To co psali ostatní je pravda, modrá = chudší, zlatá = bohatější směs. Ale to platí především o koncovkách výfuků, ne o koleni 20cm za válcem. Tam bude vždy teplota vysoká a o kus dál to přejde do zlaté. Ten přechod je vidět prakticky na každé motorce s jednoplášťovým výfukem. Kdyby byl ten svod celý zlatý už od válce, tak je ta směs tak děsně bohatá, že by to bylo hned vidět na spotřebě. Nikdy jsem takový svod v reálu neviděl, vždy začínaly modře.
Takže co se týká chemie, mezi cruiser/chopper se používá pokud vím jediná věc - Simichrome Blue Away. Dalo se to bezproblémů sehnat i v Anglii a v Německu. To ale funguje opravdu jen na chrom a zejména na chrom troj a více vrstvý. Pokud vím, tak svody BMW jsou jen pochromované, nejsou dělané jako opravdu vícevrstvé pokovené, leštěné a mnohonásobně chromované svody a výfuky u jiných motorek jiných kategorií. Podle mě to bude ve výsledku flekatý. Ale když to někdo chce zkusit, proč ne. Každopádně dřív nebo později to bude to samý, z principu to ani jinak být nemůže - leda by to byla motorka jen na showroomu, na které se nebude jezdit. Jakmile se jezdí, barva se změní. To je to samé, jako kdyby chtěl někdo odstranit černou barvu sazí uvnitř výfuku a chtěl to mít stále stříbrné jak to bylo z fabriky...
Takže Simichrome Blue Away a doporučuji často čistit vatou Never Dull.
... kdeysi si v mych gymnazijnich dobach povzdech profesor co nas ucil strojirenstvi ... ".. bohuzel se nam zatim neopdarilo vychovat pracovniky takoveho vzrustu, aby mohli natirat vodovodni trubky vevnitr ... ' ... takze myslim ze se i vyfukovy roury u motorek budou lestit jen zvenku ...