MMirek napsal:
Já jsem včera zjistil, že dole kolem vypouštěcího šroubu mám po jízdě kapku-dvě oleje. Když motorka stojí celý týden, tak nic, ale po jízdě tam malinko je. Tak jsem měřil hladinu a zjistil jsem, že je tam kousek nad MAX - může to být příčina? Bohužel to je ze servisu, kam to předchozí majitel dával, než mi motku prodal.
Zkus zkontrolovat dotažení má tam být 40Nm dotáhl jsem to podle kvalitního klíče a najeto cca 20km a neteče ani neprolíná
dotáhl jsem to podle momenťáku, který je více přesný a nic neteče najeto cca 60km a nic, takže sem už nainstaloval kryt pod motor, podložku jsem nijak neřešil, dneska jsem byl na diagnostice u Tondy v Oslavanech a ptal se na to, řekl že se to má vyměnit až když je to vymačkaný, což jsem neměl, takže až při další výměně budu měnit i podložku
D-A-G-R napsal:
dotáhl jsem to podle momenťáku, který je více přesný a nic neteče najeto cca 60km a nic, takže sem už nainstaloval kryt pod motor, podložku jsem nijak neřešil, dneska jsem byl na diagnostice u Tondy v Oslavanech a ptal se na to, řekl že se to má vyměnit až když je to vymačkaný, což jsem neměl, takže až při další výměně budu měnit i podložku
Když se ten vypouštěcí šroub dotahuje podle předepsaného momentu, tak ta podložka v pohodě vydrží bez problému dvě výměny oleje. Ale když to někdo rve jako hov.ado, tak se nemůže divit, že má místo podložky něco, co připomíná misku s dírou, a pak mu to samosebou netěsní.
Upravil Tonda dne 02.06.2012 08:34
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
to vydrží i 5 výměn oleje,když není měděná může být i hliníková,když se to přetáhne tak se zničí závity a máš o starost víc,bud převložkovat nebo větší vypouštěcí šroub,vše je řešitelný,proto utahovat s citem.
"Žij svůj sen"