Pěkný, gratuluju
Dals tam doufám advík verzi
Jaký tam máš pružiny? Já mám vepředu standart, co dodává TT, ale vzadu mám silnější 160ku. V jednom bez bagáže to je na silnici trošičku tvrdší, než by mohlo být, ale když jedu naloženej, tak je to bomba.
Tak mne napadá, že jsi vlastně ideální případ na test rozdílu mezi repasí a Ohlinsema :-)
Jsem zvědav na tvé dojmy.
Upravil stepan dne 25.03.2012 23:14
stepan napsal:
Pekny, gratuluju
Dals tam doufam advik verzi
Tak mne napada, ze jsi vlastne idealni pripad na test rozdilu mezi repasi a Ohlinsema :-)
Jsem zvedav na tve dojmy.
jasne, verzia advik
len trochu upresnim ze som pripad na test medzi:
origo tlmice s origo pruziny 1150gs (70 tis. km ) verzus origo tlmice 1150 adv. ( 30 tis. km ) s new hyperpro pruziny a verzus Ohlins ( 15 tis. km )
.... bohuzial dnes ma po zimnom spanku zradila baterka takze dojmy budu neskor
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Doplnim:
posledne povozenie sa na jesen 2012 bolo osudnym pre predny tlmic - na druhy den pri zazimovavani som si vsimol prienik oleja, tieklo mi to po teleleveri, cca za pol stamperle
... nebolo nad cim rozmyslat (tlmice mali cca 20-22 tis.km) a pred mesiacom som oslovil vsetkych CZ+SK dostupnych viac menej autorizovanych servisov na Ohlins.
Odpovede a reakcie na moj dopytovany servis boli rozne: niektory ani neodpisali, niektory zas naopak boli velmi ustretovy - inu: cim vacsia firma s paradnou webkou tym viac sa neunuvali odpovedat a cim mensi, tym lepsia komunikacia.
Ceny: zakladny servis (vymena naplne, vymena predpisanych casti, vymena opotrebovanych casti ) mali cca vsetci za jednu cenu 95-105 eur
Hodne boli rozne ceny pri poziadavke dalsih uprav / zmien charakteristiky tlmicov a naladenie usite na mieru, tu sa niektory dostavali k sume 700 eur - nakoniec som z tejto poziadavky upustil
Takze mam za sebou 1 servis, urobil mi ho p. Šinko - JLT MOtoracing http://www.jlt-mo...Itemid=112
Tlmice som mu poslal za 10 dni boli spat (mimoxodom popri tom si odskocil do Francie kde poladil podvozky nejakym Madarskym zavodnikom) a maju prvu testovaciu jazdu za sebou
Vyzdvihujem vybornu komunikaciu, hladky priebeh a vse co slubil dodrzal, este cakam na Montazny list - supisku prace, nech wim co bolo robene/vymenene/opotrebovane
VELKE ale ozaj VELKE DAKUJEM patri miestnemu clenovi "MikiberG" ktory ma presvedcil ze tiez "umi" nezistne ma poucil po telefone a aj na zaklade jeho informacii som vyberal komu zverim tlmice na servis + troxu mi usetril penize lebo mi vysvetlil ze nie som este zrely xciet menit xarakteristiku tlmicov - hadam to raz pride
Zaver: p. Šinkovi za prevedenu pracu a MikiberG-ovi verejne podakovanie za jeho cas a trpezlivost pri tel. rozhovoroch
... tak snad Vam to niekomu pomoze, pripadne napiste PM pre dalsie info Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Nemám zkušenosti s Ohlinsem na BMW(zatím:-) ),ale jezdil sem ho na banditu 1200,kde sem ho namontoval jetej na novou motorku,tam najel 40 000km,bez servisu a i tak byl vo hodně lepší než origo a na varaderu sem měl ohlinsa kterej tam natočil 80 000km,taky bez servisu,v plné polnía svižně a i po těhle kilometrech byl furt lepší než origo. Nikdy žádnej ůnik oleja a podobný závady. Origo tlumiče přece taky nikdo neservisujete každou sezonu a závodníci to přesto dělají několikrát do roka,stejně tak na autě,takže bych z toho nedělal kovbojku,servis jim dopřál dejmetomu po 40-50tisících,nebo při nějaké viditelné netěsnosti. Samozřejmě při normálním cestovním ježdění,lesní oráče do toho netahám,to je kapitola sama pro sebe.
1. jety Ohlins + 40 tis a bez servisu = hodne lepsi nez origo
- tu mozno napisat ze Ohlins je kvalitny tlmic ale musel byt velmi optimalne jety, alebo origo tlmic na Banditu bol zhumplovany alebo nahouby uz v zakladu
kazdopadne pri tychto km nemat zoservisovany tlmic je uz hulvatstvo
2. na varaderu Ohlins natocil 80 tis. km a bez servisu
- to iste co v bode 1. , proste nahulvata
Nik tu netvrdi ze origo tlmice je treba servisovat kazdu sezonu (zavodnici to je ina kapitola) a nerobime kovbojku zo servisovania Ohlinsov
pises ze by si servis Ohlinsu doprial po 40-50 tis. km co je teoreticky datelna horna hranica pri onroad jazdeni, tak preco si tak nerobil pri banditovi a varaderu?
koniec koncov Tvoja vec a kazdeho tiez ako si casto dava robit servis na tlmicoch na to urcenych
Origo tlmice su maloktore urcene na repas/servis - teda aspon na moto z minulosti aj ked repasovat idu aj tie ktore nie su na to prioritne urcene - tiez dalsia-ina kapitola
tlmice Ohlins o ktorych sa tu bavime su urcene k servisovaniu ( cca 15-30 tis. frekvencii - podla pouzitia ) a to je ten zasadny rozdiel, ze ich otvoria vymenia opotrebene casti a mas opat tlmicu jednotku v stave A+ .......... A VO TOM TO JE!
ak si niekto kupi taketo tlmice a ma zdravy rozum a financie, musi ratat s investiciou do repasu s cielom mat tlmice furt v stave A/A+
v mojom pripade je to 200 eur za 2-3 sezony (podla km a kde jazdim)
Jo a pravdu mas zrejme v tom ze v tej oracine to sxytal ten predny ale 50% je to aj moja vina ze som ho mal namako a teda siel aj na doraz - to je moja domienka ale este si to preverujem zo servisakom co mi to servisoval
... toz tak
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Varadero sem s těmahle kilometrama koupil od kamaráda,co to měl od nova a od nova tam byl ten Ohlins. Znova říkám,že nebyl jedinej duvod do toho tlumiče hrabat,fungoval naprosto perfektně. Motorku mám na ježdění,tenhle podvozek právě kvuli jeho trvanlivosti a bezudržbovosti a né abych se v tom každej rok hrabal. Samozřejmě v moment,kdy bych viděl že tlumič teče,nebo se motorka chová nahovno,tak by na repas šel,ale nebyl buvod. Ale je to každýho věc,klidně do toho lezte při každé výměně oleje v motoru aby náhodou tlumič nefungoval o 2%huř
Myslím že ta část o servisování a tisících km je zbytečná diskuze - někdo prostě dodržuje všechny servisní intervaly maximálně pečlivě a má z toho dobrý pocit a někdo na to kašle a řeší až problém když se stane. Nikde není psáno, že servis každých X tisíc km zaručí, že ten tlumič právě na příští cestě nevyteče. Může se to stát. A taky se může stát, že tlumič který nebyl servisovaný několik sezón bude naprosto v pohodě fungovat i dalším rokem. Ale je otázka, v jakém stavu je v něm olej a jaká zátěž to bude. Je sakra rozdíl jestli se jede na výlet do Alp nebo nějaký masakr offroad, kde tlumič chodí většinu dne na maximum. Při takové větší zátěži se projeví i stav oleje atd.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Taky jsem od nedele stastnym majitelem Ohlins tlumicu a reknu vam proti origo ktery mely najeto mozna 50tis mozna i vic je to nebe a dudy.Clovek "parkrat" klikne prstynkem a je fakt.hned citi rozdil.To samy pri hydrostelu zadni pruziny,par otacek a hned je citi jak to ztuhne.Jen dotazek,jak mate nastavene + -?Ja jezdim jen silnici ale porad se snazim to doladit.k.dokknalosti.
..pre repas mozem p. Sinka tiez len odporucit, minuly rok mi robil aj predny Wilbers aj zadny Ohlins, pacilo sa mi, ze ich vedel uz priamo zladit (aj ked boli roznych znaciek), pytal odo mna hmotnost, ci jazdim s bagazou, dokonca aj 30l nadrz ho zaujimala...ked som to nahodil, zdalo sa mi to trosku tvrde, po telefone mi poradil kde otocit kolko klikov a paraaaada, asi sa tomu rozumie, ved robi tusim podvozkoveho mechanika nejakemu zavodnemi tymu, co mi spominal....rozdiel samozrejme vyrazny, tento rok v RO sa chalani cudovali, ze mi to "zerie" kamene, na ktorych oni podskakovali so seriovymi tlmicmi....
Ohlins má parádní aplikaci https://play.goog...&hl=cspro android. Perfektně se podle ní nastavují tlumiče.
a fakt jsi to zkoušel?
Já jsem si to na tvoje doporučení stáhnul, hned jsem letěl se ženou do garáže, aby mi pomohla naměřit hodnoty na R1200GSA a tady ta hovadina mi doporučila upravit pokles při zatížení vzadu ze 66mm na 42 a vepředu ze 63 na 46mm... to by mě zajímalo, kdo by na tom žebřiňáku pak jezdil?
...a to jsem zadal střední hodnoty při zadávání preferované výšky.
Po jejich doporučení by nebyl pokles zatížený moto o 30%, ale cca 20%...
Myslel jsem, že tam bude nějaká databáze zdvihů většiny motorek a usnadní mi to počítání a hledání údajů, když někomu laborujeme s nastavením, ale tohle ať si strčí do pr.dele hned vedle těch jejich gufer
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nemáte někdo kontakt na nějakýho servismana na Öhlins ve středních Čechách? Před pár lety mě někdo o někom říkal, ale měl jsem je ještě v záruce, tak jsem to neřešil
Halbich mě mě vůbec nezajímá
O Procházkovi vím. Chci někoho, kdo netvrdí, že všechny tlumiče jsou stejný. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
To je ten, co o něm tenkrát mluvil Honza? Máš nějakej kontakt, prosím tě?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA