Jo, řešení by bylo předělat airbox Ta nádrž fakt využívá ten prostor skoro bezezbytku. Musí to být takové řešení, které buď umožní s tím normálně jezdit nebo to snadno a rychle namontovat. Pokud bys měl před brodem sundávat nádrž, aby se tam přidělal nějaký mezikus a šnorchl, je to nesmysl, to nikdo v praxi nebude dělat. Montáž a demontáž musí být otázka pár minut. U 1150 se husí krk může nechat kolem nádrže připevněný a jen když je potřeba, nasadí se na hrdlo sací trubky a třeba přetáhne manžetou. Nebo lidi mají úplně sání ucpaný a nahoře na trubce u airboxu odpovídající díry, takže při průjezdu brodem to vodu nenasaje, to by museli zůstat stát a voda by zalila vršek airboxu. Při jízdě se dělá vlna, která tomu brání.
U 1200 Adventure se dostat k airboxu znamená zvednout dost podstatně nádrž a v tom vidím problém. Delší sání změní poměr vzduchu ve směsi a dlouhodobě to není dobré. Moc řešení nevidím. Podle mě je tam problém už v návrhu, u téhle motorky se brodění prostě moc nepředpokládá.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
trubica krora vedie od air boxu k nadrzi konci asi 6 cm od nadrze,takze tam nic moc nevymyslis.ja som ju skratil cca o 6 cm nadpojil 48 mm hadicou/bud vysavacovu,alebo elektroinstalacnu/a vyviedol smerom hore .teraz som sa vrattil z rumunska,2200 km,moto ide norm,spotreba pri porovnavani s dalsimi dvoma 1200 ADV rovnaka.
Upravil francuz dne 28.04.2008 07:39
Tak řešení sacího problému u 1200GS - GSA má další pokračování. Po utopení dvou 1200-tek při letošní podzimní akci u Remuse mi došla trpělivost. Jelikož se chystáme letos vyjet do míst kde je brod běžnou součástí silnice a počasí s nízkým stavem řek se objenat nedá chvilku jsem počítal a měřil na právé rozbrané 1200GSA. Problém tonutí 1200tek má dva základní aspekty:
1) Sání je proklatě nízko jak u kolty u kovboje a na nejhorším možném místě tam kde válce při ponoření zvednou vlnu.
2) Jak vleze voda do airboxu v množství cca 3dcl. tak zaplaví spodní část a začne odvětrávací hadicí natékat rovnou do motoru.
Řešení bodu jedna je připravené takto původní vstup v předu příjde zaslepit a do vstupního nátrubku sání přijdou navrtat díry dle přiloženého obrázku. Plocha původních díry na vstupu 1430mm2 součet plochy nových děr cca 1900mm2.
Plus
Zvýšením bodu vstupu vzduch a jeho přesunutí dozadu by mělo dojít zajištění brodivosti do cca 70cm extrémně 80cm. Místo je kryto u GSA nádrží a plasty, které pomůžou odklonit rozstřik. Při normální jízdě je v tomto místě dno za vlnou takže ochrana by měla mít rezervy.
Mínus
Zhoršená kvalita nasávaného vzduchu - více prachu + teplejší vzduch
Možné důsledky snížení maximálního výkonu. Ověřit to půjde jen na brzdě. Změřím uvdím dám výsledky.
Foto úpravy zde po navrtání pošlu foto.
Roura bude zaslepena odšroubovatelným víčkem pro možnost jejího vylití.
Tímto se ptám ostatních jestli už někdo něco podobného udělal a s jakým výsledem. Ptám se na reálnou aplikaci, ne na názor jestli to bude fungovat, ten už mám a proto do toho jdu. Samozřejmě reálná zkušenost mě zajímá protože je zbytečné ověřené chyby opakovat.
vlada-adv přiložený následující obrázek:
Krok 2 je úprava airboxu. Jeden ks křaplého airboxu už mám v poště pro provedení pitvy a určení postupu jak úpravu provést pokud možno bez demontáže airboxu z motorky.
Po prozkoumání vnitřku ariboxu jsem zjistil, že ona 3cm tlustá hadička mířící z motoru do airboxu je uvnitř ukončena na dně plastovým nálitkem z jněhož civí jen cca 10mm dírka z vrchu které je 2-3cm ode dna. Jakmile tedy hladina vody vystoupí nad tuto hodnotu vše nateče přímou cestou do oleje.
Cílem je implantovat do airboxu nástavec (trubičku) která umožní udržet v ariboxu větší množství vody a to následně vypustit. Dodělat výpustní špunt bude nezbytné protože v současnosti je jediné místo pro vylití airboxu právě oddělání té hadice co do něj z motoru vede.
Skica stavu je v příloze. Postup úpravy bude až dojde pitevní airbox poštou.
vlada-adv přiložený následující obrázek:
Teda to čumím, bereš to dost vážně. No ono vidět utopenou R 1200 GSA u prostřed Karpat je docela smutná věc. Já už mám vyrobený šnorchl taky, ale na R 1100 GS to možná nebude ani třeba.......Ha,ha. Čauky. D.
Upravil Deny dne 01.02.2010 18:01
Pomatenost, zvaná BMW.
vlada-gsa: Takhle nějak jsem si to představoval. Ještě mně napadá, jestli to nebude nějak hlučet...... pískat ..cojávim. ********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
vlada-gsa napsal(a):
Pro případné zájemce šablona v PDF měřítko 1:1 pro kontrolu po vytištění musí mít díry průměr 10mm. Pro vážené zajemce vrtáno ve třech krocích :
3mm > 8mm > 10.2mm
Ahoj Vláďo, můžeš mi prosím poslat tu šablonu? Dám se do toho.
Čím si zaslepil ten původní nasávací otvor?
Upravil Tomas1200GSA dne 02.02.2010 08:52
Jak tak koukám, tak není od věci Vám nabídnout nepoškozenou trubku sání - sací hrdlo...
Cena 1.000,- Kč
A kdyby někdo šel dál, tak mám i celý airbox...
Cena 2.500,- Kč
Trubku berem, prostě pro případ nustnosti uvedení do původního stavu např. při prodeji. Dopravu domluvíme PM. S airboxem vyčkám, ale píšu si. Stále věřím, že to pujde pořešit bez jeho destrukce a zejména bez jeho vyndání z moto. Protože to je na rozebrání až k převodovce - celý zadek pryč. Blééé.
Tomas1200GS> tak zaslepení je vymyšlené, trvalo 5min než jsem našel odpovídající předmět. Víčko od zavařovačky (mini) pasuje přesně, jde silou naklapnou i sundat po naklapnutí zbyde vzadu žlábek kolem dokola pro zalepení (vyplnění silikonem). Stříknout černou a je to.
vlada-adv přiložený následující obrázek: