shimi diky za vysvetleni cekal jsem neco sloziejsiho a casove narocnejsiho
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Marek BMW napsal:
Offroad pneu a vyvažuji jen předek a to proto, že tam kde přezouvám nemají trn pro uchycení zadního kola ve vyvažovačce...
Tomu nerozumim... Vždyť GS má vzádu tak velkou středovou díru,že nepotřebuješ žádný zvláštní vybavení (motoflanš) aby jsi to mohl vyvážit. Stačí klasický kónus na osobáky.
na TDM jsem si nechal vyvazit rafky bez pneu v servise kde meli vyvazovacku a pak uz jsem nikdy nevyvazoval.. problem nebo nejaky trepani jsem nemel... jezdil jsem na E08 a vepredu neco ani nevim co:-D
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
jasný no,ale ono rotující těleso který skáče po rozmlácený silnici a nebo terénem tomu už je to asi celkem jedno,já sem taky vyvžoval ale jen do doby než sem začal obouvat špunty,na špuntech to podle mě nemá cenu vubec,ale jak řikám hje to věc názoru
To já se snažím vyvažovat vždy! a i na cross drapákách ale tam jen předek bo jsem kdysi nevyvážil předek u Afriky Twin a cca ve stosedmdesáti na mě kamarád cosi gestikuloval a ukazoval mi na přední kolo, tak jsem se pozorně podíval a vidle mi nevyvážeností kmitaly cca deset cm a hned, bylo jasný že ty vibrace v řidítkách nebudou nekvalitní silnicí na dálnici
Upravil cizak dne 16.01.2008 03:20
Samozřejmě,že vyvažuju.U auta snad taky všichni vyvažujeme,tak nevím,proč bych měl motorku ošiditKaždý kolo který bude nevyvážený,tak bude zákonitě kmitat a je potom na tlumičích,zavěšení atd,jak si s tím poradí.To je to,jak někdo píše,že nepozoruje rozdíl a někomu to kmitá.Ale každopádně kmitáním trpí ložiska a další věci
Vzdycky jsem vyvazoval, ale premejslim ze to prestanu resit.
Uz se to probiralo x krat na x forech, po precteni vseho jsem dospel k nazoru, ze 80% lidi NEvyvazuje.
A to ani supersporty, ktery to urcite potrebujou vic nez GSo.
Mi kamaradi (jeste nedostali rozum, takze stale na supersportech) nikdy nevyvazovali a jezdej bez problemu stejne jako ja s vyvazenyma kolama.
Fora jsou plny nazoru o zbytecnosti, zajimala by me realita, odbornej nazor, dukaz...
edit: Ale vlastne dobrej duvod proc vyvazovat je to, ze ackoliv to casto pobere podvozek, tlumice atd, urcite budou touhle praci dostavat na prd.. vyrazne rychlejs nez s vyvazenyma pneu a ulehcenou namahou.
Upravil Alda dne 16.01.2008 10:55
pokud někdo jezdí jen v terénu,tak budiš,ale na silnici,nebo dokonce na super sportu jezdit s nevyváženou gumouza ta léta už jsem nějaké gumy silniční odrovnal a vždy mi tam dávali po převážení závažíčka
když jsem koupil gs-so,obul jsem tam novou mišelinu,neuměli to vyvážit,páč neměli přípravek na uchycení kola,najel jsem tak 1500 km,kolo produkovalo vibrace,když jsem se díval po vzorku,v jednom místě byl vzorek nižší než jinde,rozdíl byl vidět i pouhým okemtoď moje osobní zkušenost
nevyvažoval jsem jen na pincku
No nevím když to nevyvažovat na motorku tak na auto už vůbec ne...Jinak já udělal kamošovi do pneuservisu takové přípravek na zadní kolo,pěkně se to o něho opře vlastně místo kardanu.
Bohumil přiložený následující obrázek:
nechtel by vyrobit nekdo este jeden takovy pripravek a ze bych si ho odkoupil?
bo sem byl vcilka v pneuservicu, obehal sem vsecky v okoli a nic, zadny signal - proste tu v okoli to nikdo neumi, snad az frank v holubicach ale to mam nejakych 100 km hrubym odhadem :-(
tak bych si nechal vyrobit pripravek a vzdycky bych ho sebu vzal do pleuservicu nech me to s tym zrobi
potreboval bych ten na jedenactpade
jestli chcete dukaz tak vemte kolo a poslete ho po rovine a uvidite co udela vyvazene a nevyvazene... nevyvazvat pokud je to mozne je kravina neb si akorat nicite loziska. pro zvidavejsi doporucuji spocitat si jaka sila pusobi napriklad pri nevyvazeni o 5g pri 100km/h :-)
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Na gs najeto 55000 km a ani jedn kilák s vyváženejma kolema. Vše OK.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
vždycky ať jde o kola silniční nebo adv. přemešlejte , odstř. sila versus páka na kole vždyť je to jasný zákonitě nevyvážím kolo jdou do klytek ložiska.*pissed*
Vyvažování na doma dělaný vyvažovačce a dělaným trnu na zadek mi zabere zhruba 3-5 minut navíc,tak nevidím důvod proč nevyvažovat.Každá rotující součást by měla být vyvážená,zrovna tak jako se vyvažuje klikovka,setrvačník,kardan tak i kolo by mělo být vyvážený.
Luboss napsal:
Vyvažování na doma dělaný vyvažovačce a dělaným trnu na zadek mi zabere zhruba 3-5 minut navíc,tak nevidím důvod proč nevyvažovat.Každá rotující součást by měla být vyvážená,zrovna tak jako se vyvažuje klikovka,setrvačník,kardan tak i kolo by mělo být vyvážený.
jooo i tak to jde ale musí se to umět
ja když jsem začal dělat pneu tak sem si řekl že když tak pořádně tak jsem si pořídil sadu na motokola - pakny na zouvačku , přípreavky na vyvažovačku kužely vložky a k tomu pár kousků na letmo uchycený kola - ducati aprilia VFR BMW no celý to bylo za slušnej balík a tak pro zajímavost když mužu tak si převážím kolo vyvažovaný jinde a někdy velmi zajímavý udaje .
zatím vede JOE který vydržel bez vyvážení pár set KM po té co na cestě přezouval , na zadku to dělalo (s E-09 + duše ) 105 g
tak at poreferuje jak se s tím jezdí !!!!!!!!!!!!!!!!!!
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!