr 07 11 9 963 308 – €0,20; výsledkom je zabránenie klepaniu aj pri najvzšej záťaži napr v kopcoch . . . tolko asi v skratke, ked tak si to daj do google translatoru a jak - tak ti to preloží, ak sa mýlim kludne ma opravte
Upravil tomukur dne 02.11.2011 22:02
potrebuješ servis? zavolaj mi, napíš, pošli holuba :-) diagnostika aut a moto bmw
menil si oba sponovaky alebo len ten problematicky lavy?
mam 82tkm a neochvejny pocit ze to nebudu ventily
na viacerych miestach som sa docital ze staci ten lavy vymenit, ze pravy je v pohode tak nechcem kupovat zbytocne oba ak to nie je nutne
raptor
je pravda, že při koupi mně prodali na pravou stranu na první pohled stejný co tam byl, ale prý má jiné a přesnější zpracování, průměr otvorů atd. Tak jsem ho koupil taky, levá strana je úplně jiný pístek, hodně podobný autovým "hydrštelům", tak jak je na fotkách v odkazu.
Motor šel po výměně krásně čistě na horký volnoběh, téměř stejně kultivovaně jako nová jedenáctka z prvovýroby. Asi soudruzi v Německu udělali někde chybu, když začali vyrábět inovované napínáky pro BMW R 1150.
Před lety jsem jezdil v zaměstání s Tatrou 148 S3, když byl motor teplý, ( byl taky vzduchem chlazený), tak mazal na tlakoměru na volnoběh na 5 - 6 Atm, když se motor ohřál na vyšší teplotu, tak na volnoběh mazal sotva na 1 Atm. To jen na pochopení principu poklesu tlaku. To znamená, že napínák při rozpáleném oleji v motoru BMW neudrží napnutý řetěz při volnoběhu a proto ty zvuky. Je jich tam u BMW více, ale tenhle mě štval.
Upravil bmwivo dne 03.11.2011 06:45
Ivoš.
Právě že inovovaný napínák tenhle problém se ztrátou tlaku vyřešil. Byl to problém jak u R1100 tak u 1150. Dnes už je to nějakou dobu ujednoceno a nové napínáky rozvodových řetězů jsou jakožto náhradní díl stejné jak pro 1100, 1150, tak pro 1200 (do roku 2009).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Právě že inovovaný napínák tenhle problém se ztrátou tlaku vyřešil. Byl to problém jak u R1100 tak u 1150. Dnes už je to nějakou dobu ujednoceno a nové napínáky rozvodových řetězů jsou jakožto náhradní díl stejné jak pro 1100, 1150, tak pro 1200 (do roku 2009).
Ahoj Tondo,
já to sice slyšel od asi už dvou nebo tří lidí (bramborářú) stejně jako bmwivo, ale Ty jsi taková kapacita přes tyto stroje, že beru svůj dřívější názor na ty napínáky u 1100 versus 1150 zpět - s tím, že to možná byla jenom šeptanda šířená mezi lidem bez ohledu na 100% pravdivost..
Z toho postupu výše na odkazu jsem docela vedle, pokud jde pouze o výměnu napínáku, tak asi ten pán co to nafotil je montér Tolja.
Úplně stačí povolit pásku u airboxu, vyšroubovat šrouby na plastové přírubě u hlavy a celé těleso posunout směrem do airboxu, chytil jsem si k rámu celé těleso provázkem aby drželo vzadu a odhalil se mně napínák tak, že jsem fajfkou povolil napínák, tuším 16 klíč a vyndal jsem napínák ven, samozřejmě, že se rozpadl, tak jsem pružinu a pístek vyndal pomocí magnetu na ohebné tyčce, běžný nástroj, který se prodává v prodejně nářadí za pár korun. Vložil jsem nový hydrostav do šroubu na vazelinu, aby při zasunutí nevypadl a dotáhl na měděnou podložku zpět. Povolil špagát a celé těleso klapky vrátil zpět na ty dva šrouby a dotáhl pásku u airboxu.Všechno, lanko plynu, trubku vstřiku a vše zůstalo nerozebráno.
Fakt to jde.
U pravého napínáku stačí povolit příruby výfukového potrubí a povytáhnou od válců na takovou vzdálenost, aby se dal napínák vysunout. Toť vše.
Ivoš.
@bmwivo: postup sedí, len ta vazelína mi nie je jasná... Ja som ľavý "hydrostav" pustil do tej diery v motore a potom som tam vložil a dotiahol skrutku.
A len doplním, že ľavý napínak sa modifikoval vo výrobe až 2x, takže existujú jeho 3 verzie.
Z advridera som vyčítal:
Ak na voľnobehu klepe rozvodová reťaz o lízatká, časom môže dôjsť k ich zlomeniu (následná výmena obnáša polenie motora).
Modifikovaný napínak pôsobí na lízatko väčšou silou, čo spôsobí zvýšené opotrebenie lízatka a môže dôjsť k jeho zlomeniu.
Ja som to riskol a ľavý napínak som vymenil. A zmena?
Pôvodne po naštartovaní sa napínak natlakoval za cca 5 sekúnd, teraz moto stíchne do 2 sekúnd.
Taky jsem měnil napínáky při 95 tis. km. na 1150 GS r.v. 2002. Je to tichý a jsem spokojen. Kamarád začíná mít pazvuky na svém GS a má najeto 75 tis. km. Budu mu je těď v zimě měnit.
Ja mel pazvuky na kazdym GS, ve vedru vetsinou vic, nemenil jsem nic,myslel jsem,ze je to tak normalni zas jsem najel x desitek tisic km a bylo to porad stejny...
mě to tam dával ivoš bmw někdy na jaře,když se natom projel,tak to byla labutí píseň jak si báwo pěkně chrochtalo,jak sem nato sedl já,tak sem to slyšel jinak
zas na druhou stranu,letos v létě sem se prodíral zácpama v německu,teplota oleje nadorazplných 10 dílků a pořád sem musel kličkovat mezi auty,už sem měl i strach že mi začnou od motoru hořet gatě,vyskákali mi plastové zátky z televeru,chrochro trochu zhlučnělo ale jelo furt dála chrochtá si dodnes
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz