kim napsal:
No odpovědí dost ale k věci. Zajímá mě spíš než názory na plasty,jestli někdo nemá informace o příčinách těch havárií motoru (konkrétní příčiny) jestli je tu spíš lidskej faktor nebo nedostatek v konstrukci mazání a to jak moc jsou při správném stavu oleje ponořený sací koše(jsou li dva); myslím že svým určením měli snad konstruktéři počítat s náklony motorky všemi směry ,(to ale nemyslím na zadní a do svíčky), není snad možno aby byl vypuštěn v serii motor který by neměl hladinovou rezervu v běžné pozici užívání a určení, proto se spíš přikláním k lidskému faktoru, je ovšem možné že je tato motorka méně ,,blbuvzdorná" a neodpouští tolik chyby údržby a zacházení jako motory předMnichovských koncepcí.Např když to přirovnám k dýzlovým autům tak když jezdím tak potkávám dost zapečených motorů v těchto autech a je to jen lidech páč někteří s tím neumí zacházet (zahřívání a (chlazení týká se hlavně turba) před a po jízdě) a používají to jako více tomuto imunní benziňák.Tak uvažuju jestli to prostě i u toho 800kila není podobně že se podceňuje sledování chlazení (víme že řadové dvouválce jsou na to háklivější viz Jawa 350) a striktní dodržování hladiny oleje při náročnějších terénech nebo jízdě po zadnín atp.
Jinými slovy Jestliže Higs (i jiní)má najeto milion km za různých klimatických podmínek a problem neměl,proč ho mají někteří jiní?
Neviděl jste někdo rozebranej spodek motoru 800ky nebo nemáte bokoris schématu mazání motoru někde třeba na odkazu?
protoze Higs nejezdi offroud a nepada, ze?
Upravil dufino dne 22.12.2011 10:49
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
jacob napsal:
Normalne bych se zminil o KTM, ale prece jen seriozneji
BMW motorum v 800gs velice veri, vidi v nich budoucnost, at uz se podivate do Husky Nudy, nebo do konceptu maloobjemovych aut, svych motorek...
Tech motoru se vyrabi ohromne mnozstvi, problem je s naprostym minimem po odladeni tesneni.
Kdysi jsem se tu ptal na problemy a Hicks se mi pomalu vysmal tusim, kamarad a kluci v Inveltu tenkrat resili vymenu motoru v zaruce, ale jsou to promile z vyrobeneho mnozstvi. Problem byl tusim s klikovkou.
Jinak zrovna kamarad zustal viset 650 Dakarem v Bordoaux (nebo jak se to pise), kousla se vodni pumpa a nez se dostal do civilizace, byl motor na vymenu. (holt nemel jet uz ani krok) ono se ty problemy nevyhybaji nicemu.
Pokud myslíš Marka,tak se divím,že těch cca 200km to ten motor bez oběhu chlazení v tom vedru vůbec vydržel.
No, myslim Marka, je to drnda, no, hlavne jak se mu to stalo, hned volal a rikal jsem mu, co a jak.
Nicmene holt stane se.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
TOLI napsal:
Tohle je pěknej případ :
Ahojte.
Na jar som si kúpil motorku BMW F 800R a bezproblémov (teda až na pokazený prepínač dialkového svetla) som na nej najazdil 11 000km. Motor má cca 23 000km. Všetko bolo super až do chvíle, kým som nenavštívil letisko, ktoré je poblízku a učil som sa tam jazdiť na zadnom kolese. Skúšal som to asi 20 minút a začalo sa z motora ozývať veľmi nepríjemné klepanie. Motorky sa vraj dobre nemažú, keď sú postavené na zadnom kolese, tak dúfam, že som nepridrel motor. Keď som sa pomaličky vracal domov, tak za jazdy pri vymačknutí spojky začne blikať kontrolka mazania. Vedel by mi prosím vás niekto poradiť, čo to klepanie spôsobuje? Ďakujem
jj.Chalana poznam osobne.Ako dopadol neviem,nedal vedieť čo tomu bolo a či sa vôbec do toho pustil.Aj na Slovensku založil temu ale ako pišem,ako dopadol už neviem.Tu je Slovenska tema 800-ky "KLEPE motor" http://motoride.s...;tid=54158Suzuki DR 800 Big,r.v 1994
Honda Pan European ST 1300,r.v 2003
Honda Afrika Twin XRV 750,r.v 97
TOLI napsal:
Tohle je pěknej případ :
Ahojte.
Na jar som si kúpil motorku BMW F 800R a bezproblémov (teda až na pokazený prepínač dialkového svetla) som na nej najazdil 11 000km. Motor má cca 23 000km. Všetko bolo super až do chvíle, kým som nenavštívil letisko, ktoré je poblízku a učil som sa tam jazdiť na zadnom kolese. Skúšal som to asi 20 minút a začalo sa z motora ozývať veľmi nepríjemné klepanie. Motorky sa vraj dobre nemažú, keď sú postavené na zadnom kolese, tak dúfam, že som nepridrel motor. Keď som sa pomaličky vracal domov, tak za jazdy pri vymačknutí spojky začne blikať kontrolka mazania. Vedel by mi prosím vás niekto poradiť, čo to klepanie spôsobuje? Ďakujem
jj.Chalana poznam osobne.Ako dopadol neviem,nedal vedieť čo tomu bolo a či sa vôbec do toho pustil.Aj na Slovensku založil temu ale ako pišem,ako dopadol už neviem.Tu je Slovenska tema 800-ky "KLEPE motor" http://motoride.s...;tid=54158
Neslyšel jsem to,ale podle toho co popisuje,tak je to chycený na klice.
Když je hlad,je i husa dobrá.
dufino napsal:
mam zasebou take jedno zadrene F800GS. Nejdrive divne cvakani v motoru, ktere se stale prohlubovalo az nakonec pridrene saly na klice a zapeceny pist s ventilem. Airbox byl plny motoroveho oleje.
Nakocen vymene cely motor s castecnou spoluucasti.
Ponauceni je nasledujici: je potreba mit dolity olej min 1cm nad horni
maximalni rysku! Pry saci kos je trochy vys a i pri normalni hladine (tj mezi riskami min a max) si nemusi dostatcene nasat olej, zvlaste pri padech a pod.
Nikdo to ovsem nerika oficialne. Je to jen ma zkusenost.
Take ale pri novem motoru pokazde kdyz menili olej mi moto vratili prave s 1cm hladiny nad horni ryskou.
Ohledne Simovy F800GS vim sve, ale koho chleba jis, toho pisen zpivej.
No to je právě ta možnost co se nabízí- výška hladiny ,stalo se mi v minulosti že prodejce motorky nevěděl jak se měří výška hladiny oleje,u drtivé většiny vozidel se měří bez zašroubování měrky a např u 800ky to dělá 1-1,5cm ta výška závitu a už jsme u jádra pudla kdy to při krizové poloze motoru může chybět pokud je to měřeno se zašroubovanou ale přesto -s tím by měli počítat v konstrukci notabene u endura byť cestovního že by mělo být zabezpečeno mazání po celé rozteči rysek (olejových) Mě když v Renocaru měnili olej tak tam dali tak asi 3-4 mm pod horní rysku,mělo by to stačit ale pro sichr jsem doplnil až po horní.
Šímova motorka podle důvěryhodného zdroje (Šíma osobně)
ještě není rozebrána a původní plán byl rozebrat jí a vystavit na výstavě Motocykl v Brně na stánku BMW.
Zda je tato varianta ještě v plánu netuším, ale dal bych za ní palec nahoru
MotoManTech
Servis motocyklů BMW
pepino napsal:
Šímova motorka podle důvěryhodného zdroje (Šíma osobně)
ještě není rozebrána a původní plán byl rozebrat jí a vystavit na výstavě Motocykl v Brně na stánku BMW.
Zda je tato varianta ještě v plánu netuším, ale dal bych za ní palec nahoru
Jo to jako že by si BMW udělalo samo sobě antireklamu jo? Tipuju že to bylo řečeno ironicky že by se to tak jako mělo udělat, ale ne že by prodejce BMW chtěl sám vystavit šprajclej motor svého zboží
Toľko príspevkov, a skoro žiadna informácia. Stále sa tu hovorí iba o 3 motorkách.
U Dufinovej to mohlo byť takto: Od prehriatia sa zapiekol piest alebo podpálil ventil a potom vyhadzovalo olej do sania. Následne nižšia hladina oleja + časté položenia na bok mohli spôsobiť nedostatočné mazanie.
U Šímovej, mal tiež olej v saní? alebo iné info ...
U 800R som olej v saní nevidel čiže piestová skupina by mohla byť OK ale filter sania by som už nenazval filtrom .
Sací kôš u 800stoviek nemá dobrý tvar, ak motorku položíš na bok dostane sa doňho vzduch, ktorý pri jej postavení može uniknúť len cez mazací okruh.
Tento problém by mohlo zmierniť preplňovanie oleja nad rysku, či stačí 1 cm neviem.
p.s. krásne Vianočné sviatky
>Tryskač v podstatě to vidím podobně jako ty ,proto zkoumám jestli někdo neviděl rozhozenej ten motor (poloha koše).Zkrátka chce to hlídat hladinu oleje(raděj okolo horní rysky) měřit v poloze -vyšroubovaná měrka na zahřátém motoru (po chvilkovém odstátí) a dodržovat servisní úkony s ohledem na prostředí a podmínkách provozu.
Hezké svátky pánové.
Tryskac napsal:
Toľko príspevkov, a skoro žiadna informácia. Stále sa tu hovorí iba o 3 motorkách.
U Dufinovej to mohlo byť takto: Od prehriatia sa zapiekol piest alebo podpálil ventil a potom vyhadzovalo olej do sania. Následne nižšia hladina oleja + časté položenia na bok mohli spôsobiť nedostatočné mazanie.
U Šímovej, mal tiež olej v saní? alebo iné info ...
U 800R som olej v saní nevidel čiže piestová skupina by mohla byť OK ale filter sania by som už nenazval filtrom .
Sací kôš u 800stoviek nemá dobrý tvar, ak motorku položíš na bok dostane sa doňho vzduch, ktorý pri jej postavení može uniknúť len cez mazací okruh.
Tento problém by mohlo zmierniť preplňovanie oleja nad rysku, či stačí 1 cm neviem.
p.s. krásne Vianočné sviatky
souhlas... zadre se par motorek, ke kterym se jejich majitele nechovali uplne dobre a jeli extrem... a je z toho megacausa.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tryskac napsal:
Toľko príspevkov, a skoro žiadna informácia. Stále sa tu hovorí iba o 3 motorkách.
U Dufinovej to mohlo byť takto: Od prehriatia sa zapiekol piest alebo podpálil ventil a potom vyhadzovalo olej do sania. Následne nižšia hladina oleja + časté položenia na bok mohli spôsobiť nedostatočné mazanie.
U Šímovej, mal tiež olej v saní? alebo iné info ...
U 800R som olej v saní nevidel čiže piestová skupina by mohla byť OK ale filter sania by som už nenazval filtrom .
Sací kôš u 800stoviek nemá dobrý tvar, ak motorku položíš na bok dostane sa doňho vzduch, ktorý pri jej postavení može uniknúť len cez mazací okruh.
Tento problém by mohlo zmierniť preplňovanie oleja nad rysku, či stačí 1 cm neviem.
p.s. krásne Vianočné sviatky
souhlas... zadre se par motorek, ke kterym se jejich majitele nechovali uplne dobre a jeli extrem... a je z toho megacausa.
Myslím že to tak nějak bude,oni výrobci motorky vydají promo video kde se s tím jezdí kdejaká drsňárna aby to bylo efektní a přitažliví pro zákazníka a ten pak v iluzi že získá ,,nákladního Zila" na to nandá metrák a půl nákladu sebe a spolujezdce a holaj duša -musíš to zvládnout v horku dešti prachu,písku,rozhajcovanou mašinu hrr do brodu a to vše s minimální nutnou péčí ,však to musí vydržet je to přece enduro a BMW (KTM,cokoli) ,jenže nezapomeňme že je to sériovka a dle mého určená jako cestovní moto se schopností projet střední terén když je to nutné a ne ji tam schválně rajbovat v extremních podmínkách a přeloženou; vezměme dakarské speciály -týmy specialistů nejlepších značek to jakou dobu vyvíjejí a šperkují a přesto ještě vyvíjejí velké úsilí aby to dojelo závod; nemyslím že je vhodné se se sériovou motorkou tomuto připodobňovat ,myslím že schopnosti sériových cestovních endur jsou mnohdy přeceňovány pak vznikají havárie motorů a nadává se na techniku,značku atp;lidský faktor asi hraje velkou roli.
To s tým vystavením motora v Brne som tiež počul, od Jara. Pred pár dňami mi to písal, keď som sa ho dotazoval ako to celé dopadlo. Seklo sa mu to niekedy po 150tis. km.
siso napsal:
To s tým vystavením motora v Brne som tiež počul, od Jara. Pred pár dňami mi to písal, keď som sa ho dotazoval ako to celé dopadlo. Seklo sa mu to niekedy po 150tis. km.
No tak to už na to měla snad trochu i nárok na to v jakých podmínkách to najezdila A nevíš za jakých okolností k tomu došlo?
Schrek, že ten čierny plastový kryt sacieho koša nemá vhodný tvar je len môj laický názor. Myslím si, že tým že má "kuželovitý" tvar užší smerom dole kde je v ňom aj sací otvor spôsobuje to, že pri postavení ležiacej motorky vačšie množstvo vzduchu /oproti jednoduchým sacím košom/ môže odísť len cez mazaciu sústavu.
Jeho tvar ako tak vidno na fotkách tu v príspevku 77 http://www.advrid...amp;page=6
No aj tak sa mi nechce veriť, žeby kvôli pokusom o jazdu po zadnom alebo pádom
-ak všetko ostatné bolo OK sa pridrel motor. Ak áno tak hned špekulujem nad nejakým "pádovým" čidlom na vypnutie motora
siso napsal:
To s tým vystavením motora v Brne som tiež počul, od Jara. Pred pár dňami mi to písal, keď som sa ho dotazoval ako to celé dopadlo. Seklo sa mu to niekedy po 150tis. km.
No tak to už na to měla snad trochu i nárok na to v jakých podmínkách to najezdila A nevíš za jakých okolností k tomu došlo?
Ja si naopak myslim,ze zrovna u Simy si bmw hlidalo,aby ta motorka mela pravidelnej servis,vymeny atd.Simu neznam,ale urcite je hodne zkusenej a vyjezdenej a nepredpokladam,ze by jezdil nejake hardcore offroady nebo to honil po dalnici 180km/h.Ale to jen tipuju,jestli je to jinak tak me opravte.
Upravil vevis dne 25.12.2011 19:38
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tryskac napsal:
Schrek, že ten čierny plastový kryt sacieho koša nemá vhodný tvar je len môj laický názor. Myslím si, že tým že má "kuželovitý" tvar užší smerom dole kde je v ňom aj sací otvor spôsobuje to, že pri postavení ležiacej motorky vačšie množstvo vzduchu /oproti jednoduchým sacím košom/ môže odísť len cez mazaciu sústavu.
Jeho tvar ako tak vidno na fotkách tu v príspevku 77 http://www.advrid...amp;page=6
No aj tak sa mi nechce veriť, žeby kvôli pokusom o jazdu po zadnom alebo pádom
-ak všetko ostatné bolo OK sa pridrel motor. Ak áno tak hned špekulujem nad nejakým "pádovým" čidlom na vypnutie motora
Tak podle té sedmé fotky to vypadá že je tam v normální poloze motorky rezerva velká k sacímu koši,měrka nejde přes ten černý plech do vany a koš je tak 4cm odhaduji pod tím plechem
siso napsal:
To s tým vystavením motora v Brne som tiež počul, od Jara. Pred pár dňami mi to písal, keď som sa ho dotazoval ako to celé dopadlo. Seklo sa mu to niekedy po 150tis. km.
No tak to už na to měla snad trochu i nárok na to v jakých podmínkách to najezdila A nevíš za jakých okolností k tomu došlo?
Ja si naopak myslim,ze zrovna u Simy si bmw hlidalo,aby ta motorka mela pravidelnej servis,vymeny atd.Simu neznam,ale urcite je hodne zkusenej a vyjezdenej a nepredpokladam,ze by jezdil nejake hardcore offroady nebo to honil po dalnici 180km/h.Ale to jen tipuju,jestli je to jinak tak me opravte.
podle mych informaci ten Tvuj tip je nepresny.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2