Pokud se motor neohřeje na provozní teplotu nemá cenu to startovat na místě jeto docela mazec nechat to bručet. Z oleje se uvolnuje kdejakej bordel a humus a ten nedělá motoru dobře. Olej potřebuje provozní teplotu..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
HonzaGS-SV napsal:
já jí mám ve vytápěné garáži, občas jí píchnu na udržovák a tak jednou za 3-4 neděle nastartuji ať se hezky všude promaže a prohřeje Podle mě to ničemu neškodí, spíš naopak
Ukradeno z internetu:
Čím škodí motoru a oleji studené starty? Studený start je fáze běhu motoru od nastartování až do dosažení provozní teploty. Sledování vlastností olejů má význam zejména v zimním období, kdy vlivem častých studených startů a krátkých jízd hrozí rychlejší degradace motorového oleje. Důvodem rychlejší degradace oleje je několik - jsou to zejména pronikání horkých spalin z válce přes pístní kroužky do klikové skříně a olejové vany, kondenzace vody ze spalin v chladném oleji, kondenzace kyselin, oxidů dusíku, vody a kyselých látek vlivem nedokonalého spalování paliva v chladném oleji a celkové zvyšování kyselosti oleje, čímž dochází k urychlení koroze vnitřních součástí motoru. Mnoho řidičů neví, že pár vteřin po nastartování dochází k suchému a polosuchému tření. Tehdy dochází k enormnímu opotřebování některých mechanických skupin. V olejové mazací soustavě totiž není dostatečný tlak a olejový film na kontaktních plochách je nedostatečný nebo žádný.
to no-name: Dobrá práce,ale je vidět,že jsi tady krátce.Tohle je jako házet hrách na stěnu.Nejpozději za měsíc/dva se to tady objeví znova a smutný je akorát,když takový vlákno založí člověk,kterej je tady už 4 roky
Upravil Mr GS dne 08.12.2011 17:41
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
A co varianta nahození na centrálním stojanu, zařadit 2 či 3 a pěkně ujet pár km "na místě"? Neříkejte mi, že po 20 či 30 min na volnoběh se mašina neprohřeje...
Faktem je, že Š100 r.v. 1970, kterou dával táta v zimě pravidelně "na špalky", takhle opečovával a zatím je vše v cajku, žádný problém. Motor šlape jako víno. V zimě startováno po cca 6 týdnech, takový malý nostalgický rituál
Nevěřím, že by na báwu byly použité horší materiály...
S baterkou to je jiná, ta se musí při studených startech pěkně smekat - tam na 100% udržovačka (a bacha na gelofku, tam bych asi ss 13,5V z normální trafo dobíječky nedával). Leč baterka je v tomto případě spotřební materiál, důležitá je mašina...
Čest (a) buch, Old K.
Old Kojak napsal:
A co varianta nahození na centrálním stojanu, zařadit 2 či 3 a pěkně ujet pár km "na místě"? Neříkejte mi, že po 20 či 30 min na volnoběh se mašina neprohřeje...
Faktem je, že Š100 r.v. 1970, kterou dával táta v zimě pravidelně "na špalky", takhle opečovával a zatím je vše v cajku, žádný problém. Motor šlape jako víno. V zimě startováno po cca 6 týdnech, takový malý nostalgický rituál
Nevěřím, že by na báwu byly použité horší materiály...
S baterkou to je jiná, ta se musí při studených startech pěkně smekat - tam na 100% udržovačka (a bacha na gelofku, tam bych asi ss 13,5V z normální trafo dobíječky nedával). Leč baterka je v tomto případě spotřební materiál, důležitá je mašina...
Když tam dáš 2 nebo 3 tak ti motorka vlastnoručně nafackuje řetězem.Startovat uprostřed zimy je prostě uplně zbytečný.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
co je ziaduce, je dostat motor co najcitlivejsim sposobom za najkratsi mozny cas na pracovnu teplotu... a to sa ti najlepsie podari citlivou jazdou bez extremneho vytacania
kazdy zbytocny studeny start je ako uz bolo popisane ZBYTOCNE zlo.. ten motor vam znutra nezhrdzavie a baterke pokial nie je na nabijacke to tiez neprospieva
dalsi ****izmus je upchavat vyfuky a nedajboh sanie... to malo mozno zmysel v ere ked bola Jawa 500 OHC vrcholom motopotravinoveho retazca v krajinach byvalej RVHP
+ rovnaky nezmysel je nalievanie oleja cez otvor sviecky do priestoru valca a nasledne pretacanie motora "koli konzervacii"
YouTube Video Tady tohle vlákno by se mohlo jmenovat 1000x a stále (pro některý) poprvé
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
to no-name: Dobrá práce,ale je vidět,že jsi tady krátce.Tohle je jako házet hrách na stěnu.Nejpozději za měsíc/dva se to tady objeví znova a smutný je akorát,když takový vlákno založí člověk,kterej je tady už 4 roky
Tak jo, už budu hodnej BMW mám teprv krátce, ale podobný diskuze znám z Jawamanie. Tam je každej tejden dotaz, "jaký ral odstín má Jawa červená" a "jaký olej do benzínu?"
~ R1100GS ~
Tyhle opakující se dotazy existují co existují internetová fóra a je to ve všech možných oborech. Je to jenom o tom, že lidi nečtou (nebo nechtějí?) a nebo si chtějí třeba jenom pokecat. Přijde mi, že hodně lidí má co se týče motorky pečovatelský komplex a ještě k tomu nasměrovaný špatným směrem.
Old Kojak napsal:
S baterkou to je jiná, ta se musí při studených startech pěkně smekat - tam na 100% udržovačka (a bacha na gelofku, tam bych asi ss 13,5V z normální trafo dobíječky nedával). Leč baterka je v tomto případě spotřební materiál, důležitá je mašina...
Kam pořád na to s těma baterkama chodíte? Jako udržovačku můžeš použít cokoliv co dává těch 13,5V ± 0.2V a neodpálí se to velikostí odebíraného proudu.
Jak píše raptor je nesmysl to zbytečně startovat. Hodím sem třeba instrukce ohledně oleje z rospisu servisních intervalů jednoválcové BMW F650 GS, protože to mám po ruce:
"if motorcycle is used only for short journeys or at outside temperatures below 0°C (32°F): every
3 months or at the latest after 3,000 km (1,800 miles)".
Pro neangličtináře volně přeložím: "Pokud je motocykl používám pouze pro krátké trasy (tedy i nesmyslné startování na místě) nebo jsou venkovní teploty pod 0°C (32°F): výměna každé tři měsíce nebo po 3,000 km (1,800 mil)". Původní interval je 10,000km. Z toho je snad jasné, že jakékoliv startování bez následné jízdy nebo krátké pojezdy tomu oleji nejsou zrovna příjemné.
Pro ty co se přes zimu nudí a chtějí si nastartovat využijte to a změřte si dobíjení na vaší motorce jestli náhodou nedává víc jak cca 14,6V-14,8V (přesnou hodnodu kolik je max pro vaší baterii najdete buď přímo na baterii a nebo v návodu co je k ní přibalen). Tam totiž začíná přebíjení uzavřených akumulátorů a jejich rychlá smrt.
Upravil Scarabeus dne 08.12.2011 21:00
Scarabeus napsal: "Kam pořád na to s těma baterkama chodíte? Jako udržovačku můžeš použít cokoliv co dává těch 13,5V ± 0.2V a neodpálí se to velikostí odebíraného proudu"
Myslím, že uzavřený baterky musíš nabíjet nabíječkou, která umí řídit nabíjecí proud, nabíjí v cyklech, jinak bych se mál, že baterka pukne.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
baterku,čas od času nabít,dnes už každá nabíječka pozná,jak nabít a kdy je nabitá,když není nabitá,může zmrznout už pří -1°C a nabitá vydrží i-40°C,ale nemá mráz ráda.Ale je to dnes spotřební zboží většinou vydrží průměrně jen 4 roky ale jsou vyjímky když se staráš i 10-15let,tak že hlavní je motorka,ale když je hezky tak vyjedu i v zimě,je to jen stroj a bud bude sloužit nebo ne,proto bmw,které je většinou spolehlivé i na studený start.
"Žij svůj sen"
mara napsal:
Scarabeus napsal: "Kam pořád na to s těma baterkama chodíte? Jako udržovačku můžeš použít cokoliv co dává těch 13,5V ± 0.2V a neodpálí se to velikostí odebíraného proudu"
Myslím, že uzavřený baterky musíš nabíjet nabíječkou, která umí řídit nabíjecí proud, nabíjí v cyklech, jinak bych se mál, že baterka pukne.
A když jí más v motorce na obyč regulátoru nemáš strach, že pukne?
Scarabeus napsal:
[quote]mara napsal:
Scarabeus napsal: "Kam pořád na to s těma baterkama chodíte? Jako udržovačku můžeš použít cokoliv co dává těch 13,5V ± 0.2V a neodpálí se to velikostí odebíraného proudu"
Myslím, že uzavřený baterky musíš nabíjet nabíječkou, která umí řídit nabíjecí proud, nabíjí v cyklech, jinak bych se mál, že baterka pukne.
A když jí más v motorce na obyč regulátoru nemáš strach, že pukne? [/quote
V motorce už regulátor by měl poznat co baterka potřebuje,ale staré nabíječky které měly přepínání maximálně 6-12V popř ruční štelování ampér prostě ládovaly pořád a baterie se mnohdy zahřála a plné nabití se určovalo buď balonkem (když byl) nebo častěji dle toho že elektrolyt bublal; u uzavřených bezúdržbovek(kterým bůhví proč mnozí říkají gelovky) a které mají elektrolyt vázaný v jakési ,,vatě" nemůže díky té ,,vatě" elektrolit přirozeně cirkulovat v baterce a tím se přirozeně chladit,tudíž je na místě použití novějších tipů nabíječek které regulují nabíjecí proud. já používám nab.z Tesca za cca 400kč a no problem
Scarabeus napsal:
[quote]mara napsal:
Scarabeus napsal: "Kam pořád na to s těma baterkama chodíte? Jako udržovačku můžeš použít cokoliv co dává těch 13,5V ± 0.2V a neodpálí se to velikostí odebíraného proudu"
Myslím, že uzavřený baterky musíš nabíjet nabíječkou, která umí řídit nabíjecí proud, nabíjí v cyklech, jinak bych se mál, že baterka pukne.
A když jí más v motorce na obyč regulátoru nemáš strach, že pukne? [/quote
V motorce už regulátor by měl poznat co baterka potřebuje,ale staré nabíječky které měly přepínání maximálně 6-12V popř ruční štelování ampér prostě ládovaly pořád a baterie se mnohdy zahřála a plné nabití se určovalo buď balonkem (když byl) nebo častěji dle toho že elektrolyt bublal; u uzavřených bezúdržbovek(kterým bůhví proč mnozí říkají gelovky) a které mají elektrolyt vázaný v jakési ,,vatě" nemůže díky té ,,vatě" elektrolit přirozeně cirkulovat v baterce a tím se přirozeně chladit,tudíž je na místě použití novějších tipů nabíječek které regulují nabíjecí proud. já používám nab.z Tesca za cca 400kč a no problem
Kromě jiných kravin jsme nabíječky Pb akumulátorů stavěli už na škole v rámci výuky. Kupodivu se dobíjéní řídí pořád stejnými pravidly jako tenkrát. Pokud někdo přebíjel tak odprasil baterku úplně stejně tenkrát jako dneska. Jediná výhoda modernějších nabíječek je, že mají automatické přechody mezi stavy a některé ještě používají další vychytávky.
Co se týče regulátoru na motorce tak ten to pozná jenom u moderních strojů. Pak když tam přídáš cokoliv navíc (třeba i žárovku s jiným odporem) tak už to brečí nějakým errorem na displayi. U starších motorek se to tam pere hlava nehlava. Záleží na značce jak se to rozhodnou řešit. Třeba Aprilia Falco a tehdy přidružená RSV měla tak slabé dobíjení, že jsi tam nemohl nic připojit, protože pak už to nedobíjelo. Naopak třeba můj Dakar 2004 to má předimenzované, protože je tam už z výroby jedna zásuvka a celkem se počítá s připojením dalších periferií takže to naprázdno pere do baterky téměr maximum co AGM snese. Pokud někdo správně dobíjí baterku na nabíječce a přesto mu vydrží míň jak 3-4roky tak je to na 90% tím, že mu jí odprasilo dobíjení v motorce.
Mr GS.To misliš mna že som tu 4 roky.človek sa uči celi život.Nikdo nespadol zneba mudri.Do teraz som to robyl že som ju raz za mesiac naštartoval ale kolega ma vystrašil že možem zničit motor.Ja si mislim že si mame tady pomahat a ne mat pripominki že sem založil vlakno ked som tu už 4 roky.
Já sy taki mislým,že nykdo nespadol mudrí,ale mislým,že se to tadi přetřásá KAŽDOU zymu pořád dokola.Když to založý někdo novej(začátečnýk)-nedivým se!...ale někdo kdo je tady pěknejch pár let?...to se dyvým
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Já sy taki mislým,že nykdo nespadol mudrí,ale mislým,že se to tadi přetřásá KAŽDOU zymu pořád dokola.Když to založý někdo novej(začátečnýk)-nedivým se!...ale někdo kdo je tady pěknejch pár let?...to se dyvým
panebožetysipakožetitostojízato.
Když je hlad,je i husa dobrá.