Přes vše co tady čtu se hodlám při výměně omezit jen na samotnou lamelu (1100GS ve 118tis.km). Dnes jsem to rozebral - všechny šrouby bez zádrhele (až na ty kolem tlumiče výfuku). Prostor u spojky naprosto suchý, jen plný černoty od spojky. Gufero u hřídele z převodovky bez známek problému - krásné, čisté, bez náznaku oleje. Plochy přítlačáků krásně hladké, bez zabarvení, bez trhlinek. Po vymytí prachu technickým benzínem vše na pohled nádhera. Jelikož tam nebyla sebemenší známka oleje, nebudu ani demontovat setrvák a zkoumat gufero ze skříně.
Lamela total KO, nějakých 4,2...nýty už to brousilo.
Jediné co zvažuju ještě k výměně, tak ten pružinový ufo talíř co to přitláčí? Má to nějaké testování, jestli je unavený nebo ještě ok? - případně na kolik vyjde?
ked ti to brusilo nity nemas na pripacnych kotucoch drazky? su pekne? ja mam moju lamelu hrubu asi ako ty alebo tensiu. tento tyzden to bude rozobrane a budem mudrejsi. vcera som len zacall tiez problem dat dolu tlmic vyfuku.
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
xNOKIAx napsal:
na pripacnych kotucoch drazky? su pekne? .........tiez problem dat dolu tlmic vyfuku.
Ty nyty jsou na střídačku jakoby nytovane na jednu a na druhou stranu, takže mám vždy na každé straně každý druhý ještě schovaný a každý druhý už vyleštěný, jak ho to už brousilo. Na talířích po tom ani stopa.
U tlumiče výfuku jsem nakonec urval ty silentbloky dole, a druhou stranu musel odvrtat - jak je tam imbus. Teď budu shánět nové silentbloky.
Snad mi nezapadne ten dotaz - kdy měnit nebo ne ten spojkový pružinový talíř?..a co stojí?
zajtra urcite niekto odpovie. co ja viem tak: lamela 100€, pritlacny kotuc 65€, membranova pruzina 52€ (to je asi to co myslis ty)
ja to asi budem menit vsetko a aj simeringy ked to uz bude rozobrane. nech to vydrzi daky cas.
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Benedikt - ta pružina stojí necelých 1300Kč - pro klid duše bych ji po těch kilometrech vyměňil spolu s lamelou (už může být "unavenější".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Benedikt - ta pružina stojí necelých 1300Kč - pro klid duše bych ji po těch kilometrech vyměňil spolu s lamelou (už může být "unavenější".
Dám na tebe Tondo, protože vím, že nejsi zastáncem měnit všechno jen protože to zrovna jde, ale jen co to potřebuje
A ještě dotaz na Tebe: pak po složení - doporučuješ po tom zásahu (vyklápění podsedlovky) pro jistotu pak synchro test jak chodí plyn, jestli se to nerozhodilo?
xNOKIAx napsal:
na pripacnych kotucoch drazky? su pekne? .........tiez problem dat dolu tlmic vyfuku.
Ty nyty jsou na střídačku jakoby nytovane na jednu a na druhou stranu, takže mám vždy na každé straně každý druhý ještě schovaný a každý druhý už vyleštěný, jak ho to už brousilo. Na talířích po tom ani stopa.
U tlumiče výfuku jsem nakonec urval ty silentbloky dole, a druhou stranu musel odvrtat - jak je tam imbus. Teď budu shánět nové silentbloky.
Snad mi nezapadne ten dotaz - kdy měnit nebo ne ten spojkový pružinový talíř?..a co stojí?
Ty selentbloky dole vubec nemam uz od te doby co jsem masinu koupil.Anejsem jedinej.Nicemu to bez nich nevadi a nic to neudela.
neviem ktore sylembloky myslite. ja som vyhodil katalizator a dal som tam Y zvod. ale nepametam si ziadne sylembloky. jediny co je je na tlmici vyfuku ktory drzi o stupacku. Y zvod je na dvodh skrutkach pri stojane uchyteny.
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
dnes som to rozobral skoro cele. zistil som ze mi tecie spojkovy valcek na prevodovke. existuje daka sada alebo staci vymenit simering? ma byt original alebo to moze byt aj daky obycajny?
este jedna otazka. cim a ako namalujem alebo nastriekam prevodovku a kardan? ked to mam vonku tak to chcem namalovat aby to vyzeralo lepsie lebo mi odpadava farba.
vdaka za kazde info
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
tak som to uz vsetko rozobral a zistil nemile veci pusta spojkovy valcek, lamela je tesne pred dranim nitov, pritlacne kotuce oba znicene, zadne loziska pri kardane (hruske) na vymenu, a znicena farba na prevodovke a kardane
nie je na tej spojke to cislo 18.10.05 datum?
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Keď skladám spojku tak sa snažím poskladať pritlacak a zotrvak tak aby boli vyvážené - mali by mať farebné značky posunute o 120 ° ale furt mi to nejak nevychádza. Neviete mi niekto poradiť?
xNOKIAx - otázka trochu mimo, ale mohu se zeptat, jak dlouho máš tu motorku? Pochopil jsem dobře že krátce - kupoval jsi ji v zahraničí nebo na SK? Přijde mi že Ti někdo nadělil pěkný vrak...
bola kupovana v zahranici. predajca starsi pan vyzeral seriozne. bud nic nevdel o tom alebo to dobre zahral. ale uz mam skoro vsetko porobene- teda okrem motora inak si myslim ze aj tak ma to vyslo na dobre peniaze. lebo za tie by som mozno kupil 1150gs na sk a to tiez by som nevedel co to je. takto to uz je myslim porobene skoro vsetko.
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Když tak vidím tu 1150 od xNOKIAx, tak přidám svoji rozebranou 1100 ve 118000km. Suchý prach z lamely ometen a setřen hadrem namočeným v technickém benzínu. Nikde ani náznak průsaku oleje, jen mrtvá lamela. Do gufer proto raději vůbec nerýpu.
Dnes jsem měl vyndaný startér kvůli promazání volnoběžky a magnetu a zjistil jsem,že mám průsak gufera na motoru.Za týden jedu na Irska tak snad to vydrží a nikde mě nenechá...
Já bych se toho Vašku nebál. V nejhorším případě ti začne prokluzovat spojka, ale to se postupně zhoršuje a dá se ještě něco najet, ale nepředpokládal bych to nějak hned. Já jsem podle "bordelu" na spáře mezi motorem a převodovkou předpokládal, že vše nebude asi v pořádku a nejel ještě cca 20 tis. km, než jsem to řešil. Jen mi není jasné jak jsi pohledem od startéru poznal, co to je za gufero, které teče. Podle mě to přesně poznáš, až kdyš sundáš převodovku. Mě třeba teklo gufero na hřídeli u spojkového válečku. Gufera na klice i gufero na vstupní hřídeli na převodovce byla v pohodě.
Miho napsal:
Já bych se toho Vašku nebál. V nejhorším případě ti začne prokluzovat spojka, ale to se postupně zhoršuje a dá se ještě něco najet, ale nepředpokládal bych to nějak hned. Já jsem podle "bordelu" na spáře mezi motorem a převodovkou předpokládal, že vše nebude asi v pořádku a nejel ještě cca 20 tis. km, než jsem to řešil. Jen mi není jasné jak jsi pohledem od startéru poznal, co to je za gufero, které teče. Podle mě to přesně poznáš, až kdyš sundáš převodovku. Mě třeba teklo gufero na hřídeli u spojkového válečku. Gufera na klice i gufero na vstupní hřídeli na převodovce byla v pohodě.
Tak dneska jsem se u Rakovníka obrátil raději domů.Chtěl jsem pod širák.V té spáře se mi udělal čůrek oleje.Teče to od shora té spáry.Utřel jsem ho a po 100 km znova.To nevím zda je dobré vyrazit na cestu....
Upravil Vencar1150r dne 22.07.2016 21:23