Ten odkaz co sem dával Alda to je MF-tak-že gel .V 1150 jsem měl gel taky MF ,ale BMW-EXIDE
ne ne, neni to gel.
je to kys + skelns vata temer urcite
Upravil hicks dne 23.11.2011 21:54
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
...ze by to byl takovy rozdil?!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já v tom mám hokej
Baterka když ji koupíš:
1.Doléváš jen destilku je normál
2.Nandáš takový ty ampule a naplníš a zaděláš víčkama je teda ta skelná vata-
3.Vymačkáš do ní tu tubu to je gel?
Nebo jak to je??
Ty první dvě můžeš nabíjet normál nabíječkou
Gelovku ne!
smazak73 napsal:
Já v tom mám hokej
Baterka když ji koupíš:
1.Doléváš jen destilku je normál
2.Nandáš takový ty ampule a naplníš a zaděláš víčkama je teda ta skelná vata-
3.Vymačkáš do ní tu tubu to je gel?
Nebo jak to je??
Ty první dvě můžeš nabíjet normál nabíječkou
Gelovku ne!
1.Klasická kyselina
2. "Gelovka" (AGM) = máš k tomu ampule a musíš jí nalejt
3.Gelová =nalitá,zadělaná-ale co v tom je za sajrajt nevim.
1 = klasická nabíječka
2 a 3 = nabíječka na gelovky
Upravil zetor dne 24.11.2011 09:18
VRLA batteries are commonly further classified as:
Absorbed glass mat (AGM) battery
Gel battery ("gel cell"
An absorbed glass mat battery has the electrolyte absorbed in a fiber-glass mat separator. A gel cell has the electrolyte mixed with silica dust to form an immobilized gel.
These batteries are often colloquially called sealed lead–acid batteries, but they always include a safety pressure relief valve. As opposed to vented (also called flooded) batteries, a VRLA cannot spill its electrolyte if it is turned upside down. Because AGM VRLA batteries use much less electrolyte (battery acid) than traditional lead–acid batteries, they are also occasionally referred to as an "acid-starved" design.
Upravil hicks dne 24.11.2011 10:01
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Však jo....proto je ten název GELOVKA v uvozovkách....protože se tomu tak všeobecně říká....je to prostě AGM baterie....je v ní vlákno do keteráho se ta kyselina nasákne....
Exide 100A - EN
Varta 100A - EN
Koyo 190A - SAE
Yuasa 200A - SAE
EN = Evropská norma
SAE = Americká norma
Každá má jiný převod jednotek a jiné značení....je to divný,ale je to tak.
takze parametrove myslis, ze jsou cca nastejno?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Je to tak, jak píše hicks a zetor - AGM, super MF baterie jsou pouze bezúdržbové - žádný gel. Při zprovoznění se naleje elektrolit z ampulí, ten se absorbuje do tkaniny a baterie se plastovým páskem se špunty uzavře a už se nikdy nedolívá. Ale není to žádný gel. Jen se tomu tak nesprávně říká. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
zetor napsal:
Však jo....proto je ten název GELOVKA v uvozovkách....protože se tomu tak všeobecně říká....je to prostě AGM baterie....je v ní vlákno do keteráho se ta kyselina nasákne....
jo jasne.. ja to z toho uplne nepochopil.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tonda napsal:
Je to tak, jak píše hicks a zetor - AGM, super MF baterie jsou pouze bezúdržbové - žádný gel. Při zprovoznění se naleje elektrolit z ampulí, ten se absorbuje do tkaniny a baterie se plastovým páskem se špunty uzavře a už se nikdy nedolívá. Ale není to žádný gel. Jen se tomu tak nesprávně říká.
Jo díky za vysvětlení.
Když je tam teda elektrolyt vázanej na tu tkaninu může se použít normál nabíječka nebo ne?
Měl jsem taky baterku do který se mačkala taková tuba vypadalo to jak zubní pasta.Byla to myslím FIAMMKA to je teda co?
Tonda napsal:
Je to tak, jak píše hicks a zetor - AGM, super MF baterie jsou pouze bezúdržbové - žádný gel. Při zprovoznění se naleje elektrolit z ampulí, ten se absorbuje do tkaniny a baterie se plastovým páskem se špunty uzavře a už se nikdy nedolívá. Ale není to žádný gel. Jen se tomu tak nesprávně říká.
Jo díky za vysvětlení.
Když je tam teda elektrolyt vázanej na tu tkaninu může se použít normál nabíječka nebo ne?
Měl jsem taky baterku do který se mačkala taková tuba vypadalo to jak zubní pasta.Byla to myslím FIAMMKA to je teda co?
Jak už jsem ti psal....NE...musíš mít nabíječku která je i na gelovky....
Nabíječka na AGM (gelovky) je jakákoliv, která splňuje parametry dobíjení uvedených na baterce, resp. v instrukcích přibalených. Pro AGM je to obvykle max. 14,6 - 14,8V plus proudy pro normální nabíjení a rychlonabíjení. Ještě důležitější je aby to nepřebíjelo dobíjení v motorce pak se lidi diví, že každý rok dva kupují novou baterku.
Upravil Scarabeus dne 24.11.2011 11:08
Tonda napsal:
Je to tak, jak píše hicks a zetor - AGM, super MF baterie jsou pouze bezúdržbové - žádný gel. Při zprovoznění se naleje elektrolit z ampulí, ten se absorbuje do tkaniny a baterie se plastovým páskem se špunty uzavře a už se nikdy nedolívá. Ale není to žádný gel. Jen se tomu tak nesprávně říká.
Jo díky za vysvětlení.
Když je tam teda elektrolyt vázanej na tu tkaninu může se použít normál nabíječka nebo ne?
Měl jsem taky baterku do který se mačkala taková tuba vypadalo to jak zubní pasta.Byla to myslím FIAMMKA to je teda co?
Co se týče nabíjení AGM, MF akumulátorů, tak je ideální používat nabíječky na tyto baterie určené - třeba některou z těch, co na ně dal odkaz zetor.
........Měl jsem taky baterku do který se mačkala taková tuba vypadalo to jak zubní pasta.Byla to myslím FIAMMKA to je teda co?......
S tímhle jsem do styku nikdy nepřišel. Nalíval jsem buď úplně obyčejné olověné baterie nebo ty bezúdržbovky (na obr.)
Pak se ještě používaj ty super MF ( "celozapouzdřené", už nalité z výroby) - je to myslím řada YTZ 5S, 7S, 10S....... Ty se dají montovat v jakékoli poloze. Co si jen tak zběžně pamatuju, tak taková baterka byla u některého modelového ročníku v Yamaze R1 naležato.
Upravil Tonda dne 24.11.2011 11:26
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nabíječka na AGM (gelovky) je jakákoliv, která splňuje parametry dobíjení uvedených na baterce, resp. v instrukcích přibalených. Pro AGM je to obvykle max. 14,6 - 14,8V plus proudy pro normální nabíjení a rychlonabíjení. Ještě důležitější je aby to nepřebíjelo dobíjení v motorce pak se lidi diví, že každý rok dva kupují novou baterku.
Je to možný...Já co tu mám nabíječky tak je tam napsáno že buď JE na gelovky a AGM nebo že NENÍ....
zetor napsal:
Jo a BMW udává,že ta jejich YTX14-BS má 14Ah ale nevěřte tomu,není to pravda.Má 12Ah jako všechny ostatní....
Myslel jsem si to
Buď je to skvělý marketing od BMW a nebo tam někde sedí nějaká trubka
treba do toho nelejou destilku, nez nam to prodavaj...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2