Odjezd lodi se o mnoho nezdržel, přestože byla loď plná. Konečně odplouváme. Thanasisovy známosti a lehká komunikace nám zajistily prominentní místo po straně vjezdu do lodi tak, abychom při připlutí do Ancony byli mezi prvními na výjezdu. Zabezpečili jsme motorky a již stoupáme nahoru útrobami lodi, zpocení jak myši. Je čtvrtek, pátého srpna, a to je v Řecku v poledne určitě 35 a více a v lodi, v neklimatizovaných částech, jako je garáž, strašné horko. Osvežující rychlá sprcha a rychle do kavárny, sednout ke kafi a dívat se na odputí. Nikdy si to nenechám ujít a v téměř v každém cestopisu to připomínám. Ne proto, že se chci opakovat, ale protože vždycky to tak intensivně cítím. Do té doby je to přece jen stress, aby všechno v plánu odjezdu opravdu sedlo jak má. Asi jako když odlétáté letadlem na dovolenou. Asi tolik nevnímáte ten odjezd z domova na letiště, ale ten odlet. Navíc, pokud jste závislí na letence, odjezdu vlaku nebo lodi, jste trochu na trní, protože i obyčejné píchnutí kola nebo zablokovaná cesta vám jenom při tom pomyšlení nahání strach. Proto když jsem naloděn, vím že se již nemůže stát, že cesta se doopravdy uskuteční.
Doc přiložený následující obrázek:
[146.36Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Odplouváme tedy v půl třetí řeckého času směrem Ancona. Tam bychom měli být kolem jedenácté ráno následující den. Ale nikdy to tak není. Antagonismus mezi loďařskými společnostmi je nutí slibovat neuskutečnitelné. Píší kolem 20-21 hodin a jsou sice schopni toho lehce dosáhnout, ale za cenu velké spotřeby a to se jim nevyplatí. Když v plánovanou hodinu příplavu místo toho vidíte na dohled přístav, jako zákazník se tolik nezlobíte. Ale to potřebujete ještě tak hodinu než se loď usadí a další půl než se z lodi dostanete, pokud jde o cestovní špičku a loď je plná. To ale záleží hodně právě na tom, kde jste zaparkovali.
Doc přiložený následující obrázek:
[135.53Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[168.3Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[141.61Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[174.08Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[146.83Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Pak je potřeba asi půl hodiny než vyjedete z Ancony k dálnici. A to je tentokrát důležité, protože etapa je dlouhá a víme, že vlastně „na čisto“ , mimo město budeme až kolem jedné v poledne. A to máme před sebou ten den nejenom 756km do Ženevy, ale hlavně chuť dorazit tam co nejdříve, protože ani my ani druhý pár jsme konkrétně Ženevě ještě nebyli a tak si ji chceme prohlédnout. Dost optimistický plán. Rychlost na dálnici? Nejdřív připomenu, že jsme plně naloženi třemi hliníkáči, tankbagem s širokými postranními vaky na již tak široké nádrži adve a dvěmi taškami na postranních hliníkáčích – a tedy nejenom mastodont, ale obézní mastodont , který se zrovna přecpal a heká. Já bych za podobných okolností cestoval kolem 150-160 km/h, dělajíc rozumný kompromis mezi spotřebou a únavou motorky a přitom dodržet vyskový rychlostní průměr, který musí bezpomínečně přesáhnout 100km/h i s přestávkami. Musíme dorazit včas, aby mělo smysl vyrazit na procházku. Naštěstí jsme měli ubytování zajištěno předem z internetu. Vybrali jsme malé město asi deset kilometrů před Ženevou, hned vedle dálnice, ale ještě na francouzské straně, abychom nemuseli platit za hotel „švýcarskou cenu“. Navíc se to hodí díky plnému dni na motorce. Zastavíš před Ženevou, sprcha a na lehko pokračuješ do vlastího velkého města. To městečko se jmenukje Annemasse a hotel (super na to co jsme potřebovali, přímo na jednom z náměstí) stál 50 Euro dvoják. Not bad.
Doc přiložený následující obrázek:
[123.45Kb]
Upravil Doc dne 28.03.2012 20:31
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[128.36Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[155.89Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[140.51Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jakmile jsme dorazili na dálnici v Anconě, během první půlhodiny jsme posunuli rychlost o stupínek výše. Jeli jsme stabilně 160 km/h a při předjíždění nebo nalehko z kopce kolem 180. Věděl jsem, že to bude stát další 2-3 litry na spotřebě, ale viděl jsem, že Thanasis upřednostňuje tuto o něco vyšší rychlost a tak jsem se přizpůsobil. První kus cesty z Ancony je jenom málo zajímavý, jenom občas přijde nějaký tunel a trochu pestřejší cesta nějakou zatáčkou nebo kopcem. Ale to jsme věděli, tolikrát již projeto na motorce i autem. Později, jak se blížíš k Bologni, ale i hodně potom je již jenom nudná rovina.
Doc přiložený následující obrázek:
[150.12Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[177.92Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Naštěstí v Itálii neměří, a tak alespoň vysoká rychlost nás udržovala ve svěží pozornosti. Tímto tempem cesta ubíhá. Někde dáváme kafe a plníme nádrže. Už se těšíme jak budeme projíždět Italskými Alpami směrem na Aostu a projedeme Mont Blanc. V Piasenze je vepředu Thanasis a odbočuje směrem na Alessandria, zatímco mně navigátor říká že máme jet přes Miláno. Ale pochopitelně ho následuji a za chvíli gestikuluje (na mé tázavé posuňky), že tudy ho to vede. Není potřeba připomínat, že jsme měli stejné cílově město. Ale dva různé garminy (můj 278C a kolegovo Zumo) s lehce jinou verzí map zvolily dvě různé cesty. Ale jak jsem zkontroloval, v podstatě jde stejnou vzdálenost a rozdíl musel být jenom minimálně mezi oběma trasami.
Doc přiložený následující obrázek:
[182.26Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[157.09Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[139.13Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[153.88Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Co se týká navigace, musím říct že jsem byl podstatně zběhlejší, protože jsem byl nucen díky staršímu, ale i podstatně složitějšímu přístroji naučit se ho dobře ovládat. A protože používám i mapsource, jsem zběhlý v transferech a přesných cílech. Proto jsem připravil trasy, které mi Thanasis poslal předem v MS autoroutu do garmin verze v mapsource včetně hotelů, POI apod. Thanasis používá k celkovému předběžnému plánování Autoroute (tak jako já), ale se zumem pracuje jenom s přístrojem, nepoužívá mapsource. To proto, že jeho malý cestovní laptop, myslím asi 13palcový je sice s šestihodinnou výdrží baterie, ale nemůže nainstalovat mapsource, má asi,neví přesně, jestli vzláštní vydání XP (tablet?) nebo hardwarem limitované použití, každopádně několikrát zkoušel různými fígly nainstalovat mapsource, ale bezúspěšně. A plánovat celou trasu předem na zumu asi není tak jednoduché, jako v mapsource. Navíc, Thanasis nedělá offroad a tak ani nikdy nepotřeboval ani jezdit podle tracků a tedy mu Zumo bohatě stačí.
Doc přiložený následující obrázek:
[188.75Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[98.3Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[142.19Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[137.5Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic