ja mam tyhle Helly.. Je to H7, mozna by to resilo Tvuj problem...
Pac xenon ktery neni v ciry optice stoji za starou backoru.. To maji ty radoby tuneri v tech pastikach.. Sviti kam chce a prvni policajt Te sebere, pac je to proste poznat...
Vim o cem mluvim.. Mam Ecko Mercedesa (masarku) a resil jsem dva mesice xenony a cirou optiku.. Zkusil jsem snad vsechno.. A proste xenon musi mit cirou optiku!
Upravil motif dne 26.12.2011 12:34
Trochu k věci, bez urážek a osobního napadání.....
Než si nepovolený xenony namontujete do auta, tak si to pořádně rozmyslete. Asi nejsem sám, koho ta bezohlednost štve. Policajti po tom už jdou a v extrémním případě, to znamená ztrátu řidičáku - pokud policajt usoudí, že to oslňuje takovou měrou, že se jedná o nebezpečnou závadu. Víc to nekomentuji.
Policejní prezidium ČR
Ředitelství služby dopravní policie
Č.j. --------------------------
Praha 15. dubna 2009
dle rozdělovníku
cestou náměstka policejního prezidenta
pro vnější službu plk. Mgr. Ing. ---------------
Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání
Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.
Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).
Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy
Předpis EHK č. 48
(Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)
Zajištění čištění světlometů
Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.
Zajištění automatické regulace sklonu světlometů
Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.
Předpis EHK č. 98
(Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)
Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.
Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.
V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu
K tomu můj osobní pohled na tuto věc:
Parabola je navrhnutá pro halogenovou žárovku, která má nějakou svítivost. Dále je navrhnutá tak, aby světlo vycházelo z přesně stanoveného místa, kde je umístěno vlákno žárovky.
Z každé paraboly vychází nějaké parazitní světlo/odlesky. Všechno tohle je přesně spočítáno pro halogenovou žárovku a její parametry.
Xenonová výbojka má cca 3X větší světelný tok / laicky řečeno intenzitu světla. Takže, i když je reflektor správně seřízen, tak to světlo, co z něj vychází vždy překračuje stanovené normy/oslňuje.
Proč?
Protože parazitní paprsky, které u halogenu nevadí, u světla, které má 3X větší intenzitu, musí zákonitě oslňovat.
Výboj vychází z jiného místa, než původně - i na tohle je parabola spočítána. Tím pádem, je celkově posunuté ohnisko a reflektor svítí jinam, než by měl.
I když tedy reflektor při hodně velkém sklopení nemusí svítit přímo do očí, tak intenzita toho světla je taková, že je to nepříjemné. Z paraboly vychází taková nepříjemná světelná koule, asi jako, když se díváš do sluníčka. O dynamické regulaci ani nemluvím. Sice neumí vyrovnat rychlé hupy, ale k něčemu přece jen je.
Parabola/ tedy bez čočky, která je přímo navrhnutá pro xenon, má jinak vypočítané odrazové plochy. Stačí se podívat na Lagunu předchozí generace, před faceliftem. Světla pro halogen i xenon vypadají na první pohled stejně, není to ale pravda. Každá parabola je jiná. To o čem píšu, platí pro klasickou parabolu. U světla s čočkou je to většinou v pořádku. Čočka dokáže světlo přesně oříznout tak, aby nesvítilo pánu bohu do oken.
Že na vás nikdo nebliká, není argument. Já už to taky vzdal. Většinou je to těm prasatům jedno, ještě kolikrát také rozsvítí svoje dálky, jako pomstu. Navíc si uvědom, že většinou nejezdíte sami. Takže ten, kdo by na vás z protisměru blikal, by blikal i na auta před a za vámi. Což jim jisrtě nepřidá na náladě. Tihle xenonáři, jsou tak bezohlední, že Ti ještě sprostě vynadají/ne-li rozbijí hubu, když jim něco řekneš.
Argument o tom, že si lidi dávají na auto vše možné a hádka je jenom kvůli xenonům, je potřeba hned zodpovědět. Když si totiž dáte na auto neschválený kola, spojlery, či cokoli jiného, tak s tím nikoho bezprostředně neotravuješ. Ovšem, když někomu permanentně svítíte do xichtu, tak se nedivte, že se to těm lidem nelíbí. A já to vidím každý den.
Rozumím tomu, že některá světla blbě svítí. A né každý v noci dobře vidí. Je ale si potřeba uvědomit, že tímhle otravujete ostatním spoluřidičům život, a děláte něco, co by se vám samotným nelíbilo. Častý argument lidí s xenony je ten, že my ostatní je tam nemáme a tak akorát závidíme. Navíc mluvíme teoreticky o něčem, co sami neznáme. Na to Ti řeknu pouze to, že já mluvím a píšu v vlastní praxe. Nikdo nezávidí sadu, která stojí pár šupů. Tenhle argument možná platil v době, kdy sada stála 20 000,-
Píšu ve vší slušnosti a nikoho neurážím. Takže se nad tím trochu zamyslete. Je to sobecké a arogantní jednání.
A další přízpěvek pro Ty, kteří se chtějí trochu vzdělat a ne jen sprostě nadávat. To nikam nevede a jen ukazuje inteligenci dotyčného. Nemám argument, tak si alespoň pořádně zanadávám Dobré, pro snížení tlaku, špatné pro diskuzi o tématu.
Jen co se tyce homologace-
podle zakona 341 palti :
§ 18
Světelná zařízení vozidel
(K § 2 odst. 5 , 6 a 7 zákona )
(1) Na vozidlech kategorie M, N, O, L, T, OT nebo S se mohou užívat jen takové světelné zdroje a zařízení (i co do počtu), která jsou pro daný druh a kategorii vozidla předepsána nebo povolena. Světelná zařízení lze použít na vozidlech, splňují-li podmínky stanovené technickými předpisy uvedenými pro automobily a jejich přípojná vozidla v příloze č. 1, pro dvoukolová a tříkolová vozidla a jejich přípojná vozidla v příloze č. 2, pro traktory a jejich přípojná vozidla v příloze č. 3, pojízdné pracovní stroje v příloze č. 4, další zvláštní vozidla v příloze č. 5. Světelná zařízení musí být homologována.
Dále :
Světelná zařízení vozidel podléhají povinné homologaci podle prováděcích předpisů zákona č. č.56/2001 Sb. ze dne 10. ledna 2001 o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Jednotlivá světelná zařízení na sobě musí mít homologační značku, označení druhu světla a obchodní jméno nebo značku výrobce. Tato označení nalezneme povětšinou na krytu světla.
Písmeno s číslem v kroužku označuje zemi homologace:
E1 SRN, E2 Francie, E3 Itálie, E4 Nizozemsko,E5 Švédsko, E6 Belgie, E7 Maďarsko, E8 Česká republika, E9 Španělsko, E10 Jugoslávie, E11 Anglie, E12 Rakousko, E13 Lucembursko, E14 Švýcarsko, E15 býv.NDR, E16 Norsko, E17 Finsko, E18 Dánsko, E19 Rumunsko, E20 Polsko, E21 Portugalsko, E27 Slovensko.
Pod označením země může být šipka vpravo která značí světlo pro levostranný provoz nebo šipka vpravo a vlevo, která značí světlo pro oboustranný provoz.
Pod těmito šipkami je pak homologační číslo vydané zkušebnou.
Číslo vedle označení země znamená 1/3000 svítivosti v cd. Maximální součet hodnot svítivosti současně montovaných světel určuje vyhláška.
Další kódy pak určují typy jednotlivých světel, resp.komor:
1-1 přední směrová svítidla
2a zadní směrová svítilna s jednou hladinou svítivosti
2b zadní směrová svítilna se dvěma hladinami svítivosti
3 čelní směrová svítilna (motocykly)
4 čelně boční směrová svítilna (jsou-li na vozidle i zadní směrové svítilny)
5 boční směrová svítilna
A přední svítilna s obrysovým světlem
R zadní svítilna s obrysovým světlem
SM1, SM2 boční obrysová svítilna
S1 brzdová svítilna se světlem s jednou hladinou svítivosti
S2 brzdová svítilna se světlem se dvěma hladinami svítivosti
S3 střední brzdová svítilna (třetí brzdové světlo)
D Duplex - svítilnu lze použít samostatně nebo zdvojeně
AR světlomet se zpětným světlem
B , F zadní svítilna se světlem do mlhy
I A netrojúhelníková odrazka pro silniční vozidla (tahač, samostatné vozidlo)
III A trojúhelníková odrazka (návěs, přívěs)
L zařízení pro osvětlení zadní tabulky státní poznávací značky
Šipka vedle označení země značí směr většího vyzařovacího úhlu (šipka musí směřovat směrem od vozidla, u bočních směrových světel dopředu)
Je-li na světle nebo na odrazce slovní označení TOP nebo OBEN, musí být toto označení vždy nahoře.
Použití nehomologovaného osvětlení nebo osvětlení jiného určení je klasifikováno jako vážná závada nebo nebezpečná závada technické způsobilosti vozidla, a to podle druhu světla. Nebezpečná závada má za následek ztrátu technické způsobilosti vozidla. Prodej hehomologovaného osvětlení je správní delikt s vysokým postihem.
MikaKaco: zajímavé, myslel jsem že na to policajti kašlou, vycházel jsem z množství aut, co evidentně přestavěná světla mají..
Všichni s nějakýma falešnýma xenonářema zkušenost máme. U motorky jsem ochoten to tolerovat, světlo bývá jedno, u aut mě to ale neskutečně se.e. Pokud je přestavěný světlomet čočkový, sklopený dolů, je to v poho, když vidím předělanou parabolu, oslňuje vždycky. Tak před měsícem trasa Opava Ostrava, pětkové BMW asi dvacet let stáří, mladý kluk, přestavěné světla, jel celou cestu za mnou (byl jsem autem), zrcátka jsem měl zatmavená naplno, marně. Kdybychom se potkali na pumpě, tak ho vemu naplocho mečem..
12gsa napsal:
MikaKaco: zajímavé, myslel jsem že na to policajti kašlou, vycházel jsem z množství aut, co evidentně přestavěná světla mají..
Všichni s nějakýma falešnýma xenonářema zkušenost máme. U motorky jsem ochoten to tolerovat, světlo bývá jedno, u aut mě to ale neskutečně se.e. Pokud je přestavěný světlomet čočkový, sklopený dolů, je to v poho, když vidím předělanou parabolu, oslňuje vždycky. Tak před měsícem trasa Opava Ostrava, pětkové BMW asi dvacet let stáří, mladý kluk, přestavěné světla, jel celou cestu za mnou (byl jsem autem), zrcátka jsem měl zatmavená naplno, marně. Kdybychom se potkali na pumpě, tak ho vemu naplocho mečem..
presne tak.. Nevadi mi xenony s cockou.. Ta neoslnuje!! Ovsem parabola je uplne na vime co.. Ono to ma ale mnohem snazsi vysvetleni nez ten dlouhy prispevek se spoustou paragrafu.. Do paraboli koupis pouze sadu.. Me vysla na moje Ecko sasa xenonu plus.cira svetla s cockou na 24tisic.. Asi tak bych.to vysvetlil... Myslim ze asi tak 99% lidi to da, co se auta tyce, do paraboli kvuli penezum a ne kvuli tomu zakonu a buh vi cemu...
Jak se to vezme, někde na to policie kašle, protože znát všechno co muže a nemůže na vozidlech být, se nedá naučit. Když každý rok výjde na svět plno nových vyhlášek a zákonů. Proto se tvoří tým policie a každý zná něco, a specialistu přes světla je dost, kteří se soustředí jen na osvětlení vozu. Kamarád měl novou motorku a levnější verzi bez xenonu, ale světlo totožně s čirou optikou ( HC - světlomet s potkávacím světlem s halogenovou žárovkou, a na xenon by muselo být to D - výbojková světla (xenony) ) , což nevěděl že to je na něm napsaný a pokuta byla dost vysoká.
Upravil MikaKaco dne 27.12.2011 11:46
Jasně, tomu rozumím, kde ho oroštovali a kolik dostal?
Jinak si nemyslím, že by toho bylo tolik, aby se to průměrně inteligentní kluk s maturitou nenaučil. Jde přece o věci buď ohrožující bezpečnost (světla, gumy), nebo obtěžující okolí (výfuk). Chápu, že našrotit rozměry disků a pneumatik schválených pro konkrétní vozidlo není legrace, že sehnout se pod spojler při hledání homologace nejde vždycky, stejně jako poznat okem nepovolené folie na oknech. V zážitku, co jsem popsal výše (pětka s přestavěnými světly Opava Ostrava), jsem se samozřejmě nesoustředil plně na řízení, protože mě nějaký blb zezadu oslňoval a předjet ne a ne. Není tolik věcí co se musí naučit.
Vezmi si takové rakouské policajty (chraň bůh aby se to v takovém rozsahu dělo taky tu), Při kontrole známému s CBR zkontrolovali světla, změřili hlučnost, zkontrolovali kufry, jejich uchycení, rozměry pneumatik, jejich stav a já nevím co ještě. Policajt mu řekl že ho zastavili, protože jel s dálkovým, což jel. Dostal pokutu za holou zadní gumu a na místě řišel o SPZ a o klíček, který mu dali až proti předvedení nové zadní na stanici spolu s espézetkou (což se dost prodražilo, musel sehnat na místě někoho s dodávkou). V Rakousku když Tě zastaví na skůtru, postaví zadní kolo mezi dva válce a nechá Tě to nastartovat. Pak sám vezme za plyn a pokud budík na válcích pod zadním kolem ukáže vyšší než v OTP udanou rychlost, na místě sundá SPZ. Tam to jde. Nechci to tady taky tak, jezdím s mřížkou od Touratechu před světlem už hodně let a ani na technické jediný problém.. Což je druhý extrém. Tady pod barákem parkoval nějaký puberťák jakousi starou plečku auto, nějaká Honda s tuningovým výfukem. Kdykoliv jel na nebo ze šichty, věděla o něm celá čtvrť. Bylo nás pár co jsme mu říkali, že jestli bude pokračovat, bude ho mít jednou ráno plný expanzní pěny. Po čase to prodal.. Nechápu, že si toho policajti nacestě nikdy nevšimli (nebo nechtěli).
Proč to jinde jde a u nás se vymlouváme, že něco nejde protože toho na někoho je hodně?
Muj kluk jsi namontoval nějakou xenon sadu do auta. Říkal jsem mu že četníci nejsou volové a že to neprojde. Samozřejmě že si nedal říct a nějakou dobu s tím jezdil. Po páte pokutě se pokorně vrátil k puvodním žárovkám. Tak doufám že je vyléčen ovšem cena byla vysoká 10000 na pokutách
Upravil komaiz dne 28.12.2011 13:37
A to je nic proti tomu, kdyby do něj někdo narazil a řekl by že byl oslněn, to by pak teprve byla jiná malta a platil by celou havárku, 10000 je zadarmo.
Mám na 1100 bixenon. Nevim úplně přesně, co to je, už jsem to tak před 3 roky koupil...:-) Byl jsem s tim 2x na technický a technik proti tomu nikdy nic nenamítal. Policie mě nikdy nestavěla, ani u nás, ani v zahraničí. Nicméně po zdejších debatách dost vážně uvažuju o dvojsvětle od Wunderlichu. Příští rok chci jet Skandinávii a rozhodně nechci mít zbytečný problémy... Ale je fakt, že ten xenon svítí fakt dobře. A čirou optiku nemám..
No to je hrozne nebezpečná a odsouzení hodná záležitost, jestli jede skutr 60 nebo 80 a 125 o dvacet vic protoze je odskrcená. Na to je dobrá buzerovat studenty. By mne zajímalo jestli takhle probírají i auta s chip tuningem. :-) At se na mne nikdo nezlobí, ale tohle opravdu buzerace.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Barko: JJ, to je ono, rakušáci to mají taky. Díky - zajímavé video..
Kubicek: No je a není, když to budu mít, nebude mi to připadat jako přestupek. Měl jsem nějaký čas Aprilii SR50 Ditech (kdo zná, ví - stříkačka), koupil jsem ji už poladěnou, měla konstrukční rychlost 50 a jela skoro stovkou i když zvenku nic poznat nebylo. Ze začátku Místecké (mírné stoupání) v Ostravě ve dvou chlapech, nahoře u starých Vítkovic ukazovala kamarádovi Oktávka na tachometru 90, SR samozřejmě víc. Motor a varec (Pollini) na to měla, co rozhodně ale ne, byly brzdy a podvozek. Kotouče na obou kolech, ale dávkovat se v té rychlosti fakt nedaly, přibrždění buď nebylo poznat, nebo skončilo smykem (nedej bože když byla nerovnost na cestě), kdo má skůtra, ví. Jednou mě v Děhylováku (proslulý krpál) stavěli policajti ještě ve Felicii, ten starší říkal "teda vám to jede, my jsme Vás tímhle nemohli dohnat", jo o, měl jsem ten kopec najetý.. Takže to nevidím jednobarevně, jen jako buzeraci, ale i tak, že mít toho Ditecha v čase, kdy jsem začínal jezdit na Mustangu (50 Jawa) a bylo mi kolem 15 roků, nejspíš se na tom někde...
bobGS napsal:
Jsou výbojky pro reflektory a jiné pro čočky, nicméně čočky jsou hosší tak jak tak. Není pro 1150 GS čirá optika?
To nevim s cim mas zkusenost Ty, ale muj nazor je takovy, že xenon patri jen a pouze do cocky!
Spousta aut má xenony v reflektorech, ale je tam jiná konstrukce reflektoru i výbojky. S čočkami mám zkušennost špatnou jak v autech, tak v GS1150. S xenonem je nutná i stabilizace sklonu, což sady HID, prodávané do normálních reflektorů nemají - i když je dodrženo ohnisko paraboly. Velmi dobrou zkušennost mám s Osram night breaker, ale životnost je nižší.
No kdyz to schrneme k tem svetlum. Koupis hellu a je to 1000,- plus 1000,- přestavbová sada, k tomu dve pokuty po 1000,- (plus to ze to na stk musis sundavat) jsme na 4000,- a pak to stejne sundas protoze tady budou prudit policajti a ven to vzít nemuzes a koupis origo xenon, kterej stejne stoji kolem 6000. Toz tak, není lepší si ušetřit na ten xenon hned? :-))))
12gsa: souhlasim, ale to je skoro 100 procenti narust, nevim jak je to u skutru ale tam si myslel ze je to max o dvacet
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Čeče myslím že by nikdo nepřestavoval světla, být doplňkový xenon od TT za bratrštější peníz. Nemáme levného koníčka, přesto je to dost peneněz a třeba zvážení, jestli fakt jezdím po setmění bylo u mě. Nejezdím, před časem jsem s kamarádem za sebou trefil kance levým válcem rovnou na komoru a od té doby.. Na cestách se snažíme mít postavený stan a pivo v sobě už před setměním, za tmy můžou utéct souvislosti okolí.. Tahle parádní móda se světly je spíš na východ od německých hranic, že jo..
Co vlastně dneska stojí Xenon od TT?
Tak jsem se trochu sekl, xenon od TT je za 9 a nejaky drobny. Ale někde jsem videl helly v xenonu za lepši cenu. Jinak i ten halogen jako pridavny je hodne znát. Z vlastní zkušenosti. Mám přídavny s H3 mlhovu a dalkovku.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Nechci zakládat nový vlákno, tak to zkusím dát sem. Montuju mlhovku a xenon od TT a kam se má píchnout vývod z relátka? To mámrozbalit origo konektor do světla nebo je někde lepší místo?? Díky za radu.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
To radši ani nechtěj vědět. V TT vezmou vrtačku, 3mm vrták a regulérně zespoda provrtají světlo. V něm vezmou ovládací proud relátka.
... servis a diagnostika BMW Motorrad