No tak já mám to KNko taky objednaný. Servismen mi řekl že se na počítači musí poupravit snad palivová mapa? Už nevím co to na 100% bylo ale jedno vím, musí to píchnout na diagnostiku a cosi s tím porobit aby to dobře spalovalo
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Mardock napsal:
To je molitanová šprcka co se dá na origo filtr nebo oč jde?
Ne, je to celej novej filtr http://www.uniflo... ale dodává se to i s takovou "ponožkou" která se strčí do hubice sání a tvoří to ještě jakoby "předfiltr". Já to používám a v podstatě nemusím čistit hlavní filtr jenom tyto "předfiltry" Ty čistím podle potřeby, ale nejpozději po 5tis km. Je to parádní věc, ovšem na 1150 se to projevuje tak, že s tím předfiltrem to ztratí výkon. Na 12ce to není pocitově znát. Možná je to tím, že 1150 jede víc od spodu, ale v nízkých otáčkách nemá takovej "nádech" aby to překonalo odpor toho molitanu... jinak si to nedokážu vysvětlit
zajímavá věcička. Díval jsem se na to na stránkach TT, ale jestli to u 1100/1150 ztrácí výkon, kterýho už tak není moc, tak to nemá smysl kupovat. Já se asi vrátím k origo papíráku, protože přestávám mít už delší dobu důvěru ke KN
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Já jsem tvůj problém s prachem v airboxu zaznamenal už dříve..třeba jsi to měl špatně naistalováno a přisávalo si to vzduch mimo filtr..nevím.
Několik let jej používám na enduru místo molitanu a nikdy jsem žádný prach za filtrem nenašel - absolutně čisto.
Molitan? Napuštěný olejem? Tak to bude ty 3,5 ps co ti chybí
Jasně, přes rok mi to v servise dávali na štorc a 3,5 koně co mi (ne)chybí je molitanem s olejem, když to bylo naměřeno s papírovým filtrem.
Asi je zbytečný zdůrazňovat, že není filtr jako filtr a není enduro jako enduro. Svoje asi dělá tvar airboxu a plocha filtru. U 12ky jsem ve všech airboxech, který jsem měl možnost vidět, za KN filtrem našel prach na stěnách. Toď vše Každej ať si filtruje čím chce. Já dávám svoje vlastní poznatky, který jsem nezjistil ze včera na dnešek...
Mimochodem proběhl k tomuto test... doporučuju shlédnout a nenechat se odradit tím, že to vysílali v autosalonu. Test nedělal Merunka http://play.iprim...ych-filtru
KN je největší propadák
Upravil Mr GS dne 02.11.2017 09:41
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
zajímavá věcička. Díval jsem se na to na stránkach TT, ale jestli to u 1100/1150 ztrácí výkon, kterýho už tak není moc, tak to nemá smysl kupovat. Já se asi vrátím k origo papíráku, protože přestávám mít už delší dobu důvěru ke KN
Ne, ztrácí to pocitově výkon s tím předfiltrem. Bez něj je to naprosto v pohodě. Nevýhoda je, že ho budeš muset čistit, ale to KN čistíš taky, takže bych neváhal... ovšem papírák je bezstarostnej a nejlevnější. Mě jen vadí zkušenost, že při promočení se může prothnout jen silou sání. Myslím Toli s tím má zkušenost.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
zajímavá věcička. Díval jsem se na to na stránkach TT, ale jestli to u 1100/1150 ztrácí výkon, kterýho už tak není moc, tak to nemá smysl kupovat. Já se asi vrátím k origo papíráku, protože přestávám mít už delší dobu důvěru ke KN
Ne, ztrácí to pocitově výkon s tím předfiltrem. Bez něj je to naprosto v pohodě. Nevýhoda je, že ho budeš muset čistit, ale to KN čistíš taky, takže bych neváhal... ovšem papírák je bezstarostnej a nejlevnější. Mě jen vadí zkušenost, že při promočení se může prothnout jen silou sání. Myslím Toli s tím má zkušenost.
Jak píšeš s tou vodou a papírákem, tak u KTM na to prodávají takovou síťku, kterou natáhneš na konec sacího chobotu a ono to sráží tu vodu a nedostane se Ti až k filtru. V podstatě je to taková silonka...
To je určitě dobrá varianta řešení taky se ti nestane to, že na filtru najdeš nalepenej list
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Mimochodem proběhl k tomuto test... doporučuju shlédnout a nenechat se odradit tím, že to vysílali v autosalonu. Test nedělal Merunka http://play.iprim...ych-filtru
KN je největší propadák
No to je TEST jak má být
A papírák nejlevnější? Ono totiž záleží v jakém prostředí jezdíš. Pokud si dáš off na šotolinách ve skupině, tak ten papírák to může mít rychle za sebou.
Nechci tu rozebírat co je lepší a proč. Ale podle sebe bych to shrnul takto:
jezdíš motokros - molitan a třeba prát po každé jízdě
jezdíš často off ale jinak po silnicích - KN - prát podle potřeby 2- 3 za sezónu
jezdíš v normálním porvozu - papír
Upravil tomtom dne 02.11.2017 10:38
Mr GS napsal:
Mimochodem proběhl k tomuto test... doporučuju shlédnout a nenechat se odradit tím, že to vysílali v autosalonu. Test nedělal Merunka http://play.iprim...ych-filtru
KN je největší propadák
No to je TEST jak má být
Tak je to test při kterým v laboratorních podmínkách prohnali kompresorem izolovaný množství vzduchu s konkrétním množstvým nečistot přes filtr a na druhý straně to přeměřili včetně odporu vzduchu a velikosti prošlých nečistot... co bys doporučil ty jako lepší test?
Pokud vím, tak na 1100/1150 se do airboxu ani sáhnout nedá dokud neodděláš kolena vedoucí ke vstřikům, takže si troufnu tvrdit, že většina uživatelů v airboxu nikdy ruku neměla... za to zaručeně ví, že tam je čisto Takže to jako alternativní "test" , kontrující tomu výše, rozhodně neberu
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Třeba při výrobě nového auta se počítá objem vzduchu a filtrovatelnost papírového filtru, tak že nejlepší účinnost filtru je až při určitém zanešení nečistotami.
Laicky - nový filtr propouští více nečistot a jeho správná funkce je dosažena až po najetí 10.000km a ideální funkce do 40000km, výměna předepsána po 50.000km.(příklad)
Proto třeba příliš častá výměna(přehnaná péče) je paradoxně škodlivá - otázka do jaké míry a zda to způsobí něco co majitel může posoudit.
to TomR1:
Tak to si troufnu tvrdit, že jistě platí pouze pro filtry, který se nemažou tzn. papírový. Tam to dává určitým způsobem smysl. Jakejkoliv filtr, kterej se maže musí nejlíp fungovat po vyčistění a namazání, protože v tu chvíli je tam olej, kterej tvoří tu "překážku" nečistotám. Část oleje postupně motor nasaje a zbytek se zanáší nečistotami.
Řekl bych, že to co jsi popsal je právě jeden z důvodů, proč někdo vůbec s mazacími filtry přišel... aby se vyhnul té fázi před plnou funkcí.
Nic méně pokud dochází k přímému srovnání viz. test a všechny filtry jsou nové, tak ty mazací jsou právě trochu ve výhodě a když přes to KN skončí na dně, tak je to fakt provar
Upravil Mr GS dne 02.11.2017 14:15
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jojo jasně to máš pravdu to jsem neuvedl...samozřejmě se jedná o papírové filtry.
Už i z logiky, že filtry které se mažou jsou v zásadě odkázaný na to jak a kolik je kdo namaže.
Za mě musím říct, že pokud se jezdí Off tak KN určitě ne i za namazaným se najde jemný prach a písek, papírák má nejlepší schopnosti co se do filtrace týče.
Ale jsou samozřejmě aplikace kde je lepší filtr který se maže nebo je to výhodnější za jiným účelem - např. ovlivnit nasávané množství vzduchu...
Nemohu si pomoci, chlapci, ale něco mi tu nehraje u těch Vašich grafů... U všech!
Výrobce obecně udává výkon motoru. To co vy tu předvádíte, je výkon na kole.
To se mi zdá tak naprosto super, oproti "letáku", že se snad v Mnichově degradují a do těch letáků píší schválně malé výkony, kvůli německým pojišťovnám!! a emisím :-)... Nebo jsem jediný, komu to přijde divné, že výkon motoru a na zadním kole je téměř totožný???
Oni vezmou motor bez převodovky na stolici, změří tak, aby to bylo co nejlepší do letáku(obecně, všichni výrobci), takže v ideálních podmínkách a Vám pak chybí jeden nebo tři PS na zadním kole po 250 kKM???
Sorry za OT, smekám před Tvými najetými KM a Tvým reportem!!! A také před 1200 GS, která je prostě nejlepším motocyklem současné doby...
Proto ji samozřejmě mám.
Upravil Tomas1200GSA dne 02.11.2017 14:37
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Kdepak, to by bylo hodně dobrý ... oni to sice měří na zadním kole, ale pak se to přepočte na motor. Byl jsem poučen
Dělá se to tak, že po přeměření v kompletním spektru otáček se ve chvíli dosažení maxima otáček prudce zmáčkne spojka a přístroj si zase změří odpor, kterej celej komplet dává (kolo, všechny převody, kardan/popřípadě řetěz...) a pak to k tomu přičte. Tzn. že to není přepočet orientační nějakým koeficientem, ale skutečnej naměřenej.
Upravil Mr GS dne 02.11.2017 14:42
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA