Alda napsal:
Ja mam najeto 80tkm a motorka je cela jako nova.
....jenom JAKO...obzvláště s původními tlumiči...
to je asi tim, ze je tak hubenej...
zase na druhou stranu od te doby, co sedim vzadu, protoze tam nedostanu bricho, tak si taky vlastne setrim predni tlumic
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
......zase na druhou stranu od te doby, co sedim vzadu, protoze tam nedostanu bricho, tak si taky vlastne setrim predni tlumic....
...nejen tlumič, i přední pneu....
mozna i proto ma ten motor takovy zvuk, kdyz jezdim vlastne konstatne wheelie
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Hicks: takže ten náš pád způsobilo to, že jsi přidal a my JEN přepadli dozadu? Takže žádný olej na silnici?
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
to Hicks: takže ten náš pád způsobilo to, že jsi přidal a my JEN přepadli dozadu? Takže žádný olej na silnici?
neco takoveho
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
tatanka napsal:
Ahoj, k tomu rozdílu - mám GS 1200 r.v.2004, kamarád GSA 2010. Občas si to prohodíme, takže přímé srovnání z mého pohledu vypadá asi takto:
GSA2010 má malinko kultivovanější chod svého boxera, jde ochotněji za plynem, lépe táhne od spodu (nicméně to je srovnání starší boxer vs. nový boxer- i starší boxery táhnou na spodku jak lokomotiva ). Kvalty tam padají lehčeji, pocitově lépe brzdí (proti GS2004 s posilovačem). Zvuk má koule, mašina celkově jede jak pila. Jestli se nepletu, tak plynová rukojeť má kratší dráhu MIN<-->MAX, což pocitově přispívá k ještě svižnější reakci na plyn.
GS2004 je jadrnější v projevu - znatelnější vibrace, převodovka jde trošku víc ztuha, zvuk z výfuku je naopak civilnější. Brzdy, jak už jsem naznačil, jsou kapku tupější, nicméně objektivně brzdí taky výborně (u modelu 2008 a výše, kde jsou brzdy řešeny úplně jinak je to navíc stejné jako u GSA2010).
V přímém technickém porovnání mi vychází jako "lepší" GSA2010 (taky pro to, že ta kámošova ma plnou výbavu včetně ESA, což je prima vychytávka), ale co se týká radosti z jízdy a zážitků, tak tam stejně nakonec zjistíš, že Ti jich obě přinesou spoooooustu. Ono nakonec nezáleží vůbec na tom, jestli sedíš na mašině z roku 2010 nebo o pár let starší, je to o srdci a o tom, jak si dokážeš ježdění a cestování užívat.
Pokud máš prachy na GSA2010, jdi do ní, nezklame Tě. Pokud ale zvolíš lépe vybavenou 2008, garantuju Ti, že ani s ní smutný nebudeš. Navíc jestli přecházíš např. z Afriky, bude to skok do jiného levelu tak nebo tak. Tím nechci říct, že Afrika je špatná, naopak, taky jsem po ní šilhal, když jsem vybíral svou srdcovku, ale GS(A) je přeci jen jinde. Svezeš se - pochopíš.
Držím palce při výběru, a jestli ještě nejsi rozhodnutý pro konkrétní stroj, doporučil bych se pobavit i s Bobem tady s fóra. Myslím, že by mohl mít něco i pro Tebe a Tvou kapsu. Z osobní zkušenosti jej maximálně doporučuju pro jeho férové jednání a vcelku slušné možnosti, jak zajistit dobrý stroj za dobré peníze.
Jinak co se týká nájezdu km, tak 35tis je docela dobrý základ (mluvím o motoru, prevodovce apod.), mám na svoji Bramboře nalítaných 56tkm, ale není to na ní poznat. Pravda ale je, že např. sériové tlumiče svou životnost počítají na těch cca 60tkm při slušném zacházení, ale to bude podle mě podobné pro všechny mašiny této kategorie, co jich po Zemi jezdí.
Spojky bych se nebál, podle četných diskuzí tady to vypadá, že není problém s ní nalítat 100tkm (pokud tedy někdo nepoužívá mašinu pravidelně pro hlubokou orbu )
Takže ještě jednou držím palce, ať dobře vybereš a hlavně, ať se Ti splní to, co od toho očekáváš!
Ahoj díky moc takto jsem to přesně potřeboval vědět. tento příspěvek mi moc pomohl a v podstatě mám jasno.
na jedno ale zapomínáte,dělat ventily do 2009 je podstatně snadnější a spotřeba je do 09 každopádně lepší..tak o 05 litru minimum..mám obě..Kultivovanější je asi ten jedinej rozdíl k dobru..
tom3
Čau Emilio, poraď jak se ti podařilo snížit spotřebu u nového modelu proti starému. Já si myslím že jak to máš nový tak se s tím mazlíš.
Jinak se přikláním k spotřebě 0,5 min nahoru ale za tu radost z celkového projevu to stojí!!!
A zase spotřeba
Jinak tedy má Emilio pravdu, stejný postup 09 a 10 rozdíl 1L
I víc ale zase já neměl špunty, tak bych věřil tomu půl litru. Jinak mi počítač ukauje cca 5,5l /100km
A pocitově znatelný rozdíl, motor je značně živější.
Tonda napsal:
Dělat ventily na 2010 a výše není zas tak složité
Taky na 2010 se ventily dělají až tak po 40tisících poprvé,žéééé....
Jinak já mám zkušenost se spotřebou takovou,že 2010 má spotřebu menší než starší model....
Těch rozdílu nová - stará bych řekl je víc,zvuk,zátah,spotřeba,rychlost,pružnost,nalévací víčko (olej motor)na druhé straně...dál si už nepamatuju jelikož mám moto zarovnané a 4měsíce jsem ho neviděl.....Ky ky ry kííííííí
Jezdí za mnou na servis 3ks R1200 2010 (2xGSA -jedna z nich je ten „žluťák“, co ti ho Bob prodal před nosem do Brna a 1x RT) . Jedno to GSA a RT měly čtyřicetitisícovej servis během loňskýho podzimu – ani na jedné nebylo potřeba na ventily po celou dobu šáhnout (servisuji je klukům od jejich najetých cca 20000km , kdy je koupily z druhé ruky). Pořád se zatím ventilová vůle drží při horní hranici tolerance, která je u sání 0,13mm – 0,23mm a u výfuku 0,30mm – 0,40mm. A i když se bude muset někdy některej ventil dělat, tak výměna seřizovací podložky (polokoule) není složitá záležitost.
Jak starší model, tak novější model jsou skvělé motorky – je to vždy o penězích a prioritách. Máš na ní, neřešíš žádné výdaje atd. – kup DOHC. Nemáš na novější – kup si starší. Jinak spotřebu bych určitě neřešil.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Teď jsem na tom zamakal, spotřeba GS nula ale trochu stoupla u frézy.
Musíte uznat že do první vyjížďky mám daleko
Prostě 50°44'54.096"N, 15°8'36.717"E a 520 AMSL
PS: Waltr má rád když se ulítne od tématu
JARDAJBC přiložený následující obrázek: