brtnik napsal:
A kolikrat? To byla moje prvni otazka....vim taky, ze ABS je dobra vec.
mne ABS zabralo cca nekolikasetkrat a pakrat mi dost pomohlo. Zvlast, kdyz jsem udelal nejakou blbost.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
brtnik napsal:
No chci jezdiv vic off nez ted a hlavne chci aby se v off motorka lip chovala. Predni kolo,normalni tlumice.....ale taky bude nejaka ta dovolena obcas se zenskou. Nechci mit v garazi vic moto,to si myslim,ze zas nevyuziju, ale asi by to bylo nejlepsi...
no tak tim, ze si koupis motorku BEZ abs z toho udelas off special.
Resil bych to tim zdvihnutim Dakara... rozhodne nejezdit se 400kg motorkou s pasazerem a bez ABS.
Staci trochu.. treba vyjezd na Vesuv... dost kluzky i na suchu a vubec to neni videt.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
xljanek napsal:
Myslim ze pro bezpecnost na ceste je abs jedna z nejdulezitejsich veci na motorce. Nekolikrat se mi to potvrdilo.
Jasně, naposled při veljetu v Machově, když jsem se na vás řítil bokem a hrozilo, že vás oba rozstřelím jako kuželky. Naštěstí to dobře dopadlo. Holt rozdíl naloženej bez ABS a sám s ABS na mokrým je docela znát. Ještě teď mám orosený čelo, když si na to vzpomenu.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Mě ABS pomohlo mnohokrát, ať už v situacích, do nichž jsem se dostal kvůli svoji jezdecké chybě nebo při nečekaném zhoršení povrchu silnice (cesty) nebo při neočekávanem chování někoho dalšího v provozu.
ABS není od toho, abych jezdil o to agresivněji, ale aby pomohlo řešit právě nenadálé situace. Nemluvě o jízdě na mokru, s naloženou motorkou apod. Kromě toho (ale to se týká jen teleleveru), tento způsob zavěšení sice skvěle sedí, ale má dost specifickou zpětnou vazbu, takže bych řekl, že o důvod víc mít ABS.
Jinak hodnotím Hicksovu schopnost zůstat věcný a nezklouzavat do osobních a meziznačkových výpadů. :-D
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
Asi 5x a bez něj bych tady nebyl možná já a určitě ne motorka. Jak při rovné jízdě, tak překvapivě i na štěrku v zatáčce - představte si, jak se ženu na jarní sraz mototuristů v Revúci. Duben, 450 km za sebou, stmívá se, za Popradem přejezd kopců, samá zatáčka a po zimě na silnici místy štěrk, v šeru ani není vidět. Přijíždím k levé zatáčce za roh z kopce a najednou cítím že to plave. V té rychlosti bych šel do svodidel a možná i přes ně. Mám integrál, ale raději šlápnu na pedál co to jde a slyším a cítím cukaturu ABS. Motorka zpomaluje a projíždí zatáčku v mírném, táhlém smyku. Všechno dobře dopadlo ale pak jsem to musel vydýchat - bez ABS by šlo zadní, možná i přední kolo do smyku a na 90% bych ležel. Takhle to nevyžadovalo žádné extra umění, všechno bylo tak nějak snadné, pomalé a relativně v pohodě. Později se mi to stalo ještě jednou ale to už jsem věděl jak to funguje a vydýchávat jsem to nemusel..
Asi mi i párkrát pomohlo, hlavně k většímu klidu na mokru a za hodně kluzkých podmínek. A taky k detekci, jak že na tom ten povrch s přilnavostí vlastně je. Ale minimálně jednou mi taky připravilo hodně horkou chvilku. Jel jsem za autem co se blížilo ke kruháči, ne přímo za ním v zákrytu, ale pěkně vlevo "vedle". Začal se chovat nějak divně, tak jsem se rozhodl, že se radši přesunu na pravou stranu a přesně v tu chvíli to bezdůvodně několik metrů před kruháčem zašlápl... A na zemi byl drobnej píseček, ale jen kousek.Normálně bych to ubrzdil, ale ABS mi tu brznou dráhu prostě prodloužilo... Kdybych nepustil brzdy a neudělal dost extrémní manévr, po kterým jsem to vzal přes přilehlý trávník, nebo, kdyby tam místo trávníku třeba někdo parkoval, nebylo by zrovna veselo. Takže i ABS je jako všechno často dobrý sluha, ale někdy taky zlý pán.... Prostě nic není samospásný. Ale i tak jsem na silnici pro ABS (vypínatelný!!!!).
Maiali nel Fango!
No jo, já ho prostě NEMÁM. Až příští hroch, tenhle se mnou dožije bez ABS. Dá se to dokoupit a dobastlit, ale to mě přijde pomalu lepší koupit druhou motorku. Je fakt, že jsem se už párkrát posmykal, ale zatím jsem měl kliku. V Machově několik najednou, Šrek a Janek by mohli vyprávět.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Já ho neměl 8 let a taky žiju, Vždy jsem říkal že ho nepotebuju, ale dnes bych bez něj motorku nechtěl. Je fakt, že občas vyhodnotí blbě situaci, obvykle na velkých šutrech nebo na vlhkém bílém značení na vozovce a opravdu na okamžik přestane motorka brzdit. Ale to je vyjímečné a nic tragického takže plusy daleko převyšují mínusy. A poslední verze ABS prý už to nedělají, i tohle je o konstrukci a software a stále se to vyvíjí..
MAKO napsal:
Koukám že už se nám ABS stěhuje i do terénu možná se máme u nového vodníka na co těšit http://www.motoro...erenu.aspx
Tak to vypadá skoro ideálně
NIRVANA!!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Odhaduju tak 5x-10x jsem cejtil,ze funguje,z toho tak 3x mi asi dost pomohlo.
Na druhou stranu ho v terenu nevypinam a parkrat jsem netusil jestli zabrzdim nebo ne.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
abs mi pomohlo mockrát a novou motorku bez něj bych se hodně rozmýšlel a spíš nekoupil.
Dokonce i v terénu se stím dá naučit jezdit stejně tak jako bes abs po silnici. Párkrát jsem se teda zapotil ale jde to vychytat.
Pokud někomu uškodilo tak je to dle mě spíš suběktivní dojem a bez abs by situace byla prekérní tak jako tak ale trochu jiným způsobem.
že by ktm neuměla abs ... jako ftip je to od Hickse pochopitelný - tak jako pro všechny to vyvíjí Bosch nebo jiná renomovaná firma.
Abs je samostatný prvek který dokáže fungovat i bez master elektroniky - safety priorita - a v případě, že selže vše, jedou std brzdy bez abs.
oprvdu je to velmi přínosná věcička která dokáže sejmout velkou část stresu, únavy a nebo dodá část chybějícího soustředění, vyretušuje chybu rozhodnutí atd.
spec. dlouhé nebo vyčerpávající cesty, nebo ne100% kondice - to jsou velká rizika která se lehce podcení.
obzvlášť ve dvou je to knezaplacení - to se totiž výrazně mění všechny jízdní parametry a zodpovědnost je obrovská - většinou k blízkému člověku (málokdo vozí politiky)
Preferuju teda vypínací ABS a s tím co teď vymýšlí HSQ už laboruju od loňska - vypínací zadní kolo.
Dakar 650, HusaberG
Jinak bych teda chtěl bejt u toho až Brtník z Brtníku pojede se svojí chotí na výletTa mu pak bude nadávat do hrbatejch psů za ten komfort
PS:Brtníku,vem ženu hned někam k moři ať si tu jízdu užije........
Větší hovadinu jsem nečetl,vyměnit motorku na cestování ze terén-kozu......
Ja jeste nevim jiste jestli dojde k vymene Emile...jinak nemam zenu,ale pritelkyni a moto nekupuju kvuli ni,ale kvuli sobe a to z jednoho prostyho duvodu. Driv jsem jezdil jen po silnici plus nejaka sotolinka-BMW idealni. Ted mne to nejak cim dal vic tahne blbnout v terenu o vikendech. 2 mota jsou pro mne ale asi zbytecny a tolik bych je zas nevyuzil. Takze bych rad neco lehciho nez je GS, lepsi vlastnosti v terenu a aby se na tom dalo i cestovat. Nejak nevidim jinou moznost. Kdyby delala Honda novou Afriku nebo tak,mel bych jasno. Takhle sam nevim a R-ko se ale libi moc. Uz se tesim na sobotu,budu ho mit celej den.
Upravil brtnik dne 03.11.2011 17:38
brtnik napsal:
Takze bych rad neco lehciho nez je GS,
kde jsi vzal informaci, ze 990 je lehci, nez 12ka?
neni natankovana 990 je stejne ci lehoulince tezsi, nez natankovana 12ka.
Samozrejme... 12 ma vyrazne lepsi teziste.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pokud pojedeš s přítelkyní,tak určitě nepojedeš kudlu,ale budeš se snažit jezdit bezpečně a předvídat,tak bych problém v absenci ABS neviděl.Než jsem pořídil GS,tak jsem měl všechny mota bez ABS a nikdy jsem s tím problém neměl,vždy jsem dojel v pořádku.Asi dostaneš méně při případném prodeji,ale zase taková trága to není.Mě osobně by absence ABS nevadila.
Dum spiro,spero.
xljanek napsal:
Myslim ze pro bezpecnost na ceste je abs jedna z nejdulezitejsich veci na motorce. Nekolikrat se mi to potvrdilo.
Jasně, naposled při veljetu v Machově, když jsem se na vás řítil bokem a hrozilo, že vás oba rozstřelím jako kuželky. Naštěstí to dobře dopadlo. Holt rozdíl naloženej bez ABS a sám s ABS na mokrým je docela znát. Ještě teď mám orosený čelo, když si na to vzpomenu.