Ako vidím vírus absťáku sa tu rozšíril naplno, iba tretí príspevok a už škodoradostné žvásty. Alebo to nebol absťákový virus možno skôr vírus BSE ten majú kravy a aj voly ...
Priesak oleja kedysi vytáčal aj mňa v staršej histórii nájdeš o tom tému - nie som si istý ale asi sa to volalo : problémy s 800 gs.
No už 20 000 km mám pokoj a motor je úplne bez mastnej škvrnky alebo nalepeného prachu.
Pridávam foto "evolúcie" odstránenia tohto problému, popis nie je potrebný. Lebo vševedkovia a znalci 800 gs z kategórie MANDY8 a spol. nám to určite vysvetlia.
Tryskac přiložený následující obrázek:
Takže podporím tému a nie keci. V utorok bol u mňa Tryskác, merali sme tlaky vo válcoch a vôle ventylov (moto najazdené 64000km) vo štvrtok som to skladal a spravil som to podla úpravi "ala Tryskáč". Pre uľahčenie popíšem:
Klasická lisovaná podložka pod M 10 skrutku. Stiahnuť tesniacu gumičku, vložiť podložku a gumičku späť. Pod tesnenie na inkriminovanom mieste ešte trocu tmelu. Uvidím či som to dostatočne precízne spravil, ako píše Walter.
Upravil siso dne 25.02.2012 08:07
Kime tím se zvýší tlak na těsnění. Prostě jakoby jsi snížil tu distanční výšku šroubu kde už není závit. Na víko působí větší síla, o šíři podložky.
Upravil Waltr dne 25.02.2012 08:58
svat13 napsal:
Mam poměrně krátce 800gs , ma nalitane 14000 km a všiml jsem si úniku oleje z levé strany u těsnění vika motoru. Je to vždy jen kapka či dvě . Je to neco co se děje všem , ma cenu to ihned řešit , prosim o info, diky. Popřípadě co vás stalo to nechat to pretesnit
Unik oleje vetsinou neni velky a zas tak moc nevadi. Ale pokud to mas v zaruce, doporucuju vymenu v ramci zaruky IHNED. Protoze vychytrale BMW jinak dalo vymenu tesneni do 20000 servisu a pak se na to zaruka nevztahuje.... Jsou to supaci!
Waltr napsal:
Kime tím se zvýší tlak na těsnění. Prostě jakoby jsi snížil tu distanční výšku šroubu kde už není závit. Na víko působí větší síla, o šíři podložky.
jo táák , a stačí to takhle? kdesi jsem slyšel že se musí i nové těsnění máznout v rozích silikonem aby stopro těsnilo,pochopil jsem to tak že to těsnění trochu ve výrobě odflákli ale pokud stačí vyšší přítlak bylo by to dobrý-méně práce.
No ja to tiež radšej pridám minimum silikónu. Neplánujem to otvárať skôr ako za 20kkm - teda pokial platí, že ventily sa zaklepávajú. Takže čistenie od silikónu raz za dva roky mi až tak nevadí.
Dlouho jsem ted nebyl na fóru. To s temi podlozkami se mi libi. Jestli tomu dobře rozumím muzu tedy odeslat šroub po šroubu, přidat podložku a tím to viko více pritlacit aniž bych to musel cele rozdelavat.
S tím silikonem se to asi rozebrat musí, nebo to jen tak zboku na to těsnění dáte vrstvu silikonu a on to podrží, to je divne.
svat13 napsal:
Dlouho jsem ted nebyl na fóru. To s temi podlozkami se mi libi. Jestli tomu dobře rozumím muzu tedy odeslat šroub po šroubu, přidat podložku a tím to viko více pritlacit aniž bych to musel cele rozdelavat.
S tím silikonem se to asi rozebrat musí, nebo to jen tak zboku na to těsnění dáte vrstvu silikonu a on to podrží, to je divne.
Nee ,pro silikon to musíš rozdělat vyčistit odmastit a pak natřít lehce silikonem
Samozřejmě můžeš vypodložit bez rozebrání, výsledek nejistý. Mazat styšné plochy- rozebrat. Ideál je nechat to na servisní interval, je to kvůli pár kapek zbytečné dělat jen tak.
Jsem se byl dnes dívat na jednu osmistovku v motoman.cz v Brně. Normálně pod motorkou kauz oleje, motor celý poteceny. A prej to bylo na všech svolavackach . Tak hledám dál......
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Ano něco na to těsnění bylo, ale jak jsem několkrát psal, teklo to stále. Ideál je to udělat pořádně. Taky znám případ kdy dali nové nějak inovované těsnění- inovaci neznám, ale prý to je jiné než původní- a stále teče v místě vlevo před vybráním na vačku.
dneska jsem si dal krátký jednodenní výlet a jel na skok se juknout na Slovensko, abych viděl jak ty tatry jsou vysoký. Najel jsem necelých 700km a mám levou stranu motoru zaflákanou olejem ale docela fest. To všem tak teče zpod toho víka?
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
dneska jsem si dal krátký jednodenní výlet a jel na skok se juknout na Slovensko, abych viděl jak ty tatry jsou vysoký. Najel jsem necelých 700km a mám levou stranu motoru zaflákanou olejem ale docela fest. To všem tak teče zpod toho víka?
mne to vzdy zacalo LEHKYM vzlinanim a az pak to TROCHU teklo.
ale nikdy ne moc.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mě to teklo tak že jsem měl mapy oleje až ke kontrolní měrce. Sice v porovnání s objemem olejove vany to je nic, takže po kontrole hladiny se stav ani nepohnul, ale překvapilo mě to
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
mě to teklo tak že jsem měl mapy oleje až ke kontrolní měrce. Sice v porovnání s objemem olejove vany to je nic, takže po kontrole hladiny se stav ani nepohnul, ale překvapilo mě to
tak to vyfot... posoudime.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2