HonzaGS-SV napsal:
jj to KNko je celkem známá věc... nicméně ti moc neřeší když potřebuješ dostat ten originální ven :-)
Ta podložka pod výpušťák se nemusí měnit... možná by se měla, ale není to nutné... ona je kónická, s tím by mohl být trochu problém jí sehnat...
šak preto mu radím šrobovák a obyčajná hliniková podložka - vyskúšané - funguje myslím, že pre dnes už na túto tému stačilo aj tak sme mu tu už porobili pekný bordel.
Osobne najazdím 50 km na zohriatie , vypustím olej a nechám moto cez noc "odkvapkať"- hodina určite nestačí. Skús len tak pre info po hodine dať čistú nádobu a nechaj cez noc , budeš prekvapený koľko toho ešte vytečie.
Ďalšia vec - pri výmene oleja je potrebné skontrolovať vôľu ventilov ( každých 10 000 km ) - teplota motra má mať izbovú teplotu čo pri hodine nestíhaš + k tomu samotné nastavenie ....
Ešte k intervalom výmeny - predpis je 10 000 km ( osobne 8 000 ) , pri krátkych jazdách ( do práce a podobne ) alebo jazdách pod 0 st. sa interval znižuje na 3 000 km !!!!!!!!
Glock-plastik fantastik :-)
glock7 napsal:
pri výmene oleja je potrebné skontrolovať vôľu ventilov ( každých 10 000 km ) - teplota motra má mať izbovú teplotu čo pri hodine nestíhaš + k tomu samotné nastavenie ....
Promiň, ale vůbec není pravda, že "při výměně oleje je potřebné zkontrolovat ventilové vůle".
Kvůli požadavku vytemperování motoru na cca 20 stupňů Celsia je naopak kontrola a seřízení ventilových vůlí zrovna při výměně horkého oleje NEŽÁDOUCÍ.
glock7 napsal:
Ešte k intervalom výmeny - predpis je 10 000 km ( osobne 8 000 ) , pri krátkych jazdách ( do práce a podobne ) alebo jazdách pod 0 st. sa interval znižuje na 3 000 km !!!!!!!!
Fakt se to u 1150 GS snižuje na "3 000 km !!!!!!!!" ?
U 1100 GS je to po ujetí 7.450 km při delších jízdách pod 0 stupňů Celsia, 5.750 km při krátkých jízdách do práce a 3.550 km při velmi krátkých jízdách (do trafiky), přičemž hranici mezi normální, krátkou a velmi krátkou jízdou stanovila původní norma DIN na 23.5 km a 2.850 m.
Ale vzhledem k měnícím se pracovním příležitostem a ke klesajícímu trendu ve spotřebě tabákových výrobků připravuje Evropská komise pro dopravu modernizaci této normy (definující kategorie jízd podle vzdálenosti ujeté od studeného startu motorového vozidle se spalovacím motorem) a její povinné zavedení v zemích Evropské unie.
Takže se možná již brzy dočkáme závazných změn při výměně oleje a přestane tato olejová anarchie, kdy si každý občan mění olej jak chce. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi - údaj 3 000 km som si nevymyslel, je to v Servisnej a tech. príručke na 1150, 5 strana poznámka č. 1
...a neprominu lebo nečítaš čo píšem... " pri výmene oleja je potrebné skontrolovať vôľu ventilov ( každých 10 000 km ) - teplota motra má mať izbovú teplotu čo pri hodine nestíhaš + k tomu samotné nastavenie ...." No neviem, kedy to nastavuješ ty , ale ja jedine pri výmnene oleja ( druhý deň, keď je motor studený a olej stečený )
vlado - dá sa to robiť aj spôsobom "sedlákservis" , ja ale ostanem pri klasike, teda okem iného aj pravidelná kontrola nastavenia. Nemusí sa lesknúť ako psie gule, po mechanickej stránke dostane ale to, čo má ( + niečo navyše )
Glock-plastik fantastik :-)
Keby si som robil sedlák servis tak ku mne kamoši svoje stroje nenosia (nerobím si servis aby som ušetril a robím ho kamosom zadarmo preto lebo ma to baví)- vôbec som neodporoval tvojím tvrdeniam s intervalmi a tak isto mám prestudovany servisny manual, bez neho by som sa do toho určite nepúšťal. Tiež si ale myslím, že ak chce niekto jazdiť a má už prekrocene km na výmenu oleja a nemá kľúč na filter tak je lepšie ak ho vytoci von srobovakom ako ťahať ďalšie km na starom oleji a naťahovať interval cakanim na kľúč. Ventily môžeš skontrolovať aj ked nemáš vypusteny olej - keď je motor izbovej teploty tak ho máš v hlavách pár kvapiek. Ale v poho nepoznas ma - inak ten sedlák servis je fajn slogan - nacmaram si ho na stenu garáže ;-)
glock7 napsal:
Dovi - údaj 3 000 km som si nevymyslel, je to v Servisnej a tech. príručke na 1150, 5 strana poznámka č. 1
Neříkám a neříkal jsem, že sis ho vymyslel.
Ale ten "přesný" údaj 3000 km je pouze bezpečnostní pojistka výrobce pro nezkušeného uživatele - aby si takový člověk uvědomil, že těch standardních cca 10 tisíc km ujetých od výměny do výměny oleje neplatí za všech okolností.
Je to pojistka v tom smyslu, že za ztížených podmínek je potřeba trochu zauvažovat, uvědomit si souvislosti a vyměnit olej dřív než po těch 10 tisících km.
Stejně tak je ale potřeba zapojit mozek při interpretaci toho "přesného" údaje 3 tisíce km, protože i tento údaj je sám o sobě nesmyslný!
- Protože např. co je přesně ta krátká jízda do práce a hlavně jaká četnost těchto krátkých jízd musí být splněna v rámci celého nájezdu?
- A stačí udělat pět "krátkých jízd", nebo 20, nebo 50?
- Nebo kolik přesně na tu výměnu po 3 tisících km?
A podobně je tomu s těmi nízkými okolními teplotami, atd. atd.
Takže někdy/často lze vyměnit po 10 tkm, někdy je to ale vhodné už po třeba 6 tkm, a někdy dokonce už i po třech nebo čtyřech tisících km.
A v extrému klidně už i po pouhých 1000 nebo 1500 km najetých po stovkách studených startů může být olej zralý na výměnu. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
glock7 napsal:
...a neprominu lebo nečítaš čo píšem... " pri výmene oleja je potrebné skontrolovať vôľu ventilov ( každých 10 000 km ) - teplota motra má mať izbovú teplotu čo pri hodine nestíhaš + k tomu samotné nastavenie ...." No neviem, kedy to nastavuješ ty , ale ja jedine pri výmnene oleja ( druhý deň, keď je motor studený a olej stečený )
Ale čtu, a velmi pozorně, neboj.
A pro jistotu - není v tom vůbec nic osobního proti Tobě.
Prostě ale jenom (zrovna teď, momentálně) nemáš pravdu v tom, co tady tvrdíš - že "pri výmene oleja je potrebné skontrolovať vôľu ventilov".
Nepravdivost tohoto Tvého tvrzení lze přitom snadno prokázat:
Např. když roční nájezd je třeba 3 tisíce km, tak opravdu NENÍ POTŘEBA při každé výměně oleje (po těch 3 tkm) kontrolovat a seřizovat ventilové vůle.
Nebo jestliže jsem ventilové vůle kontroloval v 48 tisích km, pak při výměně oleje třeba v 50 tisích km nemusím vůle kontrolovat.
Kdybys býval napsal, že Tobě to takto vyhovuje (např. abys na tu kontrolu ventilových vůlí nikdy nezapomněl) a že Ty sám máš už dlouho ve zvyku kontrolovat u boxera ventilové vůle při každé výměně oleje (samozřejmě až po vychladnutí motoru - to píšeš správně), tak bych neřekl ani Ň a vůbec bych býval nereagoval.
Jenže Tys tu svoji osobní zvyklost (nic proti ní - každý ať to dělá, jak mu to vyhovuje) napsal jako nějaký obecně platný nebo závazný postup.
Takže OK, už si rozumíme? __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)