vevis napsal:
Pravdepodobne jo.Opadali ti magnety.Zacina to,ze parkrat to nastartuje tak tak a pak uz vubec.Stator stoji v elitu asi 800kc.
díky!
já jsem v životě neviděl rozebranou motorku, nikdy jsem neměl ani pionýra, prostě nic, a tak položím ještě směšnou otázku, kde se ten startér (stator) nachází a co pro jeho vymontování musím udělat, resp. jestli to zvládne člověk, který jaktěživ nic neměl s technikou společného. díky
V takovém případě možná raději navštívit servis, ale vymontování je opravdu jednoduché, to zvládneš i sám. Startér je na levé straně motoru pod umělohmotným krytem s přídavnou zásuvkou. Kryt drží na pár šroubech a pod ním je startér, ten drží taky jen na pár šroubech, venku to máš za 15 minut, když se budeš loudat.
Stator je součástí startéru, ale v tvém případě bych možná raději ten startér vyndal a někomu odnesl, kdo ti to udělá.
Tady najdeš užitečné info: http://www.bmwgs....rowstart=0
Uchycení startéru je na obrázku (doufám ). Na ten zadní inbus budeš potřebovat dlouhý klíč nebo prodloužení na golu. Jestli ho budeš i rozebírat, tak opatrně s tou pružinou přitlačující uhlíky. Viz rady od Vevise.
Lada11 přiložený následující obrázek:
tak se mi podařilo vyndat startér, i když se ani tak celkem nesložitý úkon neobešel bez úrazu.
dneska se do něj podívám lépe, zatím se tomu černýmu víčku (8ky matky) nechtělo po povolení dolů, tím pádem ani na radarku nedorazím,
kdyby to byl stator s lepenými magnety, tak nový, kdyby tam byly jakési šíny, tak opravit prý lze.
rozdělal jsem a viděl, opadaly všechny 4 magnety, jinak jsou ale jak nový, jen jeden má hranu mírně obroušenou, hledal jsem, zda-li jdou nalepit, šly by nalepit loctite, ale to je neskutečně drahý, menší balení než 300ml za cca 5000káčé jsem nenašel. takže asi nový stator?
Tady se řešilo lepení http://www.bmwgs....11&m=6
Lepidlo asi vyjde míň než nový stator, ale zase je otázka jak dlouho to tam vydrží a těch cca 800 není tolik za klid v duši.
nový stator kůpíš v elitu. číslo dílu 230020,možná to tu už bilo ale opakování je matka moudrosti...cenu si nepamatuju snad 700
Kupredu spatki ni krok...
koukal jsem, a můj startér má číslo D6RA 55, ten byl později, jak jsem se dočetl, nahrazen 75, zkusil jsem tedy nejdřív ty magnety přilepit, včera složil, a zkusím dneska namontovat a uvidím, neuvěřitelný voser byla ta pružinka, s tou jsem se pral a hledal způsoby jak ji vrátit snad přes hodinu.
O tom, jak správně na pružinku, aby neprasknul plastový držák uhlíků, jsem dával před lety příspěvek tady (příspěvek č. 38): http://www.bmwgs....owstart=20 - opakování matka moudrosti
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
pozorně jsem si ty diskuze přečetl, tak jsem byl připravený na tento vypečený problém.
i když tam zajede, blbě se to kontroluje, jestli tam opravdu je, ale pokud by nebyla zaháklá o ten plechový výstupek, tak by se to tlačilo ven, jak o tom psal vevis aj.
na první pohled se zdá zcela nemožné tu pružinku vrátit zpět, packy pružinky se zdají krátký, hledal jsem tedy něco, o co bych ty packy mohl zapřít bez ohledu na opření (položení) o uhlíky, přitom aby zůstaly držet nahoře a já mohl se soustředit jen na samotné natlačení vinutí pružinky a zasunutí pod ten výstupek ve statoru.
hledal jsem něco tenkého a zároveň pevného, přitom ne ostrého, aby tlak pružinky nezpůsobil popraskání toho bakelitového držáku uhlíků.
protože nemám ani dílnu, ani garáž, (nejcennější nářadí se skrývá pod sedlem mého BMW), vzpomněl jsem si na pilku na železo, vyndal závlačky, kleštěma jsem z nich udělal pásky, ty vložil pod packy pružinky tak, aby jeden konec pásku se opřel o uhlík, druhý konec o dno bakelitu a zatlačil prsty na vinutí tak silně, že se mi hezky se sklouznutím zahákla i za ten kovový výstupek, ( na bakelit totiž tlačil ten druhý konec pásku, a tak nevznikla žádná mezírka mezi bakelitem a výstupkem, kam to lidem obvykle skočí)
....pak stačilo jen tahem vysunout ty pásky a pacičky už samy skočily na uhlíky.
takže žádné alelujá se nekoná, magnety jsem přilepil, vše vyčistil, složil, a při startu opět jen cvaknutí, co tedy může způsobit, že startér netočí? *pissed*
uhlíky mají ještě 1.6 cm, tak jsem je tam vrátil.
...a baterku mám funglovku.
Upravil barokar dne 27.07.2012 21:13
víte někdo,za jakých okolností se může poškodit rotor startéru? mohly popadané magnety způsobit jeho poškození, případně, jestli mnou lepené magnty ve statoru měly nějaké pořadí, které jsem nedodržel( jinak jsou lepené na stejná místa)
Jinak jsem startér zkoušel s automechanikem, cívka, volnoběžka jsou v pořádku, i ty uhlíky, pastorek se vysune ale neroztočí, rukou s ním otočit lze.
prouky napsal:
víte někdo,za jakých okolností se může poškodit rotor startéru? mohly popadané magnety způsobit jeho poškození, případně, jestli mnou lepené magnty ve statoru měly nějaké pořadí, které jsem nedodržel( jinak jsou lepené na stejná místa)
Jinak jsem startér zkoušel s automechanikem, cívka, volnoběžka jsou v pořádku, i ty uhlíky, pastorek se vysune ale neroztočí, rukou s ním otočit lze.
dík
Mužeš ještě zkusit jestli Ti spíná cívka.
Vedle motoru startéru je cívka na které je přišroubováno +
pod ním je matka na které se musí při startování objevit napětí .
Pokud se objeví tak je problém v motoru startéru .
Alelujááá se tentokrát koná, odborníkům jsem to nakonec nedal, koupil jsem nový stator...... a přece se točí......
jen nechápu, jak to po nalepení magnetu někomu fungovalo, mně odpadly všechny čtyři najednou a možná tedy, musí mít určité své místo, které jsem nedodržel a nebo nesmí mít sebemenší poškození.