ked sa tu už miešajú hrušky z jablkami /preklad dvojtakty zo štvortaktami/
Pomiešam to aj ja, ono to fakt asi páli u 8gs naraz v obidvoch valcoch , akurát že iba každú druhú otáčku má čo zapáliť
A Afrika má seriový twin a škodovka paralerny four
Ale asi je fakt že paraler twin je v angličtine spoločný výraz pre radové dvojvalce so súbežným aj nesúbežným pohybom piestov
Význam slova paralelní = souběžně probíhající,řadový dvouválec je jedna věc a paralelní (souběžný,současně probíhající) to je zase o funkci pístů, tedy osazení ojničních čepů
Ale asi je fakt že paraler twin je v angličtine spoločný výraz pre radové dvojvalce so súbežným aj nesúbežným pohybom piestov
Nevím nevim jestli se nemýlíš, twin podle mě označuje vidlicový motor,twin v překladu =dvojče,obdoba,dva; motory motocyklové mívají označení V twim= uspořádání do V -twin =dva válce;
Nechci se boxovat ale mám dojem že to tak je
To kim: twin rozhodně neoznačuje vidlicový motor, ale prostě dvouválec... V-twin je pak klasický véčko (např. Africa Twin), L-twin je kolmý "véčko" (Ducati) a parallel twin jsou válce vedle sebe. To co v tom běhá uvnitř bych do toho nemotal.
jardajerman@seznam.cz
JardaFGS napsal:
To kim: twin rozhodně neoznačuje vidlicový motor, ale prostě dvouválec... V-twin je pak klasický véčko (např. Africa Twin), L-twin je kolmý "véčko" (Ducati) a parallel twin jsou válce vedle sebe. To co v tom běhá uvnitř bych do toho nemotal.
Máš pravdu s tím twin tak jsem to taky myslel že V = vidlice, twin dvojče-no problem;
Co se týká toho paralelu - cituji:Řadové dvouválcové motory mají klikový hřídel a klikovou skříň uspořádány kolmo
ke směru jízdy a stěny obou válců tvoří jeden blok. //////Pokud oba písty běží zároveň ve stejné
výšce, nazývá se takový motor paralelní (paralel-twin).///// Tyto motory mají velmi vyvážený
chod, avšak v oblasti vysokých otáček se u nich, pokud nejsou vybaveny vyvažovacím hří...
citovaný odstavec pochází z této práce z VUT(umístěno v jiném vlákně tady na foruhttp://www.vutbr....e_id=14101
Paralel- už ten význam slova-souběžný,současně probíhající napovídá že popisuje pohyblivé části motoru.
Upravil kim dne 23.04.2012 22:03
To je debata na bakalářku zas
Konec světa je 2012......do té doby stejně nový gs nebude
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Trochu se vratim k puvodni debate. 900 bude zajimava, pokud neztezkne a nezacne o moc vic zrat, tak parada a mohli by vychytat i par dalsich drobnosti. Jen se bojim, ze ten podvozek moc dopredu neposunou, ale rad bych se mylil. Nadeji by mohlo byt blizici se uvedeni novych dvou adventure modelu ktm. 9stovka by se dostala vic do konkuzence s tim mensim a mohlo by to kluky bavorsky snad trosku nakopnout alespon k nejaky volitelny moznosti podvozku uz z vyroby.
Kazdopadne po peti letech je to myslim tak akorat na zmenu, zvlast, kdyz zatim zadny technicky vylepseni za celou dobu neprislo.
Maiali nel Fango!
Jinak někde jsem četl, že twin je bráno pokud válce jsou v zákrytu a mají shodnou osu souměrnosti dle které se protínají (jsou tedy uchyceny ke klice na jednom zalomení a dokonce i v témže místě -osově). Ale zdá se že toto se nazývá "fork & blade" http://en.wikiped...win_engine a V-Twin je prostě fakt jen dvouválec do V :-) a řadový dvouvál je prostě Straight-two engine (případně: straight twin, parallel twin, inline twin, or vertical twin) :-) zalomení hřídele může být různé např. nová Tenere má 270° což má chodem připomínat právě V-TWIN což může vést právě k těmto nepřesnostem :-)
Upravil HonzaGS-SV dne 24.04.2012 06:56
O těch nových ktm adventurach se mluví už dlouho. Jestli použijí ten motor z H. tak ten by snad těžší být neměl. Jinak určitě by hodně lidí uvítalo volbu lepšího podvozku (zatím mi ten originál bohate stačí) jako třeba GS x GSA hlavně nastavitelné tlumiče atd.
V dnešní době je toto všechno otázka peněz. Holá osmiklada stojí 260 tis. Nevím jestli by někdo dál třeba 320 tis za devitikilo GSA. (holý).
Mně třeba vůbec nevadí to, že zatím nemám motorku v hi-end výbavě. Každý doplněk co koupím mi dělá radost. Časem dokoupim vše, co uznám za vhodné co mi motorku upgraduje .
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Mně třeba vůbec nevadí to, že zatím nemám motorku v hi-end výbavě. Každý doplněk co koupím mi dělá radost. Časem dokoupim vše, co uznám za vhodné co mi motorku upgraduje .
bez prazske SPZ to nebude nikdy ono...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Paul napsal:
Mít na ní pražskou SPZ tak už mi ji někdo ukradl
jakoze tu SPZ? to chapu
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
swat napsal:
Mně třeba vůbec nevadí to, že zatím nemám motorku v hi-end výbavě. Každý doplněk co koupím mi dělá radost. Časem dokoupim vše, co uznám za vhodné co mi motorku upgraduje .
O tu bych strach neměl, to by si tady domů nikdo nevzal .
mne je jasny, ze to nikdy nepriznate
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
swat napsal:
Mně třeba vůbec nevadí to, že zatím nemám motorku v hi-end výbavě. Každý doplněk co koupím mi dělá radost. Časem dokoupim vše, co uznám za vhodné co mi motorku upgraduje .
bez prazske SPZ to nebude nikdy ono...
to jsem přesně čekal nezklamal jsi
no a nemam pravdu!?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
swat napsal:
Mně třeba vůbec nevadí to, že zatím nemám motorku v hi-end výbavě. Každý doplněk co koupím mi dělá radost. Časem dokoupim vše, co uznám za vhodné co mi motorku upgraduje .
bez prazske SPZ to nebude nikdy ono...
to jsem přesně čekal nezklamal jsi
no a nemam pravdu!?
jasně že nemáš....ale přeci ti to nebudu brát když to ani nejde
http://czunici.ra...
hicks napsal:
mne je jasny, ze to nikdy nepriznate
No já nemám co, máme doma dvě auta s pražskou značkou takže jdu sám proti sobě .
my mame zase jedno s Jihlavskou...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2