Taky se mi to na 1100tce děje. Velmi rachotivý zvuk při rychlejší akceleraci ve vyšších otáčkách - to je přesně ono... pocituji to téměř po každé když rychleji akceleruji. Zkusím natankovat nějakou tu vervu 100okt. atd. a uvidíme, je to tedy usazeným karbonem? nebo proč tam dochází k tomu detonačnímu spalování - jaké je vysvětlení? Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Když nad tím tak přemýšlím, ze začátku nic ... to jsem tomu dával za uši ... ale teď pozoruju že jezdím jen tak šudlačku a pořádně za uši dostala někdy v srpnu na ITT..
petrguss> Přečti si co psal Tonda o stránku před
Karbonem to pravděpodobně nebude - jak už jsem psal výše 1.) tak jeden motor jsem si tehdy cvičně rozhodil a odkarbonoval a výsledek pro majitele=0 - 2.) znám totiž několik lidí, kterým to tehdy dělala úplně nová motorka od koupě - z lidí tady na fóru např. Ivan - tomu to tuším dělal 1150ADV od novoty). Jak už jsem psal výše - nekvalitní palivo a nevhodnej způsob jízdy (nízký otáčky a potom najednou moc plynu). Přikláním se ke smazakovi, že když se jezdí v otáčkách, tak se tyto detonace neprojevují. Já tak jezdil na 1100GS a opravdu jsem to málokdy pocítil.
Upravil Tonda dne 28.03.2012 23:35
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
No motor na 1150 má tuším největší krouťák někde kolem 4000ot a tam by se měl držet vím krásně táhne už od 1500ot ale prostě ho ulejváte benzínem.Když z 1500ot votočím heftem tak tam teče tolik benzínu že to prostě nestačí spálit něco vyletí ven výfukem a když budete takhle jezdit pořát tak to je pak vevnitř jak komín
Chce to víc tahat a nelít tam sajrajt. Dělalo mi to v Tunisku na jejich benzín i po cestě zpět v Italíi. U nás nic. Zatím. V každém případě je to hrozný zvuk.
GS mám asi 10 let a musím říct, že se mi tohle nikdy nestalo.
Čtu tady, že se to stává více lidem a pro mě je to úplně nová informace.
Tankuju ty nejlevnější benzíny v okolí a nikdy motorka ani nezakuckala.
Ale je fakt, že jí celkem točím, čas od času jí nadělím při předjíždění skoro omezovač a při prudších rozjezdech podřazuju.
Věřím, že krátkodobé, vysoké otáčky motoru jenom prospějou nebo minimálně nijak neuškoděj. Neuměl bych to drtit do kopce na vyšší volnoběh a plnej plyn, to motor dostane asi sadu jak bejk, i když si majitel myslí, že ho nízkejma otáčkama šetří. Je to běžnej omyl, kterej ale zásadně zkracuje životnost motoru.
Tonda můj motor viděl po 110tis km zevnitř (výměna těsnění pod válcem) a myslím, že o zakarbonování nic neříkal. Co posílal fotky, tak písty byly jak z výrobní liky a nemyslím, že je před focením leštil.
Upravil Hrabe_X dne 29.03.2012 08:26
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
S moji 1150GS jsem najel cca 25 tis km a tenhle problém sem nikdy neměl. Vlastně většinou tankuju na LukOil, jen když není zbytí tak jinde. Drahým pumpám jako Shell, OMV atd se vyhýbám.
Ke stylu jízdy jak psal výš Hrabě_X... Rád se svezu rychleji, moto nepodtáčím spíš naopak. Tím nechci říct že točím k omezovači. Při klidnější jízdě řadím kolem 4 - 4,5 tis. otáček když se chci svézt tak kolem 6 tis. po dálnici většinou 130-150 mimo obce do 120...
Tohle téma jsem nadhodil už před 5-6 lety a vymyslel i termín "omezovač zrychlení", protože to tak opravdu funguje. Když se přidává plyn pomalu a motorka jde pěkně s ním "ruku v ruce" tenhle jev nenastane. Když se přidá víc, tak v tom strašně rachotilo. Někdy pomohlo na začátku rachocení dát plný plyn, ono se to přes kritickou oblast bez rachtu dostalo a zase se mohlo ubrat. První "Kalaharka" 1100GS to nedělala, pak 1150ADV ano a to skoro od nové motorky. Druhá 1100GS to nedělala a u současné 1150GSA se to stalo jednou. Benzín tankuju kvalitní a pokud je, tak 98-100 a mohu potvrdit, že to pomůže, ne ale úplně a natrvalo. Opravdu nevím co to rachotí, ale společným znakem je, že se to stává u motorek, které jezdí kochacím tempem. Tohle mi už říkal kdysi kamarád, tak jsem motor nějaký čas víc vytáčel a ono to fakt přestalo. Jak jsem ale zvolnil a kochal se, po pár týdnech se to vrátilo. Možná na to má vliv víc faktorů (seřízení, benzín, olej, svíčky, nastavení ŘJ...), protože jsou i kochači, kterým se to nestává, ale kochači jsou společným jmenovatelem a dočasnou ostřejší jízdou se toho lze zbavit. Stačí řadit trochu ve vyšších otáčkách, občas podřadit a jet třeba v obci na nižší stupeň, občas při předjíždění ostřeji zrychlit apod.
Do pátku (23.3.) mi to nerachtilo. V pátek jsme s Mr GS natankovali nějakej zkurvenej benzín = střelba do výfuku a od 4000ot (Mr GS to dělalo taky slušnou neplechu,až jsme museli zajet k Cyrilovi na diagnostiku kde to ukazovalo vše v poho-byl to ten benzín) a při prudším zrychlení rachot jak prase. Pak jsem natankoval Verva 100 = bylo skoro po rachotu. Pak opět 95-tku = rachot tam byl zase. No a v úterý jsem natankoval 98-čku = rachot opět skoro pryč.
U mě se to rachocení zatím nikdy neobjevilo. Ale je fakt že nejezdím moc kochacím stylem, to jde poznat i na spotřebě u které jsem se nedostal nikdy pod 6l. Navíc benzín tankuju kdekoliv, i na no name benzínkách.Ani v Tunisu kde jsem tankoval kdejakou sračku, motorka občas více střílela ale nikdy žádný rachot.
zetor napsal:
Do pátku (23.3.) mi to nerachtilo. V pátek jsme s Mr GS natankovali nějakej zkurvenej benzín = střelba do výfuku a od 4000ot (Mr GS to dělalo taky slušnou neplechu,až jsme museli zajet k Cyrilovi na diagnostiku kde to ukazovalo vše v poho-byl to ten benzín) a při prudším zrychlení rachot jak prase. Pak jsem natankoval Verva 100 = bylo skoro po rachotu. Pak opět 95-tku = rachot tam byl zase. No a v úterý jsem natankoval 98-čku = rachot opět skoro pryč.
Nenatankoval jsi na prostředním stojanu??
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Taky už jsem na toto téma dost přečetl i napsal,ale myslím si že ani styl jízdy na to nemá až takovej vliv.Je divný,že mě se to poprvé stalo ve Francii.Motorka dostávala při honičkách se supersportama dobrej kouř a najednou tohle až jsem myslel že jsem jí zkurvil.To bylo v 06.Pak byl dlouho klid až v 07 při cestě do Mongolska a pak vlastně pokaždý když vyjedu na východ.Tam sice nejedu jako ****,ale zase tam stojí benzín za houno a oktanů taky moc nepobral.Já mám pocit,že tím přidáváním kytek do paliva co nám ordinujou zelený se to palivo stává horší a přibližuje se těm neaditivovaným z východu.Tam ale stojí zlomek ceny co u nás.Podle mě dostávají kouř i auta,ale tam to u vodou chlazenýho a odhlučněnýho motoru neslyšíme,jen se nám zdá že to míň jede.U boxera je to jasný.Dá signál co si o palivu myslí hned a důrazně.
Apropo co vlastně chrastí?Ventily?
Nejsem si jistej, jestli mam na mysli to samy, ale pripada mi to jako klasicky zamlaceni a zakuckani pri podtocenym motoru a velkym pridni plynu... To je ale normalni a dela to snad vsechno, i auta, jen u 1150 je to opravdu vyzivne
Mame sice dvoukolovy lokomotivy, ale chce to proste preci jen radit Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Nejsem si jistej, jestli mam na mysli to samy, ale pripada mi to jako klasicky zamlaceni a zakuckani pri podtocenym motoru a velkym pridni plynu... To je ale normalni a dela to snad vsechno, i auta, jen u 1150 je to opravdu vyzivne
Mame sice dvoukolovy lokomotivy, ale chce to proste preci jen radit
Ne-éé toto je rachot cca. od 4000ot./min jako kdyby jsi hodil hrst šroubů do pračky...
Ale jen při prudším přidání plynu....
Upravil zetor dne 29.03.2012 10:43
zetor napsal:
Do pátku (23.3.) mi to nerachtilo. V pátek jsme s Mr GS natankovali nějakej zkurvenej benzín = střelba do výfuku a od 4000ot (Mr GS to dělalo taky slušnou neplechu,až jsme museli zajet k Cyrilovi na diagnostiku kde to ukazovalo vše v poho-byl to ten benzín) a při prudším zrychlení rachot jak prase. Pak jsem natankoval Verva 100 = bylo skoro po rachotu. Pak opět 95-tku = rachot tam byl zase. No a v úterý jsem natankoval 98-čku = rachot opět skoro pryč.
Nevím nevím spíš byla prázdná nádrž a nabral sis usazeninu. Pač segra tam tankovala ten stejnej den ráno a auto jezdí uplně normálně... Mám prázdnou nádrž tak ji tam natankuju a uvidím..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
morabo napsal:
Nejsem si jistej, jestli mam na mysli to samy, ale pripada mi to jako klasicky zamlaceni a zakuckani pri podtocenym motoru a velkym pridni plynu... To je ale normalni a dela to snad vsechno, i auta, jen u 1150 je to opravdu vyzivne
Mame sice dvoukolovy lokomotivy, ale chce to proste preci jen radit
Ne-éé toto je rachot cca. od 4000ot./min jako kdyby jsi hodil hrst šroubů do pračky...
Ale jen při prudším přidání plynu....
Aha...
Takze normalne tocim 4000, chci pridat, vezmu za to a rozrachta se to?!
Tak to zaplatpanbuh nemam, mne mlati jen asi klapka (na volnobeh a pri pomalym brzdeni motorem). Ale taky jen nekdy.
Maiali nel Fango!