servisak napsal:
jo jenže to bude stát nejmíň 50 000 a to si koupí jen pár vyvolenejch
No má to být cenově pod Ohlinsem a těch tu není třeba zase tak málo. Ale jo, lidovka to nebude, ale zase to pak bude jak novej stroj, nebo spíš dva a v tomhle pohledu už se to vlastně docela vyplatí.
Maiali nel Fango!
to Hicks: ...s ohledem na stav Tvého vosmikila po montáži Tractive full version stoupne jeho cena 2x.........což za to rozhodně stojí
Upravil Vjetrnik dne 15.11.2011 09:40
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
TomasTT napsal:
vevis: jasně, budeme, tohle je na doplnění a logicky jsme chtěli dělat něco přímo, bez závislosti na nějakém dovozci a jeho cenové politice, skladových zásobách apod...
Cena srovnatelného modelu Tractive by měla být nižší než Ohlins, WP je levnější než Ohlins.
WP zavřeli jednu továrnu a přesunuli celou výrobu do Rakouska ale ti lidi z Holandské původní továrny odmítli v Rakousku pracovat (rodiny, horší podmínky atd..) a tak z toho vzniklo tohle. Jinak ESU pro BMW už taky nedělá WP ale dělala to tuším Showa ale někde jsem slyšel, že zkrachovali, tak nevím... Každopádně to není WP.
První tlumiče na R1200GS byly taky od WP - přední měl 12 kroků a na štítku pod pružinou bylo napsáno WhitePower. Viděl jsem to na vlastní oči. Pak předali výrobu Showě a už tam bylo kroků jen tuším pět...
servisak napsal:
jo jenže to bude stát nejmíň 50 000 a to si koupí jen pár vyvolenejch
No má to být cenově pod Ohlinsem a těch tu není třeba zase tak málo. Ale jo, lidovka to nebude, ale zase to pak bude jak novej stroj, nebo spíš dva a v tomhle pohledu už se to vlastně docela vyplatí.
Borisi, moc bych nejásal....
Předpokládám, že tím, že tlumič bude mezi WP a Ohlins Tom myslel to, že tam bude STANDART verze...né verze full elektro...aby ta nestále obdobu těch 80tis., jako u Ohlinse
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Takže pokud to správně chápu tak to půjde ovládat přes esa? Jak to bude s regulací výšky? Na videu je jen předpětí pokud jsem to správně pochopil.
FYYFF
MAKO napsal:
Takže pokud to správně chápu tak to půjde ovládat přes esa? Jak to bude s regulací výšky? Na videu je jen předpětí pokud jsem to správně pochopil.
regulaci vysky?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MAKO napsal:
No esa má rozmezí 2 cm mezi road a hard enduro
no to bude ale predpetim, ne?
jak by to jinak snadno delal?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Moc se v termínech nevyznám a pletu si je odskok je rebound to je to co se dá přepínat na stávající ESA za jízdy mezi sport normal a komfort dále se dá měnit předpětí od road do hard enduro. a jak je to tady? mění se to zároveň?
FYYFF
MAKO napsal:
Moc se v termínech nevyznám a pletu si je odskok je rebound to je to co se dá přepínat na stávající ESA za jízdy mezi sport normal a komfort dále se dá měnit předpětí od road do hard enduro. a jak je to tady? mění se to zároveň?
predpeti PRUZINY je podle mne mira ZMACKNUTI PRUZINY.
Utlumu (tj. nastaveni tlumice) je vic druhu.. v tom me tu opravoval Stepan.
Ale vysku motorky krome vymeny pruziny/tlumice ovlivnujes PREDPETIM/MIROU ZMACKNUTI pruziny.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jo jo to jsem pochopil jen nechápu jak to bude fungovat s ESA ovládáním, když na videu se ovládá od soft do hard a u ESA se mění dvě věci nezávisle.
FYYFF
MAKO napsal:
Jo jo to jsem pochopil jen nechápu jak to bude fungovat s ESA ovládáním, když na videu se ovládá od soft do hard a u ESA se mění dvě věci nezávisle.
to nevim,... ja bych potreboval taky 2 veci nezavislo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Předpětí řeší pružina. Útlum a odskok tlumič (směr tam a zpět). U ESA se řeší útlumem a možná i odskokem režimy sport,normal a komfort a zatížení - helmičky a taky off režim se mění předpětím pružiny, dost možná i kombinací. A to je i odpověď pro ten Tractive, řekl bych, že to bude vzájemně navázaný. Takže nepoznáš automaticky, co že všechno měníš. A co se týče ovládání - vidím samostatnej ovladač, tak netuším jestli to půjde propojit s original ESA...
Upravil morabo dne 15.11.2011 10:12
Maiali nel Fango!
Jinak nikde nemůžu najít ofiko popis přesně rozdělenýho nastavení ESA, ale objevil jsem, že na veškerý on-road režimy je předpětí na minimum. Stejně jako režim soft. Medium má 50% předpětí, hard 100%.
Maiali nel Fango!
Myslel jsem, že jsem to do toho videa řekl dost jasně ale asi ne, to mě mrzí...
Takže: cenově jsou standardní tlumiče mezi WP a Ohlins - dražší než WP, levnější než Ohlins. Mluvím o tlumiči např. s hydraulikou a externí nádobkou. Cena elektriky není stanovená ale já odhaduju kompletní systém někde kolem 70 tisíc předek + zadek vč. DPH.
Na fotkách je vidět elektricky ovládaná hydraulika pro změnu předpětí pružiny zadního tlumiče. To je jedna věc, která se dá standardně doplnit třeba i na Ohlins nebo jiné tlumiče. Viz foto vitríny, kde to právě na Ohlinsu je. Není to nic jiného než prostě že nemusíte točit kolečkem a motor to udělá za vás. Jde to ovládat samostatným ovladačem na řídítkách třeba v těch 12 krocích, co mají jako standard.
To řešení na F800GS na videu ale není JEN PŘEDPĚTÍ ale i změna charakteristiky tlumiče (přepouštění oleje) změnou nastavení trysek. Je to kombinace s předpětím (jak vpředu ve vidlích, tak vzadu). Mají ovladač, kde se dá nezávisle nastavovat předpětí a nezávisle charakteristika ale to není řešení pro 99% lidí - málokdo dokáže správně nastavit poměr mezi nastavením trysek a předpětím, tak to chtějí radši nabízet sloučené do uživatelsky jednoduchého ovládání co je vidět na tom videu na fotkách - pro každé z těch 12 nastavení tam je předdefinovaná kombinace toho, co ten tlumič bude dělat a mění se jak předpětí, tak nastavení trysek. Reakce na změnu předpětí je pomalejší, trvá to pár desítek vteřin než to přejede z jedné krajní polohy do druhé ale to nemá smysl předvádět při poskakování na motorce, tam by se to muselo předvádět tak, že na tom jednou bude skákat člověk co má 70kg a podruhý někdo se 110kg apod. Nicméně je to změna obou věcí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
hicks: bude to možné takhle objednat s ovladačem, kde se dokonce dá nezávisle měnit charakteristika při kompresi i zpětný odskok (je tam přepínač co ovládáš a tlačítka +/- na změnu parametru) a truhou dvojicí tlačítek +/- se dá měnit předpětí.
Ale jak jsem psal - většina lidí uvítá přednastavené kombinace jako má ESA, takže se tím předejde situaci, kdy člověk solo bez věcí nastaví velké předpětí a dá nejměkčí charakteristiku apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
MAKO: viz předešlá zpráva pro hickse. Jde to měnit nezávisle a bude záležet na tom, čím to člověk bude chtít ovládat a jak moc oddělené nebo integrované ovládání bude chtít. Na videu je ta nejvíc integrovaná verze ale mají vyrobenou ještě snadnější - ta má jen tuším šest poloh.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
morabo: ano, buď to můžeš ovládat jejich ovladači (podle výběru s integrovaným nebo odděleným řízením jednotlivých parametrů) nebo to napojit na ovládání z ESA. Oni to spíš vidí tak, že cílová skupina jsou lidi, kteří by kvůli ESA kupovali novou motorku a takhle to můžou doplnit do své stávající, to znamená, že ESA ovládání nemají. U F800GS je otázka, jestli to není vzhledem k ceně motorky moc drahé. Cenu nechtějí zatím říct ale podle mě to bude mezi 2500-3000 EUR za komplet předek + zadek.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...